Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #26 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er 17. mai toget obligatorisk for alle i grunnskolen. De må søke om å få fri fra toget. Ungsomskoleelevene får avspasere noen timer rett før sommerferien. Jeg synes det er en fin ordning. Det er så flott å se på alle de fine ungdommene. De smiler og ler, så tror ikke noe skade er skjedd. Vi har selv tre ungdommer, og ingen av de har noen gang ymtet frempå om å få slippe. De er dog oppdratt til å stille opp for samfunnet. Her stiller vi opp alle sammen på dugnader og arrangementer. Skal det bli greit rundt oss , så må vi også bidra selv. Tror virkelig ikke det er skadelig å sette noen krav til barna. De kan ikke slippe unna alt som de anser som kjedelig. Aldri om jeg hadde kontaktet rektor for dette. Du soper veien god og ren for prinsen din... Anonymkode: 92cd6...5e3 Hjelpes, Stalin! Vi feirer friheten vår, at vi endelig skulle få bestemme selv! Og dette ønsker du å feire ved å tvinge folk til å gjøre ting de ikke har lyst til? Dette har ingenting med å "stille opp for samfunnet" og "skal det bli greit må vi bidra selv" å gjøre. Jeg er med på dugnadsideen - dersom det skal bli ryddig og pent rundt oss, må vi bidra. Å delta på 17. mai feiring er imidlertid ikke i samme kategori. Jeg grøsser faktisk av slike som deg og dine "flotte, veloppdratte ungdommer". HI: Lærer kan IKKE sette ned ordenskarakteren. La gutten din få feire som han vil, og meld dette inn til rektor. Anonymkode: e126e...668
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #27 Skrevet 17. mai 2018 Det kan hun absolutt ikke gjøre. Jeg anbefaler å gå til retten med dette. Anonymkode: 80e26...e80
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #28 Skrevet 17. mai 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes, Stalin! Vi feirer friheten vår, at vi endelig skulle få bestemme selv! Og dette ønsker du å feire ved å tvinge folk til å gjøre ting de ikke har lyst til? Dette har ingenting med å "stille opp for samfunnet" og "skal det bli greit må vi bidra selv" å gjøre. Jeg er med på dugnadsideen - dersom det skal bli ryddig og pent rundt oss, må vi bidra. Å delta på 17. mai feiring er imidlertid ikke i samme kategori. Jeg grøsser faktisk av slike som deg og dine "flotte, veloppdratte ungdommer". HI: Lærer kan IKKE sette ned ordenskarakteren. La gutten din få feire som han vil, og meld dette inn til rektor. Anonymkode: e126e...668 😂😂😂👍😚 Anonymkode: 92cd6...5e3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #29 Skrevet 17. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan hun absolutt ikke gjøre. Jeg anbefaler å gå til retten med dette. Anonymkode: 80e26...e80 Retten? Hva med å snakke med lærer først? Anonymkode: 2aa83...219
Mamma_til_2 Skrevet 17. mai 2018 #30 Skrevet 17. mai 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Retten? Hva med å snakke med lærer først? Anonymkode: 2aa83...219 Nei nei ta det til Strasbourg i menneskerettsdomstolen. 😄
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #31 Skrevet 17. mai 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn går i 9 klasse og han og kjæresten + 5-6 stk til bestemte seg for og ikke gå siden det er frivillig på ungdomsskolen her,men nå har lærer ( en eldre surmaga kjerring ) kommet og sagt at alle som ikke deltar vil hun sette ta det på orden, altså nå har gutten min god orden, men hun vil sette den ned pga dette , kan hun det ? Sønnen min og kjæresten hans tør ikke og la være og gå nå,vet ikke hva de andre 5-6 gjør ,men de velger og gå,men tenkte på neste år, da skal jeg la han slippe uansett hva hun sier, for dette mener jeg hun ikke har lov til Anonymkode: 3abf7...abf Hun kan ikke det. Anonymkode: bda13...55d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #32 Skrevet 17. mai 2018 Er det ikke obligatorisk for alle i hele landet? Det er det ihvertfall der jeg bor Anonymkode: 76b68...95e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #33 Skrevet 17. mai 2018 Mitt barns skole var den ungdomsskolen med flest elever i toget, nettopp fordi de får anmerkning for ikke å gå. Syns det er fint jeg! Det er ikke alt her i livet som er gøy, sånn er det bare. 4 km klarer de å gå, selv 1.klassingene klarer det Anonymkode: e2a38...e84
steinbukk30 Skrevet 17. mai 2018 #34 Skrevet 17. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan hun absolutt ikke gjøre. Jeg anbefaler å gå til retten med dette. Anonymkode: 80e26...e80 Hva med menneskerettighetsdomstolen i Haag?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #35 Skrevet 17. mai 2018 Dere som skriver at det er obligatorisk å gå i skolen sitt 17.mai tog, er lærerne tilstede på skolen på 17.mai? På min sønn sin skole er det ingen lærere som komme, heller ikke rektor. Trodde ikke det var vanlig jeg. 17.mai er jo ikke skoledag så om vi velger å være på skolen, reise vekk eller være hjemme bryr ikke skolen seg om. Hos oss er det fau og klassekontaktene som arrangere 17.mai også hjelper foreldre til med å stå i bod, kantine, rydde osv. Anonymkode: 21611...beb
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #36 Skrevet 17. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver at det er obligatorisk å gå i skolen sitt 17.mai tog, er lærerne tilstede på skolen på 17.mai? På min sønn sin skole er det ingen lærere som komme, heller ikke rektor. Trodde ikke det var vanlig jeg. 17.mai er jo ikke skoledag så om vi velger å være på skolen, reise vekk eller være hjemme bryr ikke skolen seg om. Hos oss er det fau og klassekontaktene som arrangere 17.mai også hjelper foreldre til med å stå i bod, kantine, rydde osv. Anonymkode: 21611...beb Lærerene er i stor grad representert, ja. Ungene mine får også fri en halv dag før sommeren for å delta i toget. Anonymkode: e2a38...e84
soleia Skrevet 18. mai 2018 #37 Skrevet 18. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke obligatorisk for alle i hele landet? Det er det ihvertfall der jeg bor Anonymkode: 76b68...95e Nei, det har det aldri vore der eg vaks opp, og der vi bur no. (Vestlandet) Læraren har heller ikkje noko rolle i 17.mai toget. Her er det tog i alle grendalag/skulekretsar, og læraren får gå med sin familie der dei høyrer til. Vert forundra over å høyre om obligatorisk oppmøte, og synes det høyres sprøtt ut. Det er nok nokon som synes det ikkje er så kult akkurat i tenåra, men jammen møter her opp gamle og unge som går i tog likevel!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #38 Skrevet 18. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal du snakke med rektor, før du snakker med lærer? Det er skikkelig ufint, du vet jo ikke om det stemmer engang. Men på krigsstien til rektor skal du. Ta det med lærer først, ta det med rektor hvis lærer er urimelig Anonymkode: 2aa83...219 Sønnen min juger ikke om slik, det vet jeg, han er en ærlig og rettferdig gutt, så han ville aldri lyvet om dette, både jeg og mamman til kjæresten hans, tar det til rektor, både henne og vennene hennes og hans har sagt det samme. Glad hun er ferdig til sommeren.. Anonymkode: 3abf7...abf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #39 Skrevet 18. mai 2018 Jeg skal lære barna mine å stille opp 😊 Jeg har selv gått i alle tog. Syns synd på læreren vår da det bare var ca 3 elever som representerte vgs vår. Anonymkode: 8141e...e9a
PinkPeon Skrevet 18. mai 2018 #40 Skrevet 18. mai 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min juger ikke om slik, det vet jeg, han er en ærlig og rettferdig gutt, så han ville aldri lyvet om dette, både jeg og mamman til kjæresten hans, tar det til rektor, både henne og vennene hennes og hans har sagt det samme. Glad hun er ferdig til sommeren.. Anonymkode: 3abf7...abf Jo, det er mulig at de lyver om dette. Eventuelt kan de ha misforstått og hauset hverandre opp slik at budskapet endret seg. En 9-klassing er ikke ferdig utviklet og selv de mest pliktoppfyllende vil gå på en smell eller to her i livet. Også ditt barn. Veldig flott at du stoler på gutten din og tar han på alvor, men ved å ikke høre direkte med læreren om hva som faktisk ble sagt og gjort får jeg veldig «curling-mamma» vibber av. Du har jo tydeligvis også hatt konflikter med denne læreren før som gjør at du allerede har piggene ute. Er det sånn du lærer gutten din å takle konflikter? Hoppe over selve problemet å gå til høyere hold? Snakk med læreren du.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #41 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min juger ikke om slik, det vet jeg, han er en ærlig og rettferdig gutt, så han ville aldri lyvet om dette, både jeg og mamman til kjæresten hans, tar det til rektor, både henne og vennene hennes og hans har sagt det samme. Glad hun er ferdig til sommeren.. Anonymkode: 3abf7...abf Du kan ikke være sikker på at gutten din ikke lyver eller har misforstått. Uansett så burde du ta det med lærer først, noe annet er bare idiotisk. Tror du ikke rektor har nok å gjøre, han/hun passerer nok saken bare tilbake til lærer uansett. Anonymkode: 2aa83...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå