Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Hadde diskusjon med mannen min og datter i går kveld. Jeg maser så mye. Jeg kan si ta med det fra/ inn kjøkkenet før de setter deg kan du? ta med deg oppvasken din,( nå står det oppvask på stuebordet fra i går kveld jeg tok ut mitt men mannen og datterens står igjenn.) når ting blir satt i trappen ta det med opp og sett det tilbake, ting jeg mener vanlig. Men i dag gjør jeg ingenting. Vanligvis gjør jeg i stand til frokost enten ved å smøre mat og servere eller dekke bordet i dag har jeg spist. Og når de står opp får de ordne seg selv, klærene får finne veien inn i vaskemaskinen innen jeg skal sette den på. Gir en halvtimes varsel og ligger det i ikke i maskinen når jeg skal sette på blir det ikke vasket. Etterpå får de klærene på sengen værsegod brett. Hver minste ting de i teorien kan gjøre selv får de gjøre. Jeg skal lage middag men bestikk og tallerken får de finne selv. Jeg har også bestemt meg for at jeg skal minne datteren på ting hun må gjøre, klær, medisin etc men sier en gang blir det ikke gjort så får det være. Når middagen nærmer seg ferdig så sier jeg det er 5 min til middag, da får de selv passe tiden kommer de ikke da får de spise kald mat. Jeg gjør dere for at de jeg bor med skal se hvor mye jeg gjør for de uten og forlange noe tilbake, at masingen min har en hensikt minner jeg ikke på at ting må gjøres så blir det ikke gjort. Ja mannen min er et stort barn og det er min egen feil. Det er litt slemt mot min 13 år gamle datter med spesbehov men i dag blir det sånn. Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Heier på deg 👏👏hold ut og fullfør det hele dagen. Lykke til. Anonymkode: a3ecb...91a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde diskusjon med mannen min og datter i går kveld. Jeg maser så mye. Jeg kan si ta med det fra/ inn kjøkkenet før de setter deg kan du? ta med deg oppvasken din,( nå står det oppvask på stuebordet fra i går kveld jeg tok ut mitt men mannen og datterens står igjenn.) når ting blir satt i trappen ta det med opp og sett det tilbake, ting jeg mener vanlig. Men i dag gjør jeg ingenting. Vanligvis gjør jeg i stand til frokost enten ved å smøre mat og servere eller dekke bordet i dag har jeg spist. Og når de står opp får de ordne seg selv, klærene får finne veien inn i vaskemaskinen innen jeg skal sette den på. Gir en halvtimes varsel og ligger det i ikke i maskinen når jeg skal sette på blir det ikke vasket. Etterpå får de klærene på sengen værsegod brett. Hver minste ting de i teorien kan gjøre selv får de gjøre. Jeg skal lage middag men bestikk og tallerken får de finne selv. Jeg har også bestemt meg for at jeg skal minne datteren på ting hun må gjøre, klær, medisin etc men sier en gang blir det ikke gjort så får det være. Når middagen nærmer seg ferdig så sier jeg det er 5 min til middag, da får de selv passe tiden kommer de ikke da får de spise kald mat. Jeg gjør dere for at de jeg bor med skal se hvor mye jeg gjør for de uten og forlange noe tilbake, at masingen min har en hensikt minner jeg ikke på at ting må gjøres så blir det ikke gjort. Ja mannen min er et stort barn og det er min egen feil. Det er litt slemt mot min 13 år gamle datter med spesbehov men i dag blir det sånn. Anonymkode: 300ae...4b6 Det er ikke streik. Det er bare å begrense deg til å gjøre din vanlige jobb. Skal du streike må du slutte helt å jobbe. Ingen klesvask, ingen middag, ingen rydding osv. Med din plan kommer de sannynlig vis ikke til å forstå at du streiker eller bry seg om det før om tidligst en uke. Skal du streike så gjør det skikkelig. Anonymkode: 140d2...7dc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Det du beskriver burde være normalsituasjon, det likner ikke på streik. Streik er å slutte med alt. På høy tid å få en normalsituasjon i huset deres høres det ut som!!! Anonymkode: a6265...3cc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Er vel ikke helt streik akkurat, men en begynnelse Her fikk jeg værsågod å vaske alle klærne mine selv fra jeg var 13-14. Bare bra det, ble veldig mye flinkere til å planlegge... og ikke minst så slang jeg ikke klær til vask etter 2 timers bruk. 13 åringen kan vel lage middag 1 gang i uka ? Brette tøy osv. Alle må bidra til familien AS. Anonymkode: 3f146...85b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Streik er kanskje et hardt ord men jeg gjør ikke disse usynlige mamma tingene som bare blir gjort av seg selv. Nå Får de klare seg selv med det meste. Jeg gjør ikke noe for de. Tallerknene fra i går står enda på stuebordet. Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er vel ikke helt streik akkurat, men en begynnelse Her fikk jeg værsågod å vaske alle klærne mine selv fra jeg var 13-14. Bare bra det, ble veldig mye flinkere til å planlegge... og ikke minst så slang jeg ikke klær til vask etter 2 timers bruk. 13 åringen kan vel lage middag 1 gang i uka ? Brette tøy osv. Alle må bidra til familien AS. Anonymkode: 3f146...85b 13 åringen er ikke mentalt tilstede for middagslaging men kan fint bidra på andre måter. Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 13 åringen er ikke mentalt tilstede for middagslaging men kan fint bidra på andre måter. Anonymkode: 300ae...4b6 For en latterlig kommentar! En 13 åring er mer enn stor nok til å klare å lage enkle retter.Kan anbefale matstart.no sin hjemmeside,den er veldig bra for barn som skal lage enkle middager. Anonymkode: af9f3...0ed
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en latterlig kommentar! En 13 åring er mer enn stor nok til å klare å lage enkle retter.Kan anbefale matstart.no sin hjemmeside,den er veldig bra for barn som skal lage enkle middager. Anonymkode: af9f3...0ed Er nok heller din kommentar som er latterlig. I hovedinnlegget står det klart og tydelig at 13 åringen har spes behov. Anonymkode: 70eae...23c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en latterlig kommentar! En 13 åring er mer enn stor nok til å klare å lage enkle retter.Kan anbefale matstart.no sin hjemmeside,den er veldig bra for barn som skal lage enkle middager. Anonymkode: af9f3...0ed Det er du som er latterlig! Hi skriver at datteren har utfordringer, og jeg vil tro at hun kjenner sitt barn best? Eller vet du best alltid? Anonymkode: a3ecb...91a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 Flott at du setter foten ned, det høres ut som du har att deg utnytte alt for lenge! Men jeg reagerer på at du tenker at det er greit å ikke sørge for at et barn tar medisinen sin. Det synes jeg ikke er greit. Anonymkode: 116ce...6e3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 Flott, stå på. Gå deg en tur etter middag etter at din talerken er satt i oppvaskmaskinen. Tell til 20 hver gang det klør i fingrene til å gjøre noe eller si fra. Blir komisk den dagen man må spise middag av tefat :-) Anonymkode: eaa58...40a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 Du burde kuttet ut ekstraservicen for lenge siden. Å gå til streik noen dager er ikke løsningen. Dette må bli den nye hverdagen. Men å ikke hjelpe din datter med spes behov å ta medisinen sin, blir bare feil. Det er for viktig til å overlate til henne alene. Anonymkode: 70eae...23c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du burde kuttet ut ekstraservicen for lenge siden. Å gå til streik noen dager er ikke løsningen. Dette må bli den nye hverdagen. Men å ikke hjelpe din datter med spes behov å ta medisinen sin, blir bare feil. Det er for viktig til å overlate til henne alene. Anonymkode: 70eae...23c Selvfølgelig har jeg ordnet med medesinen hennes. Det går bare ut over meg selv satt den på bordet og la den inn som varsel på mobilen hennes . Har du husket og ta medesinen din? ( Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: For en latterlig kommentar! En 13 åring er mer enn stor nok til å klare å lage enkle retter.Kan anbefale matstart.no sin hjemmeside,den er veldig bra for barn som skal lage enkle middager. Anonymkode: af9f3...0ed Frønkna mi er 8 år i hodet, hadde du latt din 8 åring lage middag? Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Frønkna mi er 8 år i hodet, hadde du latt din 8 åring lage middag? Anonymkode: 300ae...4b6 Ehh ja! En 8 åring klarer å koke pasta og åpne ett glasd med pastasaus. Anonymkode: af9f3...0ed
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frønkna mi er 8 år i hodet, hadde du latt din 8 åring lage middag? Anonymkode: 300ae...4b6 Ja, det kunne mine da de var 8, men de gjorde det ikke på fast basis og det ble gjerne litt opprydning etterpå😉 Anonymkode: 140d2...7dc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh ja! En 8 åring klarer å koke pasta og åpne ett glasd med pastasaus. Anonymkode: af9f3...0ed Åpne et glass med pastasaus er ikke middag. Ee nei en 8 åring er ikke stor nok til å ha eneansvar på kjøkkenet uten en voksens hjelp. Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #19 Skrevet 13. mai 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det kunne mine da de var 8, men de gjorde det ikke på fast basis og det ble gjerne litt opprydning etterpå😉 Anonymkode: 140d2...7dc Den opprydningen er jeg ikke interisert i. Anonymkode: 300ae...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #20 Skrevet 13. mai 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den opprydningen er jeg ikke interisert i. Anonymkode: 300ae...4b6 Kan noe av problemet ligge her? At du ikke er villig til å la henne prøve og feile, til å la henne bli mer selvstendig Anonymkode: d389b...9be
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #21 Skrevet 13. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: For en latterlig kommentar! En 13 åring er mer enn stor nok til å klare å lage enkle retter.Kan anbefale matstart.no sin hjemmeside,den er veldig bra for barn som skal lage enkle middager. Anonymkode: af9f3...0ed Det eneste som er latterlig er at du hevder å vite mer om hva et fullstendig ukjent barn (med spesielle utfordringer) er i stand til å mestre enn barnets mor. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest her inne. Gud, så stolt du må være! Anonymkode: b7661...428
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #22 Skrevet 13. mai 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh ja! En 8 åring klarer å koke pasta og åpne ett glasd med pastasaus. Anonymkode: af9f3...0ed Pasta med et glass pastasaus er IKKE middag. Anonymkode: b7661...428
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #23 Skrevet 13. mai 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den opprydningen er jeg ikke interisert i. Anonymkode: 300ae...4b6 De må jo få lov til å prøve seg. Øvelse gjør mester. Anonymkode: 140d2...7dc
Yellow Brick Road Skrevet 13. mai 2018 #24 Skrevet 13. mai 2018 (endret) Stå på! Enig med deg! Jeg kjenner forresten en som gikk til en sånn streik - for det er streik selv om du gjør noe. En viss arbeidsfordeling har man jo gjerne i huset, men man kan jo fint streike når det gjelder "overtidsstreik". Damen jeg kjenner fortsatte å gjøre de tingene hun skulle gjøre i huset, som å lage mat, vaske klær, ta oppvasken og hva det når var. Det var helt greitt, for mannen gjorde sin del i form av andre oppgaver i familien. Men akkurat disse "jobbene" som å rydde bort tallerkenen sin, legge tøy i skittenstøykurven, legge klærne sine i skapet osv, kan man fint være en del av streiken. Hun måtte svelge noen karameller underveis, og det var vanskelig å bare stige over arbeistøy og sko i gangen og å sette på oppvaskmaskina men s skitne ting fremdeles stod på spisebordet. Av hygieniske årsaker klarte hun ikke helt å gjennomføre det med oppvasken. Men da de andre i familien begynte å gå tom for klær og spesielt da tenåringen fant yndlingsbuksa skitten og krøllete i et hjørne på rommet og det var (for henne) helt krise at hun ikke kunne ha den på, da begynte det å gå opp for dem at mor mente alvor. Øv inn noen standardfraser: "Mamma, har du vasket genseren min?" "Skal vi se vennen. Den ligger ikke i skittenstøykurven, og jeg vasket lyse gensere i går, så da er den vasket. Har du sjekket benken på vaskerommet, kanskje du har glemt å rydde den bort? " "Kone, kjeledressen min er våt!" "Å nei, er tørkeskapet ødelagt nå igjen?" Så stå på HI! Jeg skal heie på deg! Endret 13. mai 2018 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #25 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har jeg ordnet med medesinen hennes. Det går bare ut over meg selv satt den på bordet og la den inn som varsel på mobilen hennes . Har du husket og ta medesinen din? ( Anonymkode: 300ae...4b6 I alle dager. Hva er det for en kommentar? Jeg var på din side, helt til denne kommentaren kom. Hun har verken vært ufin eller frekk, og du velger å svare anonym både nedlatende og barnslig. Det hadde du ingen grunn til. Anonymkode: 3e50a...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå