Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #26 Skrevet 8. mai 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Stem SV. (Hvis svenskene kan, så kan vi.) Anonymkode: 88a5c...2db Er det mindre mobbing, penere språkbruk osv i svensk skole? Anonymkode: 7332f...5e4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #27 Skrevet 8. mai 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mindre mobbing, penere språkbruk osv i svensk skole? Anonymkode: 7332f...5e4 Aner ikke. Men der er mer gratis varmmat; som var det jeg kommenterte på. Anonymkode: 88a5c...2db
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #28 Skrevet 8. mai 2018 Jeg var den som startet med det å tilby mat på skolen. Grunnen til at jeg nevnte et varm måltid var at mange barn heller spiser det enn brødskiver og der kan man ha med grønnsaker, godt mulig man kunne ha en ferdig smurt matpakke for de som den dagen ikke ville ha maten. I Norge er det mange som får med matpakken men som ikke spiser den, og ikke kom å si at man ikke blir mer vrang når man er sulten. Også har man de som ikke får med mat i det hele tatt. Her er et eksempel, men jeg mener ikke at elevene må lage maten selv: https://www.dagbladet.no/nyheter/slet-med-brak-rus-og-haerverk-sa-startet-skolen-med-varm-lunsj/60559308 Vi har har selv erfaring av dette. Vi bodde 3 år i utlandet og sønnen min gikk på skole hvor de fikk varm lunsj og hvor det var få konflikter. Det var faktisk ikke noe problem med maten, ingen som gren på nesen, dette faller fort bort når man ser andre spiser maten. I 5.klasse hadde han 9 timers skoledag, men heldigvis ikke så mye lekser og hadde mye energi til overs etter at han kom hjem til å leke med andre gutter. Godt poeng som ei over her nevnte, at de får jo dette til i barnehagen. Jeg regner med de som har ekstreme allergier blir nøye passet på av foreldre uansett og enten får spesial mat eller har med egen. Er det virkelig Norge som har fasiten på dette? At tørre matpakker er best? Hadde skolene fått beholde pengen de skulle bruke til å lage enda et skjema for å bekjempe mobbing så er det ikke sikkert det ville bli så dyrt. Anonymkode: fcdf5...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå