Gå til innhold

Folk på Finn som ikke svarer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 4/25/2018 den 9.20, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev jo at jeg har tilbudt meg å betale ekstra for det. Pluss at for mange, så er det ikke noe offer å slenge noe i postkassen. Og for noen, er det kanskje til og med hyggelig å være litt grei. 

Det er noe styr å sende, det gidder ikke jeg å gjøre. Så grei er jeg altså ikke

Anonymkode: 8150a...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke frekt. De hadde jo vært fint om alle hadde fått svar, men det kan jo tenkes at det kommer så mange henvendelser at man ikke klarer / orker å svare på alle. Vi solgte mye på Finn i forbindelse med flytting for noen år siden, og vi svarte ikke alle som henvendte seg, vi begynte øverst på lista og kommuniserte med dem som var aktuelle og skrev SOLGT når varen var solgt. Det var i grunn jobb nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er frekt. Ofte mange henvendelser her som gjør det. I tillegg til at det er styrete nok fra før med folk som maser, pruter, skal ha ting sendt gratis, vil ha varer gratis,  ha sendt gis bort ting, ikke dukker opp til avtale osv. I tillegg til at 50% av dem som svarer skal ha det tilsendt selvom det alltid står i annonsen at det må hentes 🙄 Fortsetter å bli overrasket over hvor mange irriterende folk det finnes på Finn, og skjønner ofte ikke at jeg gidder å selge/gi bort så mye der 🙈

Når noe ikke blir satt som solgt før noen dager etterpå er det som regel at den som skulle kjøpe ikke dukker opp, dukker opp med halvparten av avtalt pris osv. Og at jeg da kontakter neste på lista.. 

Anonymkode: 2b1e2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 15.33, gale damen skrev:

Da er vi uenige.

Du mener at det er uhøflig å ikke svare på lasset med meldinger, jeg mener at det er fullt forståelig å ikke bruke tiden på det.

Er det mulig å bli så kvervulerende ?

Hi sitt tilfelle er ikke som ditt.

Det er uhøflig å ikke svare, så lenge det ikke er presisert i annonsen at varen ikke kan sendes. De færreste får 160 svar.

Anonymkode: 2b2a5...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig å bli så kvervulerende ?

Hi sitt tilfelle er ikke som ditt.

Det er uhøflig å ikke svare, så lenge det ikke er presisert i annonsen at varen ikke kan sendes. De færreste får 160 svar.

Anonymkode: 2b2a5...413

DU mener at det er uhøflig.

JEG mener at  det er helt greit.

Det er slett ikke sikkert at HI ikke fikk hva det nå var fordi den skulle sendes. Det kan være at hun var nr 36 på listen.

For øvrig ser jeg ikke at jeg skulle være mer kverulerende enn det du er. Det er vanskelig å ha en diskusjon helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt uhøflig å ikke svare på høflige henvendelser som er innenfor det som står i annonsen. 

Vil man ikke sende, skriver man det og ksn med god samvittighet la være å svare. 

Har man solgt varen, men den ikke er blitt hentet, skriver man reservert i annonsen og kan med god samvittighet la være å svare. 

Er varen solgt og hentet sletter man annonsen ev skriver solgt og kan med god samvittighet la være å svare. 

Ellers svarer man selvsagt alle. Med klipp og lim tar det ikke mange sekund. 

Dannelse er en mangelvare i dagens samfunn. 

Anonymkode: 8b62c...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg tror dette er min tråd? 

Jeg sliter i så fall fortsatt med at folk ikke svarer på Finn. Det burde egentlig være mulig å rapportere dem, for man kaster jo bort mye tid på å vente.

Bare den siste uka har jeg flere ganger tatt kontakt med forskjellige selgere, sagt rett ut at jeg ønsker å kjøpe uten dikkedarer, og signert med fullt navn. Det som skjer da er null svar, annonsen merkes IKKE med "solgt", og jeg blir gående litt på vent fordi det er dumt å avtale med andre hvis et svar er rett rundt hjørnet. 

Sykt irriterende. 

Anonymkode: a455c...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror dette er min tråd? 

Jeg sliter i så fall fortsatt med at folk ikke svarer på Finn. Det burde egentlig være mulig å rapportere dem, for man kaster jo bort mye tid på å vente.

Bare den siste uka har jeg flere ganger tatt kontakt med forskjellige selgere, sagt rett ut at jeg ønsker å kjøpe uten dikkedarer, og signert med fullt navn. Det som skjer da er null svar, annonsen merkes IKKE med "solgt", og jeg blir gående litt på vent fordi det er dumt å avtale med andre hvis et svar er rett rundt hjørnet. 

Sykt irriterende. 

Anonymkode: a455c...49c

Jeg er enig. I tillegg har vi dem som først svarer, men så plutselig blir borte midt i samtalen. Sykt irriterende, man kan jo ikke kjøpe noe annet mens man venter på svaret heller, ettersom bud egentlig er bindende. Det har i grunn fått meg til å slutte å bruke Finn.

Anonymkode: 92829...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. I tillegg har vi dem som først svarer, men så plutselig blir borte midt i samtalen. Sykt irriterende, man kan jo ikke kjøpe noe annet mens man venter på svaret heller, ettersom bud egentlig er bindende. Det har i grunn fått meg til å slutte å bruke Finn.

Anonymkode: 92829...7cb

Det samme gjelder de som skal kjøpe og som bare forsvinner mot slutten av samtalen. Da går man gjerne glipp av andre kjøpere for avtalen er jo egentlig bindende. Så plutselig dukker de opp og skal ikke ha varen likevel, eller man må gi opp etterhvert når man ikke hører fra dem. Skulle en gang selge noe og priste det lavt for å få det raskt ut. En kontaktet meg og ville ha det og vi avtalte alt utenom klokkeslettet da de måtte ha hjelp av noen. Da det var gått flere dager og varen virkelig måtte ut, måtte jeg selge til noen andre da kjøper ikke var mulig å få tak i. Selv om jeg sendte beskjed til kjøper om at jeg nå hadde solgt til noen andre så ga de lyd fra seg noen dager senere og ville kjøpe....  

Anonymkode: f86ff...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det samme gjelder de som skal kjøpe og som bare forsvinner mot slutten av samtalen. Da går man gjerne glipp av andre kjøpere for avtalen er jo egentlig bindende. Så plutselig dukker de opp og skal ikke ha varen likevel, eller man må gi opp etterhvert når man ikke hører fra dem. Skulle en gang selge noe og priste det lavt for å få det raskt ut. En kontaktet meg og ville ha det og vi avtalte alt utenom klokkeslettet da de måtte ha hjelp av noen. Da det var gått flere dager og varen virkelig måtte ut, måtte jeg selge til noen andre da kjøper ikke var mulig å få tak i. Selv om jeg sendte beskjed til kjøper om at jeg nå hadde solgt til noen andre så ga de lyd fra seg noen dager senere og ville kjøpe....  

Anonymkode: f86ff...aeb

Jupp, det er de sikkert også, men jeg har aldri opplevd det når vi har prøvd å selge noe. Der er hovedproblemet at vi ofte ikke får noen svar i det hele tatt. Så, sant, hverken kjøp eller salg på Finn er særlig enkelt...

Anonymkode: 92829...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 20.56, Anonym bruker skrev:

To ganger på rad nå har jeg opplevd at selgere ikke gidder å svare meg på Finn. Jeg sender mld og sier jeg gjerne vil kjøpe hvis de kan sende (og at jeg kan betale ekstra for det), men hører ingenting. Annonsen blir liggende 1-3 dager til, før det plutselig bare står solgt. 

Er dette vanlig? Jeg synes det er litt frekt, jeg. Går an å si «sender ikke, sorry» eller noe hvis det er problemet. Vil dog understreke at jeg aldri ville spurt hvis det stod «må hentes» e.l. 

Anonymkode: a455c...49c

Frekt og desverre vanlig. 

Anonymkode: 66352...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...