Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Hei! jeg lurer på om det er noen andre her som var veldig sosiale av seg før de gikk inn i et forhold? jeg har nå vært i et forhold med en mann i 2 år, å jeg har vært ute på kino to ganger. vi har ofte blitt bedt på fester og andre ting av venner, men vi må alltid takke nei fordi mannen ikke liker sånt, jeg får heller ikke lov å reise alene. føler meg virkelig som en fugl i bur jeg får vondt i magen om kamerater av meg sender en melding på messenger fordi han lurer på hvorfor dem tar kontakt, å at det er merkelig oppførsel av folk å plutselig sende melding uten at jeg har møtt på dem på lenge. det skal sies at flere av mennene i familien hans er helt like. snakker dritt om alle andre som ikke er som dem selv.... hjelp... Anonymkode: e41d7...f1e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Han er en eiesyk psykopat. Pakk sakene i kveld å reis Anonymkode: 9f5aa...bc8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei! jeg lurer på om det er noen andre her som var veldig sosiale av seg før de gikk inn i et forhold? jeg har nå vært i et forhold med en mann i 2 år, å jeg har vært ute på kino to ganger. vi har ofte blitt bedt på fester og andre ting av venner, men vi må alltid takke nei fordi mannen ikke liker sånt, jeg får heller ikke lov å reise alene. føler meg virkelig som en fugl i bur jeg får vondt i magen om kamerater av meg sender en melding på messenger fordi han lurer på hvorfor dem tar kontakt, å at det er merkelig oppførsel av folk å plutselig sende melding uten at jeg har møtt på dem på lenge. det skal sies at flere av mennene i familien hans er helt like. snakker dritt om alle andre som ikke er som dem selv.... hjelp... Anonymkode: e41d7...f1e Du bor sammen med en ekstremt kontrollerende mann, trolig sykelig sjalu og meget mulig psykopat, eller i det minste psykopatiske trekk. Du lever trolig med psykisk vold. Å bli i et forhold med en slik mann vil kun føre til at du psykes ned og får det dårligere og dårligere. Det å isolere deg er et virkemiddel han bruker for å få full kontroll på deg. Det absolutt eneste å gjøre når man er i et slikt forhold er å forlate ham! En slik mann vil aldri "bli bra". Du bør imidlertid planlegge hvordan du skal komme deg unna. Så fort som mulig. Og du MÅ fortelle noen du stoler 100 % på hvordan han er. Om du ikke har noen som kan hjelpe deg til å komme deg unna ham så fort som mulig, da pakker du bare en bag når han ikke er hjemme og så drar du til nærmeste krisesenter. Dra til nærmeste politistasjon, de kan hjelpe deg til krisesenteret om du ikke vet hvor det er. Du MÅ komme deg unna denne mannen før han ødelegger deg totalt! Anonymkode: 6fadf...1ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Ofte forstår man ikke hvor ille det er selv, når man står midt oppe i det, for alt er så daglidags og vanlig. Hva er det som gjør at du blir i forholdet da? Anonymkode: 9762b...871
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 Kom deg ut. Å isolere kjæresten er et klassisk trekk fra den kontrollerende psykoen. Anonymkode: b9d76...103
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Hva får DU ut av dette forholdet? Enig med de som sier at dette er kontrollerende av partneren din. Du har allerede gått glipp av to år av livet ditt på grunn av ham. Ikke gå glipp av resten av det. Snakk med noen du stoler på (venninne, forelder, kollega, lege), og fortell akkurat hvordan du har det. Kom deg vekk. Anonymkode: 25ad2...81b
robot Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 Det er ikke normalt, og alt du har fått i svar her stemmer. Sannsynligvis er du i gang med å lage forklaringer og unnskyldninger for ham allerede. Det tar vanligvis mange forsøk før man faktisk tar til fornuften og innser at forholdet man er i er langt inne i det unormalt kontrollerende. Du må snakke med noen i den virkelige verden, sannsynligvis flere ganger. Fortell dem hvordan det faktisk står til. Du kommer sikkert til å forklare og unnskylde ham i fleng, men fortell hvilke begrensninger du faktisk lever under. Du får ikke lov å reise alene? Ikke LOV. Du er voksen. Det er ingen som har noe med å bestemme hva du har lov til. Om det er vanskelig å få snakket med noen i enerom, så bruker du fastlegen. Si du plages med hemorroider og bestill legetime. Fortell legen det samme du skriver her, be om hjelp til å kontakte krisesenter. Det du beskriver er psykisk vold og du behøver å komme deg bort. Først når du har fått avstand en periode vil du bli fullt i stand til å se verden fra det perspektivet du hadde da du var deg selv for to år siden, ikke det du har etter å ha blitt psyket ned gradvis over lang tid. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Skrevet 20. mai 2018 Har dere barn sammen ? Du får ikke lov til å finne på noe ? Jeg vet ikke hva jeg skal si engang. ❤Mannen min er ikke alltid perfekt, men han har aldri noensinne sagt Nei til at jeg finner på noe. Jeg har aldri spurt om å få lov . Jeg gir beskjed at jeg skal på håndballkamper og konserter i litt god tid bare. Vi lever bare én gang. Ikke sløs bort tiden din. Anonymkode: 11385...a28
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #10 Skrevet 20. mai 2018 Dette kunne fint vært meg... kom deg vekk før det er for sent, i verste fall ender du som meg og da skal du få kjenne på ensomhet. jeg var sammen med en sånn mann i fire år, vi har ikke barn sammen, men jeg har et barn. Jeg orket tilslutt ikke mer og gjorde det slutt...nå sitter jeg her helt alene, fordi folk ble lei av å invitere bare for å få avslag. Selv om de visste at det var mannen min som var hinderet mitt, så har de valgt å distansere seg, selv nå som jeg er fri til å gjøre som jeg vil. Jeg har 1 venninne som aldri gav meg opp. Kom deg vekk før det går så langt som her hos meg.. Anonymkode: 2d196...069
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 Hva mener du med ikke får lov? Det er da helt vanlig at man av og til gjør ting hver for seg selv om den ene ikke er fan av hva den andre driver med. Nå får du prøve det, si at neste helg skal du besøke en venninne også skal dere på kino sammen. De fleste menn ville synes det høres koselig ut og nusse deg farvel med et "kos deg". Hvordan vil din mann reagere? Hva gjør han om du går likevel, selv om du "ikke får lov"? Anonymkode: a73ed...c6e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #12 Skrevet 20. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med ikke får lov? Det er da helt vanlig at man av og til gjør ting hver for seg selv om den ene ikke er fan av hva den andre driver med. Nå får du prøve det, si at neste helg skal du besøke en venninne også skal dere på kino sammen. De fleste menn ville synes det høres koselig ut og nusse deg farvel med et "kos deg". Hvordan vil din mann reagere? Hva gjør han om du går likevel, selv om du "ikke får lov"? Anonymkode: a73ed...c6e Det har jeg aldri turt å prøve... vi har ikke barn sammen, men jeg har to barn fra før. Jeg har fått lov å gå på kino to ganger med ei venninne. Føler han har grep på meg fordi jeg ikke har førerkort å kommer meg unna 😑 HI Anonymkode: e41d7...f1e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Skrevet 20. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg aldri turt å prøve... vi har ikke barn sammen, men jeg har to barn fra før. Jeg har fått lov å gå på kino to ganger med ei venninne. Føler han har grep på meg fordi jeg ikke har førerkort å kommer meg unna 😑 HI Anonymkode: e41d7...f1e "fått lov å gå på kino to ganger" på to år... Du må komme deg unna ham, han er farlig for deg og barna dine! Det er skadelig for barn å vokse opp i hjem med en slik mann, HI. Stort sett ALLE skriver det samme, at dette er en mann som er skadelig for deg, at han aldri vil endre seg, at han er farlig kontrollerende og sjalu, at han manipulerer deg og bruker klassiske metoder som psykopater bruker. Det er INGEN grunn til å bli med en slik mann, og det er uansvarlig av deg som mor å la deg ødelegge av denne mannen! Du må skaffe deg hjelp slik at du kommer deg bort fra ham før du og ungene dine blir enda mer ødelagt! Tro meg, barna dine vil komme til å merke hvordan han er, de vil bli skadet av å vokse opp og se deg bli ødelagt av ham! Dere har ikke barn sammen, da er det ikke noe som hindrer deg fra å komme deg unna ham heller. Anonymkode: 6fadf...1ac
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Skrevet 20. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg aldri turt å prøve... vi har ikke barn sammen, men jeg har to barn fra før. Jeg har fått lov å gå på kino to ganger med ei venninne. Føler han har grep på meg fordi jeg ikke har førerkort å kommer meg unna 😑 HI Anonymkode: e41d7...f1e Er du redd han kommer til å slå? Syns du skal bestille en taxi i morgen og komme deg til et krisesenter. Bare ut, ut, ut. Dette "forholdet" må ta slutt. Ungene dine må jo også lide under at du er en dørmatte! På denne måten oppdrar man nye og nye generasjoner inn i usunne forhold... Anonymkode: b9d76...103
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #15 Skrevet 21. mai 2018 Barna vokser nå opp å har dere som forbilde. Hvis du ikke gjr noe nå så vil de mest sannsynlig velge en partner som det du har, for det er det de er vant med. De får også en barndom som ikke er så optimal som den kunne vært, en mor som ikke er lykkelig, så klart vil dette prege dem. Kom deg unna så fort som mulig. Det er ikke for sent for dem å få en annen barndom, men jo før jo bedre, så ikke gi dette forholdet flere sjanser.. Kom deg vekk så raskt du kan. Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt en samtale med krisesenter eller fvk. De kan være en psykisk og en praktisk støtte i det hele. Enten om du har et familiemdlem eller venn du kan bo hos en stund med barna, eller om du kan bo en stund på krisesenter, mens ting rundt deg blir i orden. Du får hjelp til å organisere deg å komme deg vekk. Heldigvis for deg har dere ikke felles barn Anonymkode: 9762b...871
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #16 Skrevet 22. mai 2018 jeg har fått han ut nå, reiste til foreldrene mine mens han pakket. jeg har fortalt de nærmeste alt, de hadde hatt sine tanker om forholdet vårt. Nå må jeg bare klare å stå i hverdagen alene men med gode venninner klarer jeg det nok. hi Anonymkode: e41d7...f1e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #17 Skrevet 22. mai 2018 Oi, så bra at du tok affære og så utrulig bra at du søkte til dine nærmeste for hjelp. Du er sterk nok til å klare det, bare ta en dag om gangen nå til å begynne med, etterhvert vil du finne deg selv igjen. Anonymkode: a73ed...c6e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #18 Skrevet 22. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg har fått han ut nå, reiste til foreldrene mine mens han pakket. jeg har fortalt de nærmeste alt, de hadde hatt sine tanker om forholdet vårt. Nå må jeg bare klare å stå i hverdagen alene men med gode venninner klarer jeg det nok. hi Anonymkode: e41d7...f1e Gratulerer! Oppdater oss på hvordan det går framover. Og husk at han kommer til å prøve å påvirke deg til å komme tilbake til ham. Anonymkode: b9d76...103
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #19 Skrevet 22. mai 2018 Takk for det, skal innrømme at det er jævlig tøft. utrolig nok har jeg ikke hørt noe fra han enda. stille før stormen? kommer ei venninne innom i kveld, så godt å ha noe her om kvelden de første dagene Anonymkode: e41d7...f1e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #20 Skrevet 22. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for det, skal innrømme at det er jævlig tøft. utrolig nok har jeg ikke hørt noe fra han enda. stille før stormen? kommer ei venninne innom i kveld, så godt å ha noe her om kvelden de første dagene Anonymkode: e41d7...f1e Kan være stille før stormen, ja. Klokt å ha noen hos deg. Fortsett med det. Har ungene en far som fungerer? Anonymkode: b9d76...103
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #21 Skrevet 22. mai 2018 29 minutes ago, Anonym bruker said: jeg har fått han ut nå, reiste til foreldrene mine mens han pakket. jeg har fortalt de nærmeste alt, de hadde hatt sine tanker om forholdet vårt. Nå må jeg bare klare å stå i hverdagen alene men med gode venninner klarer jeg det nok. hi Anonymkode: e41d7...f1e Wow. Du er tøff! Han hørtes ut som en drittsekk. Og hvem vil vel leve et liv uten venner og sosial kontakt? Snakk med venner og familie. Få dem til å hjelpe deg til å holde deg unna han fremover. Anonymkode: 4d741...923
