Gå til innhold

Gruer meg til å fortelle folk at vi skal ha nr 4!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte folk? Husker så godt når vi skulle ha nr tre, folk hadde så mye kommentarer! Hvordan blir det nå da tru? 

Anonymkode: e6b5d...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke en eneste dårlig erfaring med det. Bare hyggelige kommentarer. Det er jo helt fantastisk! Gratulerer så mye! 😊

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Det er litt negative holdninger der ute.

Det blir litt skjult skadefryd og teite kommentarer fra en del folk som har overload mer enn nok med sine 2 barn.

Det de ikke vet er at det er ikke så stor forskjell med en til når den klarer seg selv.

Det er mest kjøringen man merker det på.

Jeg er aleine nå med mine 4 og i full jobb. Ikke for å skryte, men jeg har mer kontroll enn mange par med 1-2 barn.

Anonymkode: 2c615...1ea

Skrevet

Vi venter nr 5. Og jeg er helt overrasket over at vi ikke har fått noen kjipe kommentarer. Bare masse koselige 😍😍

gratulerer med spire i magen 😍❤

Anonymkode: 7acc7...817

Skrevet

Så det er alle andre som bestemmer kor mangen barn du skal ha ?

Drit ei lang pipe i kor mangen snakker om det og KOS DEG.

Prøver så godt jeg kan i ein alder på 46 med nr 6.

Anonymkode: c44ca...1c8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Det er litt negative holdninger der ute.

Det blir litt skjult skadefryd og teite kommentarer fra en del folk som har overload mer enn nok med sine 2 barn.

Det de ikke vet er at det er ikke så stor forskjell med en til når den klarer seg selv.

Det er mest kjøringen man merker det på.

Jeg er aleine nå med mine 4 og i full jobb. Ikke for å skryte, men jeg har mer kontroll enn mange par med 1-2 barn.

Anonymkode: 2c615...1ea

Nettopp!! Er på et vis normen med to. Husker når vi ventet nr tre, folk sa så mye rart. Husker vi ofte fikk spm om det var planlagt, og det synes jeg i grunn er et veldig personlig spørsmål. 

Men full jobb og 4 barn som du er alene med- jo det syns jeg du skal skryte av! Respekt til deg for det!😘💖

Skrevet

Vi venter nr 5. Og jeg er helt overrasket over at vi ikke har fått noen kjipe kommentarer. Bare masse koselige 😍😍

gratulerer med spire i magen 😍❤

Du har ikke fått noen kommentarer? Fikk du det med nr 4? 

Gratulerer så mye til deg og! 😍😍

Skrevet

Så det er alle andre som bestemmer kor mangen barn du skal ha ?

Drit ei lang pipe i kor mangen snakker om det og KOS DEG.

Prøver så godt jeg kan i ein alder på 46 med nr 6.

Anonymkode: c44ca...1c8

Nei, men "kjernefamilien" er jo så satt føler jeg. Et barn, helst en av hver. Det er jo så mange med tre, og fire er jo helt vanvittig. 

Takk for svar, og lykke lykke til med prøving 🙌🙌💙💖

Skrevet

Har aldri sett en familie som faktisk takler å ha så mange barn, men mange som innbiller seg at de gjør det. Så min gratulasjon hadde vært ytterst falsk, men det hadde du ikke merket.

Anonymkode: 714f3...42d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri sett en familie som faktisk takler å ha så mange barn, men mange som innbiller seg at de gjør det. Så min gratulasjon hadde vært ytterst falsk, men det hadde du ikke merket.

Det sier vel mer om deg enn om de som får 4 eller flere barn, men godt at du i det minste klarer å ta deg sammen og late som.

HI, spiller det noen rolle hva andre mener? Du må tørre å stå for valgene din og drite i andre.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en familie med fem barn som klarer seg særdeles utmerket. Yngste er fortsatt i barneskolen, men alle barna har vokst opp til å bli noen av de mest oppegående menneskene jeg kjenner! ;)

Anonymkode: 58904...575

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Her har jeg fått en gratulasjon og resten bare møkk. Ja jeg står plutselig alene med 4 barn når ungen kommer. Men jeg har da gjort alt, betalt alt og fikset alt til nå for de 3 første. Eneste forskjellen er at mannen valgte å flytte og sitter nå å sipper uten penger, vaskehjelp, kokke eller noe å tømme seg i.

Håper dere får masse overraskende og positive opplevelser :)

Gratulerer så mye med nummer 4 :)

Anonymkode: 4fc68...6d8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke fått noen kommentarer? Fikk du det med nr 4? 

Gratulerer så mye til deg og! 😍😍

Dette er min nr 4. Vi har 5 til sammen. 

Har ikke fått noen negative kommentarer noen gang 😄

Skrevet

Tenker at de som kommer med negative kommentarer bare burde få seg en kjapp en i retur, det er liksom for sent å gjøre noe med ståa uansett nå. 

Gratulerer med nr 4, sier jeg. 

Har selv tre men klarer ikke helt bestemme oss for om vi burde satset på flere..

Anonymkode: 32776...00b

Skrevet

Det er jo bare så hyggelig med mange barn! ❤️ blås en lang masj i det om det kommer noen ubehagelige kommentarer. Selv har vi snart tre, og skulle gjerne hatt en til, men dette blir den siste. 

Anonymkode: c85f1...1f1

Skrevet

Med en overbefolket jordklode mener jeg det er umoralsk å få så mange barn, men jeg ville ikke sakt det direkte til deg når du fortalte at du var gravid.

Anonymkode: 81cbc...5f9

Skrevet

Jeg fikk mange kommentarer da vi ventet nr tre, skulle jeg befolke verden alene, var vi med i en sekt osv

Men da vi ventet nr fire var det bare koselige bemerkninger å få, alle så jo at familie var det vi prioriterte og ikke levde som alle andre.

Fire er helt perfekt om det er livet du vil leve :)

Anonymkode: 61e44...7f6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk mange kommentarer da vi ventet nr tre, skulle jeg befolke verden alene, var vi med i en sekt osv

Men da vi ventet nr fire var det bare koselige bemerkninger å få, alle så jo at familie var det vi prioriterte og ikke levde som alle andre.

Fire er helt perfekt om det er livet du vil leve :)

Anonymkode: 61e44...7f6

Det var godt å høre da! 😍😍

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med en overbefolket jordklode mener jeg det er umoralsk å få så mange barn, men jeg ville ikke sakt det direkte til deg når du fortalte at du var gravid.

Du kommer til å være veldig glad for at noen velger å få så mange barn når du begynner å heve pensjon.

Skrevet
37 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Du kommer til å være veldig glad for at noen velger å få så mange barn når du begynner å heve pensjon.

Egoisten i meg, muligens, ikke idealisten. Vi lever lenger, holder oss friske lenger og klarer å jobbe lenger. De fleste i min familie jobber til de er over 80 og dør før de fyller 100. Da blir det ikke så mange år man egentlig trenger pensjon og noen til å ta seg av oss. Vi kan ikke fortsette å føde så mange at vi blir flere og flere mennesker. Idielet sett burde vell befolkningen reduseres til rundt 1/3 av hva den er i dag over en del år.

Skrevet

Folk må alltid ta utgangspunkt i egen situasjon og økonomi. Når det er sagt, kan du lese trådene om de som er så slitne og fattige, at de aldri har tid til seg selv eller råd til at barna kan gå på kino. Det er noen som overskyter med antall barn, som har vært uføre hele livet. Brukket rygg og dårlig økonomi, uten å plutselig ha fått snudd livet på hodet med skilsmisse eller noe slikt. 

Man tar høyere risiko for hvert barn man får. Du behøver ikke å anta at du kommer til å brekke ryggen, på den andre siden ender halvparten av ekteskap med skilsmisse. 

Anonymkode: c67d1...4c7

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk må alltid ta utgangspunkt i egen situasjon og økonomi. Når det er sagt, kan du lese trådene om de som er så slitne og fattige, at de aldri har tid til seg selv eller råd til at barna kan gå på kino. Det er noen som overskyter med antall barn, som har vært uføre hele livet. Brukket rygg og dårlig økonomi, uten å plutselig ha fått snudd livet på hodet med skilsmisse eller noe slikt. 

Man tar høyere risiko for hvert barn man får. Du behøver ikke å anta at du kommer til å brekke ryggen, på den andre siden ender halvparten av ekteskap med skilsmisse. 

Anonymkode: c67d1...4c7

Det er ikke så mye som halvparten av alle ekteskap som ender med skilsmisse. Det riktige er mellom 30 og 40%.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg da sett mange familier som takler. Både 4, 5, 6 og 7. 

Du må heller slutte å omgi deg med ressurssvake mennesker som ikke fikser mer enn 3 barn, så får du kanskje se noe nytt...

Anonymkode: 72287...96d

Skrevet

Jeg fikk ingen reaksjoner på mitt 6 barn, da hadde vi 5 på 18,15,10,2 og 6mnd. skal ha den siste når minsten er  11mnd

Anonymkode: a83e7...5b2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk ingen reaksjoner på mitt 6 barn, da hadde vi 5 på 18,15,10,2 og 6mnd. skal ha den siste når minsten er  11mnd

Anonymkode: a83e7...5b2

Oi! Lykke til 💖 så hyggelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...