Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Knotete overskrift, men spørsmålet er hva som er mest vanlig å kalle sine to mødre eller to fedre? Det eneste paret jeg kjenner kalles for mamma begge to. Er ikke det litt upraktisk? Hvordan skiller ungene det når de f.eks skal forklare hvem som henter osv? Alt man skal lure på en søndag mens man venter på at middagen skal bli klar. Anonymkode: 6faa7...a15
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Naboene her kaller seg mamma og mor. Anonymkode: c1594...c10
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 De jeg vet om, 3 par, kaller seg mamma og mimmi Anonymkode: 5c7f6...8fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 De vi kjenner kaller barnet de for mamma Kari og mamma Siri. Kun ho ene er mor, men ho andre vært med siden barnet var 1 år. Anonymkode: e818b...685
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 Nei, nei, nei. Bibelen sier seg ikke enig med dette. Anonymkode: 2812d...15e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, nei, nei. Bibelen sier seg ikke enig med dette. Anonymkode: 2812d...15e Godt det ikke var det HI lurte på da Anonymkode: d9b23...e93
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt det ikke var det HI lurte på da Anonymkode: d9b23...e93 Iiiiiiikke mate trollet! Anonymkode: 52664...da2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt det ikke var det HI lurte på da Anonymkode: d9b23...e93 Elsk din nabo, uansett hva. Jeg prøver bare å lede dere i riktig retning. Anonymkode: 2812d...15e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elsk din nabo, uansett hva. Jeg prøver bare å lede dere i riktig retning. Anonymkode: 2812d...15e Uansett hva, ja. Og det står ikke (unntatt homofile), i den setningen. Anonymkode: 86ab5...8e5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #11 Skrevet 22. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett hva, ja. Og det står ikke (unntatt homofile), i den setningen. Anonymkode: 86ab5...8e5 Jeg elsker mennesket, men ikke synden det begår. Anonymkode: 2812d...15e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elsk din nabo, uansett hva. Jeg prøver bare å lede dere i riktig retning. Anonymkode: 2812d...15e Men bare ikke de lesbiske og homofile da? Hyklere som deg som gjemmer seg bak kristendom gjør meg kvalm Anonymkode: 5c7f6...8fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #13 Skrevet 22. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mimmi faktisk Anonymkode: 76476...a97 Ja? Anonymkode: 5c7f6...8fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #14 Skrevet 22. april 2018 Pappa og far Mamma og mor Anonymkode: 3814a...875
Mostly Harmless Skrevet 22. april 2018 #15 Skrevet 22. april 2018 Jeg kjenner ett par som bruker pappa og far, og ett hvor begge kalles mamma. Trengs det presisering, brukes mamma+navn. Ser ut til å funke fjell.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #16 Skrevet 22. april 2018 Kjenner et par hvor begge kalles mamma, i de situasjonene det er tvil om hvilken mamma de mener sier de "mamma-kari/mamma-Anne". Det andre paret sier mamma og mamsen og her hjemme er den ene mamma og den andre et lignende navn som første barnet fant på som liten. Anonymkode: d5992...aa0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 Våre sier mamma og mamma, legger til navn ved behov (og sier bare navnet direkte til oss når de er skikkelig sure ;-) Mange vi kjenner gjør det samme, andre bruker mamma og mor, samt noen få konstellasjoner av mamma + annet ord (mamsen, mimmi, mommy e.l). På herresiden kjenner jeg pappa og far eller pappa og pappa, og et tilfelle av far og far, samt et par kombinasjoner av pappa og utenlandsk ord for far fordi den andre faren ikke er norsk. Det har hendt et par ganger at et av barna har sagt mamma og feil mamma har svart, da korrigerer de. Tror jeg kan telle på fingrene hvor ofte det har skjedd, og begge barna er i skolealder. Ikke noe utbredt problem m.a.o. De bruker mamma + navn eller bare navn om de skal forklare utenforstående ting som f.eks hvem som henter og det er et poeng hvem av oss, hvilket det egentlig ikke er særlig ofte. Typisk en sånn ting vi også brukte mye tid til å tenke på før førstemann ble født, men som bare gikk seg til veldig greit når han først var her. Anonymkode: 692e3...8ea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #18 Skrevet 22. april 2018 Kjenner til noen som sier mamma og mor, og et annet par som bruker mamma og mammi Anonymkode: 4e12f...458
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 Mimmi for meg er mormor, men det var jo litt på siden. De jeg kjenner sier mamma og mor. Anonymkode: ccffe...3ed
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #20 Skrevet 22. april 2018 Har en bekjent som skiftet kjønn fra mann til kvinne og har to unger. Ungene kaller henne nå ved sitt nye fornavn og ikke pappa lenger, og mamma er fortsatt mamma. Noen i familien er mamma og mor. Det funker fint. Anonymkode: a550e...7d7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #21 Skrevet 22. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mimmi for meg er mormor, men det var jo litt på siden. De jeg kjenner sier mamma og mor. Anonymkode: ccffe...3ed For meg er mor besteforeldre Anonymkode: 5c7f6...8fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #22 Skrevet 22. april 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er mor besteforeldre Anonymkode: 5c7f6...8fb Den forstod jeg ikke. Kaller du din mormor/farmor for mor? Anonymkode: ccffe...3ed
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #23 Skrevet 22. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Iiiiiiikke mate trollet! Anonymkode: 52664...da2 Unnskyld 😩 Anonymkode: d9b23...e93
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #24 Skrevet 22. april 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den forstod jeg ikke. Kaller du din mormor/farmor for mor? Anonymkode: ccffe...3ed Vi kalte oldeforeldre for mor og far... Anonymkode: d9b23...e93
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #25 Skrevet 22. april 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den forstod jeg ikke. Kaller du din mormor/farmor for mor? Anonymkode: ccffe...3ed Jeg gjør ikke det, men jeg kalte farfar for far, det gjorde alle barnebarna. Det er ganske vanlig her jeg bor, kjenner mange som kaller besteforeldre for mor eller far Anonymkode: 5c7f6...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå