Gå til innhold

Slutt å lage fiktive tråder!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Iiiiik skrev:

Men det er vanskelig å dokumentere hva som er tulleinnlegg. Jeg har vært moderator selv, og vet at grensene er vage og at det skal mye til før noe blir slettet. Hvis en skriver om naboen som er utro, og det er åpenbart at hun ikke har en utro nabo, så kan hun jo reelt sett være interessert i hva man bør gjøre i en slik situasjon, eller hun kan innhente råd på vegne av andre, eller hun lurer på å være utro selv. 

Det er jeg enig i, derfor er jo egentlig reglelen i seg selv ganske bortkastet. Men å si at det er innafor reglene stemmer uansett ikke

Anonymkode: c2e07...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, derfor er jo egentlig reglelen i seg selv ganske bortkastet. Men å si at det er innafor reglene stemmer uansett ikke

Nær grensen kanskje, men siden det står "kun spam og tull", så ender det med at det aller meste får stå. Den gangen et eller annet sykt menneske hadde lagt ut masse bilder av bæsj en kveld og natt, var det enkelt å slette. Nesten alt annet får stå. Og da er det vel innenfor regelen. 

Skrevet

Jeg tenker også at det er vanskelig å so hva som er greit å ikke.

Selv har jeg opplevd noe jeg slet med å bearbeide lenge. Ved to anledninger har jeg laget tråder her med utgangspunkt i den opplevelsen, men fra ulike synsvinkler for å lettere vurdere om jeg hadde rett i å føle meg dårlig behandlet.

Begge gangene ble jeg beskyldt for trolling og den eldste tråden ble hentet opp for å bevise det. Ingen så ut til å kunne tenke seg at det var sannhet i det, men virker så fornøyde med å ha avslørt en trolletråd som «ødela» forumet. Jeg kunne ikke skrive historien helt som den var på grunn av gjenkjennelsesfaren.

Selv gidder jeg ikke spekulere i om ting er sant. Om diskusjonen er interessant svarer jeg, det er ikke viktig for meg at ting er 100% sant.

Anonymkode: 349ed...cf5

Skrevet

Jeg synes også trolletråder er kjedelige fordi historien blir usammenhengende og ofte selvmotsigende underveis. 

Anonymkode: 5a04e...a68

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du jeg er stusselig?🤔

Anonymkode: 13a41...9f5

Sug Lut som skriver anonymt?

Anonymkode: c3bfa...151

Skrevet

Hvor er 17.mai tråden du sikter til samt de andre trådene?

Anonymkode: c3bfa...151

Skrevet

Man sløser tiden til andre mennesker som leser tulleinnlegg og noen bruker også tiden sin på å svare seriøst. Det er digitalt søppel. 

Anonymkode: ee6f8...1ca

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man sløser tiden til andre mennesker som leser tulleinnlegg og noen bruker også tiden sin på å svare seriøst. Det er digitalt søppel. 

Er man bekymret for å sløse tiden sin så får man slutte å oppsøke DIB. Om man ikke vet at man svarer på et tulleinnlegg utgjør det ingen forskjell for den som svarte.

Anonymkode: e1a95...399

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at det kan være irriterende å oppdage at man har svart seriøst i en tulletråd. Men jeg synes det er enda mer irriterende når jeg lager en seriøs tråd og den blir ødelagt av en eller annen fsom år det for seg at jeg troller, og torpederer tråden fullstendig med å hyle troll. Jeg regner ikke med at jeg er den eneste som opplever det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...