Gå til innhold

föräldrapengar och flytt till ett annat land


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hej

jag undrar om nån har pejling hur det fungerar om man flyttar till ett annat land för föräldrapermissionen startar? vill detta påverka utbetalningen av föräldrapengarna ellr vill det starta som det har blitt besutat?

Vart i kontakt med NAV men där får man flera svar så man blir helt förvirrad :( tacksam om nån vet hur detta funkar :)

Anonymkode: f4eff...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jag har redan vart inne på den sidan o som nämt innan i kontakt med NAV. nån av de säger att det blir NAV-utlandet som tar hand om saken och detta vill ta 6 månader o behandla söknaden, därför tänkte jag flytta efter att beslutet e tatt av utbetalningen, men vet inte om den vill stoppa då jag melder flytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunden till varför jag tänker flytta är att pappan inte bor i norge och vill självklart ara i samma land som han, det e i Danmark, men om jag ska fortsätta vara skriven o Norge o va i danmark under födseln så måste jag betala för själva födseln själv sedan vill HELSO refusera pengar, en födsel kan kosta från 20 000kr o uppåt vilket kan sluta på närmare 100 000kr om man e ohelig, o vem har de pengar o bara betala. har kollat m försäkring o de täcker inte visst man e i utlandet efter vecka 36 .

nån som vet om hur el vad jag borde göra?

måste påpeka att jag vill vara o föda i Danmark då jag inte e helt 100% på att jag kommer föda den dagen jag har blitt satt termin och jag vill gärna ha pappan till barnet med, så att jag e i Norge o han i Danmark gör detta svårt :(

 

tacksam för alla svar jag får :) 

Anonymkode: f4eff...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

för att han jobbar o som sagt vi vet inte om barnet kommer det datumet det har blitt satt han ska komma, barnet kan komma för eller senare än planerad, så han kan inte uppehålla sig i Norge i väntan på att barnet kommer vilken dag som helst när han har ett jobb. 

Anonymkode: f4eff...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...