Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #26 Skrevet 20. mai 2018 Her var første fødsel heeelt textbook vanlig:) ja det var veldig vondt og jeg fikk litt panikk noen minutter, men hjalp når jordmor sa at det var vanlig 😊 Jeg revnet riktignok noe, men dette var faktisk helt min egen skyld... Jeg prøvde å presse ut baby når jeg ikke hadde rie og kroppen ikke var klar... Jordmor ba meg om å stoppe et par ganger før jeg hørte på henne. Ble sydd og har aldri hatt noe plager i ettertid 😊👍🏻 Mitt råd er ta det som det kommer og hør på jordmor, he he. Lykke til!! Anonymkode: 631f8...f31
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #27 Skrevet 20. mai 2018 Min fødsel ble keisersnitt, men først etter mange timer med rier og full åpning. Ungen lå skjevt og kom ikke ned som den skulle. Likevel var det en fin fødsel! Så klart var det vondt, men som en over sier, det er positive smerter, på en rar måte føltes smertene naturlig, det skulle liksom være slik. Smertene i operasjonssåret var ikke naturlige på samme måte, men helt overkommelige. Jeg hadde jo dessuten verdens vakreste unge å konsentrere meg om, så brydde meg ikke så mye om såret. Gjentok suksessen et par år senere, den fødselen var omtrent identisk med den forrige, keisersnitt da også, på nesten full åpning. Kan av andre grunner ikke få flere barn, hvis ikke hadde jeg glatt tatt et keisersnitt til! Anonymkode: e82c9...931
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #28 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har to barn. Fikk epidural begge fødsler men det funket ikke på meg og måtte settes på drypp for å få fødselen i gang igjen. Riene stoppet etter jeg fikk epidural. Begge fødslene var lange. 16 timer varte første fødselen og 10 timer den andre. Jeg synes riene var mest smertefullt og lignet på menssmerter men det ble mer og mer vondt og intenst. Jeg revnet en del begge gangene og måtte sy. Etter første fødselen etter datteren min ble født var alle smertene glemt og var overlykkelig å holde gulle mitt i armene😍 Ubeskrivelig følelse😍❤️ Andre fødselen ble fødselen satt i gang 5 dager før termin. Jeg fikk noe som heter svangerskapskolestase som kan være veldig farlig for babyen i magen og synes alle burde være veldig obs på det. Jeg hadde forferdelig kløe under føtterne og hendene. Trodde først det var svangerskapskløe men det ble verre og verre og fikk ikke sove om natta. Googlet litt og las da om svangerskapskolestase. Ringte til jordmor umiddelbart og jeg måtte på sykehuset og ble innlagt. Med svangerskapskolestase kan babyen dø i livmora når det nærmer seg fødselen. Fødselen ble satt i gang dagen etter jeg ble innlagt. Det var grusomme smerter. På 17. Mai fødte jeg en herlig gutt på 4225 g😍 Smertene var selvsagt glemt etterpå og overlykkelig men når jeg tenker tilbake nå idag så hadde jeg ikke ønsket å gå gjennom en fødsel til. Anonymkode: 692f2...d20
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #29 Skrevet 20. mai 2018 Kl 01 på natta startet riene. De var tette fra første stund. Fra første rie til baby var født tok det 4 timer og 10 minutter. Følte jeg hadde en drømmefødsel. Syntes alt var veldig overkommerlig og gleder meg til neste gang. Det ble kun to pyntesting. Kjenner meg ikke igjen i noen av skrekkhistoriene jeg har hørt, verken om fødsel eller barseltida. Fikk en sovebaby og hadde en helt herlig barseltid, brukte mye tid på å eksperimentere på kjøkkenet og kunne i grunn gjøre hva jeg ville siden jenta sov mye. Anonymkode: f4b91...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå