Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Det skal være dugnat i barnehagen førstkommende uke. Foreldrene blir satt til å vaske ned avdelingene, samt feie, rake, spyle og snekre et par småting utendørs. Jeg synes at vaskingen innendørs er helt urimelig! Hvordan gjør de det i de barnehagene dere andre benytter? Anonymkode: a52be...dbb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det skal være dugnat i barnehagen førstkommende uke. Foreldrene blir satt til å vaske ned avdelingene, samt feie, rake, spyle og snekre et par småting utendørs. Jeg synes at vaskingen innendørs er helt urimelig! Hvordan gjør de det i de barnehagene dere andre benytter? Anonymkode: a52be...dbb Hvorfor er det mer urimelig å vaske inne enn å gjøre ting utendørs? Anonymkode: 821ed...141
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skal være dugnat i barnehagen førstkommende uke. Foreldrene blir satt til å vaske ned avdelingene, samt feie, rake, spyle og snekre et par småting utendørs. Jeg synes at vaskingen innendørs er helt urimelig! Hvordan gjør de det i de barnehagene dere andre benytter? Anonymkode: a52be...dbb Der er det kun dugnad ute. Vasking er selvsagt ikke noe vi blir satt til å gjøre. Anonymkode: 8a368...db8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det mer urimelig å vaske inne enn å gjøre ting utendørs? Anonymkode: 821ed...141 Det bør de gjøre selv, eller ha vaskepersonal til å utføre. Anonymkode: a52be...dbb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Innvendig vask er det faktisk noen retningslinjer for, og skal derfor gjøres av innleid fagpersonale, har jeg hørt 🤔 Her har vi kun fikset ute (gravd, satt opp gjerde etc), og malt veggene på en avdeling inne en gang. Aldri vask. Det leier de inn firma til (daglig, og «hovedvask» jevnlig) Anonymkode: b199c...183
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det bør de gjøre selv, eller ha vaskepersonal til å utføre. Anonymkode: a52be...dbb Men jeg skjønner ikke hvorfor det er annerledes enn å gjøre ting ute. For tingene ute kan de og gjøre selv eller få andre til å gjøre. Så hvorfor er det annerledes? Hos oss så har foreldre vasket leker og barnestoler på småbarnsavdelingen (det er mange) Anonymkode: 821ed...141
MarshOfDecay Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 Vi gjør det hvert år, vi. Ikke vanlig rengjøring, selvfølgelig, men vegger, tak, inni skap etc. Vårrengjøring, rett og slett Det er da ikke noe problem å gjøre dette?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #8 Skrevet 29. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Innvendig vask er det faktisk noen retningslinjer for, og skal derfor gjøres av innleid fagpersonale, har jeg hørt 🤔 Her har vi kun fikset ute (gravd, satt opp gjerde etc), og malt veggene på en avdeling inne en gang. Aldri vask. Det leier de inn firma til (daglig, og «hovedvask» jevnlig) Anonymkode: b199c...183 Det har aldri jeg hørt. Det er ganske vanlig at brnehageansatte vasker ting som ikke blir gjort under daglig vask (hyller, stoler, leker,,inni kjøkkenskaper osv), og de ansatte er ikke fagpersonale Anonymkode: 821ed...141
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #9 Skrevet 29. april 2018 Skulle fint sett gjennom fingrene med dette, jeg suger på utearbeid og ksn ikke håndtere en hammer engang. Langt mindre hoppetusse og motorsag som var i sving på dugnad ger. Anonymkode: 44ee8...5dc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #10 Skrevet 29. april 2018 Jeg synes bare det er provoserende. Særlig med tanke på at barnehagen er privat og håver inn millioner.... De holder også stengt 6 uker i året, men kun juli er betalingsfri. Pusle litt ute er sosialt, skrubbe innvendig er utnytting. Anonymkode: a52be...dbb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #11 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes bare det er provoserende. Særlig med tanke på at barnehagen er privat og håver inn millioner.... De holder også stengt 6 uker i året, men kun juli er betalingsfri. Pusle litt ute er sosialt, skrubbe innvendig er utnytting. Anonymkode: a52be...dbb Er det det at vasking er nedverdigende eller hva er det? For du har jo tydeligvis ikke noe i mot arbeid ute Anonymkode: 821ed...141
MarshOfDecay Skrevet 29. april 2018 #12 Skrevet 29. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes bare det er provoserende. Særlig med tanke på at barnehagen er privat og håver inn millioner.... De holder også stengt 6 uker i året, men kun juli er betalingsfri. Pusle litt ute er sosialt, skrubbe innvendig er utnytting. Anonymkode: a52be...dbb Vi har skravlet og kost oss hver gang, vi. Det er jo mange som vasker sammen..
