Gå til innhold

Er hun sulten hun da stakkars...?

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Da skal jeg puste med magen og ikke ta meg nær av det. :) Takker for feedbacken og forståelsen fra de som har følt på det samme i "kampens hete". Det handler vel ikke så mye om hvordan man har det, men hvordan man tar det, så da får jeg heller ta det litt bedre.

Angående refluks har jeg ærlig talt ikke tenkt på det, ei heller på låsninger. Er kun i vogn og i bilen når hun er våken det er slik gråt. Ellers ligger hun fint på ryggen, og om hun får oppmerksomhet i bilstolen, eller en leke mens vi venter så er hun fornøyd. Jeg skal lese meg litt opp, så takker for tipsene - jeg skal se på det ! 

Anonymkode: cf866...a8b

Jeg blir alltid så glad inni meg, når brukere her inne klarer å ta til seg velmenende råd 😊 Viser at det ikke alltid behøver å være krangling og uenighet her inne ❤️

Lykke til med jenta di❤️

Anonymkode: deb99...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir alltid så glad inni meg, når brukere her inne klarer å ta til seg velmenende råd 😊 Viser at det ikke alltid behøver å være krangling og uenighet her inne ❤️

Lykke til med jenta di❤️

Hehe, takk takk :) 

Skrevet
På 30.4.2018 den 13.03, Anonym bruker skrev:

Og å bli fornærma for det, indikerer jo at du føler deg truffet? 

Om du vet at du har gjort alt rett, hvorfor tar du en fremmeds ord inn over deg? Hun vet jo ikke noe om deg og din morsgjerning.

Anonymkode: 7e4b7...073

Det er lett å gå rundt og være bekymret for å ikke være ei god mor, særlig hvis man er inne på sider som dette. Man kan bli ganske kritisk til seg selv. Det er sårt å ikke kunne gi barnet sitt det det trenger til enhver tid(feks å bære det)

At man føler seg truffet, betyr ikke at kommentaren stemmer. Det betyr ikke at man virkelig er ei dårlig mor.

Anonymkode: f671f...b24

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til med jenta di❤️

Hun fikk ganske hyggelige råd på en fin måte. Noen ganger går folk ut ganske streng veldig fort, og da forstår jeg at det kan gå i vranglås.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun fikk ganske hyggelige råd på en fin måte. Noen ganger går folk ut ganske streng veldig fort, og da forstår jeg at det kan gå i vranglås.

Det frista ærlig talt å blir vrang tilbake, når noen kalte meg teit. Eller jeg fikk beskjed om at livet mitt nok ville bli veldig vanskelig om jeg tok alt på den måten. Men, selv om jeg kanskje er hårsår og nærtagen på noe, så er nok ikke det hele bildet ;) Og det er det som er lett å glemme når man svarer å tråder selv, at en brøkdel av en reaksjon eller en situasjon på ingen måte trenger å representere hele personen.

Skrevet

Men, ærlig talt, small talk? Det er da ganske mye annet man kan si enn å dikkedare og spørre ungen om den er sulten? Hvis man lurer på om ungen er sulten, så spør man mor. Å «alliere seg» med ungen på det viset, hinter da til at mor ikke skjønner at ungen må ha mat! Hvis man lurer på hvorfor ungen skriker, så spør man mor, enkelt og greit.

Anonymkode: bffc0...996

Skrevet

Ok, så nå at hun spurte mor, men dere skjønner hva jeg mener. Det er tonen i slike spørsmål som har den kjipe effekten. Jeg var plaget av at gamle damer «spurte» ungen.

Anonymkode: bffc0...996

Skrevet

Huff, kjenner meg igjen. Min var også en high need baby, bare fornøyd dersom vi hadde kroppskontakt eller ble bært. Døgnet rundt. Noen ganger MÅ man jo bare, og da vil man helst slippe velmenende råd. Man er jo gjerne ganske utslitt og fortvilet selv. Jeg sjekket ut både refluks, låsninger, intoleranser- alt. Men babyen var helt frisk, kun et helt vanvittig behov for nærkontakt. Vogna ble solgt som ny i Finn annonsen😉 I dag er han 5 år og fortsatt mer kosete enn normalen 😅 

Anonymkode: b6fb7...ddb

Skrevet

Du er for nærtagende. Ser hva du mener, og ville vel ikke kommentert sånn selv. Når jeg står overfor en mor med hylgrinende baby er reaksjonen min å prøve å smile på en sympatisk måte. 😌

Men å komme med en bitende kommentar tilbake får deg bare til å fremstå teit. Det er ikke vondt ment, vi mennesker blir stressa av babygråt og sier ikke alltid det rette..,

Da syns jeg min svigermor hadde en mye verre opplevelse. Hun var i nøyaktig samme sutuasjonen som deg, inne på et senter. Plutselig stopper en eldre dame opp og skjeller hun ut etter noter. «Du skulle aldri hatt barn» og den type utsagn. Hun gikk gråtende hjem, og snakker om episoden fortsatt, 50 år etterpå.

Skrevet

Hvis du har mulighet til å koble ut airbagen på passasjersiden kan du prøve å ha babyen der. Da kan dere i hvert fall se hverandre. 

Anonymkode: 51a7b...0bb

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er lett å gå rundt og være bekymret for å ikke være ei god mor, særlig hvis man er inne på sider som dette. Man kan bli ganske kritisk til seg selv. Det er sårt å ikke kunne gi barnet sitt det det trenger til enhver tid(feks å bære det)

At man føler seg truffet, betyr ikke at kommentaren stemmer. Det betyr ikke at man virkelig er ei dårlig mor.

Nei, overhodet ikke - men så lenge man vet at det ikke er sant, hvorfor så sår? Hvis noen fremmede kaller meg "homo", så blir jeg jo ikke sur, liksom? Hvis det stemmer så trenger jeg ikke bli sur, da har de jo rett. Hvis det ikke stemmer - og jeg VET jo selv at jeg er hetero - så treffer det i alle fall ikke på noe vondt sted? 

Anonymkode: 7e4b7...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...