Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Hørte voldsomt til jagerfly for en halvtimes tid her i Bergen, noen som vet om det var øvelse? Er en sånn nervøs nybakt mor har angst for krig og ble livredd 😪 de fløy veldig lavt også, trodde for et øyeblikk vi var i krig. Pleier de ikke å opplyse om øvelser? Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Slapp av, da. Du går ikke seriøst rundt og tror vi er i krig? Anonymkode: 97808...2f7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Slapp av, da. Du går ikke seriøst rundt og tror vi er i krig? Anonymkode: 97808...2f7 På vei dit. Men Russland, USA. Trump, Iran og alt som skjer nå 😭 Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Hehehe, nei nå får du gi deg! Selvfølgelig er vi ikke i krig. Er du litt enkel? Herregud, altså. Jeg blir helt oppgitt 😂😅 Anonymkode: 1d4cb...f61
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehehe, nei nå får du gi deg! Selvfølgelig er vi ikke i krig. Er du litt enkel? Herregud, altså. Jeg blir helt oppgitt 😂😅 Anonymkode: 1d4cb...f61 Var ikke så ekstrem før, har vel en livlig fantasi og en smule paranoid 😂 Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Det er ikke krig. Jeg lover. Anonymkode: cb6f6...354
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Jeg bor på østlandet, de var her og øvde i går. Jeg velger å tenke at det er flott at de øver og at vi har en beredskap. Her fløy de både enkeltvis og i formasjoner, flere ganger i samme område her jeg bor. Tro meg, hvis det var noen umiddelbar fare for noe, ville vi ha hørt det i alle medier. Slike øvelser som de holder på med nå er en del av vanlige øvelser de har gjennom året. Hvis du sliter mye med slike tanker så ta kontakt med en psykolog, eller nevn det for jordmor i det minste. Om du lar slike tanker og frykt få utvikle seg så kan du plutselig sitte med en verre angst, og det vil igjen gå utover barnet ditt. Realitetsorienter deg selv - er ikke det nok, søk hjelp! Anonymkode: bdedc...63f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Jeg er også nybakt mor som er redd for "alt", men det er noe som heter logisk resonnement. Blir det krig vil flyalarmen gå. Du vet, den de har øvelse med en gang i halvåret eller året. Og er ganske sikker på at ey enkelt søk på nrk.no ville gitt deg svar raskere enn å spørre ger inne. Ergo: om du skal være bekymret mor som skal "undersøke alle tebkelige og utenkelige farer mellom himmel og jord" må du lære deg mer effektive metoder 🙄 Anonymkode: bb8f8...7df
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også nybakt mor som er redd for "alt", men det er noe som heter logisk resonnement. Blir det krig vil flyalarmen gå. Du vet, den de har øvelse med en gang i halvåret eller året. Og er ganske sikker på at ey enkelt søk på nrk.no ville gitt deg svar raskere enn å spørre ger inne. Ergo: om du skal være bekymret mor som skal "undersøke alle tebkelige og utenkelige farer mellom himmel og jord" må du lære deg mer effektive metoder 🙄 Anonymkode: bb8f8...7df Altså vanlige øvelser skjønner jeg men dette var virkelig voldsomt, huset ristet nesten og de fløy veldig uvanlig lavt og nær nabolaget, ble bare litt skremt akkurat dag. Har vært så mye på media om globale sikkerheten er i fare osv, fikk en automatisk redsle der jeg ikke tenkte noen sekunder og ble redd. Leste ikke noe i aviser om øvelse. Så ja mulig jeg overreagerte... men frykten var der Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også nybakt mor som er redd for "alt", men det er noe som heter logisk resonnement. Blir det krig vil flyalarmen gå. Du vet, den de har øvelse med en gang i halvåret eller året. Og er ganske sikker på at ey enkelt søk på nrk.no ville gitt deg svar raskere enn å spørre ger inne. Ergo: om du skal være bekymret mor som skal "undersøke alle tebkelige og utenkelige farer mellom himmel og jord" må du lære deg mer effektive metoder 🙄 Anonymkode: bb8f8...7df Må bare få sagt at kun ca halvparten av Norges befolkning har en sånn alarm i nærheten og hører den. Jeg bor i en by med over 20 000 innbyggere, det er ingen alarm her Anonymkode: 07294...402
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 herregud,så hysterisk Anonymkode: 34dff...b28
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså vanlige øvelser skjønner jeg men dette var virkelig voldsomt, huset ristet nesten og de fløy veldig uvanlig lavt og nær nabolaget, ble bare litt skremt akkurat dag. Har vært så mye på media om globale sikkerheten er i fare osv, fikk en automatisk redsle der jeg ikke tenkte noen sekunder og ble redd. Leste ikke noe i aviser om øvelse. Så ja mulig jeg overreagerte... men frykten var der Anonymkode: ec8c4...eae Men da er det mer effektivt å sjekke nyhetskanaler enn et sladreforum. Så kan godt hende du var redd, me daslårdu på en tv, radio eller andre fora der du får nyheter med en gang 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare få sagt at kun ca halvparten av Norges befolkning har en sånn alarm i nærheten og hører den. Jeg bor i en by med over 20 000 innbyggere, det er ingen alarm her Anonymkode: 07294...402 Dette var vel i Bergen...? Anonymkode: bb8f8...7df
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er det mer effektivt å sjekke nyhetskanaler enn et sladreforum. Så kan godt hende du var redd, me daslårdu på en tv, radio eller andre fora der du får nyheter med en gang Dette var vel i Bergen...? Anonymkode: bb8f8...7df Så vidt jeg vet, så er ikke hele Bergen heller dekket Anonymkode: 07294...402
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så vidt jeg vet, så er ikke hele Bergen heller dekket Anonymkode: 07294...402 Har tidligere bodd steder uten flyalarm så sjekket nyheter sto ingenting om verken øvelse eller angrep. Men så klart jeg sjekket nyheter med engang men tenkte det hadde gått så fort at det ikke var på nyhetene enda, hadde du ikke blitt litt nysjerrig hvorfor de fløy så lavt nær nabolag ? Og det var ikke snakk om langt oppi luften. Var som tatt utifra film, hørte fæl høy lys som bare ble verre, først trodde jeg jordskjelv så ristet huset litt.. gikk ut og rett over oss svingte og fløy 3-4 jagerfly i dundrende full fart og ned nær havet.. 😫😫😫 Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså vanlige øvelser skjønner jeg men dette var virkelig voldsomt, huset ristet nesten og de fløy veldig uvanlig lavt og nær nabolaget, ble bare litt skremt akkurat dag. Har vært så mye på media om globale sikkerheten er i fare osv, fikk en automatisk redsle der jeg ikke tenkte noen sekunder og ble redd. Leste ikke noe i aviser om øvelse. Så ja mulig jeg overreagerte... men frykten var der Anonymkode: ec8c4...eae Hvis de skal øve på en effektiv måte, så må de heller ikke informere publikum om alle sine bevegelser. Anonymkode: 47b58...b35
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 (Bor i Nord-Norge, nær to viktige baser, så dette vet jeg.) Anonymkode: 47b58...b35
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: (Bor i Nord-Norge, nær to viktige baser, så dette vet jeg.) Anonymkode: 47b58...b35 Effektiv hvordan da? Skremme folk? 😂 Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare få sagt at kun ca halvparten av Norges befolkning har en sånn alarm i nærheten og hører den. Jeg bor i en by med over 20 000 innbyggere, det er ingen alarm her Anonymkode: 07294...402 Ooooh, feil. Det er en sånn her, og vi er bare 9000 - i tillegg til at man på andre mindre steder benytter kirkeklokkene. Anonymkode: 47b58...b35
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ooooh, feil. Det er en sånn her, og vi er bare 9000 - i tillegg til at man på andre mindre steder benytter kirkeklokkene. Anonymkode: 47b58...b35 Hva er feil? Anonymkode: 07294...402
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #20 Skrevet 10. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Effektiv hvordan da? Skremme folk? 😂 Anonymkode: ec8c4...eae Å slippe ut info er uhensiktsmessig. Det å øve på militære operasjoner innebærer en viss grad av hemmelighold, fordi man også øver på å ha et overraskelsesmoment i bakhånd. Seriøst, dette trodde jeg var barnelærdom...? (I tillegg til at å informere er tidkrevende; og at infoen endrer seg hele tiden, fordi planene for øvelsen endrer seg.) Anonymkode: 47b58...b35
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #21 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er feil? Anonymkode: 07294...402 At flyalarm ikke blir iverksatt over alt. Anonymkode: 47b58...b35
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #22 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: At flyalarm ikke blir iverksatt over alt. Anonymkode: 47b58...b35 http://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/dette-betyr-flyalarmen/ "Det finnes omtrent 1 250 varslingsanlegg i Norge. De fleste ligger i byer og tettsteder. Signalene vil kunne høres av over halvparten av befolkningen. " Anonymkode: 07294...402
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #23 Skrevet 10. mai 2018 Det er ikke ofte det flyr jagerfly over Bergen lenger. Så at man både undrer og bekymrer er ikke bare unaturlig. Kjente på skepsisen selv når de fløy lavt over taket her. Men gud jeg elsker jagerfly og var mest snurt over at de ikke ga meg mer tid 😂 Anonymkode: d3eee...f9d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #24 Skrevet 10. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke ofte det flyr jagerfly over Bergen lenger. Så at man både undrer og bekymrer er ikke bare unaturlig. Kjente på skepsisen selv når de fløy lavt over taket her. Men gud jeg elsker jagerfly og var mest snurt over at de ikke ga meg mer tid 😂 Anonymkode: d3eee...f9d Huff. Flere i nabo laget ble redd ja. Og står ingenting noen steder om øvelser, hva er så hemmelig ? Anonymkode: ec8c4...eae
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #25 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff. Flere i nabo laget ble redd ja. Og står ingenting noen steder om øvelser, hva er så hemmelig ? Anonymkode: ec8c4...eae Herregud er du seriøs? Går dere rundt til naboene og spør eller? Flere i nabolaget ble redd? Hva er dere for en gjeng? Jeg bor også i Bergens området og ved å bo her vet man at man bor ved Haakonsvern som er en stor militærbase. Flesland er kort vei unna. Tror du virkelig de varsler hver gang de skal fly over her med jagerfly? Du må leve et slitsomt liv. Anonymkode: 0fbb2...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå