Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Bor i ett rekkehusområde med veldig mye gamle folk.I rekka her jeg bor er de nærmeste naboene gamle .Totalt tre eldre par i rekka mi.De plages av at barna leker i hagen på trampolinen.Har ikke fått noen klager fra styret.Men de hysjer på barna hele tiden. Jeg skulle ønske det bodde yngre folk her med masse barn men sånn er det ikke.I steden er det sure gammle folk som ikke liker barnelek.Jeg vurdere å fjerne trampolinene for å få fred.Tenker jeg lar den stå ut sesongen nå og fjerner den for godt.Så til neste år er det ingen trampoline i hagen. Hadde dere gjort det samme eller hadde dere bare latt barna ha trampoline.Vi bor som sagt veldig tett så skjønner det har vært støyete. Jeg blir kjempe stressa når barna hopper og enda mer stressa hvis det er fler enn to på trampolinen.De gamle er alltid hjemme og står å følger med på om barna har for høy lyd.De har sagt sånn vil vi ikke ha det her og dere skal være stille når dere leker. Anonymkode: 1c833...09a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Har en trampoline.I overskriften ser det ut som det er fler.Men det er bare 1 trampoline. Anonymkode: 1c833...09a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Stakkars unger! For noen jævlige naboer. Hadde vært klar og tydelig til naboene som klager, at om de ikke ønsker å høre lyden av barn som leker så er det dumt å bo så tett på folk. Hadde sagt at sykehjemmet har det mye fredeligere... Anonymkode: ff2bd...169
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 Nei vet du hva. Barn som leker skal ikke behøve å være musestille i utelek på alle døgnets tider. Er det innenfor normal "våkentid" får de sutre så mye de vil. Jeg hadde ikke fjernet trampolinen om ungene lekte mye på den. Anonymkode: 9ee73...c2e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 Nei jeg hadde ikke fjernet trampolinen. Å hoppe på trampoline er gøy, man får bevegelse og trening. Hvis mine naboer hadde klaget på barna under lek hadde de fått klar beskjed om at så lenge ungene er stille etter kl 23 har de ingen grunn til å klage. Anonymkode: 7f0ea...678
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 Sønnen min plages av at de står der å glaner når de hopper. Det skal ikke mye latter til før de er der å hakker på ungene.De har fjernet hekken sin også ,og da lå det en haug med kvister der.Sønnen min prøvde å få tak i en tennis ball som lå under hekken våres. Og tok en kvist fra haugen ..Da skreik gammelen til NEI .. fordi han tok en kvist fra haugen ute på fellesarealet. Det er bare meg som har barn på den rekka og de eldre er tydeligvis enige om at her har det vært for mye støy.Jeg merker jeg plages veldig av det.Ønsker ikke å ha noe med de å gjøre og er ikke på dugnader heller men allikevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på naboene.Det er slitsomt.Og jeg vil bare ha fred. Anonymkode: 1c833...09a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 Jeg synes faktisk ikke noe om trampoliner i rekkehushager. Bor i rekkehus selv og synes det er ekstremt invaderende og støyete med trampoliner. Barn har en tendens til å skrike og hoie voldsomt når de hopper, og det er jo utrolig irriterende for naboer som kanskje har lyst til å kunne slappe av og kose seg i egen hage uten å måtte ta på seg hørselsvern. Det er stor forskjell på lyd fra barn som leker og barn som hopper på trampoline. Nei, jeg er ikke i nærheten pensjonsalder og jeg har barn selv, men jeg tenker at barn klarer seg helt utmerket uten trampoline så lenge man ikke bor sånn at det ikke er til sjenanse for andre. Fint å ta hensyn til andre synes jeg. Anonymkode: 79dd5...777
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 Vi var i en ganske lik situasjon, og valgte å fjerne vår. Jeg syntes synd i den hyggelige nabodama som prøvde å kose seg i hagen sin, mens ungene hoia og ropte. Det gikk greit så lenge de var bare tosammen, men det kom jo hele tiden andre unger som ville være med, med dertil økt volum. Ja til utelek med lyd, nei til trampolineskrålet! Anonymkode: 13bcb...136
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #9 Skrevet 11. mai 2018 Synes trampoline er en uting i seg selv, og særlig hvis man bor tett på hverandre. Blir så mye hyling! Anonymkode: bb66c...49c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #10 Skrevet 11. mai 2018 Samme hos oss. Ikke hopping før 11 i helgene, og ikke senere enn 19 har jeg bestemt. Ser jeg at naboer sitter ute og spiser, har besøk eller lignende får de ikke lov å bråke i hagen. Syns egentlig det fungerer helt fint Anonymkode: 14f7d...1e5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #11 Skrevet 11. mai 2018 Her er det to sider av en sak, og jeg kan fint se begge. Jeg synes absolutt at barn bør få ha trampoline. De har det kjempegøy, og får utrolig mye fysisk aktivitet ut av det. Men jeg forstår også at det kan være plagsomt for naboene. Jeg bor selv i et tettbebygd byggefelt, og vi har trampoline i hagen. Barna vet at når de bruker den, så får de ikke lov til å rope og hoie. Latter og lyd blir det alltids, men de får ikke lov til å skrike og bære seg. Anonymkode: f194d...4fb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Skrevet 11. mai 2018 Tenker at det er fint å ta litt hensyn til naboene sine. De som mener at andre må tåle barneskrik på trampoline eller flytte, tenker kanskje ikke over at «de andre» bodde der først. Flytter man til tettbebyggelse med barn, må man lære barna sine å ta hensyn. Hva med å prate litt med naboene? Prøve å lage noen kjøreregler som alle kan leve med? Anonymkode: 87cc0...12f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #13 Skrevet 11. mai 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme hos oss. Ikke hopping før 11 i helgene, og ikke senere enn 19 har jeg bestemt. Ser jeg at naboer sitter ute og spiser, har besøk eller lignende får de ikke lov å bråke i hagen. Syns egentlig det fungerer helt fint Anonymkode: 14f7d...1e5 Fornuftig. Men tror jeg hadde flyttet.... Anonymkode: 0a7d9...20d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #14 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bor i ett rekkehusområde med veldig mye gamle folk.I rekka her jeg bor er de nærmeste naboene gamle .Totalt tre eldre par i rekka mi.De plages av at barna leker i hagen på trampolinen.Har ikke fått noen klager fra styret.Men de hysjer på barna hele tiden. Jeg skulle ønske det bodde yngre folk her med masse barn men sånn er det ikke.I steden er det sure gammle folk som ikke liker barnelek.Jeg vurdere å fjerne trampolinene for å få fred.Tenker jeg lar den stå ut sesongen nå og fjerner den for godt.Så til neste år er det ingen trampoline i hagen. Hadde dere gjort det samme eller hadde dere bare latt barna ha trampoline.Vi bor som sagt veldig tett så skjønner det har vært støyete. Jeg blir kjempe stressa når barna hopper og enda mer stressa hvis det er fler enn to på trampolinen.De gamle er alltid hjemme og står å følger med på om barna har for høy lyd.De har sagt sånn vil vi ikke ha det her og dere skal være stille når dere leker. Anonymkode: 1c833...09a Drit i de sure gæmlisene. Herregud, barna må da få leke. Innenfor gitte tider osv såklart. Anonymkode: a1a96...42d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Drit i de sure gæmlisene. Herregud, barna må da få leke. Innenfor gitte tider osv såklart. Anonymkode: a1a96...42d Det er en skikkelig egositisk tankegang. Det er lov å prøve å se det fra den andre siden og. For alt du vet så er hi sine unger dritunger som hyler og skriker til alle døgnets tider, på trampolina. Anonymkode: b5c04...edf
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Skrevet 11. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en skikkelig egositisk tankegang. Det er lov å prøve å se det fra den andre siden og. For alt du vet så er hi sine unger dritunger som hyler og skriker til alle døgnets tider, på trampolina. Anonymkode: b5c04...edf Eller naboene sære og sure. Begge parter bør ta hensyn til hverandre, det går begge veier. Anonymkode: db2b8...58d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eller naboene sære og sure. Begge parter bør ta hensyn til hverandre, det går begge veier. Anonymkode: db2b8...58d Det var det som var poenget mitt Anonymkode: b5c04...edf
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #18 Skrevet 11. mai 2018 Litt likt her vi bor. Har naboer som hater alle former for lyd. Vi har ikke trampoline, men vi har tre små barn som liker å leke ute og som gjerne har besøk av et par venner så det blir litt lyd. Naboene her har barn selv, men mener at barn ikke skal lage lyd. Det plager meg for jeg liker å vise hensyn. Men jeg synes de er så ekstreme. Må legge til at vi bor i enebolig, men husene ligger veldig tett. Anonymkode: fe272...2af
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #19 Skrevet 11. mai 2018 Huff, jeg ville vurdert å flytte faktisk, for dette er jo ikke hyggelig for noen. Anonymkode: d5ea7...950
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #20 Skrevet 11. mai 2018 Synd at barnet blir nervøs av naboene. Men da er det du som mor, som skal ta kampen. Reglene kan være, som en annen foreslår, ikke før kl 11 i helgene, ikke etter kl 19. Hvis de kjefter, så går DU bort til de eldre og ber dem holde opp. Så lenge ikke barna skriker og hoier, og følger klokkeslettene som er satt, så får naboene akseptere. De skal ikke få lov til å gjøre barn nervøse i egen hage. Hvor vi bor, har vi hekk og gjerde rundt hele eiendommen. I den ene delen, er en liten åpning hvor barna løper ut for å komme til lekeplassen. Veien på andre siden av gjerdet er offentlig eiendom, men vår eldre nabo var likevel etter barnet vårt hver gang han gikk igjennom. Dette gjorde jo naturligvis barnet usikker, og nervøs for å gå ut den veien. Jeg konfronterte henne og ba henne holde munn. Så ble det tyst. Noen ganger skal man bare si det som det er. Anonymkode: 52e93...6dc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #21 Skrevet 11. mai 2018 Jeg hadde i utgangspunktet ikke fjernet trampolinen, men jeg hadde regulert bruken av den. Det blir ofte mye bråk hvis de er mange på trampolinen, så en måte å begrense bråket kan være maks to om gangen (reduseres til en hvis det fortsatt blir mye bråk). Så hadde de ikke fått lov tidlig eller sent, eller akkurat mens naboene spiste middag på terrassen (så sant det var noe som vi kunne observere fra vår hage uten å kikke over en hekk eller noe). Så hadde jeg gitt beskjed til naboene at nå har jeg laget nye trampolineregler, for å begrense støyen. Videre hadde jeg sagt at barna opplevde naboene som ubehagelige, og kommet med konkrete eksempler på hvorfor, før jeg hadde bedt om at de i fremtiden snakket med meg eller mannen, i stede for direkte til ungene. (Jeg synes egentlig det er bra når andre snakker til barna mine, it takes a village. Men når det er snakk om hakking som gjør ungene nervøse for å være i egen hage, så blir det for mye, og da får de heller komme til oss voksne så vi kan ta oss av det). Anonymkode: aaa5e...d0d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #22 Skrevet 11. mai 2018 Ville også flyttet. Naboene hater dere og det er ikke noen barndom å måtte gå på eggeskall Anonymkode: 4d3a8...f54
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #23 Skrevet 11. mai 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en skikkelig egositisk tankegang. Det er lov å prøve å se det fra den andre siden og. For alt du vet så er hi sine unger dritunger som hyler og skriker til alle døgnets tider, på trampolina. Anonymkode: b5c04...edf Eh.. gæmlisene trenger kun se det fra sin side de da eller?? Dust! Anonymkode: a1a96...42d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #24 Skrevet 11. mai 2018 Vi bor i et nabolag med tre barnefamilier og resten pensjonister. Pensjonistene er supre naboer, de styrer på og fjerner gjerder så barna skal få gå gjennom hagene og ikke ut på veien for å besøke hverandre. Gamlingen på ene siden av oss er morgenfugl og bestevenninnen til datteren min leker med han fram til normale folk står opp. På den andre suden av oss står trampolinen omtrent på plattingen til et gammelt par, de fryder seg og sier de er taknknemlige for at barn og lyden av barn er kommet tilbake til nabolaget. Når de på andre siden av dem nå legger ut huset for salg håper de på flere barn i gata. Dine naboer er kjipe. Anonymkode: 819b6...63d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #25 Skrevet 11. mai 2018 Ja jeg er så lei av dårlige naboer .Har ikke noe til overs for dem.Er dritt lei av å ikke finne ett sted vi kan trives.Har ikke bodd her så lenge heller bare litt over to år. Hadde kjøpt enebolig i morgen om jeg hadde råd men det har jeg ikke.Hun ene dama som bor her står å gir tommel opp til barnet mitt når han lekte med en kamerat fordi de var så flinke til å leke stille. Jeg bruker mye energi på å tenke på dette.Er så lei. Hadde det ikke vært for guttungen så hadde jeg flytta med en gang.Men han er 10 år snart ,så ikke bare å flytte heller. Anonymkode: 1c833...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå