Gå til innhold

Hvordan løste dere etternavn da dere giftet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det hørtes unødvendig tungvint ut.  Kjenner et par som gjorde det, også tok den ene ungen fars navn og den andre mors navn. Ola Smådal Hansen og Ida Hansen Smådal. HELT håpløst. 

Jeg ville beholdt ditt eget navn og latt manne beholde sitt. 

Anonymkode: 92d3e...ae3

Takk for alle svar. Hadde vi gjort det slik, hadde hvert fall alle barna fått samme etternavn (i samme rekkefølge). 

Hi

Anonymkode: 23d5b...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok navnet til mannen min. Vi ønsket at alle i familien har det samme navnet og at vi kun har ett etternavn. Det er under 20 personer som har dette navnet i Norge og det var en bonus for meg. 😊

Anonymkode: d312b...6d6

Skrevet

Vet om et par som i utgangspunktet hadde krøkkete navn, som slo dem sammen til er ekstra krøkkete navn. De valgte bindestrek, slik at alt må med hver gang... 

Mari Henriette og Jan-Anders Tomlestadheim-Tøtlandsvik. 

Et annet par hadde begge mellomnavn som skulle med. Og de har kombinert det i rekkefølgen hennes mellomnavn, hans mellomnavn, hennes etternavn og hans etternavn. 

Marianne og Kristoffer Berg Hansen Løvstad Lervik.

Jeg blir helt svett av slikt. Da er det bedre å beholde eget navn. 

Anonymkode: 8173f...363

Skrevet

Jeg tok mannens. Mitt etternavn var en arv fra min farfar. En mann som tok og kysset meg steder som ikke var greit i det hele tatt.

Det var en lettelse å bytte etternavn!

Anonymkode: c3bad...181

Skrevet

Vi gjorde ingenting, med andre ord beholdt vi hvert vårt navn. Ser ikke at det skal være noe problem.

Anonymkode: 85f87...5f5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var litt godt å høre.

Vi har nemlig gått fra hverandre og jeg har beholdt etternavnet. Jeg ønsker rett og slett ikke å bytte tilbake, og vil ha samme navn som barna.

Anonymkode: 96846...e38

Så lenge det føler komfortabelt så hvorfor ikke? :)

Ei venninne beholdt navnet etter bruddet, men etter 8 år tok hun tilbake pikenavnet sitt. Ikke pga ny partner el.l, men fordi det føltes riktig.

Jeg har hans navn enda og vil ha det så lenge jeg føler for det.

Kusina mi taklet ikke tanken på å beholde navnet hans så hun bytta.

Ingen fasit, man gjør som man vil :) jeg og eksen har ikke et godt forhold, men selv om han het "nordmann" først er det ikke HANS navn ;) Det er vårt navn, også mitt og barna sitt :) Etter 11 års ekteskap er det rart å bytte synes jeg, det er jo "mitt" navn :)

Anonymkode: 51be3...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...