Gå til innhold

isolert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pass på meldinger til nav så du ikke plutselig står uten inntekt. Har du barna mest? Da kan du søke om utvidet barnetrygd og overgangsstønad. Kan du flytte nærmere skole/bhg? Ta lappen? Planlegg for fremtiden. Lykke til! 

Anonymkode: ac7d9...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk "mitt nav" og send skikkelig beskjed, da skal saksbehandleren din ta tak i dette.

Bruk venner og familie der du kan, f.eks til handling. Jeg var nettopp i en ulykke selv og kan ikke kjøre bil, men mange har tilbudt seg å kjøre meg til butikken. Jeg følger med på tilbudsappen og lager handleliste for en uke om gangen, i dag blir jeg kjørt rundt til de forskjellige butikkene og handler for en uke (tar med meg tilbudene i de store butikkene og handler resten på Rema). Da er det en uke til jeg trenger handle igjen.

Hvorfor rekker dere akkurat skolen? Kan det ikke planlegges bedre, stå opp og reise hjemmefra 10 min før? Det er ikke så mye som skal til for å slippe føle på stresset?

Du klarer dette, du må bare lage nye rutiner, nye måter å gjøre ting på, så ordner det seg sakte men sikker. 

Anonymkode: a73ed...c6e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pass på meldinger til nav så du ikke plutselig står uten inntekt. Har du barna mest? Da kan du søke om utvidet barnetrygd og overgangsstønad. Kan du flytte nærmere skole/bhg? Ta lappen? Planlegg for fremtiden. Lykke til! 

Anonymkode: ac7d9...539

jeg har barna så  si 90 %. jeg har hatt overgangstønad så det kan jeg ikke søke igjen. flytte er uaktuelt da vi bor billig i forhold til standard og størrelse allerede. 

ta førerkort har jeg ikke råd til. akkurat nå klarer jeg ikke planlegge noe som helst annet enn en kjapp middag tur på butikken.

vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å løse det med førerkort, jeg tror det er det som tynger meg mest. sykle/gå/busse overalt.

stresse til og fra :(

Anonymkode: e41d7...f1e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har klart å få samlet sammen en sms der jeg forklarer hva som har skjedd og hvor vanskelig ting er for meg nå

Anonymkode: e41d7...f1e

Hvem har du sendt melding til? Jeg vil anbefale deg å sende en skikkelig melding i stedet for sms. Send melding til saksbehandler på mitt nav, så kan hun ta kontakt med deg hvis det er behov.

Har du søkt bostøtte?

Du må jobbe for å komme inn i nye rutiner, som ikke sliter deg helt ut. F.eks hvorfor er dere så seine til skolen at du hiver etter pusten, kan dere gå 10-15 min tidligere? Det er forferdelig å starte dagen med stress, i hvertfall nå som du tydelig er ganske sårbar.

Er det noen av vennene som kan kjøre deg til butikken, så du kan ta en skikkelig handlerunde? Få handlet tunge ting for en stund fremover.

Anonymkode: 9f5aa...bc8

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lang vei du har til butikken, men jeg handler med sykkel for å slippe å bære så tungt. Må selvfølgelig bære posene ut av butikken, det tenkte jeg ikke på, men hvis du kan det, er sykkel glimrende til tunge ting. Sekk på ryggen, en pose i kurven og en på hver side av styret. 

Jeg ble så glad da jeg leste at du hadde bedt den kontrollerende mannen flytte, hold ut nå i overgangsperioden hvor alt føles vanskelig og husk at det blir bedre! Be om hjelp, det er ingen skam; en annen gang er det du som kan stille opp for venner og familie. Og tenk gjennom rutinene deres, bør du kanskje stå opp tidligere  om morgenen, legge frem klær dagen før, sånne ting? Det hjalp meg da jeg ble skilt og måtte organisere hverdagen på nytt. 

Og ikke for å være irriterende positiv, men det er jo kjempebra trening å sykle og gå så mye, om bare et par uker kommer du sannsynligvis til å merke at du er i bedre form og har mer overskudd. Du er så tøff som tok tak i livet ditt og stod opp for deg selv, jeg beundrer det virkelig. Lykke til fremover! 

Anonymkode: ad27c...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...