GÃ¥ til innhold

Hva ville du gjort?🤨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn som nylig fylte 2år. Hun er i følge barnehagen godt fremme motorisk og språket regnes som normalt. Språklig gjør hun seg forstått, hun har over 50 ord og hun har begynt å sette sammen setninger. Hun snakker ikke rent da, det er koa=sko f.eks.

Nå vil barnehagen flytte henne over på storebarnsavdelingen. På samme avdeling som storesøster. Jeg syntes på en måte hun er altfor liten, samtidig kan det være lurt med tanke på språket. Fortsetter hun på småbarnsavdelingen vil hun være eldst , noen 6mnd yngre også kommer det endel nye små babyer. Samtidig vil hun bli yngst på storebarn med de ulempene det kan medføre.

hva ville du gjort? Latt barnet bli på småbarn? Eller flyttet over på storebarn?

Anonymkode: 7069b...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet henne over, hun kommer til å vokse på nye utfordringer. Er det mange andre på hennes alder på småbarnsavdelingen?

Anonymkode: e9c61...11a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville flyttet henne over, hun kommer til å vokse på nye utfordringer. Er det mange andre på hennes alder på småbarnsavdelingen?

På småbarnsavdelingen er det igjen 3stk på hennes alder. Min datter er født tidlig på året, de andre noe sent. Flytter hun på storebarn blir det med to barn født likt som henne. Resten er barn på 3-6år.

hi

Skrevet

Vi opplevde det med to av våre barn. De var begge raskt ute med både språk og motorikk. Den ene gikk det strålende med, den andre ikke. Ditt barn har heldigvis storesøsken der allerede, og det er en stor trygghet. Jeg tenker du må kjenne på magefølelsen din om du tror hun er klar for det. 

Anonymkode: 98cf2...936

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi opplevde det med to av våre barn. De var begge raskt ute med både språk og motorikk. Den ene gikk det strålende med, den andre ikke. Ditt barn har heldigvis storesøsken der allerede, og det er en stor trygghet. Jeg tenker du må kjenne på magefølelsen din om du tror hun er klar for det. 

Anonymkode: 98cf2...936

Takk. Ja det kan jo gå begge veier. Storesøster var veldig tidlig ute med språket , lillesøster er mer treg (men «normal»). Hun er nært knyttet til din søster også. Storesøster er bare 1 1/2år eldre. Lillesøster er ganske sta, hun vet hva hun vil og sier i fra. Samtidig er hun liten, kan være sjenert og sårbar spesielt rundt eldre barn. Hun har vært på besøk hos storesøster å det går vist veldig fint sier de ansatte.

hi

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På småbarnsavdelingen er det igjen 3stk på hennes alder. Min datter er født tidlig på året, de andre noe sent. Flytter hun på storebarn blir det med to barn født likt som henne. Resten er barn på 3-6år.

hi

Jeg tror jeg hadde flyttet henne over. Hos oss er storbarnsavdelingen fra ca 2 år og oppover, så for meg er det vanlig at de er med de store. Men hos oss så er storbarnsavdelingen inndelt i grupper etter alder, men de er sammen alle sammen utenom kjernetid., og da er de ca 70 - 80 unger og de minste klarer seg kjempefint

Skrevet

Hvis du flytter henne over, vil da storesøster få fred fra lillesøster til å være sin egen person?

Anonymkode: 8084e...0b1

Skrevet

Flyttet over! Hun har trygghet i storesøster, og vil få masse nye impulser. Er det snakk om med en gang, eller er det til høsten? 

Hvis det er til høsten hadde jeg i hvert fall ikke vært i tvil. 

Skrevet

hadde ventet til høsten, min var 3,5 år og det gikk mye bedre enn med søsteren som var 2,5 år

Anonymkode: bbcc8...cf4

Skrevet

Ville absolutt ha ventet så lenge som mulig da det er bedre voksentetthet på småbarn.

Anonymkode: 04d2b...e21

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du flytter henne over, vil da storesøster få fred fra lillesøster til å være sin egen person?

Anonymkode: 8084e...0b1

Ja. De kan godt være sammen men de leker også hver for seg. Lillesøster liker å vite hvor storesøster er, men hun løper ikke etter henne hele tiden 😊.

hi

Skrevet
6 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Flyttet over! Hun har trygghet i storesøster, og vil få masse nye impulser. Er det snakk om med en gang, eller er det til høsten? 

Hvis det er til høsten hadde jeg i hvert fall ikke vært i tvil. 

De vil flytte henne i august 😊.

hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hi

Da er hun jo nesten 2,5 år, og skulle vel vært flyttet over dit ikke så lenge etter uansett? Når pleier de å flytte de over til storbarn hos dere?

Skrevet

Å flytte over ved 2,5 år er vel helt normalt? Ville definitivt gjort det. Min skal over på stor barneavdeling til høsten og da er hun snart tre år. Merker at hun vil ha godt av det, for på småbarnsavdeling er det veldig mye fokus på de minste barna (forståelig og nødvendig!), men jeg kjenner at min er klar for stor avdeling allerede. 

Anonymkode: 2f7f8...6e1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hi

Da ville jeg ikke ha nølt. Hun får veldig lite utfordringer på en småbarnsavdeling, og da kommer det dessuten mange nye barn uten språk. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er hun jo nesten 2,5 år, og skulle vel vært flyttet over dit ikke så lenge etter uansett? Når pleier de å flytte de over til storbarn hos dere?

Hun skulle egentlig flyttet over da hun er 3,5Ã¥r.

hi

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ett barn som nylig fylte 2år. Hun er i følge barnehagen godt fremme motorisk og språket regnes som normalt. Språklig gjør hun seg forstått, hun har over 50 ord og hun har begynt å sette sammen setninger. Hun snakker ikke rent da, det er koa=sko f.eks.

Nå vil barnehagen flytte henne over på storebarnsavdelingen. På samme avdeling som storesøster. Jeg syntes på en måte hun er altfor liten, samtidig kan det være lurt med tanke på språket. Fortsetter hun på småbarnsavdelingen vil hun være eldst , noen 6mnd yngre også kommer det endel nye små babyer. Samtidig vil hun bli yngst på storebarn med de ulempene det kan medføre.

hva ville du gjort? Latt barnet bli på småbarn? Eller flyttet over på storebarn?

Vi opplevde dette da barnet vårt var 2 år, og det gikk strålende! Ho var minst på avdelingen, men trur alle bare syntes det var stas. Ho hadde nettopp fylt 2 år når ho begynte på stor avdeling, og hadde ingen søsken eller andre kjente på avdelingen. Ho slutta til og med å sove på dagen den høsten, og det var null problem på kvelden 😊 så eg har bare positive erfaringer! Jenta vår snakka óg tidlig, og snakker godt enda (ord og uttrykk en ofte ikkje høre hos voksne en gang, og jenta er 8,5 år)

Anonymkode: af08f...ac6

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å flytte over ved 2,5 år er vel helt normalt? Ville definitivt gjort det. Min skal over på stor barneavdeling til høsten og da er hun snart tre år. Merker at hun vil ha godt av det, for på småbarnsavdeling er det veldig mye fokus på de minste barna (forståelig og nødvendig!), men jeg kjenner at min er klar for stor avdeling allerede. 

Anonymkode: 2f7f8...6e1

Min vil være 2år og 3mnd ved overflytting. Hun skulle egentlig ventet ett år. Her er det vanlig etter fylte 3år😊.

Mulig min er klar for storebarnsavdeling også. Mulig det er jeg som ikke er klar men ser at det trolig er det beste å flytte henne. Hun snakker som sagt ikke rent å det blir neppe bedre om hun skal omgås bare babyer.

hi

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi opplevde dette da barnet vårt var 2 år, og det gikk strålende! Ho var minst på avdelingen, men trur alle bare syntes det var stas. Ho hadde nettopp fylt 2 år når ho begynte på stor avdeling, og hadde ingen søsken eller andre kjente på avdelingen. Ho slutta til og med å sove på dagen den høsten, og det var null problem på kvelden 😊 så eg har bare positive erfaringer! Jenta vår snakka óg tidlig, og snakker godt enda (ord og uttrykk en ofte ikkje høre hos voksne en gang, og jenta er 8,5 år)

Anonymkode: af08f...ac6

Jeg vil ikke si min snakket tidlig. Sammenlignet med storesøster er hun veldig treg. Storesøster snakket i setning med 3-4ord da hun var 1år og det var rent helt fra starten. Lillesøster er på samme nivå nå som 2åring. Samtidig blir det feil å sammenligne de to, selv om det skjer 🙈. 

Håper ikke min slutter med dagsoving da, så deilig med den timen «fri»😂😂😂. Godt å høre det gikk fint for dere. Vi har nå bestemt oss for å flytte vår også 😊.

hi

Skrevet

Var i samme situasjon i fjor. Hun ble flyttet. Det var veldig bra for henne. Å være minst på storbarnavdeling er ikke nødvendigvis negativt. 

Anonymkode: f643b...ea7

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun skulle egentlig flyttet over da hun er 3,5Ã¥r.

hi

Oi, så seint de flytter de over. En 3,5 åring er jo alt for stor for en småbarnsavdeling, det er jo alt for kjedelig for de siden det er de minste det blir tatt mest hensyn til.

Skrevet

Men det er jo bhg som bestemmer dette så hvorfor spekulere så fælt? 

Anonymkode: c03e3...49e

Skrevet

Hvis du kan velge ville jeg ventet. På småbarn er det mye bedre voksentetthet. I tillegg vil hun vel slutte å sove på et tidspunkt, og da får hun mye voksenkontakt. Det er travelt på storbarn. 

Anonymkode: d90d8...aa3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kan velge ville jeg ventet. På småbarn er det mye bedre voksentetthet. I tillegg vil hun vel slutte å sove på et tidspunkt, og da får hun mye voksenkontakt. Det er travelt på storbarn. 

Anonymkode: d90d8...aa3

Det er bedre voksentetthet, men det er de minste som begynner til høsten som får og trenger mest av de voksne. Det meste er lagt opp etter hensyn til de minste

Skrevet

ser at flere synes en 3,5 åringen er for stor, ikke enig der, min var det, og det var bra han ikke var en av de minste.

Anonymkode: bbcc8...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...