Gå til innhold

Så deilig det er å ha store barn😊


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Atte hva?? Hi 

Dere var på stranda på 17.mai og på alle sfbeidsdager de siste 2 ukene også regnværsdager?

Tror ikke det.

Anonymkode: 2dbc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnieropptatt
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neppe😂

Anonymkode: 5db92...298

Neppe hva? At de har vært på stranden hver dag i nesten to uker? At de hadde besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere var på stranda på 17.mai og på alle sfbeidsdager de siste 2 ukene også regnværsdager?

Tror ikke det.

Anonymkode: 2dbc6...544

Vel... nå har det vært flott vær kjempelenge her så jo det har vi. 17 mai var vi i grillselskap på stranden. Etter jobb har vi dratt til stranden eller en tur på kvelden. Noen bor rett ved stranden vet du🌴 hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere var på stranda på 17.mai og på alle sfbeidsdager de siste 2 ukene også regnværsdager?

Tror ikke det.

Anonymkode: 2dbc6...544

At du gidder... Har du ikke noe liv??

Anonymkode: 9c967...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men skifte alene i garderoben i svømmehallen klarer han ikke? 🤔

Anonymkode: 1187f...01c

Nå har HI allerede forklart at det er noen år siden, men likevel kan jeg ikke se at det er noen motsetning der. Min 7-åring må ha hjelp i garderoben fordi han er så distre og vimsete, men han kan fint være hjemme alene et par timer. Da sørger vi jo bare for at det ikke er noe han må huske å gjøre, så er det ikke noe problem. ;)

Anonymkode: 215c6...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har heldigvis unger som heller er med på stranden enn å sitte hjemme å spille PC. 

 

Har de kompiser på besøk tar vi selvsagt de med på stranden! De er 13 og 15 år og er gjerne alene  ei helg når vi er på hytta! Men på stranda og fjellturer vil de alltid være med.

 

hvilke barn sier nei til stranda?

Anonymkode: 8235f...864

Jeg har barn som ikke alltid foretrekker stranden. De blir slitne av det også. Vi har mange strender i gangavstand. Den ene bor vi bokstavelig talt på.

Anonymkode: ca5b6...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres deilig ut. Har vært på campingen og løpt beina av meg etter 2 og 3-åringen, utslitt etter denne helga 😫 Lengter etter tiden når de kan klare seg mer selv, og jeg kan sitt i ro med en kopp kaffe i 5 min for meg selv.

Anonymkode: fbace...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere var på stranda på 17.mai og på alle sfbeidsdager de siste 2 ukene også regnværsdager?

Tror ikke det.

Anonymkode: 2dbc6...544

Vi har også vært på stranda hver dag (etter jobb) de siste ukene. Vi bor rett ved stranda. Tar 2 min å gå.

Anonymkode: 872ae...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere var på stranda på 17.mai og på alle sfbeidsdager de siste 2 ukene også regnværsdager?

Tror ikke det.

Anonymkode: 2dbc6...544

Så trist det må være å være deg💕

Anonymkode: a361b...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mine på to og fem har nå kunnet være alene hjemme i flere år allerede. Nå kan de være alene hele dagen, og da har de ikke bare middagen klar, men har gjerne vært ute og skiftet noen takstein og klippet hekken til vi kommer hjem også.

De kan kjøpe seg klær og sko selv, og hvis den minste står på skuldrene til den eldste, kan de jammen handle med røyk til mammaen også. 

——

Ville bare nevne det, siden vi nå har latt det gå sport i å la en i utgangspunktet hyggelig tråd om nyvunnen selvstendighet degenerere til en pissekonkurranse. Som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du en 10 åring alene på stranden? Har du sett hvordan de herjer. Her holdt to barn på å drukne, de var 11 og 12 år. Heldigvis var det noen årvåkne voksne som fikk med seg hva som skjedde før de gikk under. Og disse ungene var det uten foreldre. Uansvarlig rett og slett å sende en 10 åring alene til stranden.

Anonymkode: 98a06...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender du en 10 åring alene på stranden? Har du sett hvordan de herjer. Her holdt to barn på å drukne, de var 11 og 12 år. Heldigvis var det noen årvåkne voksne som fikk med seg hva som skjedde før de gikk under. Og disse ungene var det uten foreldre. Uansvarlig rett og slett å sende en 10 åring alene til stranden.

Anonymkode: 98a06...7b9

Sender han alene med broren eller venner ja. Ungene her vi bor får lov i den alderen . Hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utolig deilig å ha stoer barn som kan være hjemme alene eller finne på noe uten meg. Savner ikke småbarmstiden, jeg er helt ferdig med småbarn. (Skal jeg få meg en kjæreste vil jeg ikke ha noen med små barn. Samboer vil jeg heller ikke bli, særboere kanskje. Nyter livet alene med ungene kanskje lutt for mye) 

Tviler på at jeg hadde fått liv å dra på stranden alene, men mye annet ieg får lov å gjøre alene. Vi har hytte 50m fra vannet så å dra på stranden når vi er hjemme er ikke så ofte skjer, vi er ikke flinke til å pakke med oss ting og dra på stranden. Vi er dermimot veldig flinke til å bare gå på stranden, tursle tilbake til hytta og nedigjen. Ungene kan jeg se fra hytta, så de farter opp og ned som de vil. 

Anonymkode: 33cdc...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine er nå 7, 9 og 11, og jeg elsker det!!!! Utrolig kjekt å prate med både dem og vennene, jeg kan gå tur om morgenen eller kvelden, helt alene. Sitter på verandaen og hører at de styrer rundt. Det er en sann fornøyelse! 

Fremdeles roter de noe vakant, og må gjetes til å rydde og personlig hygiene, men det er bare veiledning, bortsett fra tannpussen. Den tar jeg fremdeles på alle 3. Masse kos, klemmer og gode ord. Har aldri hatt det bedre enn nå, og da de var små, trodde jeg nesten at vi aldri skulle komme hit... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brillefanten skrev:

Mine er nå 7, 9 og 11, og jeg elsker det!!!! Utrolig kjekt å prate med både dem og vennene, jeg kan gå tur om morgenen eller kvelden, helt alene. Sitter på verandaen og hører at de styrer rundt. Det er en sann fornøyelse! 

Fremdeles roter de noe vakant, og må gjetes til å rydde og personlig hygiene, men det er bare veiledning, bortsett fra tannpussen. Den tar jeg fremdeles på alle 3. Masse kos, klemmer og gode ord. Har aldri hatt det bedre enn nå, og da de var små, trodde jeg nesten at vi aldri skulle komme hit... 

 

Å, høres fantastisk ut! Mine er 3, 4 og 7, og det begynner heldigvis å hjelpe. I fjor og året før var et mareritt. 

Anonymkode: e30d0...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn i alderen 2 år til 20 år. Alle aldere har sin sjarm og jeg nyter de til det fulle. Jeg skal avspasere til onsdag og gleder meg til å ta med 2 åringen på stranda,  den eneste som ikke synes det er flaut å henge med mammaen sin 😉

Anonymkode: 504c9...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vel... nå har det vært flott vær kjempelenge her så jo det har vi. 17 mai var vi i grillselskap på stranden. Etter jobb har vi dratt til stranden eller en tur på kvelden. Noen bor rett ved stranden vet du🌴 hi 

Det er ikke mer enn 10 dager siden det regnet ganske skikkelig, men det er lett å glemme når vi har hatt mange dager med fint vær.

Dere har kanskje vært mye ved stranden, men litt overdriver du nok.

Anonymkode: 2dbc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mer enn 10 dager siden det regnet ganske skikkelig, men det er lett å glemme når vi har hatt mange dager med fint vær.

Dere har kanskje vært mye ved stranden, men litt overdriver du nok.

Anonymkode: 2dbc6...544

Vet du hvor hun bor? Her regnet det en skur forrige søndag, idet vi tok med ungene på stranda for å bade. Men det gikk fint, vi er vanntette. Utover det har det ikke regnet en dråpe. Forrige uke var det jo 30 grader her så hadde jeg kunnet hadde jeg og vært på stranda!

Anonymkode: e6b57...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor hun bor? Her regnet det en skur forrige søndag, idet vi tok med ungene på stranda for å bade. Men det gikk fint, vi er vanntette. Utover det har det ikke regnet en dråpe. Forrige uke var det jo 30 grader her så hadde jeg kunnet hadde jeg og vært på stranda!

Anonymkode: e6b57...586

Ja, det vet jeg.

Anonymkode: 2dbc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mer enn 10 dager siden det regnet ganske skikkelig, men det er lett å glemme når vi har hatt mange dager med fint vær.

Dere har kanskje vært mye ved stranden, men litt overdriver du nok.

Anonymkode: 2dbc6...544

Og du tror at alle bor i gaten din eller? Her har det ikke regnet en dråpe de siste 2 ukene, utenom litt på nettene. Det har vært strålende sol hver eneste dag. Så at hun har vært på stranden hver dag har jeg ingen problemer med å tro på

Anonymkode: b659e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Å kunne dra på stranden alene med en god bok mens ungene er hjemme alene. De ble spurt om de ville være med men de var opptatt med sitt. Å ha 10-12 åringer er gull altså og det er herlig med litt sol og sjø alene. Ungene klarer seg helt fint alene i flere timer men til nå har det kun vært snakk om toppen 2-3 timer jeg har vært borte. Hvor lenge lar dere deres store barn være hjemme alene? 

Ja, du har ventet lenge på å slippe de unga, du snakker knapt om annet. Vinn vinn for alle. 

Anonymkode: 8a13b...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva myrsnipe betyr?

 

Anonymkode: 1187f...01c

Jeg ser at myrsnipe  brukes på en helt annen måte her jeg bor, enn det ordboken sier. Her er ikke myrsnipe noe positivt

Anonymkode: b659e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at myrsnipe  brukes på en helt annen måte her jeg bor, enn det ordboken sier. Her er ikke myrsnipe noe positivt

Anonymkode: b659e...d08

Positivt er det vel ikke noe sted. Det brukes vel helst om folk som tror deres barn er så mye prektigere og penere enn andres, uten grunn.

Anonymkode: 5d7b1...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har ventet lenge på å slippe de unga, du snakker knapt om annet. Vinn vinn for alle. 

Anonymkode: 8a13b...703

Atte hva???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sier hun har vært på stranda hver dag i fjorten dager, så har hun vel det. Er det noe å diskutere da? Om det så hadde regnet hver bidige dag i fjorten dager, så kan vel hi oppholde seg på stranda hvis hun ønsker. Her hvor jeg bor har vi hatt sol sammenhengende i tre uker, og jeg har ikke vært en eneste dag på stranda, går helt fint det og.

 

Anonymkode: a98e4...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...