Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #26 Skrevet 29. april 2018 42 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg nærmer meg 50, er ikke særlig interessert i internett/data, men har likevel hørt om disse algoritmene Før jeg visste noe om det påstod jeg at slike måtte finnes, og ble kalt paranoid av de fleste jeg kjenner, for det var jo alltid fullstendig tilfeldig at det plutselig dukket opp reklamer eller andre tilbud etter at jeg hadde søkt på det... de ler ikke like mye lenger, men de fleste er fremdeles skremmende naive, synes jeg. Jeg er enig i at det er skummelt. En ting er reklame, men ordentlig skummelt er det når de på den måten vil tilby de nyhetene de tror du er interessert i, ikke alle nyheter. Da er måten de kan fordumme befolkninger og styre valg på skremmende! Anonymkode: 9081f...23a Hvordan mener du de kun viser nyheter de tror du er interessert i? Facebook gjør ikke det? Anonymkode: 68cd8...f59
Hjertefru Skrevet 29. april 2018 #27 Skrevet 29. april 2018 Hæ? At Siri avlytter det som blir sagt og rapporterer til Facebook og andre apper?? Er det fakta?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #28 Skrevet 29. april 2018 1 time siden, Hjertefru skrev: Hæ? At Siri avlytter det som blir sagt og rapporterer til Facebook og andre apper?? Er det fakta? Du kan skru av Siri. Men trenger ikke være Siri. Kan være høyttalerfunksjonen i andre apper og. Dette kan skrus av. Men noen apper blir jo omtrent ubrukelige uten da. Anonymkode: 92a7c...3fa
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #29 Skrevet 29. april 2018 2 hours ago, Hjertefru said: Hæ? At Siri avlytter det som blir sagt og rapporterer til Facebook og andre apper?? Er det fakta? Det er ikke sant! Se linken jeg la ved lengre opp. Det er bare en myte som dessverre ble veldig populær å tro på etter skandalen til Facebook tidligere i år. De har solgt informasjon til folk de kanskje ikke burde solgt det til, men de bruker absolutt ikke mikrofonene deres til å avlytte samtaler. VÆR LITT KILDEKRITISKE! Bruk Google, og les dere opp på forskjellige kilder så finner dere fort ut at at dette ikke er sant. Anonymkode: 68cd8...f59
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #30 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke sant! Se linken jeg la ved lengre opp. Det er bare en myte som dessverre ble veldig populær å tro på etter skandalen til Facebook tidligere i år. De har solgt informasjon til folk de kanskje ikke burde solgt det til, men de bruker absolutt ikke mikrofonene deres til å avlytte samtaler. VÆR LITT KILDEKRITISKE! Bruk Google, og les dere opp på forskjellige kilder så finner dere fort ut at at dette ikke er sant. Anonymkode: 68cd8...f59 Men hvordan skal vi vite at linken du la ut er sannheten? Anonymkode: a565a...e7a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #31 Skrevet 29. april 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Men hvordan skal vi vite at linken du la ut er sannheten? Anonymkode: a565a...e7a Nå er det i alle fall mer sannsynlig at det er sant enn at det en tilfeldig dame som så en Facebook reklame hun synes var rar sier er sant. Det var bare en link jeg la ut fordi jeg synes det var en bra artikkel. Hvis du prøver så finner du hauger av artikler som sier det samme. Facebook har også offisielt benektet at de gjør det, det ville i de aller fleste land vært ulovlig. Om du leser artikkelen jeg linket til ser du også at å bruke mikrofoner til å avlytte samtaler for å skreddersy reklame ikke lønner seg. Det er kjempeavansert og koster nok mer enn de ville fått inn ved å selge informasjonen de får. Det ville brukt ekstreme mengder data, og språket vårt er altfor avansert til at maskiner effektivt kan bruke det på den måten. Anonymkode: 68cd8...f59
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #32 Skrevet 29. april 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det i alle fall mer sannsynlig at det er sant enn at det en tilfeldig dame som så en Facebook reklame hun synes var rar sier er sant. Det var bare en link jeg la ut fordi jeg synes det var en bra artikkel. Hvis du prøver så finner du hauger av artikler som sier det samme. Facebook har også offisielt benektet at de gjør det, det ville i de aller fleste land vært ulovlig. Om du leser artikkelen jeg linket til ser du også at å bruke mikrofoner til å avlytte samtaler for å skreddersy reklame ikke lønner seg. Det er kjempeavansert og koster nok mer enn de ville fått inn ved å selge informasjonen de får. Det ville brukt ekstreme mengder data, og språket vårt er altfor avansert til at maskiner effektivt kan bruke det på den måten. Anonymkode: 68cd8...f59 ...håper du har rett. Anonymkode: a565a...e7a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #34 Skrevet 30. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: 🤦🤦🤦 Anonymkode: 68cd8...f59 Hva mener du med det? Anonymkode: a565a...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå