Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Kan du som spammer forumet med oppdiktede problemstillinger se til å slutte med det? Det er respektløst overfor de som bruker tida si på å gi deg seriøse svar! Finn deg en annen hobby! Anonymkode: 13a41...9f5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Så du leser fullt av tråder som bare later som de er tråder? Fiktive tråder, faktisk.😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: cdddd...f50
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Hvis du leter inne i deg, så skjønner du nok hva jeg mener. Anonymkode: 13a41...9f5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Om tråden er fiktiv eller ikke spiller vel ingen rolle for oss som svarer? Hvis det plager deg så tror jeg du burde finne noe annet å bedrive tiden med, enn å henge på DIB. Anonymkode: e1a95...399
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du som spammer forumet med oppdiktede problemstillinger se til å slutte med det? Det er respektløst overfor de som bruker tida si på å gi deg seriøse svar! Finn deg en annen hobby! Anonymkode: 13a41...9f5 Hvilke tråder er fiktive? Anonymkode: c2e07...9de
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om tråden er fiktiv eller ikke spiller vel ingen rolle for oss som svarer? Hvis det plager deg så tror jeg du burde finne noe annet å bedrive tiden med, enn å henge på DIB. Anonymkode: e1a95...399 Det siste har du for så vidt helt rett i. Anonymkode: 13a41...9f5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Jeg tror dette forumet hadde blitt ekstremt kjedelig om folk skulle lyde sin befaling her. Bruk gjerne tida di på DIB, men jeg tror kanskje du bryr deg for mye Anonymkode: 349ed...cf5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Hvilke tråder sikter du til hi? Anonymkode: fbddc...bac
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke tråder sikter du til hi? Anonymkode: fbddc...bac Det klarer hun tydeligvis ikke å svare på, så da er vel dette en fiktiv tråd og da...................... Anonymkode: c2e07...9de
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har noen ganger laget tråder med ting jeg genuint lurer på, men jeg vinkler det på en annen måte slik at det ikke blir så personlig. Jeg har for eksempel hatt problemer i forhold, og i stedet for å skrive at sambo gjør slik og sånn, er han urimelig, så har jeg vinklet det som at det er jeg som gjør det, og ber om ærlige meninger om jeg er urimelig. Anonymkode: 833eb...942
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Men hvordan vet hi hva som er fiktivt pg ikke?🤔 Anonymkode: cc050...6c4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Alt jeg skriver er fiktivt, ifht antall barn, alder, venninner som jeg kanskje sier er menn, alt er fiktivt, unntatt kjernen i problemet. Kanskje Hi ønsker å stå frem med fullt navn på alle problemstillinger? Anonymkode: c3bfa...151
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Hvor ønsker du at jeg skal oppgi personnummeret mitt, HI? Anonymkode: f0e2f...53b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 Det er jo ikke noe problem at man anonymiserer for ikke å bli gjenkjent, det er ikke det jeg snakker om. Men her sitter det en dame og dikter opp problemer hun ikke har, og koser seg når folk går på det og svarer seriøst. 17. mai-tråden er en av de oppdiktede, og det er flere. I tillegg er hun aktivt oppdiktende i svarene i andre tråder, der hun opererer med mann som har stukket, mann som er kjip og forskjellig antall unger som har forskjellige issues. Jeg har ikke «drevet detektivvirksomhet», det er lett å se hva som er hennes innlegg, på skrivemåte og det nokså banale språket. For min del må dere gjerne harselere med meg når jeg sier fra, men jeg synes det er kjipt at de som bruker tid på å svare blir til underholdning for dette mennesket. Anonymkode: 13a41...9f5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 Men hvorfor er det i tilfelle et problem hvis hun eller andre kan ha nytte av svarene hun får? Ser ikke helt poenget med at du skal analysere tråder på denne måten. Spille vel uansett ingen rolle. Anonymkode: ccaf8...ff2
sug lut Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke noe problem at man anonymiserer for ikke å bli gjenkjent, det er ikke det jeg snakker om. Men her sitter det en dame og dikter opp problemer hun ikke har, og koser seg når folk går på det og svarer seriøst. 17. mai-tråden er en av de oppdiktede, og det er flere. I tillegg er hun aktivt oppdiktende i svarene i andre tråder, der hun opererer med mann som har stukket, mann som er kjip og forskjellig antall unger som har forskjellige issues. Jeg har ikke «drevet detektivvirksomhet», det er lett å se hva som er hennes innlegg, på skrivemåte og det nokså banale språket. For min del må dere gjerne harselere med meg når jeg sier fra, men jeg synes det er kjipt at de som bruker tid på å svare blir til underholdning for dette mennesket. Anonymkode: 13a41...9f5 Altså, DIB er i bunn og grunn utelukkende en underholdningskanal, så her bjeffer du nok mot feil tre, som det heter med en fin anglisisme. Du kan jo la være å engasjere deg - men er ikke det at man engasjerer seg også det som i siste instans gjør at man gidder å være her?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #18 Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke noe problem at man anonymiserer for ikke å bli gjenkjent, det er ikke det jeg snakker om. Men her sitter det en dame og dikter opp problemer hun ikke har, og koser seg når folk går på det og svarer seriøst. 17. mai-tråden er en av de oppdiktede, og det er flere. I tillegg er hun aktivt oppdiktende i svarene i andre tråder, der hun opererer med mann som har stukket, mann som er kjip og forskjellig antall unger som har forskjellige issues. Jeg har ikke «drevet detektivvirksomhet», det er lett å se hva som er hennes innlegg, på skrivemåte og det nokså banale språket. For min del må dere gjerne harselere med meg når jeg sier fra, men jeg synes det er kjipt at de som bruker tid på å svare blir til underholdning for dette mennesket. Anonymkode: 13a41...9f5 Oh my. Du er virkelig stusselig 😂 Anonymkode: a254c...a3e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #19 Skrevet 2. mai 2018 Jeg har tullet noe her inne. Husker en gang jeg laget en tråd om at sønnen min på 7 (tror jeg det var) spilte GTA, men det var ikke selve problemet. Problemet mitt var nemlig kompisen hans som var sjefete når de spilte spillet. Jeg Fikk mange seriøse svar, men avslørte leg selv da. Jeg ble utestengt i 2 mnd pga det og innlegget ble slettet. Men det var litt gøy å sette i gang dampen på damene her inne, og jeg synes selv tråden var ganske bra for troll å være😂 dessuten... man vet ALDRI om en tråd her inne er fleip eller fakta. Uansett hva den handler om. Anonymkode: 4d980...6a0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #20 Skrevet 2. mai 2018 Takke meg til en god trolletråd, fremfor spørsmål om hvilken kjole som er finest av to osv. Tenker det kan være rom for begge deler, så lenge det ikke skader andre. Det er jo bare å la være å lese de innleggene man ikke har sansen for. Anonymkode: 38179...31e
sug lut Skrevet 2. mai 2018 #21 Skrevet 2. mai 2018 Og hvem skal avgjøre hva som er en trolletråd? Når man har levd noen år ser man rundt seg at det skjer, irl, på ordentlig, ting man hadde avvist som "lite troverdig" om det sto i en roman. Så innholdet kan ikke stemple noe som "trolling" om ikke HI selv enten tuller med faktaene sine (hvilket uansett kan skje når man prøver å anonymisere - "hun" blir "han" osv) eller sier det selv. Og om det er en trolletråd, hva har noen tapt på det?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #22 Skrevet 2. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Oh my. Du er virkelig stusselig 😂 Anonymkode: a254c...a3e Hvordan mener du jeg er stusselig?🤔 Anonymkode: 13a41...9f5
Iiiiik Skrevet 2. mai 2018 #23 Skrevet 2. mai 2018 Jeg er enig med deg, HI. Jeg synes det er veldig rart at folk ikke har bedre ting å drive med enn å sitte og lage historier på nett. På den annen side, er det helt innenfor reglene på DiB. En viktig grunn til at jeg ikke er her i særlig grad lenger.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #24 Skrevet 2. mai 2018 2 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg er enig med deg, HI. Jeg synes det er veldig rart at folk ikke har bedre ting å drive med enn å sitte og lage historier på nett. På den annen side, er det helt innenfor reglene på DiB. En viktig grunn til at jeg ikke er her i særlig grad lenger. Men det stemmer jo ikke. I følge dib reglene er det ikke lov til å poste trolleinnlegg "Spam eller tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel." Anonymkode: c2e07...9de
Iiiiik Skrevet 2. mai 2018 #25 Skrevet 2. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det stemmer jo ikke. I følge dib reglene er det ikke lov til å poste trolleinnlegg "Spam eller tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel." Anonymkode: c2e07...9de Men det er vanskelig å dokumentere hva som er tulleinnlegg. Jeg har vært moderator selv, og vet at grensene er vage og at det skal mye til før noe blir slettet. Hvis en skriver om naboen som er utro, og det er åpenbart at hun ikke har en utro nabo, så kan hun jo reelt sett være interessert i hva man bør gjøre i en slik situasjon, eller hun kan innhente råd på vegne av andre, eller hun lurer på å være utro selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå