Gå til innhold

Jagerfly I bergen ? Hva sier?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud er du seriøs? Går dere rundt til naboene og spør eller? Flere i nabolaget ble redd? Hva er dere for en gjeng? Jeg bor også i Bergens området og ved å bo her vet man at man bor ved Haakonsvern som er en stor militærbase. Flesland er kort vei unna. Tror du virkelig de varsler hver gang de skal fly over her med jagerfly?

Du må leve et slitsomt liv. 

Anonymkode: 0fbb2...a4e

Da vet du også at det er såpass sjelden det flyr jagerfly over byen, at det er klart man begynner å lure. 

Ta deg tidlig helg. Du trenger det. Tydeligvis. 😊

Anonymkode: d3eee...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vet du også at det er såpass sjelden det flyr jagerfly over byen, at det er klart man begynner å lure. 

Og du trenger valium ;-)

Anonymkode: 1d4cb...f61

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope. Har bodd ved siden av flyplass i over førti år så er det noe jeg er vant med så er det jagerfly. Tenker de som trenger helg er de som faktisk løper rundt i nabolaget for å sjekke hvem som blir redde av sånt er de som trenger helg jeg 😂😊😊😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke ofte det flyr jagerfly over Bergen lenger. Så at man både undrer og bekymrer er ikke bare unaturlig. Kjente på skepsisen selv når de fløy lavt over taket her. Men gud jeg elsker jagerfly og var mest snurt over at de ikke ga meg mer tid 😂 

Dette minnet meg på at et jagerfly som fløy veldig lavt en gang "vinket" til meg, det var stas :)

Bodde et bittelite sted, var ute og gikk en liten tur og det kom et par jagerfly, det ene gjorde en ekstra runde, fløy ganske så lavt, rett mot meg og "vinket" til meg med vingene (vippet sidelengs). Dette fortalte jeg til noen jeg kjente, som selvfølgelig bare lo av meg og lurte på om jeg var blitt innbildsk.

Et par uker sener kom jeg tilfeldig i snakk med en person jeg ikke kjente fra før, og av en eller annen grunn kom vi i snakk om at det hadde vært jagerfly over bygda nylig. Da fortalte personen at piloten i ene flyet var i familie med h*n og at denne fløy over der barndomshjemmet var i håp om å se noen kjente. Piloten så ingen utenfor barndomshjemmet, eneste han hadde sett var en dame som gikk der og der (akkurat der jeg hadde gått) og hadde derfor "vinket" fordi han regnet med at det var en han kjente. Jeg flyttet dessverre derfra før jeg rakk å møte ham ;)  Men har siden jeg var lita alltid hatt et ønske om å bli med på en tur i et slikt fly, må være utrolig fascinerende. Hadde sikkert vært lettere vettskremt blandet i en veldig glede ;)

Anonymkode: bdedc...63f

Skrevet

Huff. Flere i nabo laget ble redd ja. Og står ingenting noen steder om øvelser, hva er så hemmelig ?

Anonymkode: ec8c4...eae

Nei, hva tror du? 😂😂😂

De færreste militære aksjoner hadde vel lyktes hvis hele verden kjente til motstandernes rutiner, utstyr, troppestørrelse, ferdselstraseer, utrykningstid og modus operandi? 

Anonymkode: 47b58...b35

Skrevet

Og resten blir varslet av kirkeklokkene.

Ikke under øvelser. Det har aldri skjedd her jeg bor i hvert fall

Anonymkode: 07294...402

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke under øvelser. Det har aldri skjedd her jeg bor i hvert fall

Anonymkode: 07294...402

Nei, det skal de da ikke heller. Det ville jo være falsk alarm. Flyalarmsirenen går ikke under øvelser den heller, man skal ikke lure folk.

Det var svar til dem som antyder at HI kan ha grunn til å være redd når hun ser fly, for hun KAN være blant dem som bor der de ikke dekkes av flyalarmene. Men de blir altså varslet på andre måter. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det skal de da ikke heller. Det ville jo være falsk alarm. Flyalarmsirenen går ikke under øvelser den heller, man skal ikke lure folk.

Det var svar til dem som antyder at HI kan ha grunn til å være redd når hun ser fly, for hun KAN være blant dem som bor der de ikke dekkes av flyalarmene. Men de blir altså varslet på andre måter. 

Nei, men det er jo årlige øvelser med flyalarmene. Vi hadde sist for 2 dager siden. Da ringer de godt over hele byen!

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har tidligere bodd steder uten flyalarm så sjekket nyheter sto ingenting om verken øvelse eller angrep. Men så klart jeg sjekket nyheter med engang men tenkte det hadde gått så fort at det ikke var på nyhetene enda, hadde du ikke blitt litt nysjerrig hvorfor de fløy så lavt nær nabolag ? Og det var ikke snakk om langt oppi luften. Var som tatt utifra film, hørte fæl høy lys som bare ble verre, først trodde jeg jordskjelv så ristet huset litt.. gikk ut og rett over oss svingte og fløy 3-4 jagerfly i dundrende full fart og ned nær havet.. 😫😫😫

Men om man har sjekket nyhetene og ikke fått noe svar: hvorfor skulle man ha fått svar her inne dersom det var krig?!? Tror ikke sladrekjerringene her eller nabodama vet mer enn det nrk, tv2, vg eller rett og slett politiet vet...

Anonymkode: bb8f8...7df

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det er jo årlige øvelser med flyalarmene. Vi hadde sist for 2 dager siden. Da ringer de godt over hele byen!

Ja, den er jo for å sjekke om sirenene funker. Er vel neppe noe behov for å teste kirkeklokkene? 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nope. Har bodd ved siden av flyplass i over førti år så er det noe jeg er vant med så er det jagerfly. Tenker de som trenger helg er de som faktisk løper rundt i nabolaget for å sjekke hvem som blir redde av sånt er de som trenger helg jeg 😂😊😊😊

Særlig 😂😂😂 Det er ikke dagligdags med jagerfly. Selv du vet det ;) 

Skrevet
På 9.5.2018 den 12.33, Anonym bruker skrev:

Hørte voldsomt til jagerfly for en halvtimes tid her i Bergen, noen som vet om det var øvelse? Er en sånn nervøs nybakt mor har angst for krig og ble livredd 😪 de fløy veldig lavt også, trodde for et øyeblikk vi var i krig. Pleier de ikke å opplyse om øvelser?

Oi! Det blir mye å bekymre seg for som førstegangsmor om man i tillegg skal gå rundt å være redd for plutselig krig uten noe forvarsel. 

Anonymkode: 12e8a...088

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Særlig 😂😂😂 Det er ikke dagligdags med jagerfly. Selv du vet det ;) 

Øøøøh... Du vet visst ikke hva du snakker om. De stedene som har de største flybasene merker det godt, for å si det slik. Vi vokste opp med F16.

Skrevet

Jeg satt i et møte når flyene kom, og de bråket kraftig og bygningene ristet. Alle ble helt stille frem til en sa at det hadde vært varslet at det skulle være øvelse. Da fikk jeg mest lyst til å løpe ut for å se på flyene. 

Anonymkode: 8318f...e65

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øøøøh... Du vet visst ikke hva du snakker om. De stedene som har de største flybasene merker det godt, for å si det slik. Vi vokste opp med F16.

Nettopp. Kanskje ikke hver dag men ukentlig suste de over. Godt å slippe å tro at tredje verdenskrig er i gang hver gang man hører noe annet enn et SAS fly 😊😂

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet vi ikke har en hel haug flyplasser i Bergen ikke sant? ;) 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet vi ikke har en hel haug flyplasser i Bergen ikke sant? ;) 

Bare Norges 3.største? 

Skrevet
På 9.5.2018 den 12.33, Anonym bruker skrev:

Hørte voldsomt til jagerfly for en halvtimes tid her i Bergen, noen som vet om det var øvelse? Er en sånn nervøs nybakt mor har angst for krig og ble livredd 😪 de fløy veldig lavt også, trodde for et øyeblikk vi var i krig. Pleier de ikke å opplyse om øvelser?

Ser at denne tråden er fra 8mai og det forklarer jo en del.  Hører med til 8mai feiringen.

Anonymkode: a347e...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...