Gå til innhold

Gruer meg til å fortelle folk at vi skal ha nr 4!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk ingen reaksjoner på mitt 6 barn, da hadde vi 5 på 18,15,10,2 og 6mnd. skal ha den siste når minsten er  11mnd

Anonymkode: a83e7...5b2

Folk har vell "gitt dere opp" 😂😂

Anonymkode: 7acc7...817

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha flere barn enn de vil klare å følge opp alene. Hva gjør du hvis mannen går fra deg eller i verste fall dør? Halvparten av alle ekteskap/ samboerskap ender med brudd. 

Jeg kommer selv fra en søskenflokk på fire, og unner ikke mine egne barn en slik oppvekst. Jeg satt utrolig mye barnevakt for yngre søsken, og foreldrene mine hadde aldri tid eller ork til å se på kamper eller oppvisninger på mine fritidsaktiviter. Det sier seg selv at man ikke kan være alle steder på en gang. 

Som voksen får jeg heller ingen hjelp med egne barn. To av mine søsken er i en litt kjedelig situasjon, så de blir prioritert. Det er selvsagt fullt forståelig og jeg har ikke behov for hjelpen, men jeg synes likevel det er trist at barna mine ikke har besteforeldre som er der for dem. 

Jeg kjenner ikke mange idag med fire barn. Men de jeg kjenner kjører samme linje som mine egne foreldre gjorde: de store passer de små, og de skryter av at de har klart å snike seg unna alle form for verv i skole/ fritidsaktiviter.. ene barnet vi kjenner er mer hos oss enn hjemme hos seg selv..

Anonymkode: 240b4...97b

Skrevet

Jeg har aldri forstått meg på de som tilsynelatende drukner i arbeid når de bare har to normale unger 😂 Har to selv, og så stress er det da ikke? Vi vil gjerne ha fler. To er alt for lite ☺️ 

Anonymkode: 29a70...9d2

Skrevet
På 5/9/2018 den 16.40, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri forstått meg på de som tilsynelatende drukner i arbeid når de bare har to normale unger 😂 Har to selv, og så stress er det da ikke? Vi vil gjerne ha fler. To er alt for lite ☺️ 

Anonymkode: 29a70...9d2

Det kommer an på hva man fordeler tiden på i løpet av en uke eller en måned. Da i tillegg til barn. 

Noen har lederstillinger og mye arbeid på kvelden etter at barna er lagt, mens andre som kjører tog eller sitter i kassen i butikk, tar ikke arbeid med hjem. Når de er syke kjører noen andre toget eller tar seg av kundene i butikken. Er jeg eller barnet syk, så blir møter utsatt, det er ingen som gjør arbeidet mitt og deadline i prosjekter flyttes ikke pga av fravær. Det er store økonomiske konsekvenser om fakturerbare timer ikke blir ført eller om e-postene ikke blir besvart selv om man er febersyk.

Noen mener at det å f.eks prioritere trening, egen helse, pleie vennskapelige relasjoner/familie, egne interesser/hobby også er viktig. Ikke bare barnas behov, men sitt eget liv. Graden av hvor mye man ønsker å se venner etc. er også veldig forskjellig. Pusse båt og pusse opp hytta er også krevende når man mener at båttur og hyttetur er viktig for familien. Så er det de hundre tingene jeg glemte å nevne her. Ingen har mer enn 24 timer i døgnet, så har du masse tid til overs med to barn, så er det sannsynlig at du har andre prioriteringer enn andre mennesker.. Ingen bytter barnet sitt mot en båt, men jeg velger lett å ha to barn, hytte og båt istedenfor 4 barn. Det er min prioritering av den tiden og de pengene jeg har til rådighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...