Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 https://www.nrk.no/urix/melania-trump-vil-bekjempe-nettmobbing-1.14040131 Hva med å starte i heimen, og snakke gemalen til vett?? 😂😂😂 Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Synes ikke det var så morsomt, mer flott at hun engasjerer seg og ikke bare står i bakgrunnen. Anonymkode: cdcce...0da
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes ikke det var så morsomt, mer flott at hun engasjerer seg og ikke bare står i bakgrunnen. Anonymkode: cdcce...0da Hun SKAL stå i bakgrunnen. Hun er en vanlig borger, og er ikke blitt valgt til noe. Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Sier du det samme om Mette Marit? Hun SKAL stå i bakgrunnen? Anonymkode: 41bd9...420
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier du det samme om Mette Marit? Hun SKAL stå i bakgrunnen? Anonymkode: 41bd9...420 Der syns jeg vel både hun og han burde få seg en jobb og stå i samme posisjon som resten av landets borgere, ja. Arvelig monarki er en anakronisme. Men jeg ser ikke helt hvilken relevans Mette-Marit har for hovedinnlegget? Anonymkode: 38284...413
Holly Golightly Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 Jeg synes det er flott at hun viser at hun er mer enn staffasje. Michelle Obama gjorde en fantastisk jobb som førstedame. De er i unik posisjon når det gjelder å rette oppmerksomhet mot gode saker, så å si at de bare skal stå i bakgrunnen og glitre er skivebom. Håper Melania viser seg som et mer reflektert og fornuftig menneske enn sin mann.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 Saken er jo god nok - men hennes troverdighet er ikke så god i og med at hennes mann er kjent for bøllete oppførsel i sosiale medier. Anonymkode: 4a70a...3c3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Saken er jo god nok - men hennes troverdighet er ikke så god i og med at hennes mann er kjent for bøllete oppførsel i sosiale medier. Anonymkode: 4a70a...3c3 Det er vel nettopp dér jeg føler at vi mister tråden, ja... Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 15 minutter siden, Holly Golightly skrev: Jeg synes det er flott at hun viser at hun er mer enn staffasje. Michelle Obama gjorde en fantastisk jobb som førstedame. De er i unik posisjon når det gjelder å rette oppmerksomhet mot gode saker, så å si at de bare skal stå i bakgrunnen og glitre er skivebom. Håper Melania viser seg som et mer reflektert og fornuftig menneske enn sin mann. Fin tanke. Men "førstedame" er ingen jobb... Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 Det er jo en veldig fin måte å faktisk undergrave det mannen hennes driver med da. Det var litt artig ☺️ Anonymkode: 00c73...702
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fin tanke. Men "førstedame" er ingen jobb... Anonymkode: 38284...413 Jo? Anonymkode: 00c73...702
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun SKAL stå i bakgrunnen. Hun er en vanlig borger, og er ikke blitt valgt til noe. Anonymkode: 38284...413 Hun har helt klart en funksjon i tråd av å være førstedame, og i tradisjonen tro så står ikke førstedamer i bakgrunnen uten å engasjere seg. Michelle Obama hadde stort fokus på fysisk aktivitet, sunn mat og en god helse og da spesielt rettet mot barn. Barbra Bush engasjerte seg spesielt for at alle amerikanere skulle lære seg å lese og skrive. Hillary Clinton hadde som ett av sine fokusområder offentlig helseforsikring på sin agenda under tiden som førstedame Anonymkode: edbaa...57b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/urix/melania-trump-vil-bekjempe-nettmobbing-1.14040131 Hva med å starte i heimen, og snakke gemalen til vett?? 😂😂😂 Anonymkode: 38284...413 Jepp. Twitterkontoen han sin er til tider hysterisk Anonymkode: e7aec...43f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo? Anonymkode: 00c73...702 Nei. Vedkommende har da en jobb fra før. At mannen blir valgt til noe, er ikke en ansettelse for kona. Gubben til Erna Solberg har ikke som "jobb" å fronte veldedige saker selv om ektefellen er politiker. Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #15 Skrevet 8. mai 2018 Jeg ville nok ha valgt noe annet å engasjere meg i om jeg var henne. Kreftforskning, aids, spiseforstyrrelser, alt mulig annet enn et tema der mannen er en av de største bøllene. Anonymkode: 03ece...3fc
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #16 Skrevet 8. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vedkommende har da en jobb fra før. At mannen blir valgt til noe, er ikke en ansettelse for kona. Gubben til Erna Solberg har ikke som "jobb" å fronte veldedige saker selv om ektefellen er politiker. Anonymkode: 38284...413 Det er jo en ubetalt «jobb», i den forstand at det forventes at førstedamen engasjerer seg og bruker sin innflytelse positivt/veldedig. Allikevel er dette nok så ironisk, i og med hun er gift med det største nettrollet av dem alle. Er hun heldig, får han beskjed om å dempe seg av hensyn til hennes fokusområde. Anonymkode: 25ddf...f98
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #17 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en ubetalt «jobb», i den forstand at det forventes at førstedamen engasjerer seg og bruker sin innflytelse positivt/veldedig. Allikevel er dette nok så ironisk, i og med hun er gift med det største nettrollet av dem alle. Er hun heldig, får han beskjed om å dempe seg av hensyn til hennes fokusområde. Anonymkode: 25ddf...f98 Tror vel heller de begge blir seende ut som idioter. Mer enn før, altså... Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #18 Skrevet 8. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror vel heller de begge blir seende ut som idioter. Mer enn før, altså... Anonymkode: 38284...413 Det er jo ikke noe som er bedre enn det Anonymkode: e7aec...43f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #19 Skrevet 8. mai 2018 Førstedame er absolutt en jobb. Hun har sin egen fløy i det hvite hus og sin egen stab. Pr dags dato er vel staben ca 10 personer. Noe som er betydelig mindre enn staben tid tidligere førstedamer. Disse har dog vær betydelig mer aktive enn Melania som tross alt ventet 6 mnd før hun i det hele tatt flyttet til DC. Førstedamen forventes å jobbe fulltid - både som støtte for presidenten og med sine egne fokus-saker. Hver førstedame velger selv en eller flere fokus-områder hun jobber med i løpet av presidetperioden. Dette er gjerne ganske ukontroversielle saker og mindre "politiske" saker. Unntaket her er kanskje Clinton som jobbet med helseforsikring. Man kan ikke sammenlikne førstedamen med ektefellen til en norsk statsminister. En førstedame vil aldri kunne ha en sivil jobb ved siden av. Forresten var det i sin tid ganske kontroversielt at kona til jens jobbet i UD....... Anonymkode: 6fee8...1b8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. mai 2018 #20 Skrevet 8. mai 2018 3 timer siden, Holly Golightly skrev: Håper Melania viser seg som et mer reflektert og fornuftig menneske enn sin mann. Det skal vel strengt tatt ikke så veldig nye til.
skjotta Skrevet 8. mai 2018 #21 Skrevet 8. mai 2018 Kanskje hun prøver å være en positiv motvekt til mannen?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #22 Skrevet 8. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vedkommende har da en jobb fra før. At mannen blir valgt til noe, er ikke en ansettelse for kona. Gubben til Erna Solberg har ikke som "jobb" å fronte veldedige saker selv om ektefellen er politiker. Anonymkode: 38284...413 Det du skriver her viser bare at du har svært lite kunnskap om hva The First Lady gjør. Det er riktignok ubetalt, men det er helt klart en jobb, jfr. svaret til anonym 1b8. Jeg synes det er flott, jeg. Hun har jo flere ganger vist at hun ikke er spesielt begeistret for sin bøllete ektemann, og hun opponerer så stille som hun gjør. Når hun nå går til kamp mot nettroll og nettmobbing så tror jeg det er veldig bevisst av henne - ikke bare at hun mener at det er et stort og voksende problem, men også fordi hun med det tar avstand fra sin manns mer irrasjonelle og uakseptable oppførsel. Etter hans død en gang i fremtiden kan jeg tenke meg det kommer en interessant biografi fra henne Tror den kommer til å vise enda mer av hans instabile psyke og irrasjonalitet. Anonymkode: 696ae...031
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #23 Skrevet 8. mai 2018 Både president Reagan og Obama har forresten tatt opp det at de mener det er veldig galt at The First Lady ikke får betalt for den jobben hun gjør, siden den ikke er ubetydelig og fordi flere av førstedamene også har måttet gi opp egne jobber for å ta jobben som førstedame. Anonymkode: 696ae...031
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #24 Skrevet 8. mai 2018 Hallo. De har ikke "måttet" slutte å jobbe. Faktisk så trenger ikke en president være gift engang, så hva kona gjør er muligens en tradisjon, men ingen institusjon. Anonymkode: 38284...413
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #25 Skrevet 8. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hallo. De har ikke "måttet" slutte å jobbe. Faktisk så trenger ikke en president være gift engang, så hva kona gjør er muligens en tradisjon, men ingen institusjon. Anonymkode: 38284...413 Kommentarene dine tyder likevel på at du har for lite kunnskap om hvilken funksjon den amerikanske førstedamen har og hvilket ansvar hun og hennes ansatte har. Anonymkode: 696ae...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå