oslofrk Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Jeg er borte hjemmefra og fikk akkurat bilde fra sambo av vårt fellesbarn - og min voksne stedatter (25år) i min jakke! Jeg har sagt i fra veldig mange ganger at hun må spørre før hun låner. Jada, det er bare en jakke, men jeg blir så sur! 😤
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Så grusomt! Vet du hva, dette er faktisk ikke noe å blåse seg opp over. La bagatellene være så skal du se hvor bra du får det. Anonymkode: 372dd...e00
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 Dette er ikke noe å bli sinna for. Anonymkode: 42574...f43
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 Skjønner godt du blir sur! Synes det er en selvfølge at man må spørre om å låne noe som ikke er sitt. Anonymkode: 04aae...9ff
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så grusomt! Vet du hva, dette er faktisk ikke noe å blåse seg opp over. La bagatellene være så skal du se hvor bra du får det. Anonymkode: 372dd...e00 Jeg synes ikke det er en bagatell når folk ikke har respekt for andres ting Anonymkode: 8cf37...aab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 Da tar du det opp. På en rolig, men tydelig måte. ETTER at du har roet deg ned. Anonymkode: 192b4...959
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 I hvilken verden er dette et problem? Anonymkode: 69f24...f36
hysterika Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 Min datter får ikke låne mine klær uten å spørre, og ofte får hun heller ikke låne dem når hun spør. Jeg liker ikke å dele klærne mine med andre. Jeg foreslår at du gir tydelig beskjed neste gang du ser henne - uten å bli sint.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #9 Skrevet 22. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så grusomt! Vet du hva, dette er faktisk ikke noe å blåse seg opp over. La bagatellene være så skal du se hvor bra du får det. Anonymkode: 372dd...e00 Så du synes det er greit om folk låner tingene dine når du har gitt klar beskjed om at det ikke er lov? Jeg hadde også blitt sur. Neste gang tror jeg at jeg hadde lånt favorittplagget hennes uten å gi beskjed og uten å legge det tilbake samme plass. Dette hadde fortsatt til hun lot tingene mine være i fred. Anonymkode: a7a3e...f01
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 Jeg forstår at du blir irritert...hun har fått beskjed om at hun må spørre om å låne. Til hennes forsvar kan det jo tenkes at hun ville spurt dersom du var hjemme og ikke på reise, eller at hun har spurt mannen din og han har sagt ja? Dette er jo også en ting som er vanskelig fordi du synes det er viktig å spørre om å låne og ville sikkert spurt om å låne hennes ting, mens hun ikke helt ser viktigheten og ikke skjønner at det skal være en så stor greie....og ville sikkert ikke synes det var så gale om du lånte hennes ting uten å spørre. Noen er mer kollektivt anlagt enn andre.... har eksempelvis en nabo som er slik....hun låner greier i øst og vest, og skjønner ikke at det er et problem...vi kan jo bare låne hennes ting, så deler vi alt som en stor happy familie...(?) Og da har jeg leita etter raken MIN eller trillebåra MI i en time Du kommer nok langt med å tenke at hun gjør ikke dette for å være kjip, hun har et annet syn på det å låne. Jeg ville tatt det med et smil, og sendt henne en tekst hvor jeg skrev: "Kjekt at dere koser dere, så fin jakke du har da ", og om hun beklager at hun ikke har spurt ville jeg skrevet..."Helt ok, men du...bare spør først, du vet jo at det som regel er greit at du låner, jeg bare liker å vite det" (om det er sant da) Anonymkode: 8dbb5...354
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #11 Skrevet 22. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår at du blir irritert...hun har fått beskjed om at hun må spørre om å låne. Til hennes forsvar kan det jo tenkes at hun ville spurt dersom du var hjemme og ikke på reise, eller at hun har spurt mannen din og han har sagt ja? Dette er jo også en ting som er vanskelig fordi du synes det er viktig å spørre om å låne og ville sikkert spurt om å låne hennes ting, mens hun ikke helt ser viktigheten og ikke skjønner at det skal være en så stor greie....og ville sikkert ikke synes det var så gale om du lånte hennes ting uten å spørre. Noen er mer kollektivt anlagt enn andre.... har eksempelvis en nabo som er slik....hun låner greier i øst og vest, og skjønner ikke at det er et problem...vi kan jo bare låne hennes ting, så deler vi alt som en stor happy familie...(?) Og da har jeg leita etter raken MIN eller trillebåra MI i en time Du kommer nok langt med å tenke at hun gjør ikke dette for å være kjip, hun har et annet syn på det å låne. Jeg ville tatt det med et smil, og sendt henne en tekst hvor jeg skrev: "Kjekt at dere koser dere, så fin jakke du har da ", og om hun beklager at hun ikke har spurt ville jeg skrevet..."Helt ok, men du...bare spør først, du vet jo at det som regel er greit at du låner, jeg bare liker å vite det" (om det er sant da) Anonymkode: 8dbb5...354 Hvorfor er det hi som skal rette seg etter henne, og ikke stedatter som skal respektere hi sine ting? Hun er tross alt 25 år, hun burde fordtå en enkel beskjed uansett hvor kollektiv anlagt hun er Anonymkode: 8cf37...aab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det hi som skal rette seg etter henne, og ikke stedatter som skal respektere hi sine ting? Hun er tross alt 25 år, hun burde fordtå en enkel beskjed uansett hvor kollektiv anlagt hun er Anonymkode: 8cf37...aab For å presisere, jeg ville ikke likt om noen lånte mine ting uten å spørre. Men, jeg sier aldeles ikke at HI skal rette seg etter stedatteren, jeg kommer med et forslag til hvordan å løse dette med minimal konflikt. Det er tross alt bare en jakke som er lånt av en i ens familie......Jakken er ikke ødelagt, eller på noen måte kompromittert, så det er viktig at reaksjonen står i forhold til handlingen. Og så synes jeg det er et poeng å synliggjøre at det vil være vanskelig dersom en av partene (som stedatteren) ikke har respekt for "regelen" fordi hun kanskje har et helt annet syn på dette med mine-dine ting. Du kan jo tenke selv over de reglene du synes er max dustete og tenke hvorvidt du ville, i en alder av 25, fulgt dem? Hi burde reagere på bakgrunn av dette og slett ikke "ta favorittplagget hennes og gjemme det" som en over foreslår...det er å synke ned på tenåringsnivå! Det var mitt poeng Anonymkode: 8dbb5...354
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #13 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For å presisere, jeg ville ikke likt om noen lånte mine ting uten å spørre. Men, jeg sier aldeles ikke at HI skal rette seg etter stedatteren, jeg kommer med et forslag til hvordan å løse dette med minimal konflikt. Det er tross alt bare en jakke som er lånt av en i ens familie......Jakken er ikke ødelagt, eller på noen måte kompromittert, så det er viktig at reaksjonen står i forhold til handlingen. Og så synes jeg det er et poeng å synliggjøre at det vil være vanskelig dersom en av partene (som stedatteren) ikke har respekt for "regelen" fordi hun kanskje har et helt annet syn på dette med mine-dine ting. Du kan jo tenke selv over de reglene du synes er max dustete og tenke hvorvidt du ville, i en alder av 25, fulgt dem? Hi burde reagere på bakgrunn av dette og slett ikke "ta favorittplagget hennes og gjemme det" som en over foreslår...det er å synke ned på tenåringsnivå! Det var mitt poeng Anonymkode: 8dbb5...354 Men når hi allerede har sagt i fra veldig mange ganger? Anonymkode: 8cf37...aab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #14 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men når hi allerede har sagt i fra veldig mange ganger? Anonymkode: 8cf37...aab Jeg synes fremdeles det er en bagatell i forhold til mange andre ting, på tross av at jeg ikke ville likt det selv. Det får jo selvsagt bli opp til HI, hvordan hun velger å løse det. Jeg ville fortsatt å forholde meg rolig til det, forsøkt å ta den med litt humor, og ikke skapt store bruduljer i familien over dette. Det oppfatter jeg som barnslig. Hvis det er så ille, får heller HI si at stedatteren ikke får låne klær i det hele tatt da, og informere mannen om det. Anonymkode: 8dbb5...354
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #15 Skrevet 22. april 2018 Jeg vil tippe at dette bare er den berømte dråpen som får glasset til å renne over, at det er en del mer som ligger bak. En 25-åring er mer enn gammel nok til å forholde seg til regler. Hun vet at hun ikke skal låne His ting uten å spørre - nå lar hun seg avbilde i His klær, det blir nesten som et lite barn som rekker tunge til Hi. Anonymkode: 43638...9c9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #16 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vil tippe at dette bare er den berømte dråpen som får glasset til å renne over, at det er en del mer som ligger bak. En 25-åring er mer enn gammel nok til å forholde seg til regler. Hun vet at hun ikke skal låne His ting uten å spørre - nå lar hun seg avbilde i His klær, det blir nesten som et lite barn som rekker tunge til Hi. Anonymkode: 43638...9c9 Til HI: Innlegget over er et eksempel på konflikteskalering. Her tillegges stedatteren din egenskaper hun kanskje slett ikke har, noe som er norges største kvinnehobby. Utgangspunktet bør være som rettsprinsippet...uskyldig inntil motsatte er besvist. Stedatteren din mener ikke noe vondt med det, hun synes jakken er fin og ser ikke problemet med å låne den. Hun spør ikke for du er ikke der og tenker ikke videre over det. Med mindre hun sier "jeg driter i hva du sier og tar jakken uansett" bør det over være utgangspunktet når du snakker med henne! Men ja...hvis hun låner mye uten å spørre og du har gitt beskjed flere ganger forstår jeg godt at du er drittlei, og at dette blir en dråpe for mye! Jeg tror løsningen er at hun får beskjed om at hun ikke får lov til å lane noe som helst, siden hun ikke kan forholde seg til dine regler, og bruke sine egne klær. Hvis hun liker jakka så godt, kanskje hun kan få en lik en til bursdag/jul eller lignende? Takk for meg i denne tråden! Anonymkode: 8dbb5...354
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til HI: Innlegget over er et eksempel på konflikteskalering. Her tillegges stedatteren din egenskaper hun kanskje slett ikke har, noe som er norges største kvinnehobby. Utgangspunktet bør være som rettsprinsippet...uskyldig inntil motsatte er besvist. Stedatteren din mener ikke noe vondt med det, hun synes jakken er fin og ser ikke problemet med å låne den. Hun spør ikke for du er ikke der og tenker ikke videre over det. Med mindre hun sier "jeg driter i hva du sier og tar jakken uansett" bør det over være utgangspunktet når du snakker med henne! Men ja...hvis hun låner mye uten å spørre og du har gitt beskjed flere ganger forstår jeg godt at du er drittlei, og at dette blir en dråpe for mye! Jeg tror løsningen er at hun får beskjed om at hun ikke får lov til å lane noe som helst, siden hun ikke kan forholde seg til dine regler, og bruke sine egne klær. Hvis hun liker jakka så godt, kanskje hun kan få en lik en til bursdag/jul eller lignende? Takk for meg i denne tråden! Anonymkode: 8dbb5...354 Og du tillegger ikke stedatteren noe som helst her Anonymkode: 8cf37...aab
Polly-Esther Skrevet 22. april 2018 #18 Skrevet 22. april 2018 Så hvis stedatteren din ikke har varm nok jakke, skal hun heller fryse? Jeg har i alle fall slik relasjon til min mor at vi selvsagt kan låne av hverandre. Om vi er på samme sted; spør vi. Men hvis ikke; antar vi begge at det er ok. Er ikke det vanlig praksis i nære relasjoner?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 ikke noe og reagere på Anonymkode: d3858...7a6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #20 Skrevet 22. april 2018 Nei, nå må du slappe av, dama. Kanskje det var den første ho fant? Kanskje ho ikkje fant si eiga? Anonymkode: 602bf...84f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #21 Skrevet 22. april 2018 Vet du at hun ikke har spurt mannen din, da? Og hvorfor skulle han si nei om hun frøs? Vesensforskjell om hun har tatt den med seg hjem eller bare brukt den mens hun var hos dere også, synes jeg... Anonymkode: 3f5af...04d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #22 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du at hun ikke har spurt mannen din, da? Og hvorfor skulle han si nei om hun frøs? Vesensforskjell om hun har tatt den med seg hjem eller bare brukt den mens hun var hos dere også, synes jeg... Anonymkode: 3f5af...04d Det holder jo ikke å spørre mannen, det er ikke hans jakke. Anonymkode: 192b4...959
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #23 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det holder jo ikke å spørre mannen, det er ikke hans jakke. Anonymkode: 192b4...959 Kjære, det er bare ei jakke. Anonymkode: 602bf...84f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #24 Skrevet 22. april 2018 Så koselig at hun vil låne klær av deg 😊 Hadde det vært din ekte datter, hadde du sagt ja. Anonymkode: fea86...a23
Mamma_til_2 Skrevet 22. april 2018 #25 Skrevet 22. april 2018 Det er jakken din ikke trusen din!! Ro ned noen hakk og kom over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå