Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia dere. Jeg er en voksen mann med en flott kjæreste, men lurer på EN ting. Hvor normalt er det for dere damer og ha ei venninne som dere forteller alt til og da mener jeg alt? Det er blitt slik at jeg ikke forteller kjæresten min ting jeg svært gjerne vil hun skal vite og ta del i, men orker ikke da jeg vet det går videre til venninne. Jeg tror ikke dette er normalt, eller er det slik? Di prater seg i mellom om alle problemer, kan sitte 1 time hver dag i perioder og særlig om venninnen har problemer. Jeg syns det er rart og møte henne da hun vet alt om meg jeg bare vil kjæresten skal vite, jeg vet ikke noe om henne for DET er jo mellom dem må vite, ikke at jeg vil men ser dere noen forskjell? Eller er jeg bare en mann og vet ikke bedre? 

Uansett ha en riktig fin nasjonaldag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere.... noen må man jo tømme seg til. 

Anonymkode: fb2a9...2c5

Skrevet
16 minutter siden, Driver skrev:

Heia dere. Jeg er en voksen mann med en flott kjæreste, men lurer på EN ting. Hvor normalt er det for dere damer og ha ei venninne som dere forteller alt til og da mener jeg alt? Det er blitt slik at jeg ikke forteller kjæresten min ting jeg svært gjerne vil hun skal vite og ta del i, men orker ikke da jeg vet det går videre til venninne. Jeg tror ikke dette er normalt, eller er det slik? Di prater seg i mellom om alle problemer, kan sitte 1 time hver dag i perioder og særlig om venninnen har problemer. Jeg syns det er rart og møte henne da hun vet alt om meg jeg bare vil kjæresten skal vite, jeg vet ikke noe om henne for DET er jo mellom dem må vite, ikke at jeg vil men ser dere noen forskjell? Eller er jeg bare en mann og vet ikke bedre? 

Jeg vil si at det ikke er normalt når man har passert tyveårene og forholdet er seriøst.

Anonymkode: c0792...35d

Skrevet

Ganske vanlig. Men når man han familie så er en time hver dag mye mer enn hva hg har tid til. 

Men jeg respekterer alltid hvis mannen min ber meg ikke si det til noen. På samme måte hvis kin venninne ike ønsker at jeg snakket med mannen min om noe - jeg snakket med ham om alt også. 

Og noen ganger klarer jeg å regne ut selv dette er noe jeg kan holde for meg selv, uten at noen ber om det. 

Anonymkode: f2ba9...eeb

Skrevet
41 minutter siden, Driver skrev:

Det er nok ganske vanlig,jeg snakker også med venninen min om alt. Her diskuterer vi sexlivet med hverandre og.Vi er 31.

Anonymkode: d5bfb...0d4

Skrevet
46 minutter siden, Driver skrev:

Mellom deg og din kjæreste må det være tillit. Hun kan snakke om deg, men det er ikke greit å utlevere deg. 

Hvis dere går gjennom en tung tid og er i konflikt må dere selvsagt kunne søke trøst og støtte ett eller annet sted, men der må ligge en grunnleggende lojalitet i bunnen. 

Jeg kjenner ei jente som presterte å si bort hvor lang penis typen hennes hadde. Som om ikke det var ille nok: den hun sa det til var sin egen mor! Da er vi over i noe som for meg er totalt upassende og riktig dårlig gjort!!

Anonymkode: dbf44...bf0

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ganske vanlig,jeg snakker også med venninen min om alt. Her diskuterer vi sexlivet med hverandre og.Vi er 31.

Det gjorde jeg verken som 31-årig eller som 20-årig...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde jeg verken som 31-årig eller som 20-årig...

Nei er jo alltid noen som må være prippen :P

Skrevet

Har én venninne som jeg deler det meste med. Det har jeg gjort siden første klasse på barneskolen :P Men ville aldri utlevert mannen min til henne og ting vi snakker sammen om blir mellom oss to. 

Anonymkode: 88dc7...b25

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Synes det er respektløst å dele alt om samboeren. Utfordringer og problemer jeg måtte ha i forholdet diskuteres. Men å dele ting som bare utleverer han er ikke OK. 

Dere damer som deler alt med venninner. Hadde dere likt og deres mann delte alt om dere med sine kompiser?

Anonymkode: b402c...a2c

Skrevet

tror det er veldig vanlig

Anonymkode: fe904...e1c

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei er jo alltid noen som må være prippen :P

Hva har det med å være prippen å gjøre?

Det kunne ikke falle meg inn å utlevere mannen min til venninner.

Jeg kan diskutere alt med et par gode venninner, men det er ikke nødvendig å utlevere tredjepart. Jeg ville ha klikket i vinkel dersom han utleverte meg til sine venner, og jeg kan aldri tenke meg at han ville ha synes det var særlig ok om jeg gjorde det mot ham.

Det må være tillit i et forhold, og den blir tynnslitt om ingenting kan være privat.

Skrevet

Ja har venninner jeg deler det meste med. Håper mannen min gjør det samme, det er sunt å ha noen man kan tømme seg til om partner også.

Anonymkode: 5c4d4...0c1

Skrevet

Jeg utleverer ikke mannen min til hverken venninner eller søstre. Klart, jeg kan ha behov for å tømme meg og få annerkjennelse for feks frustrasjoner som «han må bli fortalt alt, hvorfor leser han ikke tankene mine...», «skitne sokker i sofaen, wtf??», «hvordan klarer han å bare ha en tanke i hodet av gangen, ddt må jo være så digg?», og den evige «han våkner ikke av ungene på natta».... Men aldri ting som ville satt han i virkelig dårlig lys (om han feks hadde hadd ereksjonsproblemer , hadde sagt noe virkelig stygt til meg i en krangel, etc). 

Det jeg snakker med venninner om hva mannen min angår er faktisk stort sett ros, i større eller mindre grad, og det samme gjelder de om deres. En og annen «har dere det også sånn? Hvordan løser dere det?» dukker jo opp, men ingen av oss utleverer -det er jo bare kleint når noen gjør. 

Skrevet

Nei, jeg deler ikke alt med venninne. Hadde det sånn med en venninne da jeg var yngre (begynnelsen av 20-årene), men jeg skjønte jo raskt at det ikke var særlig sunt. Når man er gift synes jeg man skal være hverandres nærmeste, og så kommer venninner faktisk i andre rekke. Mitt inntrykk er at det er sånn i de fleste sunne forhold. 

Anonymkode: 173bf...980

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig når man har passert 20 og forholdet er alvorlig. Da blir den man er sammen med nærmeste familie, og man utleverer ikke nærmeste familie.

Ingen av mine venninner er prippne, og vi kan godt diskutere alt fra barneoppdragelse til samliv uten å utlevere partneren, Det er forskjell på å si vi pleier å gjøre sånn og diskutere "kjøkkentjeneste" og å utlevere alle mulige ting altså. 

Mannen må kunne snakke med meg uten å frykte at venninnegjengen får vite alt. 

Anonymkode: 29564...be0

Skrevet

Det er ikke normalt å fortelle venninnen alt kjæresten forteller. Det syns jeg er et tillitsbrudd. Jeg ville aldri fortalt mine venninner intime og personlige ting min mann fortalte meg. Det er jeg og han som står hverandre aller nærmest og mellom oss må det finnes en tillit og et rom for bare oss to. Jeg syns din venninne er hensynsløs overfor deg. 

Anonymkode: 783c1...8ce

Gjest Forumassistent
Skrevet

To identiske tråder er flettet sammen.

Hanne Mari, forumansvarlig

Skrevet

Mannen min er min nærmeste og jeg forteller ikke om han, men jeg kan fortelle om hvordan jeg føler det.  Ville aldri fortalt noe som han hadde bedt meg om å ikke si. Han kommer før venninnene mine. 

Anonymkode: 82393...1c6

Skrevet

Om det er vanlig vet jeg ikke, men jeg synes det er en stygg uting å fortelle alt til en tredjeperson. Jeg hadde ikke akseptert at min mann gjorde det. Det er til ham jeg betror mine innerste tanker og følelser, ikke vennene hans. Og jeg tar det faktisk for gitt at han, voksne mannen, selv er i stand til å vurdere hva slags informasjon som kun er ment for ham. Jeg snakker heller ikke om hans personlige ting til mine venninner. Han er det mennesket som står meg nærmest, og den jeg har størst lojalitet overfor. Det er jo nettopp de tingene som bare han og jeg deler som gjør forholdet vårt til noe annet enn de forholdene vi har til venner og venninner. Når det har kommet så langt at man ikke forteller partneren sin ting fordi man er redd for hvem som kommer til å få vite det, er jo fortroligheten og tilliten i forholdet helt skakkjørt. HI: Jeg vil faktisk råde dere til å skaffe en time hos familierådgiver/terapeut. Det du opplever er et reelt problem. Kona di må få vite at hennes løsmunnethet faktisk er i ferd med å ødelegge ekteskapet deres, og få en mulighet til å rette det opp. Dere må ha klare grenser og forventninger til hverandre!

Anonymkode: e3c35...7d8

Skrevet (endret)

Vet ikke hvor vanlig det er, men mener at man ikke skal gå og fortelle alt om mannen sin til andre. Det har med respekt å gjøre, enkelte ting forteller man til partneren og forventer at det holdes privat.

Hvis man vil klage på noe mannen har gjort, får man ta det med mannen, ikke en venninne.

Det var en gang helt tidlig i forholdet mellom meg og mannen at vi hadde kranglet om noe og han gikk og fortalte det videre til bestekompisen sin innen et par timer. Det gjorde han ikke igjen for å si det sånn.

Endret av Pobie
Skrevet

Jeg mener at tilliten i et forhold skal være så sterkt at man kan føle seg trygg på å si alt til sin partner og vite at det ikke går videre.. Er hvertfall sånn for meg og de i min i omgangskrets, heldigvis:) Men for min del gjelder dette for venninner også - de skal kunne fortelle meg om ting og vite at jeg ikke forteller det videre.. 

Skrevet

Meget barnslig og umodent 

Anonymkode: 1ab18...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...