Yellow Brick Road Skrevet 18. mai 2018 #26 Skrevet 18. mai 2018 (endret) 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: 7 jeg regnet en halvtime og vi har rundt 25 minutters reisevei. Og unnskyld meg jeg må da få lov til å ta en dusj på morgenen,selv om det er deres hellige 17. Mai. Og for de som mener det er frivillig med baking 😂😂 nei det er det ikke! Hadde en nyfødt i fjor tre dager var hun, ble tvunget til å bake med ganske så ufine mailer. Anonymkode: 4647f...c2d Selvfølgelig må du få lov til å ta deg en dusj, men da er det ditt valg og det påvirker når man står opp. Det ER faktisk frivillig med baking, men det finnes nok noen selvutnevnte småsjefer rundt omkring som mener at de kan tvinge andre. Jeg synes absolutt at folk skal stille opp på dugnadsting, og flere burde stille opp. Jeg stiller på alt, så sant jeg har den minste mulighet. Men om noen skulle prøve å "tvinge" med med ufine mailer eller andre ufinheter eller ikke forstå at det faktisk finnes tider hvor det ikke passer, så ville det blitt månelyst. Heldigvis har jeg selv bare bodd på steder med oppegående mennesker som ser når ting er mulig eller ikke. Endret 18. mai 2018 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #27 Skrevet 18. mai 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: He he, jo det er det faktisk. Eller vet du om en eller annen ukjent lovtekst som er ukjent for oss andre? Anonymkode: 21d3b...cbb Ikke gjør deg til, du skjønner hva jeg mener Anonymkode: ad415...d98
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #28 Skrevet 18. mai 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer litt, hvorfor er ikke ting og kaker gratis på skolene??? Er ikke skole etter gratis prinsippene så alle kan delta også de med ekstremt lite penger? På vår skole baker vi kake hvert år!! Vi for beskjed nøyaktig hva vi skal bake også antal. Alle foreldre for det i tillegg til alt annet vi må kjøpe. Så vi foreldrene står allerede for alt. I tillegg så er toppen av frekkhet at de tar betalt for alt! En kake 10-20 kroner pølse 25 osv! Kan noen fortelle meg hvorfor det er greit at det er slik? Jeg virkelig misliker denne dagen og har gjort det siden jeg var barn. Hele dagen er tvang! Du må rett og slett tvangs kose deg. Jeg måtte opp 4.30 for å få alt klart. Det er helt sykt! Anonymkode: 4647f...c2d Hvem tenker du skal betale gildet? Gratis pølser og brus til alle, drit i ppt, eldreomsorg og svømmehaller? Er det bedre at det ikke er kaker? Hvor slitsomt er det å bake en kake i året? På vår skole er det FAU som arrangerer sammen med 6. trinn. Dette gir inntekt som brukes til bøker til biblioteket, utflukter på skolen, juletretenning, ekstrautstyr osv. På 17. mai er noen leker gratis, andre koster penger. Man kan fylle opp på pølser og is før man drar på skolen. Helt ok at du misliker dagen, ingenting hindrer deg i å melde deg helt ut. Ungene vil sannsynligvis mene du er en kjiping, men det får du leve med. Anonymkode: 90e3c...2c2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #29 Skrevet 18. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem tenker du skal betale gildet? Gratis pølser og brus til alle, drit i ppt, eldreomsorg og svømmehaller? Er det bedre at det ikke er kaker? Hvor slitsomt er det å bake en kake i året? På vår skole er det FAU som arrangerer sammen med 6. trinn. Dette gir inntekt som brukes til bøker til biblioteket, utflukter på skolen, juletretenning, ekstrautstyr osv. På 17. mai er noen leker gratis, andre koster penger. Man kan fylle opp på pølser og is før man drar på skolen. Helt ok at du misliker dagen, ingenting hindrer deg i å melde deg helt ut. Ungene vil sannsynligvis mene du er en kjiping, men det får du leve med. Anonymkode: 90e3c...2c2 Gildet?? Det er foreldrene som betaler alt. Jeg har ingenting i mot å ta fem kroner for pølsen. Men hjemmebakst synes jeg ingenting om å ta 20 kroner for altså. Anonymkode: 4647f...c2d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #30 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dårlig planlegging????? Nei det tar s lang tid med tre barn og en mann .. vi måtte jo dra herifra 6.30! Det er to timer på dusjing(meg) frokost , tur med hunden og ut døra! Anonymkode: 4647f...c2d Jeg har tre barn selv og ingen mann. Vet ting kan ta tid, men det tar ikke så lang tid. Bruker en halvtime på å få oss ut av døra, ingen stress. Det virker jo ikke som om ting var særlig planlagt når det tar så lang tid... Hunden er deres problem, selvfølgelig må du opp tidlig for å gå tur med hunden, men det er faktisk ikke andre enn deres problem, så ikke kom og syt fordi du må opp tidlig! Eller har noen tvunget deg til det også? Skjønner ikke denne 17.mai-sytingen. Det er ingen som tvinger deg til noenting. Stå opp for deg selv og si fra at det ikke blir noen kakebaking da hvis det er så vanskelig. Hva tror du kommer til å skje? Bot? At de kommer på døra og tvinger deg til å bake? Selv med en nyfødt i huset burde ikke det være noe problem.. Og dagen kan du legge opp på en helt annen måte. Du må ikke være med på alt! Anonymkode: 2612e...1a2
Nyttårs barn Skrevet 18. mai 2018 #31 Skrevet 18. mai 2018 17-mai arrangementet er for de fleste skoler en anledning til å samle inn penger som går tilbake til barna. Hos oss arrangerer FAU dette og 4 og 5 trinns står for gjennomføringen. Jeg bakte en kake og sto og stekte vafler i to timer i går mens gubben sto i kiosk og solgte. Synes det er helt innafor. Nå blir det fire år til neste gang
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #32 Skrevet 18. mai 2018 Hos oss er det 100 kr inngang til arrangementet. Barn under 16 er gratis. Da kan man forsyne seg så mye man vil fra det som står fram. Gratis brus og pølse til barna, vokse betaler for det. Funker veldig bra! Anonymkode: 7d0d8...d81
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #33 Skrevet 18. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke rart du har dårlig råd når du ikke prioriterer bedre! Tivoli er helt bortkastet å brule penger på når en har dårlig råd! Bruk heller de 6000 kr på noe fornuftig! Anonymkode: 122bb...b47 Hvis hun har et budsjett, betaler faste utgifter og har spart disse pengene, er vel.det helt ok?! Alle må jo få lov til å prioritere? Anonymkode: 49bdc...738
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #34 Skrevet 18. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: 7 jeg regnet en halvtime og vi har rundt 25 minutters reisevei. Og unnskyld meg jeg må da få lov til å ta en dusj på morgenen,selv om det er deres hellige 17. Mai. Og for de som mener det er frivillig med baking 😂😂 nei det er det ikke! Hadde en nyfødt i fjor tre dager var hun, ble tvunget til å bake med ganske så ufine mailer. Anonymkode: 4647f...c2d Starter barnetoget klokken 7? Hvor i alle dager bor dere? Anonymkode: 5e7a1...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #35 Skrevet 18. mai 2018 Det er bare å brette opp ermene og engasjere seg i komiteen om du ønsker endring. Hos oss er 17. mai komiteen «egen enhet» bestående av foresatte i 3. og 4. klasse. Kake og kaffesalg har 6. klasse, resten står 17. maikomiteen for. Alle barn får gratis leker, pølse, drikke og is. Skal man ha mer enn en av hver ting eller annet enn standard må barna kjøpe. Voksene må kjøpe og du får en kaffe og så mye kake du vil for 50,- kr. Problemet er at dette funker ikke heller! Vi sliter med dugnadsviljen og selv om 17. mai ikke må gå med dundrende overskudd har vi utgifter som leie av musikkanlegg, frysere etc. Maten som gis bort til barna fordrer godt loddsalg... Og kakesalget må endres da folk er så frekke som faen! De tar gjerne ei hel kake enkelte 😵 Overskudd fra 17. mai går til Fau som i samråd med elever og skole kjøper feks ekstra lekeapparater ute, en teaterforestilling for hele skolen etc. Kakesalget er til inntekt for 6. klassen som reiser på klassetur i 7. klasse. Turen er gratis... Det finnes utallige måter å gjøre dette på. Det finnes ingen optimal løsning! Det eneste som garantert ikke funker er slike som deg selv! Klage, klage, klage... Gjør noe selv! Du klager på frivillige som tross alt prøver! Anonymkode: d5f90...ad5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #36 Skrevet 18. mai 2018 3 dager gammel baby og bake kake?? Glem det hadde jeg glatt sagt! Hadde de fortsatt hetsingen hadde jeg bedt dem dra dit pepperen gror for å si det mildt. Anonymkode: 66027...8af
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #37 Skrevet 18. mai 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: 3 dager gammel baby og bake kake?? Glem det hadde jeg glatt sagt! Hadde de fortsatt hetsingen hadde jeg bedt dem dra dit pepperen gror for å si det mildt. Anonymkode: 66027...8af Tja.. Mannen kan kanskje bake? Eller svigermor/mor? Min bror og fruen var med i årets komite og hver husholdning i komiteen må bidra med 3 kaker og et fat snitter. De fikk meg og enda en søster til å bidra med hver vår kake. Det er jo lov å be om hjelp. Anonymkode: f9aeb...39d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #38 Skrevet 18. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja.. Mannen kan kanskje bake? Eller svigermor/mor? Min bror og fruen var med i årets komite og hver husholdning i komiteen må bidra med 3 kaker og et fat snitter. De fikk meg og enda en søster til å bidra med hver vår kake. Det er jo lov å be om hjelp. Anonymkode: f9aeb...39d Det er jo helt vilt, da hadde jeg streiket. Det er selvfølgelig greit å be om hjelp, men som regel så har jo folk sine egne kaker å bake Anonymkode: ad415...d98
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #39 Skrevet 18. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun har et budsjett, betaler faste utgifter og har spart disse pengene, er vel.det helt ok?! Alle må jo få lov til å prioritere? Anonymkode: 49bdc...738 Enig. Dette er jo å spare penger til uforglemmelige opplevelser! Bra valg! Anonymkode: f53dc...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå