Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg er så sur! Det er godt mulig det er smålig av meg, hun hadde en liste over navn hun og mannen hadde funnet. «Mitt» navn sto ikke på den listen. Vi diskuterte litt hva som var fint da hun spørte meg om hva navn jeg likte, har hatt et navn jeg har sagt jeg skal ha i ALLE år. Da hun fikk jenta her om dagen var ting bom stilt, og plutselig kom annonseringen av navnet som var det jeg har sagt jeg ville ha i alle år. Blanding av sur, sint, og skuffa.... sikkert barnslig av meg å reagere sånn, men vil heller spy det ut her enn å ende opp me då si det til henne... Anonymkode: ff388...f22
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Barnslig av deg, men likevel riktig å spy det ut het i stedet for over søsteren din. Hva er navnet, da? Anonymkode: dded6...a65
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Jeg synes ikke du er barnslig. Dette har vært diskutert opp og ned i dusinvis av tråder tidligere, og alltid mener de fleste at man bare må ta seg sammen, «ingen eier et navn» osv... Men som vanlig er ikke folk veldig nyanserte her inne, og mange evner ikke sette seg inn i andres situasjon. Skjønner du er skuffet! Hadde det vært meg, hadde jeg nevnt til «alle» at jeg i forkant har sagt st mitt barn skal hete det, at søster visste dette, og at det blir to med samme navn hvis jeg og fikk en jente. Sikkert like barnslig det, men 🤷🏻♀️ Anonymkode: d9ee0...2d0
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Jeg vet ikke hvor mange navn det er i barneboka, men det er MANGE ! At søstern din klarer å ta det ene navnet som hun vet at du liker, syns jeg det er hun som er barnslig ! Her i familien har den med favorittnavn enten holdt kjeft om yndlingsnavnet, eller sagt til den gravide tusen ganger at Lise er opptatt ! Jeg hadde sagt : " Så koselig ! Da blir det 2 Lise i familien !" Anonymkode: 10c41...688
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så sur! Det er godt mulig det er smålig av meg, hun hadde en liste over navn hun og mannen hadde funnet. «Mitt» navn sto ikke på den listen. Vi diskuterte litt hva som var fint da hun spørte meg om hva navn jeg likte, har hatt et navn jeg har sagt jeg skal ha i ALLE år. Da hun fikk jenta her om dagen var ting bom stilt, og plutselig kom annonseringen av navnet som var det jeg har sagt jeg ville ha i alle år. Blanding av sur, sint, og skuffa.... sikkert barnslig av meg å reagere sånn, men vil heller spy det ut her enn å ende opp me då si det til henne... Anonymkode: ff388...f22 Har du en datter i magen? Hvis ikke: ta deg en bolle. Anonymkode: 96337...4fa
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Dårlig gjort av søsteren din! Anonymkode: 48486...579
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Sagt det før. Har du et navn du elsker, ikke del det før barnet er her. Din søster er i sin fulle rett å ta det navnet, jeg skjønner du blir lei deg men du GAV de jo navnet. Hvorfor sa du det? Anonymkode: 6e763...3e4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Dette er grunnen til at vi holder navnet til den kommende babyen hemmelig. Anonymkode: 27130...033
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Er vel ikke så rart når hun har hørt navnet i alle år? Hold slikt for deg selv! Men dårlig gjort av henne. Men ikke sikkert du ville brukt det uansett, må jo møte (og faktisk få baby med rett kjønn) først for å se om navnet passer. Anonymkode: a6e61...529
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Her må jeg si at det var dårlig gjort av din søster. Og hun vet det tydeligvis også, siden det, som du sier, ble stille før hun plutselig annonserte navnet. Men siden du har sagt i alle år at du skal kalle ditt barn dette, ja så gjør du det om du fortsatt føler det slik når du får barn selv. Evt med et navn i tillegg, så det ikke blir helt likt. Anonymkode: 6d75b...d8c
Tøystykke Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Du kan fortsatt bruke navnet. Du har jo advart om det så da er det på hennes kappe at søskenbarna heter det samme
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Smålig gjort av søsteren din, hadde blitt sur. Når det er sagt er det jo ikke sikkert du får en datter noen gang. Noen får bare gutter. Anonymkode: f9770...f72
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 1.men mindre du er gravid med ei jente nå så er det ikke sikkert du noen ganger får brukt navnet selv (jeg har tre gutter og min søster 2 gutter og 1 jente, mens min mann har 12 fettre, 2 brødre og 1 kusine) 2. si til din søster at du er glad du fikk lov til å bestemme navnet på din niese. Ikke sikkert hun like det 3. finn et annet navn til din potensielle jente og ti stille. Anonymkode: 9b68b...2ce
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Jeg hadde klikket! Greit at man kan holde det for seg selv hvis man har et spesielt navn, men av søstre forventer jeg at sånne ting respekteres. Og så hadde jeg gitt beskjed om at jeg fremdeles aktet å bruke det navnet dersom jeg en gang skulle få en jente. Om hun ikke tåler at barna har likt navn får hun finne et annet. Anonymkode: 70d81...966
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 barnslig av deg. du eier ikke navn Anonymkode: 6ef14...0bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 Er du gravid? Venter du en jente? Det er dumt å hisse seg opp før du vet at du eventuelt kommer til å få en jente. Og du burde ikke sagt navnet. Anonymkode: 060fd...2ab
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 Det er fullstendig likegyldig om HI er gravid eller venter en jente. Det handler om å vise en smule respekt og ta hensyn til ens nærmeste. Anonymkode: 48486...579
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 Hadde kort det klinkende klart for henne at det var "ditt" navn og at du kommer til å bruke det når du får en datter, så om hun ikke vil at deres barn skal hete det samme så får hun bare bytte navn. Anonymkode: 10693...1ce
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #21 Skrevet 1. mai 2018 Du kan jo bare bruke det samme hvis du får en jente 🙂 er det et spesielt navn eller et typisk topp 20 navn? Anonymkode: 0ebe7...18a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #22 Skrevet 1. mai 2018 Søsteren din er virkelig kjip. Men hvis du velger å kalle en datter ved samme navn (som flere her foreslår), så er det desverre du som vil fremstå litt rar Anonymkode: a3be9...df9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #23 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde kort det klinkende klart for henne at det var "ditt" navn og at du kommer til å bruke det når du får en datter, så om hun ikke vil at deres barn skal hete det samme så får hun bare bytte navn. Anonymkode: 10693...1ce Ved å gjøre dette til en prinsippsak så er det bare hi som ender opp som «taperen». Er jo bare hi som virker merkelig ved å bruke samme navn som sin søster. Anonymkode: 060fd...2ab
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #24 Skrevet 1. mai 2018 Eg hadde sannsynligvis blitt så sur at eg hadde tatt avstand fra henne og da hadde det heller ikke blitt noe problem å bruke samme navn. Anonymkode: 5658b...4d9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #25 Skrevet 1. mai 2018 Kjære vene, nå gjør du deg til latter! Er du sikker på at du vil få en jente da? Har fått barn i 18 år her og hadde navnet Thomas klart alle 5 gangene, men hva kom ut? Jo jenter alle fem Og ei venninne ventet en sønn og spurte om hun kunne ta navnet Thomas. Værsågod, da jeg ikke har copyright på navnet! Anonymkode: ea5c1...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå