Gå til innhold

Min samboer (hun) roter noe aldeles forferdelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke orket å leve som du beskriver. Søk hjelp! Og ikke gi deg.

Anonymkode: 5fedc...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dib-politiet er på plass, ser jeg. 

MÅ man ha en diagnose, altså være psykisk syk, fordi man er rotete???? Nei, Det må man ikke. 

Hva med å se saken fra hennes perspektiv? Kanskje hun er piss lei av å være sammen med et firkantet petimeter med OCD-tendenser;-) Mener ikke du har det, Hi, men kan hende hun opplever deg som rigid. 

Så lenge dere ikke vasser i boss, men er to fulltidsarbeidende småbarnforeldre, så er det ikke totalt uvanlig å slite med å få endene til å møtes. 

Anonymkode: de553...e5f

Jeg er av natur "rotete" og har i tillegg 3 barn, ikke 2. Men det HI beskriver her er ikke kun rotete. Det er direkte usanitært. Og når hun ikke engang gidder å oppdra barn, da har man jammen lite igjen.

Anonymkode: 5fedc...e89

Skrevet

Artig. Om en kvinne på DIB beskriver en mann slik HI beskriver en kvinne, får hun disse tilbakemeldingene

- still krav

- sett deg ned og snakk med han og si hva du forventer

- gå fra han og ikke la han ha barna uten tilsyn

- det blir ikke bedre. Han kommer ikke til å endre seg

Når en mann legger frem at en kvinne er slik, får han disse tilbakemeldingene: 

- kanskje hun er sliten

- familieterapi 

- ikke gå fra henne. Man forlater ikke en gravid kvinne

- se det fra hennes side. 

- ikke puss opp huset. Ta hensyn til henne.

HI har forsøkt å fikse dette i bøtter og spann. Han tar seg av oppussing, barn, samboer og husarbeid alene. Eneste grunn jeg kan se til å sette oppussingen på vent er om han skal unngå å slite seg ut for at hun skal kunne fortsette som hun gjør.  HI har ikke OCD. Han ønsker bare et hjem (og en garasje) som ikke flyter av leker, søppel, møkkete klær og oppvask og det er da helt normalt å ønske. 

HI: du må stille krav faktisk. Fortelle henne at du ikke kan leve resten av småbarnstiden med å være hushjelp, snekker og en god «husbond» samtidig. Det er lov å ikke orke jobb fra tidlig morgen til sen kveld for at hun skal kunne shoppe, se på tlf, neglisjere barn og samtidig ikke ta hensyn til deg og hvor sliten du er. For det er lov å bli sliten når man holder på slik du gjør. Jeg holdt på på samme måte i 10 år med 3 små, så jeg vet hvor sliten man blir og hvor dårlig samboer man blir. Det er umulig å være kjærlig og lykkelig når man ikke har en eneste celle i kroppen som har energi. Ikke slit deg ut, men sett deg ned meg henne og si at du forventer at hun i det minste klarer å få søppel ut og oppvask tatt. Si at du gjerne vasker, men da er det fint om hun rydder feks. Da gjør hun forarbeidet og du tar hovedarbeidet. Jeg vet selv hvor sliten man kan bli av å bo i et evig kaos! Det er lov å stille krav selv om hun er gravid. Hun er ikke invalid og har heller ikke særlig med svangerskapsplager slik du beskriver det.

Anonymkode: 5326a...e57

Skrevet

Auda. Dette er ikke bare rot og vanlig latskap/tidsklemme. Dette er helsefarlig..... matrester på benken i timevis er ikke bra. Det å sette søppel til mellomlagring i garasjen høres nesten sykelig ut.

Høres ut som graviditeten er irrelevant her. Faktisk enig med hn som sa at du bør dokumentere når det er på det verste og finne ut om hun fullførte psyk utredningen. Dette for å sikre barna hvis du ikke ser deg mål på å fortsette forholdet. 

Dama de sliter med noe. Om det er ADHD (ikke usannsynlig) eller noe annet er vanskelig å si. Jeg lurer på, hvilke forhold har hun vokst opp under? Hvis hun kommer fra et hjem der alt fløt og grenser og rutiner var fraværende, kan dette være noe som langt på vei forklarer situasjonen. 

Skjønner godt at du blir opptrådd. Har du prøvd å snakke med henne for om mulig å komme innpå hvor problemet ligger? I en setting der du styrer unna anklager om rot altså...

• 1 år senere...
Skrevet

Hei! 

En liten oppdatering på tråden jeg startet. 

I vinter/vår fikk jeg nokk, valgte å gjøre det slutt å hun flyttet ut. 

Det hele bare forverret seg etter at jeg skrev dette innlegget for 1,5år siden. Jeg tok henne i gjentatte løgner og ett lite underslag av mine penger. Etter det ble slutt fant jeg også ut at hun satt i dyp kredittkort gjeld på over en halv mill og BHG regningene var heller ikke betalt på en periode. Noe jeg selvfølgelig sørget for at det ble ordnet opp i  

Det er en tøff hverdag med to barn halve tiden men dette er tross alt en mye bedre situasjon for meg, enn den jeg levde i. 

Mitt tips til flere som skulle være i samme situasjon: livet er for kort til å ikke ha det bra og følg magefølelsen 😊

Skrevet
14 minutter siden, Falckoo skrev:

Hei! 

Det hele bare forverret seg etter at jeg skrev dette innlegget for 1,5år siden. Jeg tok henne i gjentatte løgner og ett lite underslag av mine penger. Etter det ble slutt fant jeg også ut at hun satt i dyp kredittkort gjeld på over en halv mill og BHG regningene var heller ikke betalt på en periode. Noe jeg selvfølgelig sørget for at det ble ordnet opp i  

Det er en tøff hverdag med to barn halve tiden men dette er tross alt en mye bedre situasjon for meg, enn den jeg levde i. 

Mitt tips til flere som skulle være i samme situasjon: livet er for kort til å ikke ha det bra og følg magefølelsen 😊

Så bra du oppdaterer.

Høres ut som om du har gjort det rette!

Var jeg deg så ville jeg vært ekstra oppmerksom på hvordan barna har det hos henne. Hun tok jo ikke vare på barnets behov en gang da du opprettet tråden, så ha lav terskel for å ev. melde en bekymring til barnevernet hvis du er bekymret for barna når hun har dem, eller du ser tegn på at ting ikke er som de skal være.

Lykke til videre! :)

Anonymkode: 62a42...354

Skrevet

Stikk. Og meld henne til barnevernet for ingen barn skal vokse opp i et slikt hjem. Så får du omsorgen for dem. 

Anonymkode: 65212...165

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Falckoo skrev:

Hei! 

Godt å høre at du har det bedre! Det samlivet var jo giftig. Lykke til med livet som enslig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...