Gå til innhold

Samboer vil plutselig ikke være med i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre i dag av samboer at hanj tror det er best at jeg drar i bryllupet til søsteren min alene. Dette er om to mnd og han har sakt at han skal være med. Han mener at det ikke er noen som bryr seg om at han ikke er med. Og at ferien til barna blir oppstykket. Det er snakk om ei helg. Han har to barn fra før. Han sier også at det er for at han ikke har noe sæli kontakt med søsteren min. Dette sårer meg veldig. Vi skal på Metallica i morgen og han har skulla hatt barna denne uken. Konfirmasjon til helgen. Barnevakt ei hel uke. Dette er greit. Men å være med i bryllup og ha ei helg av ferien er vist ikke greit. Dette er noe han har vist i et år. Er dette noe jeg bare bør godtta? 

Anonymkode: ada11...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 63da4...5b8

Skrevet

Jeg hadde tolket dette som om han egentlig ikke er spesielt dedikert til forholdet og kanskje også på vei ut av forholdet. Så nei, ikke greit om han mener han er seriøs med forholdet til deg.

Anonymkode: 870f0...8b0

Skrevet

Spurte han nå når han kom å la seg om han var i tvil på oss. Han har drukket vin så vet det hadde kommet frem om det var tilfelle. Han sa han ikke var i tvil på oss og at det var oss han satset på. Jeg synes ikke det er greit å ikke være med i et bryllup til min egen søster. Jeg vet at jeg ikke skal være med i konfirmasjon til onkelungen hans. Dette ville ha kostet meg 3000 kr for at det er langt unna der vi bor. Jeg har også møtt konfirmanten så vitt. Ikke møtt foreldrene til konfirmanten i det hele tatt pga en familiesituasjon. Jeg har sakt at jeg skal være med om det er viktig for han. Men han sier at det er greit og at han skjønner det. Det samme var i en 70 årsdag. Alt med hans familie er veldig langt unna og kostbart. Jeg tjener ikke såpass mye at jeg bare kan punge ut slike summer. Og når han er usikker på om han i det hele tatt skal dra selv inntil 2 uker før så er det ikke noen sjanse for å få billigere billetter heller. Bryllupet er en time unna med tog/buss/bil. Ikke store kostnaden. Alt som har med gaver og slikt er det selvfølgelig jeg som skal betale når det er min side. Så han har kun reisen som er 200 kr pluss drikke i utgift. Dette er en helt annen utgift enn de andre tingene. Hadde vi måtte reist langt og det hadde vært kostbart hadde jeg skjønt det.

Skrevet

Dere trenger en prat når han er edru...

Anonymkode: 8e479...29c

Skrevet

Dette hadde jeg ikke godtatt faktisk. Å dukke opp i søsteren bryllup som singel fordi samboer ikke gidder? Er mannen seriøs?

Anonymkode: 91d75...0c1

Skrevet

Uansett om du sier han har drukket: virker som han enten ikke er dedikert til deg/forholdet eller at han egentlig er på vei ut. Eventuelt er han lat og/eller egoistisk.

Anonymkode: 7f6f0...f5c

Skrevet

du visste han hadde barn fra før, så hvorfor ble du sammens han? selvagt kommer barna før et bryllup

Anonymkode: d9130...a1f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du visste han hadde barn fra før, så hvorfor ble du sammens han? selvagt kommer barna før et bryllup

Du begynner å bli kjedelig. 

Anonymkode: 869d3...e6b

Skrevet

Høres jo ut som ingen av dere prioriterer hverandres families merkedager, så sånn sett skjønner jeg hvor han kommer fra. Jeg hadde ikke syntes det var greit at han droppet bryllupet, det er ikke det jeg sier, men her ser det ut som dere har etablert en vane med å gå alene til familiebegivenheter.

Jeg ser argumentet med kostnaden, men det er jo en prioritering som så mye annet. Du prioriterer å bruke pengene på andre ting enn å reise til hans familie og han prioriterer å bruke tiden på egne barn fremfor din familie. Dere velger begge bort å delta i familiebegivenheter som par. Så må dere diskutere om det er slik dere vil ha det.  

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde jeg ikke godtatt faktisk. Å dukke opp i søsteren bryllup som singel fordi samboer ikke gidder? Er mannen seriøs?

Anonymkode: 91d75...0c1

Virker slik. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener å være i Oslo fremfor å ha barna en uke pga konsert er å sette barna først? Jeg skjønner at barna går først. Men da sier du ikke til kjæresten din at du skal være med og fikse barnevakt for så å si at du ikke skal være med pga barna!

Skrevet
1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Høres jo ut som ingen av dere prioriterer hverandres families merkedager, så sånn sett skjønner jeg hvor han kommer fra. Jeg hadde ikke syntes det var greit at han droppet bryllupet, det er ikke det jeg sier, men her ser det ut som dere har etablert en vane med å gå alene til familiebegivenheter.

Jeg ser argumentet med kostnaden, men det er jo en prioritering som så mye annet. Du prioriterer å bruke pengene på andre ting enn å reise til hans familie og han prioriterer å bruke tiden på egne barn fremfor din familie. Dere velger begge bort å delta i familiebegivenheter som par. Så må dere diskutere om det er slik dere vil ha det.  

Handler ikke om at jeg ikke har prioritert noen ting. Må faktisk betale regninger og kjøpe mat desverre. Men jeg så til han at jeg klarer å fikse d om det betyr mye for han at jeg er med. Begge gangene har jeg fått nei på det. Så hans valg. Før meg er betyr det sinnsykt mye at han er med

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handler ikke om at jeg ikke har prioritert noen ting. Må faktisk betale regninger og kjøpe mat desverre. Men jeg så til han at jeg klarer å fikse d om det betyr mye for han at jeg er med. Begge gangene har jeg fått nei på det. Så hans valg. Før meg er betyr det sinnsykt mye at han er med

Joda, jeg ser den. Men nå er det slik at hvis du aldri drar til hans familie, vil du heller aldri bli kjent med dem og det vil fortsette å være like unaturlig å prioritere dem.

Samboeren din har latt deg slippe konfirmasjon, kanskje fordi han nettopp vet at det er vanskelig for deg å dra. Nå ønsker han å slippe bryllup fordi det deler opp ferien han har med barna. Og så skal det at bryllupet betyr mye for deg liksom trumfe hva det betyr for ham å ha deg med til sine.

Jeg tenker dere må snakke grundig gjennom hva dere vil for fremtiden, for det kan nok være sårt for ham om hans familie alltid skal komme på sidelinjen fordi de bor langt borte, mens han forventes å priorioritere din. Er dere et par som ønsker å involveres i hverandres familier, eller er dere et par som sørger for hver sine?

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener å være i Oslo fremfor å ha barna en uke pga konsert er å sette barna først? Jeg skjønner at barna går først. Men da sier du ikke til kjæresten din at du skal være med og fikse barnevakt for så å si at du ikke skal være med pga barna!

Det er Metallica det er snakk om 😁 8. År siden de var her sist. Seff er det viktig. 

Og mannen din SKAL I bryllup, eller så er det slutt. 

Anonymkode: b66ea...383

Skrevet
9 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Joda, jeg ser den. Men nå er det slik at hvis du aldri drar til hans familie, vil du heller aldri bli kjent med dem og det vil fortsette å være like unaturlig å prioritere dem.

Samboeren din har latt deg slippe konfirmasjon, kanskje fordi han nettopp vet at det er vanskelig for deg å dra. Nå ønsker han å slippe bryllup fordi det deler opp ferien han har med barna. Og så skal det at bryllupet betyr mye for deg liksom trumfe hva det betyr for ham å ha deg med til sine.

Jeg tenker dere må snakke grundig gjennom hva dere vil for fremtiden, for det kan nok være sårt for ham om hans familie alltid skal komme på sidelinjen fordi de bor langt borte, mens han forventes å priorioritere din. Er dere et par som ønsker å involveres i hverandres familier, eller er dere et par som sørger for hver sine?

Skal snakke med han når vi er alene. Det er vi selvfølgelig ikke på noen dager. Jeg skjønner det er sårt og alt men da må han faktisk fortelle meg det. Og han vet at jeg ikke kan ta alt av reiser på sparket. Akkurat pga økonomi. Jeg har dratt mye på familieting alene jeg også pga d ene å det andre. Vet ikke hva han ønsker å involveres i men vet det sitter langt inne hos han å bli me på ting som er kjedelig. Å han har sluppet å være med for at han synes det er kjedelig. Jeg ønsker å involveres i hans familie og jeg strekker meg langt for å få til ting. Men når økonomien er stram så er det vanskelig.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er Metallica det er snakk om 😁 8. År siden de var her sist. Seff er det viktig. 

Ja jeg veit😊 Men da synes jeg at barna er en veldig dårlig unnskyldning på ikke å være med i et bryllup. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 6 år siden sist Metallica var her. Valle Hovin 2012 🤘😉

Anonymkode: dbde3...ea5

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal snakke med han når vi er alene. Det er vi selvfølgelig ikke på noen dager. Jeg skjønner det er sårt og alt men da må han faktisk fortelle meg det. Og han vet at jeg ikke kan ta alt av reiser på sparket. Akkurat pga økonomi. Jeg har dratt mye på familieting alene jeg også pga d ene å det andre. Vet ikke hva han ønsker å involveres i men vet det sitter langt inne hos han å bli me på ting som er kjedelig. Å han har sluppet å være med for at han synes det er kjedelig. Jeg ønsker å involveres i hans familie og jeg strekker meg langt for å få til ting. Men når økonomien er stram så er det vanskelig.

Jeg svarte øverst et sted også, at jeg ville sett på det som om han var på vei ut av forholdet når han ikke en gang blir med i bryllupet til din søster. Det er så nær familie at det gjør man bare.

Videre forteller du at han ikke gidder være med på ting han synes er kjedelig, da får jeg litt fjortisvibber fra samboeren din. Det viser etter min mening at han både er egoistisk og at han ikke er spesielt i forholdet, han gidder ikke en gang bli med selv når han vet at det betyr mye for deg.

Og så er dere samboere, men har tydeligvis separat økonomi, hvor du har dårligere økonomi enn ham. Da bør dere dele på utgiftene når dere besøker hans familie, for det kan ikke være slik at du ruinerer deg eller må ta hensyn i månedsvis hvis han har såpass god økonomi at det ville vært greit for han å dekke.

Enten er dere sammen, eller så er dere ikke sammen. Mitt inntrykk er at dere lever parallelle liv, at forholdet ikke består i samhold, felles engasjement og respekt.

Selv om han sier i fylla at han satser på dere, så er det jo ganske tydelig at dere har veldig store forskjeller i hva dere prioriterer og hva dere mener er viktig i et forhold. Jeg synes heller du skal spørre deg om du egentlig ønsker å satse på ham.

Anonymkode: 870f0...8b0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 6 år siden sist Metallica var her. Valle Hovin 2012 🤘😉

Ehm, det er 4 år siden sist, for jeg fikk nemlig lappen i april 2014 og da skulle jeg kjøre der de holdt konserten (valle hovin) mai 2014. Husker det veldig godt fordi jeg var dau nervøs for å kjøre inn til oslo 🙈

Skrevet
7 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Ehm, det er 4 år siden sist, for jeg fikk nemlig lappen i april 2014 og da skulle jeg kjøre der de holdt konserten (valle hovin) mai 2014. Husker det veldig godt fordi jeg var dau nervøs for å kjøre inn til oslo 🙈

Det var mai 2012, juni 2014. Men sist var visst i Bergen 2015 😏 Nå lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke var på Valle Hovin i 2014 🤔 Var gravid da, men det var jeg jo i 2012 å, og da var jeg jo på konsert 🙈

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var mai 2012, juni 2014. Men sist var visst i Bergen 2015 😏 Nå lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke var på Valle Hovin i 2014 🤔 Var gravid da, men det var jeg jo i 2012 å, og da var jeg jo på konsert 🙈

What! Der får jeg for å værra så påstålig😂😂men at det var 2014 er jeg sikker på, for hadde nettopp fått lappen. Men jeg gir meg på at det var mai😂

Skrevet
7 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

What! Der får jeg for å værra så påstålig😂😂men at det var 2014 er jeg sikker på, for hadde nettopp fått lappen. Men jeg gir meg på at det var mai😂

Det var 1.juni da, så rimlig nærme 😉 Det var Sonisphere da, så de var flere band som spilte den dagen 😊 (Google er min venn 😂)

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var 1.juni da, så rimlig nærme 😉 Det var Sonisphere da, så de var flere band som spilte den dagen 😊 (Google er min venn 😂)

Ja for jeg syns det var pyton å kjøre i hvertfall 😂 ja google er en god venn 😁

Skrevet

Om han ikke deltar på bryllupet til din søster er det som å annonsere skilsmisse for hele din familie. Det er virkelig ikke innafor, med mindre vi snakker operasjon eller liknende.

Jeg ville virkelig stusset hvis så nær familie uteble fra bryllup, og antatt store parproblemer..

Anonymkode: 76b3c...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...