aanonym Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes bare det er provoserende. Særlig med tanke på at barnehagen er privat og håver inn millioner.... De holder også stengt 6 uker i året, men kun juli er betalingsfri. Pusle litt ute er sosialt, skrubbe innvendig er utnytting. Anonymkode: a52be...dbb Det er faktisk ganske provoserende. Private barnehager er i mange tilfeller big business - subsidiert av våre skattepenger!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det det at vasking er nedverdigende eller hva er det? For du har jo tydeligvis ikke noe i mot arbeid ute Anonymkode: 821ed...141 Jeg har akkurat svart at jeg ser mellom fingrene siden det er behagelig å gjøre noe jeg kan. Men - vasking er noe som MÅ gjøres, noe bhg er pålagt. Det er ikke dugnadsarbeid. Dugnad handler om å gjøre noe som ikke er nødvendig, men som kommer barna til gode. Det handler ikke om "too posh to wash" i det hele tatt. Anonymkode: 44ee8...5dc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #15 Skrevet 29. april 2018 Vi vasker også inne på dugnad, privat barnehage. Barnehagen er ren når vi kommer, men det utføres nedvask fra tak til gulv. Hvite vegger er ikke hvite viser det seg, når man begynner å skrubbe... Anonymkode: 0c74c...202
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skal være dugnat i barnehagen førstkommende uke. Foreldrene blir satt til å vaske ned avdelingene, samt feie, rake, spyle og snekre et par småting utendørs. Jeg synes at vaskingen innendørs er helt urimelig! Hvordan gjør de det i de barnehagene dere andre benytter? Anonymkode: a52be...dbb Dugnad ute, spleise på rundvask inne (den faste renholderen tar det). Anonymkode: f7b5a...8df
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #17 Skrevet 30. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes bare det er provoserende. Særlig med tanke på at barnehagen er privat og håver inn millioner.... De holder også stengt 6 uker i året, men kun juli er betalingsfri. Pusle litt ute er sosialt, skrubbe innvendig er utnytting. Anonymkode: a52be...dbb Enig. Renhold bør være inkludert i de utgiftene en barnehage budsjetterer med, på samme måte som dopapir, printerblekk og fargeblyanter er regnet med. Anonymkode: f7b5a...8df
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #18 Skrevet 30. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Renhold bør være inkludert i de utgiftene en barnehage budsjetterer med, på samme måte som dopapir, printerblekk og fargeblyanter er regnet med. Anonymkode: f7b5a...8df Men hvis foreldrene er med og tar storvasken, blitt det mer penger til fargeblyanter og ark. For det er der det blir spart inn penger hvis barnehagen skal betale noen for å vaske. Eierne får sinne penger uansett. Og hadde de ikke tjent noe på å eie barnehager, hadde de ikke giddet å eie dem. Det er en konsekvens av å ha private barnehager (eller sykehjem eller andre nødvendige ting). Anonymkode: b59f8...311
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #19 Skrevet 30. april 2018 Vi vasker inne. Men ikke vanlig vask, mer vårrengjøring. Vasking av vegger og tak, olje benkeplater osv. Dugnaden er en kjempe kjekk dag for voksne og barn. Alle jobber, ungene leker, vi spiser mye god mat (alle tar med mat, og så setter vi all maten på felles bord) og koser oss. Og hver eneste dugnad innbiller jeg meg en stakket stund at jeg kunne trivdes i et 70talls kollektiv. 😊 Vi har forresten en privat, ideell barnehage. Hadde jeg hatt ungene mine i en kommersiell barnehage hvor eierne tok ut millioner hadde jeg ikke likt dugnaden. Men i vår barnehage er det ingen som tar ut utbytte. Pengene går inn i drift og vedlikehold osv. Da blir det noe helt annet. Anonymkode: 8e9e0...de8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #20 Skrevet 30. april 2018 Vi pleier å vaske stoler, bord og vindu inne, i tillegg til å ordne litt ute. Sånne ting som man gjerne ikke får vasket skikkelig ellers. Hyggelig og sosialt og ikke spesielt slitsomt. Barna hjelper også gjerne til. Anonymkode: 6efe8...eba
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #21 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hvis foreldrene er med og tar storvasken, blitt det mer penger til fargeblyanter og ark. For det er der det blir spart inn penger hvis barnehagen skal betale noen for å vaske. Eierne får sinne penger uansett. Og hadde de ikke tjent noe på å eie barnehager, hadde de ikke giddet å eie dem. Det er en konsekvens av å ha private barnehager (eller sykehjem eller andre nødvendige ting). Anonymkode: b59f8...311 Nei, du mener: hvis foreldrene er med og tar storvasken, blir det mer penger til EIERNE. Anonymkode: f7b5a...8df
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #22 Skrevet 30. april 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skal være dugnat i barnehagen førstkommende uke. Foreldrene blir satt til å vaske ned avdelingene, samt feie, rake, spyle og snekre et par småting utendørs. Jeg synes at vaskingen innendørs er helt urimelig! Hvordan gjør de det i de barnehagene dere andre benytter? Anonymkode: a52be...dbb Samme her. Synes også det er litt rart... Anonymkode: a7c86...0d0
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #23 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, du mener: hvis foreldrene er med og tar storvasken, blir det mer penger til EIERNE. Anonymkode: f7b5a...8df Enig. Anonymkode: a52be...dbb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #24 Skrevet 30. april 2018 Vi er jo faktisk kunder av barnehagen. De har makspris + 700kr i mat hver måned. Er det ikke spesielt å be kundene vaske bedriften? Det handler ikke om hvorvidt jeg synes vasking er nedverdigende eller ikke. Anonymkode: a52be...dbb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #25 Skrevet 30. april 2018 Barnehagen mine barn gikk i hadde alltid dugnad som var å vaske barnehagen innvendig. En privat barnehagen som heller ville bruke pengene på å kjøpe leker, bruke pengene på oppussing osv enn å hyre inn noen til å ta grovvasken. Jeg satt i SU noen år, så dette ble behandlet hvert år siden noen forelder klaget på at de måtte vaske på hver dugnad. Folk tenker kanskje ikke over st sandkasse leker må byttes ut, inneleker slites ut, hobbymateriell må kjøpes og blir brukt så da må faktisk pengepotten de har prioriteres. Og da syns jeg det er mye bedre å vaske to dager i året enn at ungene får mindre leker, gamle og slitte ting enn at jeg slenger over vaskefillen noen timer. For å få ett vaskefirma til å gjøre slikt koster mye. Med mange foreldre tar dette kort tid, med ett firma med noen få personer tar dette lang tid. Anonymkode: aa609...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå