Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 I dag er skole og SFO stengt. Far sitt samvær starter i dag. Iht avtalen starter samvær kl fem i dag. Så ringer mor til far og sier han må hente barnet kl syv i dag da hun skal på jobb. Far må på jobb i dag og sier det ikke går, ikke lov å ha med barnet på jobb. Så sier mor at JEG (stemor) da får ha med barnet på jobb. Jeg har hatt med barnet tidligere men hun er ei skikkelig masakråke (positivt ment, men hun er litt krevende) så jeg sa desverre jeg kan ikke, jeg er i en stor prosess på jobb og har møte fra 11 til 14, da kan jeg ikke forstyrres. Far sier dette til mor, viser til avtalen og sier han kan hente kl to. Så sender mor meg SMS og er sur fordi jeg «ikke gidder stille opp for stebarnet» Jeg ble både forbanna og lei meg. Jeg kan ikke ha barnet med meg på et møte på jobb. Er det virkelig min jobb å stille opp når skole/SFO er stengt? Far fikk desverre for kort varsel til å ordne med jobben. Jeg synes det egentlig er unødvendig å involvere meg i denne uenigheten i det store og hele. Så hva tenker dere? Anonymkode: f8dd3...7ee
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Neida, du er ikke urimelig. Men mor og far burde kommunisert bedre. Begge visste vel at skole og SFO var stengt i dag? Anonymkode: 3d1c7...d9f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Du er ikke urimelig i det hele tatt. Mor er urimelig, men jeg ville tenkt at hun er kjempefrustrert fordi hun nå ikke kommer seg på jobb, og kanskje hadde (urettmessig) regnet med at far ville være hjemme i dag og at hun kanskje ikke egentlig mener det. Forstår godt at du blir lei deg! Anonymkode: b0194...2c5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Neida, du er ikke urimelig. Men mor og far burde kommunisert bedre. Begge visste vel at skole og SFO var stengt i dag? Anonymkode: 3d1c7...d9f Jeg tror, uten å være sikker, at mor trodde SFO var åpen. Hun ringte far onsdag. Ingen av de har lov å ha med barn på jobb. Far hadde ikke en gang tenkt over dette med SFO. Er så unødvendig å trekke meg inn i dette. Anonymkode: f8dd3...7ee
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Jeg synes ikke du har ansvar i dette, men her burde far ta seg fri og ta seg av barnet siden det er hans dag. Det var uheldig at ingen av de sjekket om SFO var åpen eller ikke. Anonymkode: 30796...52d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror, uten å være sikker, at mor trodde SFO var åpen. Hun ringte far onsdag. Ingen av de har lov å ha med barn på jobb. Far hadde ikke en gang tenkt over dette med SFO. Er så unødvendig å trekke meg inn i dette. Anonymkode: f8dd3...7ee Enig i det. Dette er ikke ditt ansvar. Hadde du hatt mulighet kunne du gjort det som en hyggelig handling, men det har du ikke. Du må for all del ikke finne på å gå rundt med gnagende dårlig samvittighet for dette. Anonymkode: 5a9ca...a88
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Nei, du er ikke urimelig. Mor burde sjekket dette opp tidligere. Når både sfo er stengt og dere ikke kan passe barnet, så sitter hun med hele problemet i fanget, men det må hun nesten ta konsekvensen av selv. Hun burde planlagt dette mye før. Anonymkode: ed1bf...fd8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke du har ansvar i dette, men her burde far ta seg fri og ta seg av barnet siden det er hans dag. Det var uheldig at ingen av de sjekket om SFO var åpen eller ikke. Anonymkode: 30796...52d Når avtalen er at barnet skal komme til far kl 17, er det ikke rimelig at far skal ta seg fri. Det er heller ikke rimelig at stemor skal ta med seg barnet på jobb. Mor burde sjekket om SFO var åpent. Anonymkode: dbddb...f97
soleia Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 Ikkje din feil at mor planlegg dårleg, og ikkje noko du bør ha dårleg samvit for. Får håpe mor og skjønar det når ho får roa seg ned.
Superdolly Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 Jeg er enig med Soleia. Dette er ikke din feil, det er ikke ditt ansvar heller. Her er det mor som har bomma og det er hennes problem.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke du har ansvar i dette, men her burde far ta seg fri og ta seg av barnet siden det er hans dag. Det var uheldig at ingen av de sjekket om SFO var åpen eller ikke. Anonymkode: 30796...52d Men det er jo ikke far sin dag før klokken 17.00, så det er helt og holdent mor sitt ansvar og hun som må ta fri i tilfelle Anonymkode: 7a8f0...c4d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men det er jo ikke far sin dag før klokken 17.00, så det er helt og holdent mor sitt ansvar og hun som må ta fri i tilfelle Anonymkode: 7a8f0...c4d Og stemor har selvfølgelig ikke noe ansvar. Mamma er bare grinete fordi hun har dummet seg ut Anonymkode: 7a8f0...c4d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 Takk for svar alle. Føler meg litt bedre nå. 😊. Begynte virkelig å lure altså. Angåede at far burde tatt fri. Han hadde definitivt tatt fri om mor hadde spurt tidligere. Så klart burde han sjekket det med SFO men tidligere har mor alltid vært så nøye på å følge samværsplanen så om SFO hadde vært stengt så hadde han nok regnet med det var henting kl fem. HI Anonymkode: f8dd3...7ee
Twintipp Skrevet 18. mai 2018 #15 Skrevet 18. mai 2018 Selvsagt ikke din «skyld», men det bør jo ikke komme som julekvelden på kjerringa for noen av dere at SFO er stengt i dag.. Print ut skoleruta og heng den på kjøleskapet☺️
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Twintipp skrev: Selvsagt ikke din «skyld», men det bør jo ikke komme som julekvelden på kjerringa for noen av dere at SFO er stengt i dag.. Print ut skoleruta og heng den på kjøleskapet☺️ Men det er jo uansett ikke poenget. Det er mor som må finne en løsning denne dagen, og hun kunne jo ha avtalt feks at barnet skulle være hos besteforeldre eller en venninne. Far og stemor skal ikke henge over mor og spørre hvordan hun løser sitt samvær altså... Tipper at mor hadde blitt sur av det også... Anonymkode: e6ed8...01d
Yellow Brick Road Skrevet 18. mai 2018 #17 Skrevet 18. mai 2018 Dette er selvfølgelig mors ansvar, fullt og helt. Det er klart at det hadde vært fint om far eller stemor hadde hjulpet til om de hadde hatt mulighet til det, og om dette ikke dette er noe mor gjør "hver gang". Men når far og stemor ikke kan, må mor finne en annen løsning, og forhåpentligvis lære til neste gang at man ikke bare "tror", men sørger for å vite. Å kunne lese skoleruta er en viktig kunst!
Twintipp Skrevet 18. mai 2018 #18 Skrevet 18. mai 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo uansett ikke poenget. Det er mor som må finne en løsning denne dagen, og hun kunne jo ha avtalt feks at barnet skulle være hos besteforeldre eller en venninne. Far og stemor skal ikke henge over mor og spørre hvordan hun løser sitt samvær altså... Tipper at mor hadde blitt sur av det også... Anonymkode: e6ed8...01d Ansvaret for ditt eget barn opphører ikke fordi det den dagen overnatter hos den andre forelderen. Det er jo er gjensidig ansvar å finne gode løsninger i fellesskap. Jeg og min mann vet jo når mitt barn har skolefri eller turnering/kamp/legetime selv om han er hos pappaen sin den dagen. Vi undersøker med hverandre hvordan vi løser ting som skolefri/legetime/tannlege uavhengig av hvem han har overnattet hos. Selv om samværet er fordelt en viss prosentandel så er du alltid forelder uansett, 24/7!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 Nei her er mor urimelig, de har en klar og tydelig avtale på klokkeslett så. Anonymkode: 256e3...6bd
Superdolly Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 2 minutter siden, Twintipp skrev: Ansvaret for ditt eget barn opphører ikke fordi det den dagen overnatter hos den andre forelderen. Det er jo er gjensidig ansvar å finne gode løsninger i fellesskap. Jeg og min mann vet jo når mitt barn har skolefri eller turnering/kamp/legetime selv om han er hos pappaen sin den dagen. Vi undersøker med hverandre hvordan vi løser ting som skolefri/legetime/tannlege uavhengig av hvem han har overnattet hos. Selv om samværet er fordelt en viss prosentandel så er du alltid forelder uansett, 24/7! Nå skriver jo HI at mor alltid tidligere har vært veldig nøye på at samværsplanen skal følges, og i følge planen starter fars samvær kl 17.00. Da er det ikke urimelig at far også denne gangen antar at det er planen som gjelder og at samvær starter kl 17.00. Men så har mor bomma, og forventer helt plutselig at akkurat denne gangen skal planen fravikes på kort varsel. His spørsmål var uansett om hun er urimelig som ikke tar stebarnet med på jobb eller tar fri på kort varsel, og det mener jeg at hun ikke er.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #21 Skrevet 18. mai 2018 Du er ikke urimelig, men jeg tipper at mor er frustrert. Både mor og far bør vel være litt mer påpasselig med å sjekke når barnehagen eller skolen faktisk er stengt. Jeg tipper at som stemor er det både det ene og det andre som ender opp med å bli oe du må forholde deg til.. Anonymkode: c5610...bf1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #22 Skrevet 18. mai 2018 12 minutter siden, Twintipp skrev: Ansvaret for ditt eget barn opphører ikke fordi det den dagen overnatter hos den andre forelderen. Det er jo er gjensidig ansvar å finne gode løsninger i fellesskap. Jeg og min mann vet jo når mitt barn har skolefri eller turnering/kamp/legetime selv om han er hos pappaen sin den dagen. Vi undersøker med hverandre hvordan vi løser ting som skolefri/legetime/tannlege uavhengig av hvem han har overnattet hos. Selv om samværet er fordelt en viss prosentandel så er du alltid forelder uansett, 24/7! Dette. Samtidig er denne problemstillingen kjent hos oss også, bare at det er far som lager bølger om det er noe. Han mener avtalen er spikret i sten, men det gjelder kun i hans favør, jeg har opplevd nøyaktig det samme. Far mente plutselig ut av det blå at jeg skulle ha barnet fra morgenen en slik dag, og ble rasende fordi jeg ikke hadde planlagt dette, selv om avtalen var at han skulle ha barnet til ettermiddag. Jeg fikk ordnet det slik at foreldrene mine tok barnet den dagen. Hadde det vært omvendt hadde han aldri gått med på det, for avtalen sier noe annet.. Jeg skulle ønske at det var opplagt med kommunikasjon mellom skilte foreldre. Anonymkode: fa785...96d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #23 Skrevet 18. mai 2018 18 minutter siden, Twintipp skrev: Ansvaret for ditt eget barn opphører ikke fordi det den dagen overnatter hos den andre forelderen. Det er jo er gjensidig ansvar å finne gode løsninger i fellesskap. Jeg og min mann vet jo når mitt barn har skolefri eller turnering/kamp/legetime selv om han er hos pappaen sin den dagen. Vi undersøker med hverandre hvordan vi løser ting som skolefri/legetime/tannlege uavhengig av hvem han har overnattet hos. Selv om samværet er fordelt en viss prosentandel så er du alltid forelder uansett, 24/7! Ja sånn gjør dere det. Men jeg klarer å lese at mor i dette tilfellet gjør det annerledes. Og det må du og jeg respektere. Selv om du mener at alle bør gjøre det som dere så er det altså ikke sikkert at det fungerer for alle andre. Anonymkode: e6ed8...01d
Yellow Brick Road Skrevet 18. mai 2018 #24 Skrevet 18. mai 2018 Nei ansvar for eget barn har man uansett om barnet er her eller der. Men det er likevel den som barnet er hos den dagen som må ha ansvar for at barnet har en plass å være og om det er skoledag eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #25 Skrevet 18. mai 2018 For en egoistisk ku 😳 Det er hennes unge, det er hennes tid. Det er hennes ansvar! Hennes jobb er ikke mer viktig, enn verken din eller farens. Hun er drit frekk! Anonymkode: 4e895...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå