Gå til innhold

Mannen min viser ikke omsorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes du overreagerer, kanskje han sliter også

Anonymkode: 489b8...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

synes du overreagerer, kanskje han sliter også

Anonymkode: 489b8...22b

Du mener vel "slutt og sutre"? 

Anonymkode: 2b78d...f65

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har sagt d utallige ganger. Han går bare i forsvar. Sier at han aldri er bra nok, kald og jævli...spiller martyr... Istedenfor å prøve å endre seg. Tenker at han kanskje aldri har fått den omsorgen og trøsten selv fra barndommen.. 

Anonymkode: 872b4...1b1

Det unnskylder ikke at man svikter som voksen. Han har makt til å endre seg selv. Som vi alle har.

Systematisk avvisning og tilbaketrekning er det samme som å sabotere sitt eget ekteskap.

Anonymkode: 2b78d...f65

Skrevet

Mannen min kan ha de samme tendensene. Han blir litt opprådd og føler seg lit hjelpeløs når jeg er lei meg. Han vil jo ikke at jeg skal være trist, for han er glad i meg. Trøste er for han "en filleting" for han vil "fikse" slik at jeg ikke er lei meg mer, så han kan også finne på å rase i butikken så jeg skal slippe å handle, henge opp tøy eller noe annet praktisk, sånn at jeg skal slippe å tenke på det. Han forlater meg ikke, og avviser meg ikke, men han vet rett og slett ikke hva han skal gjøre for meg, så da ordner han. Det som funker best er at jeg sier rett ut hva jeg trenger. "Jeg trenger en lang klem". Da får jeg selvfølgelig det, men har synes det er vanskelig å ta initiativet til det selv, for det hender jo at jeg gråter mer når han klemmer meg eller gjør andre trøsteting, og da er han redd for at han gjør ting verre. Når han er lei seg, så vil han helst være i fred. Så hans instinkt er jo også å la meg være i fred, akkurat som at jeg vil ha en klem og varme, derfor byr jeg han det når han er trist.

Hva foretrekker mannen din når han er lei seg, HI, for selv om du ikke har sett han gråte, så er han helt sikkert lei seg noen ganger? Foretrekker han å gå for seg selv og felle et tre eller kaste stein, for i så fall er det ikke rart om han gir deg rom. Det er ikke noen riktig eller gal her, noe rett oppførsel og noe rar oppførsel. Vi har alle ulike "språk" og måter å uttrykke kjærlighet og omsorg på. Trikset med et forhold er å forstå den andres språk, men også lære bort sitt eget. Det vil kanskje aldri falle deg naturlig å la han være i fred når han er nedfor, like lite som det vil falle han naturlig å gi deg klemmer, pledd og te. Det er ingen fasit her, men han kan lære, og det kan du også. Si helt konkret hva du trenger av han når du er lei deg. Ikke si "noe mer" eller "noe annet", for hva er nå det da? Si "jeg trenger at du sitter ved siden av meg og sier at dette skal gå bra" eller noe annet like konkret. Så får han også lære deg hva han trenger, om det f.eks er en kveld med fiskestang i fred og ro, null klemmer og trøsting. Kanskje dere finner en dypere felles forståelse istedenfor gjensidig frustrasjon. 

Skrevet

Viser han deg kjærlighet og oppmerksomhet ellers?

Skrevet

Etter 3 år som kronisk syk så flyttet jeg, eksen brydde seg aldri om å vise meg noen form for omsorg. At jeg holdt ut i 3 år er ufattelig men pga vårt barn. Jeg var mer ensom i det forholdet enn det jeg er nå som jeg ikke bor sammen med han, og de fleste venner har kuttet meg ut pga helsa mi. 

Men er annerledes laget enn vi kvinner så dette må du bare bite tennene sammen for, men fortsetter han å ikke bry seg når det skjer ting så får du vurdere forholdet. 

💜

Anonymkode: 8d531...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...