Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Jeg har pcos og har så og si aldri menstruasjon, har aldri hatt det. De få gangene (type en gang i året) jeg har hatt det så har det vært så lite blod at jeg ikke trenger ob eller bind. For 6 år siden var jeg inne og opererte bort litt av livmorhalsen siden jeg hadde grove celleforandringer. Jeg har ikke vært og tatt ny celleprøve etter dette (ja, jeg vet det er dumt). I går fikk jeg menstruasjon, regner jeg med. Men jeg er i så inmari dårlig form, kvalm, vondt i magen, svimmel, blek, og rett og slett uggen. Også blør jeg helt syke mengder. Har to ob samtidig og bind og må allikevel bytte en gang i timen. Hva gjør jeg? 😱 Anonymkode: cccbf...853
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Jeg syns i hvert fall du skal ringe legevakten og si at du er usikker på om det er en sak for de, men at du er bekymret. Fortell hele historien bak. Anonymkode: c2b21...bd0
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Enig med forrige taler! Ring legevakt, nå. Anonymkode: 3455e...79d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Høres ikke bra ut. Syns absolutt du kan kontakte legevakten. Lykke til! Anonymkode: 4dd40...b92
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Absolutt kom deg til lege og det med én gang. Du ringer 116117 og spør kvalifisert personell om du lurer. Anonymkode: 58f8c...0a4
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 ikke noe og bli hysterisk over, men ring legevakten for og få ro Anonymkode: 80369...338
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 Hvordan har det gått, HI? Anonymkode: 4dd40...b92
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 Jeg jobber på legevakt, og det du forteller hadde fått meg til å sette deg opp time med lege. Først og fremst for å måle HB, men også for vurdering av om du kunne fått medisin som kan redusere blødningen litt. Ring legevakten du 🙂 Anonymkode: b5162...fbd
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #10 Skrevet 17. mai 2018 Hei og takk for svar. Det har gått i ett i hele dag og har ikke hatt anledning. Blør fremdeles gangske mye og er inmari mye koagulert blod også (masse klumper, Sorry detaljer) har vondt i magen og er litt desorientert rett og slett. Men har blitt litt bedre, så ser det an i morgen og kanskje bestiller en time hos lege da istedenfor. Hva kan de gjøre liksom... Anonymkode: cccbf...853
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #11 Skrevet 17. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hei og takk for svar. Det har gått i ett i hele dag og har ikke hatt anledning. Blør fremdeles gangske mye og er inmari mye koagulert blod også (masse klumper, Sorry detaljer) har vondt i magen og er litt desorientert rett og slett. Men har blitt litt bedre, så ser det an i morgen og kanskje bestiller en time hos lege da istedenfor. Hva kan de gjøre liksom... Anonymkode: cccbf...853 Hvis du er desorientert bør du absolutt kontakte legevakten her og nå og la dem avgjøre om du bør komme inn eller ikke. Du spør i hovedinnlegget hva du bør gjøre - alle skriver at du bør kontakte legevakten. Så hvorfor spør du? Så store unormale blødninger + allmenntilstanden din tilsier at du må kontakte lege i dag. Så får heller legevakt avgjøre hva som gjøres videre. Men, gjør hva du vil, det er tross alt bare din helse og ditt liv ... Anonymkode: 0f66d...5fc
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #12 Skrevet 17. mai 2018 Er det noen mulighet for at du har hatt en spontanabort? Anonymkode: bcb86...865
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen mulighet for at du har hatt en spontanabort? Anonymkode: bcb86...865 Ingen mulighet for det nei Anonymkode: cccbf...853
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen mulighet for at du har hatt en spontanabort? Anonymkode: bcb86...865 Jeg tenkte også det. Evt mola. Da blør man mye, og man bør starte cellegift tidlig slik at man unngår at det blir ondartet.. Ring legevakta du. Anonymkode: db4bc...884
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Skrevet 17. mai 2018 Ring legevakten, du! Slikt kan fort bli skummelt. Trenger ikke være noe alvorlig i det heletatt, men det kan også være du blir akutt blodfattig, og trenger medisiner for å bremse blødningene litt. Jeg fikk plutselig en styrtblødning for noen år siden, var vandt til store blødninger, så tenke ikke så mye over det før jeg ble ganske dårlig noen dager senere, det gikk veldig fort fra kjipt til skikkelig ille, og jeg klarte ikke orientere meg ordentlig, bare skalv, begynte å bli lilla på neglene osv. Ble lagt rett inn på sykehus etter en tur på legevakten, de prøvde å stoppe blødningene, først med medisiner, så med operasjon. Endte opp med at jeg måtte fjerne hele livmora under den operasjonen da de ikke klarte stoppe det (ekstremt tilfelle, men som du skjønner; det kan være alt fra lett å fikse til veldig alvorlig, og vi her inne kan ikke si at det ikke er noe å bekymre seg for). Ring legevakta, forklar hva som skjer, om de mener det høres ok ber de deg ringe lege i morgen, om de syns det høres alvorlig nok ut tar de deg inn. Igjen, vi her inne kan ikke avgjøre det. Anonymkode: 4a6c5...b62
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 Skal til fastlegen om en time, og jeg kjenner jeg gruer meg litt. Jeg blør fremdeles massivt (brukt 12 ob allerede siden jeg stod opp) og den bare detter ut store klumper (igjen, beklager detaljene). Jeg er litt svimmel og kvalm og har vondt i rygg og mage. Må han ta en vaginal undersøkelse? Det er jo så mye blod og jeg liker ikke tanken på at fastlege skal gjøre det 😱 det er han jeg drar til hvis jeg har vondt alle andre steder enn der liksom 😱 Anonymkode: cccbf...853
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #17 Skrevet 18. mai 2018 Jeg vil tro du blir sendt videre med en gang, en gynekolog bør se på deg og ta ultralyd av deg for å se hva som skjer inni der. Jeg hadde en cyste som måtte fjernes, men måtte gjennom flere gynekologiske undersøkelser, ct osv og de bryr seg ikke om blod, det er bare en kroppsvæske som alt annet som kommer fra kroppen. Legene ser litt annerledes på det enn deg og meg altså, for dem er blodet helt naturlig. Anonymkode: cfc40...475
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vil tro du blir sendt videre med en gang, en gynekolog bør se på deg og ta ultralyd av deg for å se hva som skjer inni der. Jeg hadde en cyste som måtte fjernes, men måtte gjennom flere gynekologiske undersøkelser, ct osv og de bryr seg ikke om blod, det er bare en kroppsvæske som alt annet som kommer fra kroppen. Legene ser litt annerledes på det enn deg og meg altså, for dem er blodet helt naturlig. Anonymkode: cfc40...475 Takk for svar, jeg har jo pcos og mange cyster på eggstokkene. Så håper jeg blir sendt videre ja, syns det er litt ubehagelig 😱 Anonymkode: cccbf...853
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei og takk for svar. Det har gått i ett i hele dag og har ikke hatt anledning. Blør fremdeles gangske mye og er inmari mye koagulert blod også (masse klumper, Sorry detaljer) har vondt i magen og er litt desorientert rett og slett. Men har blitt litt bedre, så ser det an i morgen og kanskje bestiller en time hos lege da istedenfor. Hva kan de gjøre liksom... Anonymkode: cccbf...853 Ikke anledning til å ta kontakt med legevakt? Tuller du? Anonymkode: 10d3b...ae8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 Lykke til, håper det går bra med deg. ❤️ Anonymkode: af316...754
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #22 Skrevet 18. mai 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke anledning til å ta kontakt med legevakt? Tuller du? Anonymkode: 10d3b...ae8 Hun har det jo greit. Da kan man like gjerne ta det med fastlege. Anonymkode: 4988e...599
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #23 Skrevet 18. mai 2018 Lykke til, hi! Oppdater gjerne Anonymkode: 4a6c5...b62
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #25 Skrevet 18. mai 2018 Jeg var hos fastlegen og ble undersøkt der, kunne ikke finne noe alvorlig grunn til blødning, så han regnet med at det var en kraftig menstruasjon. Fikk noen tabletter for å stoppe blødningen og skulle bli henvist videre hvis de ikke fungerte. Så da er det bare å vente å se 😱 HI Anonymkode: cccbf...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå