Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Så grusomt! Er det ingen måte å tjene inn noe ekstra kroner? Selge unna noe gamle møbler eller klær du ikke bruker? Anonymkode: fa9d0...8f4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Lag saftiser å ha hjemme Anonymkode: 9549a...199
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Klarer bare ikke skjønne at det går jeg. Om vi ikke skulle hatt igjen penger på noen av kontoene, så ligger det alltids en hundrings her og der; i bilene, i veska, i lommeboka, sparebøssen har mye i seg. Og om alt dette skulle være tømt er det bare å pante flasker. Eller selge noe da. Å ikke ha penger til to is er ufattelig for meg... prioritering? Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer bare ikke skjønne at det går jeg. Om vi ikke skulle hatt igjen penger på noen av kontoene, så ligger det alltids en hundrings her og der; i bilene, i veska, i lommeboka, sparebøssen har mye i seg. Og om alt dette skulle være tømt er det bare å pante flasker. Eller selge noe da. Å ikke ha penger til to is er ufattelig for meg... prioritering? Anonymkode: 4d0fe...8a4 Jøss. Har man så dårlig råd så har man neppe en hundrings liggendes her og der, tomflasker er vel heller ikke noe man har flust av da kanskje. Men er enig i at man burde kunne lagt vekk noen kroner til is, men nå vet vi ikke om hi har 2 eller 10 barn heller. Samtidig så vet jeg hvor vanskelig det er, når man faktisk ikke kan det, for det er ingenting å hente. Men at hi ler så hun griner av dette, forvirrer meg litt. Anonymkode: 5b179...012
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Har man så dårlig råd så har man neppe en hundrings liggendes her og der, tomflasker er vel heller ikke noe man har flust av da kanskje. Men er enig i at man burde kunne lagt vekk noen kroner til is, men nå vet vi ikke om hi har 2 eller 10 barn heller. Samtidig så vet jeg hvor vanskelig det er, når man faktisk ikke kan det, for det er ingenting å hente. Men at hi ler så hun griner av dette, forvirrer meg litt. Anonymkode: 5b179...012 Det er jo nettopp det at de ikke har lagt av litt her og der til slikt. Må jo være umulig å leve om man er så blakk hele tida? Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo nettopp det at de ikke har lagt av litt her og der til slikt. Må jo være umulig å leve om man er så blakk hele tida? Anonymkode: 4d0fe...8a4 Det samme tenker jeg... Jeg har selv levd på fattigdomsgrensen (måtte flytte ut veldig ung, mens jeg gikk på vgs, og viste ikke at man kunne få hjelp av nav), men hadde alltid en 100-lapp i lommeboken til «uforutsette hendelser». Om man legger av så lite som feks 10kr dagen, så hjelper det... Og flaskepant finner man over alt, det handler om hva man er villig til. (Se i offentlige søplebøtter osv). -Og om det handler om å få litt ekstra på 17.mai til barna så finner man alltid noe å selge på Finn. no (et par hundrelapper er alt som skal til den dagen). Og senere finner et system hvor man legger av noen kroner hver uke (5kr dagen blir 1825kr i året til jul/bursdag/17.mai/påske etc) Anonymkode: 037e4...e2d
amandine Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Det er jammen bra at dere korttenkte har god råd sånn at dere kan finne en hundrings her og der og pante flasker når det kniper. Til HI, jeg håper du finner en løsning. Til Dum og Dummere over her, synd dere ikke kan kjøpe IQ eller EQ med hundringsene og flaskepengene. HI er det håp for, det er verre med dere to.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Vil du at vi skal vippse deg hi? Anonymkode: 4e060...e8f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo nettopp det at de ikke har lagt av litt her og der til slikt. Må jo være umulig å leve om man er så blakk hele tida? Anonymkode: 4d0fe...8a4 Du fullstendig ignorerte resten av svaret mitt til deg. Poenget er jo at har man ikke penger, så har man heller ikke penger strødd rundt omkring i bilene, veska eller full sparegris. Og hva tenker du hun skal gjøre, slutte å leve? Anonymkode: 5b179...012
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, amandine skrev: Det er jammen bra at dere korttenkte har god råd sånn at dere kan finne en hundrings her og der og pante flasker når det kniper. Til HI, jeg håper du finner en løsning. Til Dum og Dummere over her, synd dere ikke kan kjøpe IQ eller EQ med hundringsene og flaskepengene. HI er det håp for, det er verre med dere to. 😂 Det var jo rette rævva som feis... Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, amandine skrev: Det er jammen bra at dere korttenkte har god råd sånn at dere kan finne en hundrings her og der og pante flasker når det kniper. Til HI, jeg håper du finner en løsning. Til Dum og Dummere over her, synd dere ikke kan kjøpe IQ eller EQ med hundringsene og flaskepengene. HI er det håp for, det er verre med dere to. Men hallo, det gis jo råd om hvordan man kan forsøke å få til noe. Korttenkt nei, løsningsorientert ja. Nytter jo ikke å ikke gjøre noe. ...eller blir det innsamlingsaksjon nå? Anonymkode: 037e4...e2d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du fullstendig ignorerte resten av svaret mitt til deg. Poenget er jo at har man ikke penger, så har man heller ikke penger strødd rundt omkring i bilene, veska eller full sparegris. Og hva tenker du hun skal gjøre, slutte å leve? Anonymkode: 5b179...012 17 mai kommer neppe overraskende på hvert år, så 50kr kan man greie spare til da?? Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 17 mai kommer neppe overraskende på hvert år, så 50kr kan man greie spare til da?? Anonymkode: 4d0fe...8a4 Men det er jo ikke det jeg reagerte på i innlegget ditt Anonymkode: 5b179...012
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 Det er salg på kroneis bare så vi har nevnt det, to for 60 kr på rema, en for 39 på kiwi og en for 35 tror jeg det er på Coop. Så har du 40 kr har du til 6 fløteis... Anonymkode: e945b...a68
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har full forståelse for dårlig økonomi, bare så det er sagt. Men å kunne klare og spare 60-70 kr, til en dag du i månedsvis vet kommer, burde ikke være problem for noen. Anonymkode: db5dc...23b
amandine Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hallo, det gis jo råd om hvordan man kan forsøke å få til noe. Korttenkt nei, løsningsorientert ja. Nytter jo ikke å ikke gjøre noe. ...eller blir det innsamlingsaksjon nå? Anonymkode: 037e4...e2d Tror du virkelig det er en løsning å finne hundringser i bilene og i veska om man er blakk? Eller å pante alle flaskene etter brusen man aldri har hatt råd til å kjøpe? Og kan man virkelig spare når man ikke har noe? Jeg har det heldigvis ikke sånn i dag, men jeg vet godt hvordan det er. Da er det ikke å være løsningsorientert å foreslå noe så komplett idiotisk som flaskepant. Det fordrer at det finnes flasker.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, amandine skrev: Tror du virkelig det er en løsning å finne hundringser i bilene og i veska om man er blakk? Eller å pante alle flaskene etter brusen man aldri har hatt råd til å kjøpe? Og kan man virkelig spare når man ikke har noe? Jeg har det heldigvis ikke sånn i dag, men jeg vet godt hvordan det er. Da er det ikke å være løsningsorientert å foreslå noe så komplett idiotisk som flaskepant. Det fordrer at det finnes flasker. Flasker finnes i både avfallsdunker og smug. Eiendeler kan selges på Finn. Evt så kan man spørre om å få noe og selge av andre. Vet om de som henter fra «gis bort», reparerer og så selger. Hager kan ryddes mot betaling En krone her og en krone der blir fort to is og ei pølse. Og som sagt, 5kr dagen blir 1800kr på et år (liten «buffer» til 17.mai/jul/bursdag osv) Skal man ikke gi råd? En velger jo hva en tar til seg. Å kun få sympati på et nettforum blir man i allefall ikke rikere av. Anonymkode: 037e4...e2d
amandine Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 Det var jo rette rævva som feis... Anonymkode: 4d0fe...8a4 Det var innlegget ditt jeg hadde i tankene. Når kontoene dine er tomme leter du i bilene etter hundrelapper og problemet er løst. Du har jo innsikt som en murstein. Jeg har bedre kontroll enn deg, for jeg har ikke hundrelapper liggende og slenge. Jeg har også heldigvis god råd, men jeg har erfaring og hukommelse som gjør at jeg ser hvor HI sin side kan komme fra. Da har jeg for eksempel lært at hvis man har dårlig råd så har man ikke det bare i stuen eller på kjøkkenet. Da har man det i resten av huset også. Og i bilen. Og på butikken. Jeg lar meg forbause av at du ikke ser verden uten dine egne forgylte briller. Da er du egentlig mer fattig enn hi.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 Skal dere gå med tanter eller besteforeldre da? Her er det besteforeldre og tanter som kjøper til barna,for de syns jo at det er så stas Jeg kunne selvsagt ha kjøpt selv også men det har ikke vært nødvendig for tante og besteforeldre har kommet meg i forkjøpet. Anonymkode: ab358...1d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #21 Skrevet 7. mai 2018 27 minutter siden, amandine skrev: Tror du virkelig det er en løsning å finne hundringser i bilene og i veska om man er blakk? Eller å pante alle flaskene etter brusen man aldri har hatt råd til å kjøpe? Og kan man virkelig spare når man ikke har noe? Jeg har det heldigvis ikke sånn i dag, men jeg vet godt hvordan det er. Da er det ikke å være løsningsorientert å foreslå noe så komplett idiotisk som flaskepant. Det fordrer at det finnes flasker. Hjelpe meg hervar det luftig... løsningen er jo å legge av litt penger så man har. 50kr greier man spare til17 mai . Og jo, pante kan man uansett. En liten tur ut så finner man fort pant til 50kr. Du må jo være komplett idiot son ikke skjønner det? Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #22 Skrevet 7. mai 2018 17 minutter siden, amandine skrev: Det var innlegget ditt jeg hadde i tankene. Når kontoene dine er tomme leter du i bilene etter hundrelapper og problemet er løst. Du har jo innsikt som en murstein. Jeg har bedre kontroll enn deg, for jeg har ikke hundrelapper liggende og slenge. Jeg har også heldigvis god råd, men jeg har erfaring og hukommelse som gjør at jeg ser hvor HI sin side kan komme fra. Da har jeg for eksempel lært at hvis man har dårlig råd så har man ikke det bare i stuen eller på kjøkkenet. Da har man det i resten av huset også. Og i bilen. Og på butikken. Jeg lar meg forbause av at du ikke ser verden uten dine egne forgylte briller. Da er du egentlig mer fattig enn hi. Hehe... hjelpes! Mine kontoer blir ikke tomme, aldri opplevd. Sedler ligger på faste steder, bilene, veska og lommebok til behov for cash dukker opp. Og det betyr jo ikke at en ikke har kontroll...?Trenger du vite nøyaktig hvor mange kroner du har ute til enhver tid altså? Har man dårlig råd er jo slikt enda mer gull. For da kan man jo virkelig oppleve oppturer om man finner en glemt skatt! Så når man har 5 eller 10 eller 50kr man ikke må bruke der og da legger man de av. Til og med 1 kr i uka holder for å spare opp til is på 17 mai. Så fattig er det godt gjort å bli altså at ikke det går... da proritetes det feil gitt! Og løsninger kommer jo både jeg og andre med her? Lete etter pant? Selge ting? Anonymkode: 4d0fe...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #23 Skrevet 7. mai 2018 Spis is hjemme 🙂 16 pk med saftis på kiwi koster 10 kr 🙂 16 pk med fløteis med sjokoladetrekk koster 22 kr. Kjempegode 🙂 Anonymkode: a2222...376
Himmel og hav Skrevet 7. mai 2018 #24 Skrevet 7. mai 2018 Du har ikke noen kroner på trumf- eller coop-kort, da?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #25 Skrevet 7. mai 2018 Selg mobilen! Du får et par hundrelapper sikkert. Og hvem vet, kanskje har du en ganske ny iPhone som du glatt får en tusenlapp eller to for? At du ikke har råd til is 17.mai er jo bare svada! Du vil bare heller bruke penger på andre ting! Anonymkode: 33d17...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå