Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #26 Skrevet 22. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære, det er bare ei jakke. Anonymkode: 602bf...84f Det kan være en jakke til 500, eller det kan være en jakke til 10 000. Stor forskjell. Uansett så er det ikke du som avgjør hva som er viktig og ikke for HI... og hvis dette er et gjentakende mønster for denne jenta, så spiller det liten rolle om det er snakk om en jakke, en diamantring eller en hårstrikk. Bor man hjemme, må man respektere de man bor dammene med og regler som er satt hjemme, uansett om man er 10, 25 eller 45. Anonymkode: 192b4...959
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #27 Skrevet 22. april 2018 Jeg kommer heldigvis fra en familie, hvor vi gladelig låner bort jakke, sko, eller annet nødvendig hvis noen har bruk for det. Å lage en prinsippsak av noe så trivielt kunne ikke falle meg inn. Anonymkode: 69f24...f36
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #28 Skrevet 22. april 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du tillegger ikke stedatteren noe som helst her Anonymkode: 8cf37...aab Takk for at du svarte for meg... det var samme som jeg tenkte Jeg svarte som jeg gjorde fordi mitt inntrykk av Hi generelt er at hun er en ellers fornuftig og oppegående dame. Derfor regner jeg med at hun normalt ikke overreagerer uten grunn, at det er mer som ligger bak og at dette bare var den berømte dråpen... Og jeg mener fremdeles at en 25-åring er voksen nok til å respekterer andre og respekterer de grensene andre har satt. Hun trenger ikke like at hun ikke får låne His klær uten å spørre om lov først, men hun er gammel nok til å forstå at hun likevel må spørre. Det hadde ikke kostet henne mer enn én kalori å sende Hi en sms, i hvert fall etter at hun visste at bildet var tatt. Men når hun velger å ikke gjøre det mener jeg fremdeles at det uakseptabelt, og mest trolig en provokasjon siden hun har fått beskjed veldig mange ganger før. I beste fall er det ikke en bevisst provokasjon, men det er jo tydelig at hun uansett driter i å respektere Hi. Det er ikke snakk om at dette er en ubetenksom 13-14-åring, det er snakk om en voksen kvinne. Hadde det vært snakk om en tenåring hadde jeg sett på His reaksjon som en overreaksjon også, men fremdeles ville det vært uakseptabelt fra tenåringen og at de måtte jobbe med grensesetting og respekt. Men her er det snakk om en voksen kvinne som oppfører seg som en 14-åring. Anonymkode: 43638...9c9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #29 Skrevet 22. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan være en jakke til 500, eller det kan være en jakke til 10 000. Stor forskjell. Uansett så er det ikke du som avgjør hva som er viktig og ikke for HI... og hvis dette er et gjentakende mønster for denne jenta, så spiller det liten rolle om det er snakk om en jakke, en diamantring eller en hårstrikk. Bor man hjemme, må man respektere de man bor dammene med og regler som er satt hjemme, uansett om man er 10, 25 eller 45. Anonymkode: 192b4...959 Neimen, nå synes jeg du overreagærer. Hu spurte jo ikke eingong kva mulicht i gebevenhöret. Anonymkode: 602bf...84f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #30 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neimen, nå synes jeg du overreagærer. Hu spurte jo ikke eingong kva mulicht i gebevenhöret. Anonymkode: 602bf...84f At det var? På tide å slutte å drikke. Anonymkode: 192b4...959
MollyOdd Skrevet 22. april 2018 #31 Skrevet 22. april 2018 Dette er dattera til samboeren din. Barn hil alltid være den viktigste relasjonen i foreldres liv. Jeg ville strukket meg lenge enn langt for å ha et godt forhold til henne. jegdeler også ut det kan kan. Låner bort bunad, ski osv. At ei på 25 i det hele tatt liker jakka nok til å låne den er vel et kompliment til deg, men du er kanskje like gammel som dattera?
Mostly Harmless Skrevet 22. april 2018 #32 Skrevet 22. april 2018 Herper hun jakka di? Nå vet ikke jeg hva som er tilfelle her, men ser for meg en situasjon der borteboende barn kommer hjem en helg og kanskje mangler regnjakke idet familien skal på tur. Da tenker jeg man i de fleste familier sørger for at også det voksne barnet er utstyrt for anledningen og at å stå på prinsippene blir nettopp prinsipprytteri. På den andre siden, kan det være at denne datteren bor hjemme, har flust av egne klær, men likevel har tatt en av stemors jakker som kanskje ikke engang er spesielt egnet for aktiviteten og potensielt kan bli ødelagt. I så fall skjønner jeg irritasjonen. Jeg ville ikke ønsket at mitt barn dro på båttur i ullkåpa mi, for eksempel. Klart du har rett til å sette grenser, TS, men jeg ville tenkt gjennom om irritasjonen hovedsakelig skyldes at dette ikke er ditt eget barn, eller om hun faktisk går over en grense som ville vært helt rimelig å sette overfor en eventuell egen datter også.
oslofrk Skrevet 22. april 2018 Forfatter #33 Skrevet 22. april 2018 HI her. At hun er stedatter spiller ingen rolle. Jeg liker ikke at noen bruker mine ting uten å be om lov og er vokst opp med at man spør først. Selv spør jeg min mor. Jeg vet jeg 99%sikkert får ja, men jeg spør! Stedatter og jeg har snakket om det flere ganger før... Hadde det vært en gang, men dette er 10ende. I dag endte jeg med å sende en vennlig SMS om at det var koselig å se at de koste seg, men at hun må spørre neste gang hun vil låne noe. Det viste seg at hun hadde spurt sambo, men hun beklaget og sa at hun skjønner at hun burde spurt meg. Dette løste seg greit mao 😊
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #34 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, oslofrk skrev: HI her. At hun er stedatter spiller ingen rolle. Jeg liker ikke at noen bruker mine ting uten å be om lov og er vokst opp med at man spør først. Selv spør jeg min mor. Jeg vet jeg 99%sikkert får ja, men jeg spør! Stedatter og jeg har snakket om det flere ganger før... Hadde det vært en gang, men dette er 10ende. I dag endte jeg med å sende en vennlig SMS om at det var koselig å se at de koste seg, men at hun må spørre neste gang hun vil låne noe. Det viste seg at hun hadde spurt sambo, men hun beklaget og sa at hun skjønner at hun burde spurt meg. Dette løste seg greit mao 😊 Og gratulerer, du er den onde stemoren 😊 Anonymkode: 69f24...f36
oslofrk Skrevet 22. april 2018 Forfatter #35 Skrevet 22. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og gratulerer, du er den onde stemoren 😊 Anonymkode: 69f24...f36 Mener du det? Fortell!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #36 Skrevet 22. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og gratulerer, du er den onde stemoren 😊 Anonymkode: 69f24...f36 Samme tenkte jeg. Stakkars jente, så himla streng du er med henne. Ikke hennes feil at samboeren ikke har fått delegert noen beslutningsmyndighet for jakker i huset deres Anonymkode: 51806...12d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #37 Skrevet 22. april 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og gratulerer, du er den onde stemoren 😊 Anonymkode: 69f24...f36 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme tenkte jeg. Stakkars jente, så himla streng du er med henne. Ikke hennes feil at samboeren ikke har fått delegert noen beslutningsmyndighet for jakker i huset deres Anonymkode: 51806...12d 🤣🤣🤣 Dere er fan meg morsomme altså. Og dramaqueens, selv om dere innbiller dere det motsatte. Anonymkode: 192b4...959
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #38 Skrevet 22. april 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme tenkte jeg. Stakkars jente, så himla streng du er med henne. Ikke hennes feil at samboeren ikke har fått delegert noen beslutningsmyndighet for jakker i huset deres Anonymkode: 51806...12d Stakkars jente? Herregud, det er en voksen dame på 25 år, hvorfor unnskylder dere henne så voldsomt, hun er ikke 5 år. Jøss, for noen dramaqueens flere av dere er. Pakke en voksen dame inn i bobleplast og unnskylde henne fra øst til vest Hvordan klarer denne dama seg ute i verden hvis hun er så stakkarslig som dere fremstiller henne Anonymkode: 8cf37...aab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #39 Skrevet 22. april 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og gratulerer, du er den onde stemoren 😊 Anonymkode: 69f24...f36 Hahaha, den onde stemoren. Stakkars lille skjøre 25 åring Anonymkode: 8cf37...aab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #40 Skrevet 22. april 2018 Selv om jeg nok ikke ville ha satt pris på det selv, så ville jeg ha tenkt meg veldig, veldig godt om og vurdert hvorvidt det faktisk var verdt å lage en sak av det. Hvis hun er 25 bor hun antakelig ikke hos dere, slik at det ikke skjer veldig ofte? Ofte er forhold til stebarn en skjør ting, og jeg ville nok heller bitt i meg irritasjon enn å risikere å rokke ved det på grunn av ei jakke. Anonymkode: e89a6...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå