Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Hei jeg vil adoptere en liten katt.gutten min elesker dyr men jeg er student med 2barn så vi har en liten budskjet.spørsmålet mitt er hva trenger katt mat vaksine madisin.hvis den dør I tilfeldig takk???? Anonymkode: b1726...fba
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Den må i hvertfall kastreres. Vi kjøper mat på dyrebutikken. Maten til 500 kr holder i ca to mnd tenker jeg.. ellers er det ormkur et par ganger i året.. usikker på hvor mye det koster, 100-150 pr gang kanskje? De fleste vaksinerer nok ikke katten sin, men det kommer jo an på hvor mye du ønsker å legge i det. Ville i ghvertfall ikke latt det falle på det om det er tilfelle Anonymkode: 559b2...731
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 De første 10 mnd er det anbefalt å ha den inne. Da er det utgifter til kattesand og kasse i tillegg. Og så er det greit å ha et resebur. Ingen absolutt nødvendighet. Vi hadde katten løs bilen den tida vi ikke hadde så god råd og måtte til dyrlegen, men da risikerer man jo tissing i bien, å det er jo krise. Evt kan man jo låne bur av noen om det trengs, eller kjøpe brukt på finn Anonymkode: 559b2...731
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Du bør ha en forsikring på den, det kan skje ting hvor det står mellom operasjon og avlivning, f.eks påkjørsel Dyret må steriliseres/kastreres, også kommer mat, kattesand og ormkur, det må katten ha. Kanskje flottmiddel også, kommer litt an på hvor dere bor. Vaksiner bør du følge opp. Anonymkode: eb40f...d96
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Velger du kattemat og kattesand fra dagligvarebutikker så sparer du mye penger hvertfall. Vi har en jentepus å gir p piller så den ikke får kattunger,sparer mye på det også. Anonymkode: 54262...6e7
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Mellomrom etter punktum og stor bokstav i starten på hver setning 🙈 Anonymkode: 000b1...a35
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Ikke få deg katt om du ikke har penger til kastrering/sterilisering i allefall! Det er ganske dyrt, spesielt sterilisering. Er vel snakk om rundt 2000kr. Anonymkode: 4b6e0...e0d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei jeg vil adoptere en liten katt.gutten min elesker dyr men jeg er student med 2barn så vi har en liten budskjet.spørsmålet mitt er hva trenger katt mat vaksine madisin.hvis den dør I tilfeldig takk???? Anonymkode: b1726...fba mat fra dyrlege/dyrebutikk årlig sjekk og vaksinaskjon ormekur, og evt flåttmiddel transportbur noe å leke med halsbånd med sikkerhetslås må stereliseres/kastreres mat. og vannskål - men det kan være skåler du har fra før klorebrett eller klorestativ kan være lurt chippe den http://old.dyrebeskyttelsen.no/faktaark/faktaark_katt_ny_familien.shtml Anonymkode: 63b2e...a89
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Skrevet 20. mai 2018 Kastrering, chipping og vaksine første året ca 2000,- Påfølgende vaksine og sjekk ca 700,- pr år. Dyrlege og medisiner pga skader/slåssing ca 1500,- pr år. Flåtthalsbånd ca 650,- pr år. Ormekur ca 500,- pr år. I tillegg kommer jo kattesand, børster, leker, reisebyrå, ødelagte møbler og gardiner (mens den er hyper kattunge) Anbefaler å få en omplasseringskatt på ca et år, da slipper du mye av styret med kattungestadiet + at de ofte er ferdig kastrerte, chippet og vaksinerte. Vi kjøper 10 kg sekker med mat på Plantajen, koster ca 700,- og varer noen mnd. Anonymkode: 08d76...1f9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #10 Skrevet 20. mai 2018 Du trenger ikke vaksinere, trenger ikke chippe den, trenger ikke årlige sjekk. Mine katter er 21 og 17år. Og har kun vert hos dyrlegen 1 gang ved sterilisering og kastrering. Du trenger ikke kastrere heller, men det anbefales såklart. Mat kan du gjør billig, kjøp FirstPrice seifilet. FirstPrice kylling (må ikke vere kylling ben i) også tørrfôr. Den trenger ikke det dyre «merke» foret. Coop sin kattemat blei best i test 👌🏽 Anonymkode: 22db6...be5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du trenger ikke vaksinere, trenger ikke chippe den, trenger ikke årlige sjekk. Mine katter er 21 og 17år. Og har kun vert hos dyrlegen 1 gang ved sterilisering og kastrering. Du trenger ikke kastrere heller, men det anbefales såklart. Mat kan du gjør billig, kjøp FirstPrice seifilet. FirstPrice kylling (må ikke vere kylling ben i) også tørrfôr. Den trenger ikke det dyre «merke» foret. Coop sin kattemat blei best i test 👌🏽 Anonymkode: 22db6...be5 Trenger ikke kastrere? De som tenker slik trenger ikke å skaffe seg katt. Anonymkode: 4b6e0...e0d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #12 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den må i hvertfall kastreres. Vi kjøper mat på dyrebutikken. Maten til 500 kr holder i ca to mnd tenker jeg.. ellers er det ormkur et par ganger i året.. usikker på hvor mye det koster, 100-150 pr gang kanskje? De fleste vaksinerer nok ikke katten sin, men det kommer jo an på hvor mye du ønsker å legge i det. Ville i ghvertfall ikke latt det falle på det om det er tilfelle Anonymkode: 559b2...731 Alle vaksinerer vel katten sin? Håper i hvert fall det. Anonymkode: eb623...9ce
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Skrevet 20. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle vaksinerer vel katten sin? Håper i hvert fall det. Anonymkode: eb623...9ce Har "alltid" hatt katt, og aldri vaksinert. Kastrerte hannkatta og ga hunnkatta p-piller. Anonymkode: 92aeb...bc4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Skrevet 20. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har "alltid" hatt katt, og aldri vaksinert. Kastrerte hannkatta og ga hunnkatta p-piller. Anonymkode: 92aeb...bc4 En ansvarlig katteeier vaksinerer katten sin Anonymkode: 63b2e...a89
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #15 Skrevet 20. mai 2018 Nå spør jeg sikkert dumt (har aldri hatt katt) men dere sier katten skal vaksineres. Hva er det katten da vaksineres mot? Anonymkode: 5e34d...a12
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #16 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har ei katt som er allergisk. Må derfor gi kortison en gang i året + at vi kjøper allergivennlig fôr hos dyrlegen. Begge deler koster en god del. Anonymkode: 4b6e0...e0d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #17 Skrevet 20. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har "alltid" hatt katt, og aldri vaksinert. Kastrerte hannkatta og ga hunnkatta p-piller. Anonymkode: 92aeb...bc4 P-piller gir veldig økt risiko for kreft i forplantningsorganene, og blir katta borte et par dager får du ikke gitt. Veldig mye bedre å sterilisere henne altså. Man kan ikke anbefale å la være i dag. Anonymkode: eb40f...d96
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #18 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: mat fra dyrlege/dyrebutikk årlig sjekk og vaksinaskjon ormekur, og evt flåttmiddel transportbur noe å leke med halsbånd med sikkerhetslås må stereliseres/kastreres mat. og vannskål - men det kan være skåler du har fra før klorebrett eller klorestativ kan være lurt chippe den http://old.dyrebeskyttelsen.no/faktaark/faktaark_katt_ny_familien.shtml Anonymkode: 63b2e...a89 Ikke ta et halsbånd på katten din. Jeg har katt. Syns ikke det er store utgiftsposten. Kan få kjøpt utstyr brukt Den kastrert den og chippet den. Kjøper royal canin mat som er drøy. Den har blitt skadet noen ganger, ble dyrt. Men verd det 💜 Anonymkode: fb552...557
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #19 Skrevet 20. mai 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke kastrere? De som tenker slik trenger ikke å skaffe seg katt. Anonymkode: 4b6e0...e0d Nei man MÅ faktisk ikke kastrere den. Det er ikke noe lov om det. Det er opp til katteeier, og slik legger jeg meg ikke bort i ☺️ Men JEG mener såklart at alle katter skal kastreres/steriliseres. Anonymkode: 22db6...be5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #20 Skrevet 20. mai 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå spør jeg sikkert dumt (har aldri hatt katt) men dere sier katten skal vaksineres. Hva er det katten da vaksineres mot? Anonymkode: 5e34d...a12 Katten skal vaksineres mot kattepest, katteinfluensa og klamydia. 😊 Anonymkode: eb623...9ce
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #21 Skrevet 20. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei man MÅ faktisk ikke kastrere den. Det er ikke noe lov om det. Det er opp til katteeier, og slik legger jeg meg ikke bort i ☺️ Men JEG mener såklart at alle katter skal kastreres/steriliseres. Anonymkode: 22db6...be5 Da har du tydeligvis aldri bodd i et nabolag med en ukastrert hannkatt.... Det har jeg, og ALLE la seg etterhvert opp i det. Maken til slosskjempe og kranglefant skal du lete lenge etter, den katta sørget jo for at alle aldre katter måtte til dyrlege fordi de var angrepet, klort, bitt osv Anonymkode: eb40f...d96
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #22 Skrevet 20. mai 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke ta et halsbånd på katten din. Jeg har katt. Syns ikke det er store utgiftsposten. Kan få kjøpt utstyr brukt Den kastrert den og chippet den. Kjøper royal canin mat som er drøy. Den har blitt skadet noen ganger, ble dyrt. Men verd det 💜 Anonymkode: fb552...557 Du så ikke at jeg skrev halsbånd med sikkerhetslås? Anonymkode: 63b2e...a89
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #23 Skrevet 20. mai 2018 Vil nok anbefale deg en katt fra dyerbeskyttelsen. Det koster litt, men da har katten blitt kastrert, vaskinert og fått det den skal av oppfølgning før du overtar. Med en to åring i hus kan det nok også være lurt å ikke få en kattunge, med en katt fra dyrebeskyttelsen kan du se hvordan katt og barn fungerer sammen. Selv har vi hatt katt i mange år, og hjemme har vi ikke hatt noe mer enn en do og mat. Leker har vi laget eller den finner noe den vil leke med. Lekene ungene har kjøpt innimellom er jo bare morsomme med en gang. Noe til å klore på har vi ikke trengt, for kattene har vært ute og dermed hatt mye å klore på. Skal katten være innekatt bør du nok finne ting den kan ativiseres med etterhvert. Katteseng og alt slikt fancy er det ingen vits å kjøpe, katter finner sine plasser og det er sjeldent der vi ønsker de skal være. Mine katter som nå bor hos mine foreldre har nå funnet kassa vi hadde lego i når vi var små. Utr har de lagt beslag på en banankasse, den ble satt ut for å bli kastet i pappdunken når vi skulle ut. Den ble kapret med engang og det ser ikke ut som den blir kastet med det første (like gøy å være på besøk for kattene er like rare som når de bodde hos meg, om ikke rarere) Anonymkode: 79351...952
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #24 Skrevet 20. mai 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du tydeligvis aldri bodd i et nabolag med en ukastrert hannkatt.... Det har jeg, og ALLE la seg etterhvert opp i det. Maken til slosskjempe og kranglefant skal du lete lenge etter, den katta sørget jo for at alle aldre katter måtte til dyrlege fordi de var angrepet, klort, bitt osv Anonymkode: eb40f...d96 Jo jeg har og bur i nabolag med 2 katter som ikke er kastrerte. Så jeg vet hva dei driver med. Dei markerer rundt huset mitt, inni garasjen min, osv. Men fortsatt er det ikke mine katter og ikke mitt problem. Det får vere opp til hver enkelt katteeier hva dei velger å gjøre. Anonymkode: 22db6...be5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #25 Skrevet 20. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei jeg vil adoptere en liten katt.gutten min elesker dyr men jeg er student med 2barn så vi har en liten budskjet.spørsmålet mitt er hva trenger katt mat vaksine madisin.hvis den dør I tilfeldig takk???? Anonymkode: b1726...fba Ikke adopter katter før du har råd til det. Anonymkode: af2e0...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå