Gå til innhold

Når er samsoving hver eneste natt IKKE greit lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min turte ikke å dra på leirskole fordi han da måtte sove uten mamma. Da synes jeg personlig det har gått litt for langt, så jeg vil svare i god tid før leirskolealder hvis det er snakk om fast samsoving.

Bestemte meg med en gang for at sånn skulle det ikke bli med mitt barn, så han har blitt lagt i egen seng om kvelden fra han var 1 år gammel, men har gått komme til vår seng når han våknet om natten. Det gjør han ofte fortsatt, 7 år gammel, og det er veldig koselig, men han er også fint i stand til å sove en hel natt alene (og overnatte hos andre). Det er det viktigste synes jeg.

Anonymkode: 5696c...628

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det blir kleint, vil jeg tro. Skulle til å si tenåring men min 17 åring (jente) vil gjerne ta sin fars plass i sengen når han er vekke. Det er så koselig atte 😘😘

Anonymkode: 16562...0cf

Haha samme her. Min 13 åring spør også om å få ligge hos meg når far er bortreist med jobben 😃 hun sover godt og uproblematisk i egen seng ellers så da er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 532ea...dee

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

De hadde vel plass til seng/madrass til barna i tillegg til egen seng da. Sånn gjorde vi det også. Samsov ikke, men hadde en madrass til henne på rommet vårt der hun fikk sove når hun ville

Anonymkode: 3cc37...4d4

Å sove på samme rom regnes som samsoving 👍

Anonymkode: 532ea...dee

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er syk fordi jeg lærer barnet gode vaner som å sove i sin egen seng?? 

Anonymkode: 0a638...b65

Du er syk fordi du avviser et barn som søker nærhet og trygghet. Hva tror du kommer til å skje? Hvis han får komme inn i sengen din, så blir han mindre selvstendig, flytte aldri ut og blir avhengig av deg resten av livet? 

Min klarer uten å problem å sove i egen seng, men de gangene han tydelig har bruk for den kosen å sove med meg, så kunne jeg aldri tenke meg å avvise han? Hva skulle man oppnå med det? 

Anonymkode: 3de82...927

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er syk fordi du avviser et barn som søker nærhet og trygghet. Hva tror du kommer til å skje? Hvis han får komme inn i sengen din, så blir han mindre selvstendig, flytte aldri ut og blir avhengig av deg resten av livet? 

Min klarer uten å problem å sove i egen seng, men de gangene han tydelig har bruk for den kosen å sove med meg, så kunne jeg aldri tenke meg å avvise han? Hva skulle man oppnå med det? 

Hadde det vært opp til sønnen min så hadde han sovet min seng hver eneste natt å det er ikke aktuelt. Det er viktig å trygge han på å sove på sitt eget rom i sin egen seng. Jeg skal ikke ha en 10 åring som ikke tør å sove hos andre fordi han har sovet i mamma sin seng i alle år å dermed er utrygg på å sove alene i sengen.

Anonymkode: 0a638...b65

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en så fin tråd med nyanserte svar og respekt for at vi er forskjellige. Ikke ødelegg det ved å angripe en som prioriterer annerledes enn deg. Det er helt ok at vi er forskjellige.

Anonymkode: bc1ac...945

Skrevet

ikke eldre enn skolealder. men mine 2 første barn ga seg når de var 3 år,mens lillebror på 5 holder på ennå,men vi ha lagt madrass på gulvet nå, for verken jeg eller far sover hvis han sover mellom oss. Så håper det gir seg snart

Anonymkode: dbda7...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...