GÃ¥ til innhold

Hva ville du gjort?🤨

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

ser at flere synes en 3,5 åringen er for stor, ikke enig der, min var det, og det var bra han ikke var en av de minste.

Anonymkode: bbcc8...cf4

Men er du at en på 3,5 år ikke er for stor for småbarnsavdeling? For jeg er veldig sterkt uenig kjenner jeg.

En 3,5 åring vokser veldig på det å leke sammen med eldre barn, både i forhold til språket og det å lære sosiale koder og regler innen for leken. En 3,5 åring trenger også å få ro til å leke med noe over tid uten at 1åringer kommer å river ned hele tårnet eller ødelegger bilbane.  I tillegg er det pedagogiske opplegget på småbarnsavdeling veldig tilrettelagt for de minste barna, med alle de rutiner det innebærer. Hos oss er f. eks de faste turdagene forbeholdt den store avdelinga (selv om småbarnsavdelinga triller små turer innimellom de også). Småbarnsavdelinga er mye mer inne, spesielt når det regner, fordi at de har så mange små som gjerne ikke kan gå og dermed blir søkkvåte. Dette gjelder også hele vinteren, fordi de aller minste ikke har like stor glede av å være ute i snøvær. 

Hadde barnehagen sagt at de ville holde min jente på småbarnsavdelinga etter hun fyller tre hadde jeg trodd det hadde rabla for dem.

Anonymkode: 2f7f8...6e1

Skrevet

Mitt første barn ble flyttet over til stor avdeling da hun var 2,5 år. Det gikk veldig fint. Hun ble godt ivaretatt av de eldre barna og alle passet så godt på henne. Hun pratet veldig lite når hun startet der men etter at hun byttet gikk hun fra lite språk til å prate lange setninger rent. Hun ble også mye mer selvstendig av å gå der samtidig som hun ble fulgt godt opp passet på. 

Anonymkode: 09687...845

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mitt første barn ble flyttet over til stor avdeling da hun var 2,5 år. Det gikk veldig fint. Hun ble godt ivaretatt av de eldre barna og alle passet så godt på henne. Hun pratet veldig lite når hun startet der men etter at hun byttet gikk hun fra lite språk til å prate lange setninger rent. Hun ble også mye mer selvstendig av å gå der samtidig som hun ble fulgt godt opp passet på. 

Vil bare legge til at hun også sluttet med bleie den sommeren og barnehagen var fenomenale med å følge det opp. Hun var den eneste på stor avdeling som brukte bleie så der var de vant med å følge alle barna på do i tide og utide. Kan telle på en hånd hvor mange uhell hun hadde i barnehagen når hun sluttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...