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #22 Skrevet 22. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: jeg har fått han ut nå, reiste til foreldrene mine mens han pakket. jeg har fortalt de nærmeste alt, de hadde hatt sine tanker om forholdet vårt. Nå må jeg bare klare å stå i hverdagen alene men med gode venninner klarer jeg det nok. hi Anonymkode: e41d7...f1e Gratulerer, Hi! Veldig bra at du greide dette! Viktig for fremtiden din! Også veldig viktig at du har fortalt dine nærmeste om forholdet, og du ser jo at de har sett hans dårligere sider også. Hverdagen vil du greie. Det vil helt sikkert være dager hvor du savner han slik han var i gode perioder, og det vil helt sikkert komme dager hvor du lurer på om du gjorde det rette. Det vil sannsynligvis også komme dager hvor han prøver å få deg tilbake, hvor han vil love bot og bedring. Hva du enn gjør, ikke ta ham tilbake! Vær også litt forsiktig, ikke møt ham alene fremover. Menn som er så sjalu og kontrollerende kan i noen tilfeller bli farlige når de blir dumpet. Så vær smart i tiden fremover, ikke møt ham alene, ikke ta ham tilbake. Tillat deg selv å sørge det forholdet du ønsket dere hadde, men se virkeligheten for det den er og minn deg selv på alle hans manipulerende og kontrollerende sider hver gang du tviler på at du gjorde det rette. Det tar tid å komme seg over et slikt forhold, for man er blitt vant til å jenke seg, til å la seg kontrollere. Bygg deg selv opp igjen. Når du har fått litt tid på deg vil du se veldig klart hvor negativt det forholdet var for deg og hvor mye du måtte gi avkall på i det forholdet. Få støtte og hjelp fra dine nærmeste i tiden fremover - du vil snart føle en lettelse. Nå er du fri til å gjøre det du vil med livet ditt! Lykke til fremover! Anonymkode: 6fadf...1ac
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #23 Skrevet 29. mai 2018 skriver her da idag er en skikkelig dårlig dag etter en uke alene er jeg fullstendig utkjørt psykisk og fysisk. jeg har ikke førerkort så vi må gå/sykle. vi rekker skolen akkurat, og hiver etter pusten i siste tråkk inn på skolen. jeg har ikke fått handle skikkelig da jeg ikke har armer til å bære. jeg får ikke sove og har kanskje sovet 10 timer til sammen på ei uke. xn er grei nok, ikke noe spesielt stygge meldinger. vennene min har tatt meg tilbake med åpene armer men jeg er så sliten, så fort ungene er på skolen sitter jeg bare å gråter, i ren frustrasjon over at dagen akkurat har begynt å jeg har allerede brukt opp energien min på å få dem på skolen.. etterpå må jeg sykle opp å hente dem igjen. så hjem. jeg jobber egentlig noen dager i uka via nav, angsten har tatt helt overhånd og jeg klarer ikke melde fra at jeg ikke kommer. tør ikke ta telefonen huff.... vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut et sted HI Anonymkode: e41d7...f1e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #24 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: skriver her da idag er en skikkelig dårlig dag etter en uke alene er jeg fullstendig utkjørt psykisk og fysisk. jeg har ikke førerkort så vi må gå/sykle. vi rekker skolen akkurat, og hiver etter pusten i siste tråkk inn på skolen. jeg har ikke fått handle skikkelig da jeg ikke har armer til å bære. jeg får ikke sove og har kanskje sovet 10 timer til sammen på ei uke. xn er grei nok, ikke noe spesielt stygge meldinger. vennene min har tatt meg tilbake med åpene armer men jeg er så sliten, så fort ungene er på skolen sitter jeg bare å gråter, i ren frustrasjon over at dagen akkurat har begynt å jeg har allerede brukt opp energien min på å få dem på skolen.. etterpå må jeg sykle opp å hente dem igjen. så hjem. jeg jobber egentlig noen dager i uka via nav, angsten har tatt helt overhånd og jeg klarer ikke melde fra at jeg ikke kommer. tør ikke ta telefonen huff.... vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut et sted HI Anonymkode: e41d7...f1e Det aller første du må gjøre i dag er å melde fra til nav, pass nå på at du ikke mister pengene dine fordi du ikke sier i fra. Du er helt nødt til å snakke med de Anonymkode: 9f5aa...bc8
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #25 Skrevet 29. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det aller første du må gjøre i dag er å melde fra til nav, pass nå på at du ikke mister pengene dine fordi du ikke sier i fra. Du er helt nødt til å snakke med de Anonymkode: 9f5aa...bc8 jeg har klart å få samlet sammen en sms der jeg forklarer hva som har skjedd og hvor vanskelig ting er for meg nå Anonymkode: e41d7...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå