Gå til innhold

Folk på Finn som ikke svarer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To ganger på rad nå har jeg opplevd at selgere ikke gidder å svare meg på Finn. Jeg sender mld og sier jeg gjerne vil kjøpe hvis de kan sende (og at jeg kan betale ekstra for det), men hører ingenting. Annonsen blir liggende 1-3 dager til, før det plutselig bare står solgt. 

Er dette vanlig? Jeg synes det er litt frekt, jeg. Går an å si «sender ikke, sorry» eller noe hvis det er problemet. Vil dog understreke at jeg aldri ville spurt hvis det stod «må hentes» e.l. 

Anonymkode: a455c...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To ganger på rad nå har jeg opplevd at selgere ikke gidder å svare meg på Finn. Jeg sender mld og sier jeg gjerne vil kjøpe hvis de kan sende (og at jeg kan betale ekstra for det), men hører ingenting. Annonsen blir liggende 1-3 dager til, før det plutselig bare står solgt. 

Er dette vanlig? Jeg synes det er litt frekt, jeg. Går an å si «sender ikke, sorry» eller noe hvis det er problemet. Vil dog understreke at jeg aldri ville spurt hvis det stod «må hentes» e.l. 

Anonymkode: a455c...49c

Ja, det tror jeg er ganske vanlig. Og ja, det er jo dårlig folkeskikk.

Anonymkode: c6e30...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal de ha ekstra arbeid med å sende ting til deg?

Jeg har solgt en del på finn. Uten unntak skriver jeg at ting MÅ HENTES.

Likevel raser det inn med meldinger om at jeg må levere, de vil ikke betale så mye, og jeg må levere, jeg må sende etc etc.

Når jeg legger ut en annonse vet jeg at det blir mange, mange meldinger. Førstemann som svarer, og som faktisk er interessert i å hente hos meg, vil betale det jeg ber om og ikke "kan komme om to-tre uker, kanskje", får tilslaget hos meg.

Alle som det er ekstra dill med lukes ut umiddelbart, og nei, klok av skade gir jeg ikke beskjed, for da skal det nemlig diskuteres om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg forstår at det er irriterende å ikke få svar, men jeg har full forståelse for at folk ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gale damen skrev:

Men hvorfor skal de ha ekstra arbeid med å sende ting til deg?

Jeg har solgt en del på finn. Uten unntak skriver jeg at ting MÅ HENTES.

Likevel raser det inn med meldinger om at jeg må levere, de vil ikke betale så mye, og jeg må levere, jeg må sende etc etc.

Når jeg legger ut en annonse vet jeg at det blir mange, mange meldinger. Førstemann som svarer, og som faktisk er interessert i å hente hos meg, vil betale det jeg ber om og ikke "kan komme om to-tre uker, kanskje", får tilslaget hos meg.

Alle som det er ekstra dill med lukes ut umiddelbart, og nei, klok av skade gir jeg ikke beskjed, for da skal det nemlig diskuteres om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg forstår at det er irriterende å ikke få svar, men jeg har full forståelse for at folk ikke gidder.

Syns du er vanskelig.

Koster ikke mye å være hyggelig. 

Anonymkode: 66352...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har fått 165 meldinger, og 80 % av dem er av den typen som skissert i HI, så begynner det å ta tid, jo.

Om du synes jeg er lite hyggelig og vanskelig, så tar jeg i grunnen ikke det så hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, gale damen skrev:

Men hvorfor skal de ha ekstra arbeid med å sende ting til deg?

Jeg har solgt en del på finn. Uten unntak skriver jeg at ting MÅ HENTES.

Likevel raser det inn med meldinger om at jeg må levere, de vil ikke betale så mye, og jeg må levere, jeg må sende etc etc.

Når jeg legger ut en annonse vet jeg at det blir mange, mange meldinger. Førstemann som svarer, og som faktisk er interessert i å hente hos meg, vil betale det jeg ber om og ikke "kan komme om to-tre uker, kanskje", får tilslaget hos meg.

Alle som det er ekstra dill med lukes ut umiddelbart, og nei, klok av skade gir jeg ikke beskjed, for da skal det nemlig diskuteres om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg forstår at det er irriterende å ikke få svar, men jeg har full forståelse for at folk ikke gidder.

Men dette er jo ikke saken til hi i det hele tatt? Hun presiserer at det IKKE står i annonsen at de ikke vil selge. 

Anonymkode: 8b62c...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er jo ikke saken til hi i det hele tatt? Hun presiserer at det IKKE står i annonsen at de ikke vil selge. 

Anonymkode: 8b62c...09d

Ja, men hun forventer at folk skal svare, og hun legger på en ekstra føring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, gale damen skrev:

Ja, men hun forventer at folk skal svare, og hun legger på en ekstra føring.

Selvsagt forventer hun at folk svarer. Det er alminnelig høflighet og når man har lagt ut noe til salgs så åpner man faktisk for kommunikasjon med andre! 

Hun stiller spørsmål om varen som er lagt ut til salgs og det finnes ingen unnskyldning for å ikke svare høflig tilbake. 

Anonymkode: 8b62c...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er irriterende!! Hva er vitsen med å legge ting ut for salg, hvis en ikke gidder å svare potensielle kjøpere? Og det koster dem ingenting å svare nei dersom de ikke vil sende. Er da normal folkeskikk å svare på spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt forventer hun at folk svarer. Det er alminnelig høflighet og når man har lagt ut noe til salgs så åpner man faktisk for kommunikasjon med andre! 

Hun stiller spørsmål om varen som er lagt ut til salgs og det finnes ingen unnskyldning for å ikke svare høflig tilbake. 

Anonymkode: 8b62c...09d

Da er vi uenige.

Du mener at det er uhøflig å ikke svare på lasset med meldinger, jeg mener at det er fullt forståelig å ikke bruke tiden på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med den gale damen. Jeg har noen ganger fått 40+ henvendelser på en finn annonse. Jeg går i dialog met et par stk av de første som henvender seg og som virker seriøse. Jeg har ikke kapasitet til å prioritere å "snakke med" mange andre når jeg vet at en handel snart er "i boks". 

Ved færre henvendelser kan jeg godt svare selv om jeg har "kjøper på hånden"

Anonymkode: 0fb12...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gale damen skrev:

Når du har fått 165 meldinger, og 80 % av dem er av den typen som skissert i HI, så begynner det å ta tid, jo.

Om du synes jeg er lite hyggelig og vanskelig, så tar jeg i grunnen ikke det så hardt.

1 av dei 165 har vel kjøpt det og det koster ikkje og skrive solgt med ein gong da. Her er nok du vaskelig.

Anonymkode: 7a470...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med den gale damen. Jeg har noen ganger fått 40+ henvendelser på en finn annonse. Jeg går i dialog met et par stk av de første som henvender seg og som virker seriøse. Jeg har ikke kapasitet til å prioritere å "snakke med" mange andre når jeg vet at en handel snart er "i boks". 

Ved færre henvendelser kan jeg godt svare selv om jeg har "kjøper på hånden"

Anonymkode: 0fb12...110

jeg setter også status solgt eller gitt bort så tenker jeg at de som ikke fikk svar kan legge to og to sammen og forstå hvorfor de ikke fikk svar.

Jeg har faktisk opplevd at jeg har svart noen at "nå er varen solgt" så har de prøvd å diskutere på det igjen. 

Anonymkode: 0fb12...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gale damen skrev:

Men hvorfor skal de ha ekstra arbeid med å sende ting til deg?

Jeg har solgt en del på finn. Uten unntak skriver jeg at ting MÅ HENTES.

Likevel raser det inn med meldinger om at jeg må levere, de vil ikke betale så mye, og jeg må levere, jeg må sende etc etc.

Når jeg legger ut en annonse vet jeg at det blir mange, mange meldinger. Førstemann som svarer, og som faktisk er interessert i å hente hos meg, vil betale det jeg ber om og ikke "kan komme om to-tre uker, kanskje", får tilslaget hos meg.

Alle som det er ekstra dill med lukes ut umiddelbart, og nei, klok av skade gir jeg ikke beskjed, for da skal det nemlig diskuteres om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg forstår at det er irriterende å ikke få svar, men jeg har full forståelse for at folk ikke gidder.

Du har full forståelse for at folk ikke gidder å svare: "beklager, jeg sender ikke", når de ikke gidder å skrive det i annonsen. Sier vel mer om deg....

Anonymkode: 17ad0...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn å skriver "reservert" ut den dagen jeg har avtalt henting av det jeg selger, men allikevel tikker det inn mengder med meldinger om å kjøpe/om jeg sender /om den kan kjøpes for halve prisen jeg har opplyst. Da er det ikke alltid jeg svarer alle. Jeg svarer som regel de første at de eventuelt er neste som kan kjøpe om den første trekker seg. Jeg skriver også at det jeg selger må hentes hos meg, sender ikke. Allikevel er det alltid 4-5stk som sender meld med spørsmål om jeg kan sende det 🙄. 

Anonymkode: 85905...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har full forståelse for at folk ikke gidder å svare: "beklager, jeg sender ikke", når de ikke gidder å skrive det i annonsen. Sier vel mer om deg....

Anonymkode: 17ad0...b04

Hvorfor det?

Hva er det som gjør at dersom noen trenger at det sendes, så skal jeg lete dem frem i mengden av meldinger? Er de mer tandre enn resten av potensielle kjøpere? Det er ikke sikkert at problemet er at det må sendes, selv om jeg ikke vil gjøre det. Hun klager over at folk ikke svarer, og det skjønner jeg godt når hun kanskje er langt nede i meldingslisten. Problemstillinger er da om folk er frekke eller ikke når de ikke svarer på de talløse meldingene på finn. Jeg mener altså ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke folk som pruter, folk som skal ha ting tilsendt selv om annonsen sier den må sendes. Og ved mange henvendelser svarer jeg kun på de første. 

Å selge, eller enda verre, gi bort ting på finn er så slitsomt fordi det er så mange useriøse folk der.

Ga bort en seng til fjerdemann som absolutt skulle ha den, etter at tre stykker ikke møtte til avtalt tid. Med 3-4 meldinger med hver, så blir det mye skriving!

Anonymkode: 97da5...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Jeg svarer ikke folk som pruter, folk som skal ha ting tilsendt selv om annonsen sier den må sendes. Og ved mange henvendelser svarer jeg kun på de første. 

Å selge, eller enda verre, gi bort ting på finn er så slitsomt fordi det er så mange useriøse folk der.

Ga bort en seng til fjerdemann som absolutt skulle ha den, etter at tre stykker ikke møtte til avtalt tid. Med 3-4 meldinger med hver, så blir det mye skriving!

Anonymkode: 97da5...4f8

Annonsen sier den må hentes ;)

Anonymkode: 97da5...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, gale damen skrev:

Men hvorfor skal de ha ekstra arbeid med å sende ting til deg?

Jeg har solgt en del på finn. Uten unntak skriver jeg at ting MÅ HENTES.

Likevel raser det inn med meldinger om at jeg må levere, de vil ikke betale så mye, og jeg må levere, jeg må sende etc etc.

Når jeg legger ut en annonse vet jeg at det blir mange, mange meldinger. Førstemann som svarer, og som faktisk er interessert i å hente hos meg, vil betale det jeg ber om og ikke "kan komme om to-tre uker, kanskje", får tilslaget hos meg.

Alle som det er ekstra dill med lukes ut umiddelbart, og nei, klok av skade gir jeg ikke beskjed, for da skal det nemlig diskuteres om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg forstår at det er irriterende å ikke få svar, men jeg har full forståelse for at folk ikke gidder.

Dette. 

Anonymkode: b96ac...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har full forståelse for at folk ikke gidder å svare: "beklager, jeg sender ikke", når de ikke gidder å skrive det i annonsen. Sier vel mer om deg....

Anonymkode: 17ad0...b04

Du har ikke helt skjønt det, altså? Det er jo selgers marked! 

Anonymkode: b96ac...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke helt skjønt det, altså? Det er jo selgers marked! 

Anonymkode: b96ac...567

Du har ikke skjønt at selv om du KAN oppføre deg som en egoistisk drittsekk så betyr ikke det at det er greit å gjøre det. Du er fremdeles et usselt menneske.

Anonymkode: 17ad0...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke skjønt at selv om du KAN oppføre deg som en egoistisk drittsekk så betyr ikke det at det er greit å gjøre det. Du er fremdeles et usselt menneske.

Anonymkode: 17ad0...b04

Jeg antar at det er jeg som er det usle mennesket, og ikke c96ac 597. 
Det er flere her inne som ikke er helt enige med deg, men om det gleder deg, så kan du tenke på meg som et usselt menneske, og så kan du være helt fornøyd med deg selv resten av dagen. Da blir det nok bra. Det er skikkelig fruktbart for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. 

Jeg får gjenta meg selv.

Ingen av de to selgerne har sagt at det må hentes. Begge selgerne lot annonsen stå i opptil 3 dager etter jeg skrev til dem. Hvis varene allerede var solgt, er det vel lurt å merke med solgt. På meg virker det som om de ikke gadd å svare, men ventet på noen som skrev «jeg vil kjøpe, kan hente nå». Og svar på spm om hvorfor de skulle selge til meg når jeg må få det tilsendt: Jeg skrev jo at jeg har tilbudt meg å betale ekstra for det. Pluss at for mange, så er det ikke noe offer å slenge noe i postkassen. Og for noen, er det kanskje til og med hyggelig å være litt grei. 

Hi 

Anonymkode: a455c...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 9.20, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Jeg får gjenta meg selv.

Ingen av de to selgerne har sagt at det må hentes. Begge selgerne lot annonsen stå i opptil 3 dager etter jeg skrev til dem. Hvis varene allerede var solgt, er det vel lurt å merke med solgt. På meg virker det som om de ikke gadd å svare, men ventet på noen som skrev «jeg vil kjøpe, kan hente nå». Og svar på spm om hvorfor de skulle selge til meg når jeg må få det tilsendt: Jeg skrev jo at jeg har tilbudt meg å betale ekstra for det. Pluss at for mange, så er det ikke noe offer å slenge noe i postkassen. Og for noen, er det kanskje til og med hyggelig å være litt grei. 

Hi 

Anonymkode: a455c...49c

Jeg både selger og gir bort ting på Finn. Det er skikkelig styrete å skulle sende. Det finnes jo ikke postkontor mer, og det er mye jobb å pakke inn, veie, bli enige om porto, få med tingen til post i butikk, lure på om den kommer til å komme fram osv. Kontra at noen i borettslaget henter neste dag. Jeg får ofte maaaange meldinger på ting jeg legger ut gratis. Som regel skikkelig rare, frekke folk, dessverre. Jeg er vanligvis veldig høflig og ordentlig, "flink pike", men jeg orker ikke svare alle.

Anonymkode: 5e55f...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...