Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #26 Skrevet 6. mai 2018 Nå har jeg både vært gift, med to greie inntekter, og alene med lav inntekt. Og har aldri kjøpt dyre hverdagsklær. Men sko og ytterklær, så kjøper jeg kvalitet. Men har alltid passet på salg. Nå nylig kjøpte jeg joggesko til min sønn som bruker voksen størrelse, og fikk 2 stk til 250 kr stk, begge hadde kostet 1000 kr. Og jeg kjøpte nylig flere Levis, Vans og DC t-shirt til han, da en butikk hadde opphørssalg og solgte de ut til 50 kr stk. Og da kjøper jeg mange, og kjøper både i størrelsen han bruker nå, og en størrelse større. Nå er han snart tenåring, og merker er mer kult nå. Så da leter jeg etter salg, for jeg har ikke råd til å betale full pris. Men får jeg det på salg, så blir det jo H&M priser. Anonymkode: 4ed04...15b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #27 Skrevet 6. mai 2018 Klart det er en overkompansering! Hun vil ikke at noen skal kunne se på hennes barn at de har dårlig råd, og det er det da ikke noe galt i? Mye billigere med dyrt barnetøy enn dyre ferier og dyre hus. Det jeg ikke forstår er argumentet med at "bedre kvalitet lønner seg i lengden". Tror noen seriøst at en T-skjorte til 200 varer mer enn fire ganger så lenge som en til 49? Og det er uten å ha tatt med i beregningen hvor fort barna vokser fra klærne sine. (Dessuten er det vel gjort tester som viser at det knapt er forskjeller i holdbarheten på vanlige barneklær, uansett merke.) Anonymkode: 341b2...c65
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #28 Skrevet 6. mai 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart det er en overkompansering! Hun vil ikke at noen skal kunne se på hennes barn at de har dårlig råd, og det er det da ikke noe galt i? Mye billigere med dyrt barnetøy enn dyre ferier og dyre hus. Det jeg ikke forstår er argumentet med at "bedre kvalitet lønner seg i lengden". Tror noen seriøst at en T-skjorte til 200 varer mer enn fire ganger så lenge som en til 49? Og det er uten å ha tatt med i beregningen hvor fort barna vokser fra klærne sine. (Dessuten er det vel gjort tester som viser at det knapt er forskjeller i holdbarheten på vanlige barneklær, uansett merke.) Anonymkode: 341b2...c65 Tskjorter merker man vel ikke forskjell på, men ting som fottøy, regnklær og utedress. Anonymkode: 7facf...67c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #29 Skrevet 6. mai 2018 Min venninne har en populær instagramkonto og er ellers hjemmeværende. Hun giftet seg med storslått feiring, barna har dyrt interiør på rommet og klær av såkalte merker som gullkorn design, memini, wheat og miniature (usikker på skrivemåten). På Instagram har hun det perfekte liv. bak fasaden klager mannen over at hun handler som hun gjorde før da hun jobbet. At huslånet ikke er betalt det siste året nevnes ikke. Det samme med MasterCard regninger. Heldigvis klarer han nå å holde litt igjen slik at han får ryddet opp i «rotet». Hun har liten innsikt og argumenterer med at ungene på ha klær, senger, kommoder osv. Ja, men hvilket barn trenger en prinsesseseng av merke til 9000kr? Anonymkode: 77aed...e57
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #30 Skrevet 6. mai 2018 Vi har helt normale inntekter og kjøper litt av hvert, både hm, polarnopyret, wheat og miniature. Jeg kjøper det jeg liker og det jeg vet har god kvalitet. Kjøper gjerne Bergans jakke til 1800 til eldstemann så kan de to neste arve. Og ja det er forskjell på kvalitet, uten tvil. Men det betyr ikke at alt merketøy er bedre enn billigtøy man kan være uheldig med begge deler. Men det som lønner seg med 3 gutter i hus er å kjøpe litt dyrere på noen ting som kan arves og heller billigere av annet. Etterhvert lærer man seg hva som er verdt pengene og hva som er like bra på hm. Anonymkode: 6b432...edc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #31 Skrevet 6. mai 2018 Hehe, da kan det hende det er noen som reagerer på meg. Jeg og datteren min lever under fattigdomsgrensa fordi jeg er kronisk syk. Likevel går datteren min rundt i merkeklær både støtt og stadig, og det blir sikkert lagt merke til av enkelte. Men saken er at jeg har ikke kjøpt noen av de klærne, de er arvet. Kanskje jeg burde sette en lapp på dem hvor det står: "ARVEKLÆR" ? Eller ikke. Hva folk tror, er ikke mitt problem. I tillegg er hun en aktiv rytter på lånt ponni og får privatinstruksjon. Jeg legger jo ut på fb innimellom, og det blir helt sikkert spekulert i hvordan vi har råd til dette. Jeg har ingen interesse av å forklare at vi faktisk ikke betaler noe som helst, da det er vennetjenester. Jeg har ikke plikt til å forklare meg, selv om jeg ikke har mye penger. Anonymkode: 69e68...361
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mai 2018 #32 Skrevet 6. mai 2018 En hel vår/sommer garderobe til 700 kr? Hvor får du det?
Nyttårs barn Skrevet 6. mai 2018 #33 Skrevet 6. mai 2018 Tror dette er en form for kompensasjon fra vedkommende. Så er det vel noe med at en usikker ung alenemor ikke vil gjøre noe feil, bli lagt merke til på en negativ måte etcetera og hun føler kanskje at da må alt være på stell med klær også. Jeg kjøper både dyrt og billig til mine og ser at mye av klærne jeg har kjøpt på POP nå brukes av minstebarnet, så en del "dyrere" klær er nok også mer holdbare. Det er ikke alltid at dyrere=bedre, men jammen er det også forskjell på kvalitet på ulike merker. Jeg legger heller litt mer i klær som vi liker og som blir mye brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå