Gå til innhold

Fra i dag er jeg i streik.

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pasta med et glass pastasaus er IKKE middag.

Anonymkode: b7661...428

Mens pasta mens ketsjup er middag??

Anonymkode: af9f3...0ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De må jo få lov til å prøve seg. Øvelse gjør mester.

Anonymkode: 140d2...7dc

Jo da selvfølgelig  men i denne settingen hvor jeg ikke orker å rydde mer, så er ikke tanken på at kjøkkenet skal se ut som et katastrofe omeråde fristende.

Jeg mener fremdeles at en på 8 år ikke er stor nok til å lage middag alene. 

Anonymkode: 300ae...4b6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens pasta mens ketsjup er middag??

Nei deg er heller ikke middag. 

Her i huset lages  maten  ordentlig. Ketsjup er kun til pølser, og ostesmørbrød. 

Ketsjup på noe som allerede har tomatsaus på/ i seg   Nei det skjer ikke. 

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager. Hva er det for en kommentar? Jeg var på din side, helt til denne kommentaren kom. Hun har verken vært ufin eller frekk, og du velger å svare anonym både nedlatende og barnslig. Det hadde du ingen grunn til.

Anonymkode: 3e50a...1c7

I alle dager? Hun skriver hva hun har lagt inn på mobilen. 

litt hårsår i dag?

Anonymkode: a3ecb...91a

Skrevet

Men du verden  hvor vanskelig det er og ikke bare gjøre det selv.  

Jeg har myknet litt i horhold til datteren  jeg fant frem tallerken til henne når middagen var ferdig men har ikke satt den inn i oppvaskmaskinen . 

Mannen tok ut asjettente etter i går kveld  etter middag når han satte inn sin tallerken  etter middag. 

Han lurte på hvorfor det ikke var dekket på bordet , jeg fortalte da at jeg  fra i dag forventer at han  rydder etter seg selv. Og vil han ha dekket bord må han  gjøre det, for jeg skal ikke gjøre alle disse tingene jeg gjør  bare for at jeg gjøre det. At han og jenta skal få se alle tingene som bare automatisk skjer faktisk faktisk er ganske mye. 

At jeg ikke maser for å mase men  sier i fra om ting som skal gjøres  men nå er det slutt. Jeg rydder kun opp etter meg selv. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du verden  hvor vanskelig det er og ikke bare gjøre det selv.  

Jeg har myknet litt i horhold til datteren  jeg fant frem tallerken til henne når middagen var ferdig men har ikke satt den inn i oppvaskmaskinen . 

Mannen tok ut asjettente etter i går kveld  etter middag når han satte inn sin tallerken  etter middag. 

Han lurte på hvorfor det ikke var dekket på bordet , jeg fortalte da at jeg  fra i dag forventer at han  rydder etter seg selv. Og vil han ha dekket bord må han  gjøre det, for jeg skal ikke gjøre alle disse tingene jeg gjør  bare for at jeg gjøre det. At han og jenta skal få se alle tingene som bare automatisk skjer faktisk faktisk er ganske mye. 

At jeg ikke maser for å mase men  sier i fra om ting som skal gjøres  men nå er det slutt. Jeg rydder kun opp etter meg selv.

Hva sa mannen til det?

Jeg tror det er lurt at du og mannen tar en runde i parterapi på familievernkontoret i tillegg til at du gjør som du gjør hjemme nå. At mannen oppfører seg som et barn er ikke akseptabelt, og ekstra ille når dere faktisk har et barn med spesielle behov, for det er mer krevende for alle.

Tror du og mannen trenger en ordentlig prat for å forstå og se hverandre, og også en like tydelig arbeidsfordeling i hjemmet.

Lykke til videre! :)

Anonymkode: 55fd5...a40

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva sa mannen til det?

Jeg tror det er lurt at du og mannen tar en runde i parterapi på familievernkontoret i tillegg til at du gjør som du gjør hjemme nå. At mannen oppfører seg som et barn er ikke akseptabelt, og ekstra ille når dere faktisk har et barn med spesielle behov, for det er mer krevende for alle.

Tror du og mannen trenger en ordentlig prat for å forstå og se hverandre, og også en like tydelig arbeidsfordeling i hjemmet.

Lykke til videre! :)

Anonymkode: 55fd5...a40

Han reagerte over all forventning,  han skjønte at han kanskje ikke var  helt gjennomtenkt  i går.

Han sa at jeg gjør mer enn forventet og at han skal skjerpe seg.  Jeg sa at  jeg ikke stopper i dag men fortsetter noen dager fremover så han ser. 

Familietarapi ser jeg ingen grunn til for vi har egentlig et godt samarbeid, men jeg skal tenke på det og ha det i bakhodet om det kanskje kan være lurt.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde diskusjon med mannen min og datter i går kveld. Jeg maser så mye. Jeg kan si ta med  det fra/ inn kjøkkenet før de setter deg  kan du?

ta med deg oppvasken din,( nå står det oppvask på stuebordet fra i går kveld jeg tok ut mitt men mannen og datterens står igjenn.)  når ting blir satt i trappen ta det med opp og sett det tilbake,  ting  jeg mener vanlig. 

Men i dag  gjør jeg  ingenting. Vanligvis gjør jeg i stand til frokost enten ved å smøre mat og servere eller dekke bordet i dag har jeg spist. Og når de står opp får de ordne seg selv,  

klærene får finne veien inn i vaskemaskinen  innen jeg skal sette den på. Gir en halvtimes varsel og ligger det i ikke i maskinen når jeg skal sette på blir det ikke vasket. Etterpå får de  klærene på sengen værsegod brett. Hver minste ting de i teorien kan gjøre selv får de gjøre. Jeg skal lage middag men bestikk og tallerken får de finne selv. 

Jeg har også bestemt meg for at jeg skal minne datteren på  ting hun må gjøre, klær, medisin etc men sier en gang blir det ikke gjort så får det være. 

Når middagen nærmer seg ferdig så sier jeg det er 5 min til middag, da får de selv passe tiden kommer de ikke da får de spise kald mat. 

Jeg gjør dere for at de jeg bor med skal  se hvor mye jeg gjør for de uten og forlange noe tilbake, at masingen min har en hensikt minner jeg ikke på at ting må gjøres så blir det ikke gjort. Ja mannen min er et stort barn og det er min egen feil.  

Det er litt slemt mot min 13 år gamle datter med spesbehov men i dag blir det sånn. 

You go girl! 

Anonymkode: d28ee...b20

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ehh ja! En 8 åring klarer å koke pasta og åpne ett glasd med pastasaus.

Ingen orker å spise pasta med de grusomme pastasausene på glass. Det smaker høgg, og er IKKE middag. Åtteåringen min klarer helt fint å steke kjøttdeig og blande i saus til lasagne, ikke akkurat noe hokus pokus. Han klarer å fordele lagene med kjøttsaus og plater, og blir det litt så som så med fordelingen så driter jeg i det. Det blir som regel spisende til slutt :) 

Anonymkode: d5234...3fc

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen orker å spise pasta med de grusomme pastasausene på glass. Det smaker høgg, og er IKKE middag. Åtteåringen min klarer helt fint å steke kjøttdeig og blande i saus til lasagne, ikke akkurat noe hokus pokus. Han klarer å fordele lagene med kjøttsaus og plater, og blir det litt så som så med fordelingen så driter jeg i det. Det blir som regel spisende til slutt :) 

Dummeste kommentaren ever! Det er mange som kjøper glassene med pastasaus! 

Skrevet

Høres ut som du har fått åpnet øynene til mannen litt, og det er supert.

Hvis du savner engasjement med tanke på middag (komme til bords, dekke på), hva med å lage maten sammen med trettenåringen din? Da får hun inn noen grunnleggende matlagningsferdigheter samtidig som du slipper ekstra opprydning. Om hun er med i prosessen, ser hun kanskje selv at det for eksempel må tallerkener på bordet før dere kan spise, og noen av disse dagligdagse gjøremålene kan gå litt mer av seg selv uten at det blir så mye mas om å huske ditt og datt. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blande saus til lasagne?  Hmmm det skal hakkes, løk, hvitløk,kuttes gulerot og andre Gr saker.   Brunes og stekes sammen kjøttdeig , ha i tomatpuré, hakkete tomater smakes til, koke 20 min minst. 

Hvitsaus skal det smeltes smør , ha i hvetemel, varmes melk til og spe i  smakes til ha i ost etter at det har kokt i 20 min . 

Da snakker du middag.  Pose regnes ikke  som mat . 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pastasaus på glass er ikke middag, men toro lasagne er.........oh the irony

Anonymkode: d389b...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...