Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Eldste fyller 9 på søndag og vi avtalte å feire dagen hennes tidlig i dag siden flere skal reise bort. Med 17.mai og styr rundt det først + jobb fredag følte jeg meg litt stresset da jeg gikk for å hente ungene i går. Det skulle ryddes og ordnes litt, en liten handletur for de siste tingene, bake kake og sette frem pynt og duker etc. Vi har også to barn til på 4 og 6 som skal ha sitt. Så ringer mannen og sier han drar tidlig fra jobb for å møte en kompis i byen i det fine været. Jeg blir irritert og sier dette ikke er dagen for det, om han kan slutte tidlig bør han prioritere å komme hjem og hjelpe. Han sier han skal bare ta en kaffe og kommer tidlig hjem. Jeg er fortsatt sur men hva skal jeg gjøre. En time etter forsøker 9åringen å ringe ham fra min tlf for å høre om han kommer hjem i tide til å ordne en ting med henne, men han tar ikke telefonen og ringer ikke tilbake. Klokken 18 sender han sms og sier han blir "litt senere". Klokken 23 kommer han hjem, sørpe full og detter sammen i senga. Jeg fyker rundt til midnatt og ordner alt klart for at datteren vår skal få en fin fest og står opp igjen 6 for å gjøre klart de siste detaljene. Nå er jeg så skuffet, såret og lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Forholdet vårt har vært dårlig lenge, men denne gangen føler jeg han ikke bare var (utrolig!) egoistisk overfor meg, men også overfor barnet vårt. Hva gjør jeg nå?!? Anonymkode: 2b847...054
sug lut Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 For en kukskalle. Han fortjener ikke å ha familie.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Skrevet 19. mai 2018 Det der gjorde faren min også. Dro til byen for å ordne noe, kom ikke hjem til avtalt tid, for så å komme hjem sørpe full nærmere midnatt. Skjedde lille julaften, nyttårsaften, osv. Faren min var alkoholiker... Anonymkode: b997d...71f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 Dere har lenge hatt et dårlig forhold. Nå viste han deg overtydelig hva han prioriterer. Det er ikke familien. Det er ikke deg. Det er ikke barna. Han prioriterer seg selv, kompiser, fylla. Og han gjør det demonstrativt. Han kunnee like gjerne ha stått foran deg og ropt deg og barna opp i ansiktet at han ikke bryr seg. Når han kommer dritings hjem og bare bikker seg til sengs så viser han også at han har null respekt. Enig med sug lut - han fortjener ikke en familie. Og du og barna fortjener noe langt bedre! Anonymkode: 03506...e6f
sug lut Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 1 time siden, Pashla skrev: Han er visst moden for mekling. Jeg ville foreslått juling.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: du overragerer Anonymkode: dc96f...9f7 Nei, hun gjør ikke det. Du er like enkel som alltid - det er det dessverre ikke noe å gjøre med. Anonymkode: 03506...e6f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 Takk for svar... Jeg er redd for at jeg overreagerer, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke vil ha han i livet vårt mer. Dette er ikke første gang noe slikt skjer, men det er flere år siden sist. Den gangen var minste så liten, jeg ville ikke klart meg alene. Nå føles det som noe jeg kan klare. Jeg har bedt han holde seg borte noen dager og la meg ha en fin pinse med ungene. Han mener jeg lager drama av at han tok seg et par øl for mye. Men det er jo ikke egentlig bare det... Men skulle gjerne hørt fra flere... Overreagerer jeg, eller er det grunn for å dra? HI Anonymkode: 2b847...054
HeiteH Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 Du overreagerer ikke. Å leve sammen med en mann som det ikke går an å stole på er ikke verdt å kaste bort livet sitt på.
3 i april Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 Han burde i det minste ha lagd seg paddeflat isteden for å furet over at du overreagerer.. lurer på om han også hadde " overreagert" om det var du som hadde kommet dritings hjem og han måtte ha flydd rundt å ordnet ALT, siden du heller ville prioritere venner og fyll.. Enkelte mannfolk er rett og slett så dumme at de ikke skjønner at de har drete på draget før det rett og slett et for sent, og de ender opp single pga at de rett og slett ikke tar ansvar men heller prioriterer å ha det gøy !!! Jeg hadde vært rasende og fvk hadde vært neste stopp.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 Her har du en kar som gjør som han vil. Selvfølgelig er det ikke en overreaksjon når han sier han skal ta en KAFFE med en kompis og så komme hjem på en dag det er nødvendig at han er hjemme, og i stedet drar på fylla. Uten å si ifra. Gjøre seg utilgjengelig. Hva er det som gjør at HAN kan bestemme at DU skal ordne istand til bursdagen til barnet deres? For det er det han gjør. Du kan jo ikke være så rotten at du dumper barna hos bestemor og drar på byen du også og avlyser feiringen. Dette skjønner han også. Så han bare TAR han. TAR av din tid, energi og kjærlighet. Missbruker deg, for han vet at det blir selskap selv om han bare stikker av. For han gjorde det. Jeg hadde kasta ham ut! Og jeg tar ikke lett på det, dere har jo barn, men de ka faktisk ikke stole på at han stiller opp for dem. For det var tross alt bursdagen til dattera hans og han ga faen. Anonymkode: d0fad...7ec
Julie (: Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Herregud, for en jævla idiot. Han der klarer du deg bedre uten, tror jeg. Er vel mer slitsomt å ha forventninger til folk også blir de ikke møtt til stadighet, enn å bare klare ting selv?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 Du overreagerer IKKE Anonymkode: e2587...72e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar... Jeg er redd for at jeg overreagerer, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke vil ha han i livet vårt mer. Dette er ikke første gang noe slikt skjer, men det er flere år siden sist. Den gangen var minste så liten, jeg ville ikke klart meg alene. Nå føles det som noe jeg kan klare. Jeg har bedt han holde seg borte noen dager og la meg ha en fin pinse med ungene. Han mener jeg lager drama av at han tok seg et par øl for mye. Men det er jo ikke egentlig bare det... Men skulle gjerne hørt fra flere... Overreagerer jeg, eller er det grunn for å dra? HI Anonymkode: 2b847...054 NOPE. Du overreagerer ikke. Ikke litt en gang. Dette er IKKE AKSEPTABELT. Og at han prøver å si at du lager drama da kan han bli en eks. Han har null respekt for deg. Anonymkode: 1285d...e38
Eliseflisa Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 Jeg synes også det var dårlig gjort... Men du bruker enormt lang tid på å ordne en bursdag. Dette må du øve på, du som snart er alenemor
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 4 minutter siden, Eliseflisa skrev: Jeg synes også det var dårlig gjort... Men du bruker enormt lang tid på å ordne en bursdag. Dette må du øve på, du som snart er alenemor Du tuller?? Først skal Hi på jobb, så skal hun hente barn i barnehage/sfo, handle til pinse og bursdag, lage middag, rydde opp etter middag, ta seg av alle tre ungene, rydde/vaske hus, ev. kvelds til ungene, bake kake, legge eldste, stryke duker, pynte til bursdag, forberede klær til bursdag, forberede andre ting til bursdag (gave, godteposer, aktiviteter). Da er ikke tiden hun har brukt mye. Hadde hun vært alene hadde hun selvfølgelig planlagt ut fra det og ikke hatt noen problemer med det. Men de var to som skulle samarbeide om å gjøre alt klart til datterens bursdag, det var planlagt at de skulle være to. Det var bare det at den ene ga fullstendig f... i å ta ansvar for at datteren skulle få en best mulig bursdag ... Anonymkode: 03506...e6f
Nordisk Skrevet 19. mai 2018 #19 Skrevet 19. mai 2018 9 timer siden, sug lut skrev: For en kukskalle. Han fortjener ikke å ha familie. What she said.
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2018 #20 Skrevet 19. mai 2018 (endret) Du overreagerer ikke. Jeg hadde vært selvlysende av raseri. Det han gjorde er skikkelig egodrittsekkoppførsel, og du fortjener bedre. Han tror sikkert at bursdager ordner seg selv ved hjelp av magi, så det er vel derfor han synes du overreagerer. Alle drittsekkmenn er jo enige om at kaker bakes på 5 minutter og bord og rom pyntes av feer og alver mens man sover. La han kjenne på alvoret en stund, og så kjenner du på om lettelsen ved hans fravær er større enn et eventuelt savn, og handler etter det. Endret 19. mai 2018 av Himmel og hav
amandine Skrevet 19. mai 2018 #21 Skrevet 19. mai 2018 Du overreagerer ikke. Og du klarer deg garantert bedre uten en sånn klamp med daukjøtt rundt foten. Du kan jo selvfølgelig av ditt hjertes godhet tilby ham å bli med på mekling og gi ham en sjanse, men du trenger slett ikke det heller.
Gjest Antarctica Skrevet 19. mai 2018 #22 Skrevet 19. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar... Jeg er redd for at jeg overreagerer, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke vil ha han i livet vårt mer. Dette er ikke første gang noe slikt skjer, men det er flere år siden sist. Den gangen var minste så liten, jeg ville ikke klart meg alene. Nå føles det som noe jeg kan klare. Jeg har bedt han holde seg borte noen dager og la meg ha en fin pinse med ungene. Han mener jeg lager drama av at han tok seg et par øl for mye. Men det er jo ikke egentlig bare det... Men skulle gjerne hørt fra flere... Overreagerer jeg, eller er det grunn for å dra? HI Anonymkode: 2b847...054 Han svikter deg systematisk.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #23 Skrevet 19. mai 2018 Han kunne like gjerne trukket ned smekken og tisset på deg. Tydeligere språk for «jeg gir helt faen» skal du lete lenge etter. Anonymkode: 069df...70e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #25 Skrevet 19. mai 2018 Hvordan gikk det idag Hi? Anonymkode: d0fad...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå