Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Har et lite dilemma. Er så usikker på ferie.... Vi har oppdelt ferie, en av ukene har jeg alene med barna mens mannen må jobbe... han har en uke alene mens jeg jobber, og han snakker om å dra alene et sted (storbyferie- skal bo gratis hos en venn). Og så har vi to uker felles. Jeg ble litt provosert over at han har tenkt å reise alene, men det er i grunnen også helt ok, da vi får litt pause fra hverandre. Vi er mye sammen ellers. Hva hadde dere valgt: 1.Dratt på ferie til Syden alene (uten gubben) med 6- åringen og 1,5- åringen, men da blir det mye slit og ingen alene- tid.... 2. Syden- ferie med hele familien, men med en til tider sur, gretten og svært klagende gubbe. I belønning får jeg spise maten min i fred, sole meg og slappe litt av mens mannen tar seg av barna.... 3. Kun hjemme, muligens korte bilturer til parker, stranda etc. Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 Hadde ikke tart sjansen på nr 2, med mindre du kan reise med ei venninne, søster e.l. Er alltids en sjanse for å bli matforgiftet f. Eks. og da sliter du med å ta vare på to små, særlig minste. Ville hatt noen med eller reist med den gretne gubben. Anonymkode: 67051...491
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Skrevet 19. mai 2018 Ville reist enten med noen andre ( Foreldre, søsken, venninne?) eller vært hjemme og tatt dagsturer rundt. Må være mer pes enn kos å reise alene til syden med to barn som trenger konstant tilsyn. De har det like bra på en campingplass i Norge, Sverige eller Danmark, eller hjemme i hagen og på stranda. Anonymkode: 64ee8...628
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 Slik er det hos oss i sommer også. Jeg har ei uke ferie med våre to gutter på 5 og straks 2 der mannen jobber. Synes de er for små til at jeg skal dra til Syden med de alene. Blir mer stress enn kos. Vi satser på fint hver og drar på aktiviteter/strender i byen vår eller på hytta. mannen har 2 uker med barna alene,han vurderer å kjøre nordover med de. Det er helt greit for meg, for jeg er aldri hjemme alene. Anonymkode: 91cd8...a5e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Skal mannen din på storbyferie med barna, eller bare ham? Jeg ville gått for nummer 3, og strammet opp mannen. Gud, så usjarmerende med sytende voksne! Anonymkode: 1488b...f48
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 Hvorfor er mannen sur på alternativ nummer to? Tåler han ikke ferie med familien sin? Anonymkode: 1699f...ab7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 Hvorfor skal ikke barna være hjemme når mannen har ferie? Anonymkode: 7774a...932
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 Jeg skjønte virkelig ikke dilemmaet ditt.... er disse 3 alternativene for den uka fu ef alene, de ukene dere er sammen eller?? og mannen skal ha en uke fri helt alene uten barn?? Anonymkode: 77098...85e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 Jeg ville begynt med å finne ut hvorfor mannen pleier å være sur og grinete. Regner med han pleier å være det, siden du regner med han kommer til å være sur å grinete på en eventuell ferie? Hva jeg hadde gjort videre hadde kommet an på hvor rimelig jeg syntes det var at han reagerte på hva-det-nå-er. Hvis jeg tenkte at det er noe det er greit å reagere på hadde jeg forsøkt å gjort noe med det, samtidig som vi måtte hatt en prat om hvordan man kommuniserer når det er noe. Sur og gretten oppførsel er ikke veien å gå. Hvis jeg opplevde at han var sur og gretten for noe som var urimelig måtte vi hatt en oppvask rundt det, samt en samtale om hvordan man kommuniserer når det er noe. For å oppsummere, jeg har ingen interesse av å leve med en mann som er sur og gretten. Hvis vi hadde fått ordnet opp i sur og gretten problematikken ville jeg helst reist på familieferie. Hvis ikke kunne jeg gjerne reist på ferie alene med ungene. (Jeg hadde nok ikke valgt å reise til syden, men det har mer med mine preferanser å gjøre, enn spørsmålet ditt.) Anonymkode: 95ef6...477
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 Jeg regner med at ungene kan være i barnehagen når mannen din reiser på storbyferien sin? Og du må ta deg av de på ettermiddager og helg. Virker som at det ikke gjelder den uken du har ferie og mannen ikke? Siden du snakker om å ta de med? Er det er sånn at mannen er sur fordi han ikke liker sydenferie? Her er hva jeg ville gjort: Den uken mannen må jobbe og du har ferie så ville jeg tatt med eldste på 6 år til syden og hatt minste på 1 til besteforeldre. Fordi forventningene hos en 6 åring er større enn hos en 1 åring. Vanskeligereå skuffe en 6 åring. Ellers hadde det vært gulk å reise helt alene eller med venninne. Det siste er jo dritskøy! De to fellesukene kunne vært ditt forslag nr 3. Anonymkode: 0e5a7...194
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 Kom på en ny vinkel. Dersom det ikke er mulig å levere fra seg minste den uken jeg forslår du og 6 åringen reiser til syden så kan du godt bruke en av de to fellesukene du og mannen har. Enten med 6 åringen eller med venninne. Reiser mannen på egotur kan du også. Anonymkode: 0e5a7...194
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 Tror jeg hadde prioritert parterapi ... Anonymkode: f1e06...35e
soleia Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Ingenting av det der frista. Når eg har ferie åleine med ungane besøkjer me gjerne mi slekt, eller er heime og finn på ting. Så reiser me på felles ferie alle fire, til ein barnevenleg stad alle kan tenke seg (ingen av oss vil til syden på sommaren) Hadde syntes det var litt kjipt om mannen drog åleine på ferie ei veke, for oss er slik oppdeling av ferie med på å gje ungane ein lang og god ferie. Hadde gjerne fått med meg nokon på sydrnferie, om det er det du vil.
KellyTaylor Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 Alternativ 4. La mannen ha ansvar for barna mens DU reiser alene til syden! Sutrekjerring av en mann. Får spader av slike guttunger som skal leve som de er 18 år!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 Du har ferie med kidza uke 1, neste uke drar du alene på sydenferie. Neste uke familien samlet. Siste uken; gubben på tur alene. Kan han, kan du! Skulle bare mangle!! Anonymkode: 4488b...cd3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal mannen din på storbyferie med barna, eller bare ham? Jeg ville gått for nummer 3, og strammet opp mannen. Gud, så usjarmerende med sytende voksne! Anonymkode: 1488b...f48 Han skal alene på storbyferie.... (kanskje)... Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er mannen sur på alternativ nummer to? Tåler han ikke ferie med familien sin? Anonymkode: 1699f...ab7 Han er til tider sur, ja, og jeg vet ikke om jeg klarer psykisk å feriere m han hvis han får sine utbrudd..de går ofte fort over, men jeg har begynt å bli så lei av det.... han nærmer seg 50 og ønsker ro og fred. 1- åringen har begynt å hyle lenge og intenst når hun ikke får det hun vil ha... frykter en hyle-ferie med en sur gubbe.... (han ville i utgangspunktet ikke ha flere barn, men det er en annen historie. ) Han vil nok feriere m oss, men uten for mye "bråk", noe det svært sannsynlig blir mye av med en 6- åring som terger 1- åringen (1 år og 7 mnd). Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #19 Skrevet 19. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal ikke barna være hjemme når mannen har ferie? Anonymkode: 7774a...932 Jeg vil på ferie, men dilemmaet er om jeg skal reise med gubben eller alene m barna.. eller heller bli i Norge (med gubben). Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #20 Skrevet 19. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønte virkelig ikke dilemmaet ditt.... er disse 3 alternativene for den uka fu ef alene, de ukene dere er sammen eller?? og mannen skal ha en uke fri helt alene uten barn?? Anonymkode: 77098...85e Dilemmaet er om jeg skal orke å ha med en muligens sur gubbe på ferie til syden, eller om jeg skal dra alene m barna til syden. Eller heller bli i Norge hele ferien, mens gubben får en uke ferie uansett i en storby. Dette gjelder min ferie, 2 av ukene er m mannen, den siste uka har han begynt å jobbe.. ja han skal ha en uke alene... og derfor fikk jeg også lyst på det (men barna må bli med meg-)... Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #21 Skrevet 19. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville begynt med å finne ut hvorfor mannen pleier å være sur og grinete. Regner med han pleier å være det, siden du regner med han kommer til å være sur å grinete på en eventuell ferie? Hva jeg hadde gjort videre hadde kommet an på hvor rimelig jeg syntes det var at han reagerte på hva-det-nå-er. Hvis jeg tenkte at det er noe det er greit å reagere på hadde jeg forsøkt å gjort noe med det, samtidig som vi måtte hatt en prat om hvordan man kommuniserer når det er noe. Sur og gretten oppførsel er ikke veien å gå. Hvis jeg opplevde at han var sur og gretten for noe som var urimelig måtte vi hatt en oppvask rundt det, samt en samtale om hvordan man kommuniserer når det er noe. For å oppsummere, jeg har ingen interesse av å leve med en mann som er sur og gretten. Hvis vi hadde fått ordnet opp i sur og gretten problematikken ville jeg helst reist på familieferie. Hvis ikke kunne jeg gjerne reist på ferie alene med ungene. (Jeg hadde nok ikke valgt å reise til syden, men det har mer med mine preferanser å gjøre, enn spørsmålet ditt.) Anonymkode: 95ef6...477 Jeg vet hvorfor han er sur og gretten, men det orker jeg ikke forklare. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, annet enn å trekke meg unna han når han blir sånn. Ikke så lett å gjøre det på ferie m to små... derav dilemma.... Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #22 Skrevet 19. mai 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner med at ungene kan være i barnehagen når mannen din reiser på storbyferien sin? Og du må ta deg av de på ettermiddager og helg. Virker som at det ikke gjelder den uken du har ferie og mannen ikke? Siden du snakker om å ta de med? Er det er sånn at mannen er sur fordi han ikke liker sydenferie? Her er hva jeg ville gjort: Den uken mannen må jobbe og du har ferie så ville jeg tatt med eldste på 6 år til syden og hatt minste på 1 til besteforeldre. Fordi forventningene hos en 6 åring er større enn hos en 1 åring. Vanskeligereå skuffe en 6 åring. Ellers hadde det vært gulk å reise helt alene eller med venninne. Det siste er jo dritskøy! De to fellesukene kunne vært ditt forslag nr 3. Anonymkode: 0e5a7...194 Nei den uka han skal reise er alt stengt..... så barna blir hos meg... mannen liker sydenferie, ELSKER DET, men tåler ikke så mye bråk og skrik fra barna... vi har dessverre ingen til å passe 1- åringen en hel uke. Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #23 Skrevet 19. mai 2018 6 timer siden, soleia skrev: Ingenting av det der frista. Når eg har ferie åleine med ungane besøkjer me gjerne mi slekt, eller er heime og finn på ting. Så reiser me på felles ferie alle fire, til ein barnevenleg stad alle kan tenke seg (ingen av oss vil til syden på sommaren) Hadde syntes det var litt kjipt om mannen drog åleine på ferie ei veke, for oss er slik oppdeling av ferie med på å gje ungane ein lang og god ferie. Hadde gjerne fått med meg nokon på sydrnferie, om det er det du vil. Jeg har dessverre ingen andre som vil reise med meg og barna en hel uke.... min nærmeste venninne har ikke råd...resten av min familie reiser andre stedet- storby bl.a. Og det gidder jeg ikke m små barn... Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #24 Skrevet 19. mai 2018 6 timer siden, Pæddan skrev: Alternativ 4. La mannen ha ansvar for barna mens DU reiser alene til syden! Sutrekjerring av en mann. Får spader av slike guttunger som skal leve som de er 18 år! Han klarer ikke ta seg av 1- åringen så lenge, dessverre. Ja jeg er veldig lei av den umodne oppførselen.... derfor hadde jeg hatt lyst å dra alene m barna, men er litt redd for at det blir mest pes enn kos... Anonymkode: 9cc89...b73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #25 Skrevet 19. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har ferie med kidza uke 1, neste uke drar du alene på sydenferie. Neste uke familien samlet. Siste uken; gubben på tur alene. Kan han, kan du! Skulle bare mangle!! Anonymkode: 4488b...cd3 Ja skulle ønske det var mulig.... men det er det ikke... Anonymkode: 9cc89...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå