Gå til innhold

Er dette dårlig gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 12 som er litt redd for sprøyter. Det er ikke ekstremt. Nå skal visst flere jenter i klassen ha på Emla bedøvelsesplaseter og datteren min tror dette er et mirakel og vil ha et sånt. Jeg sa det skulle hun få.

Nå har jeg fått en uventet ugtgift på 48000 kroner og jeg må være veldig forsiktig fremover en stund. Svingte innom apotek i sted og fant ut at dette plasteret koster 168 kroner. Jeg slo det fra meg og dro hjem. Nå sitter jeg her med en dypt skuffet og sint jente. Jeg har sagt jeg kan ta fri og være med. Men det er kun det plasteret som står i hodet på henne. Er hun storforlangende her eller er jeg skikkelig kjip nå?😌

Anonymkode: 59c94...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De plastrene kommer i pakker på 2 eller 3 plastre. Om du kjenner moren til en av de andre jentene så kan du jo spørre om du kan få eller kjøpe ett plaster? Da slipper du kanskje unna med en 50-lapp. 

Men emla plaster vil kun døyve stikket fra sprøyten. Svien som kommer når vaksinen sprøytes inn vil hun kjenne uansett...

Anonymkode: 4e6e1...49a

Skrevet

Uventet utgift på nesten 50.000? Det kaller jeg godt gjort 😂

Men helt ærlig.. 168kr tipper ikke akkurat lasset her. Du lovte henne dette plasteret. 

Anonymkode: d9b71...b5f

Skrevet

Ikke greit av deg! Utrolig slemt gjort.

Og grunnen er at du har gitt henne et løfte, hun er mentalt forberedt på at dette vil hun få, også svikter du! 

Neida, det er ingen mirakelkur og det ville hun ha oppdaget, men du skulle heller sagt nei en ja og så ikke kjøpe. 170kr er ikke det som velter lasset når du allikevel må ut med 50000kr.

De skarve kronene kunne du brukt. 

Anonymkode: 8453f...709

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men helt ærlig.. 168kr tipper ikke akkurat lasset her. Du lovte henne dette plasteret. 

DUMMESTE  JEG  HAR HØRT.. Nok med en vannlekkasje, en El sjekk som finner mye mangler.

Skrevet

Synes også det er dårlig gjort. Skjønner at du må knipe inn og dermed spare på unødige utgifter, men dette virker ikke unødig for din datter. Pung ut og rett opp feil, så får du heller spare videre ! 

Anonymkode: 01b72...362

Skrevet

Ja det er dårlig gjort. Tror for øvrig de er litt billigere på Apotek 1.

Anonymkode: 90709...aaa

Skrevet

Har dere helt tomme kontoer? Jeg vet hvordan det er å ha skikkelig dårlig og ikke ha 200 kroner til rådighet. Men, du lovte henne det. Og da gjør du det du kan for å spare 179 kroner en annen plass, så du kan kjøpe plasteret til henne. Det er klart at hun ikke vil ha mammaen sin med. Ikke sikkert at plasteret er noen mirakelkur for henne, men dette er tydeligvis viktig for henne og plasteret kan virke bra psykisk.

Anonymkode: 651b9...b51

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei jente på 12 som er litt redd for sprøyter. Det er ikke ekstremt. Nå skal visst flere jenter i klassen ha på Emla bedøvelsesplaseter og datteren min tror dette er et mirakel og vil ha et sånt. Jeg sa det skulle hun få.

Nå har jeg fått en uventet ugtgift på 48000 kroner og jeg må være veldig forsiktig fremover en stund. Svingte innom apotek i sted og fant ut at dette plasteret koster 168 kroner. Jeg slo det fra meg og dro hjem. Nå sitter jeg her med en dypt skuffet og sint jente. Jeg har sagt jeg kan ta fri og være med. Men det er kun det plasteret som står i hodet på henne. Er hun storforlangende her eller er jeg skikkelig kjip nå?😌

Er det billigere å ta fri fra jobb enn å kjøpe emla plaster da? Å få et plaster er ikke storforkangende altså

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hør her Emla plaster funker ikke på sprøyter. Bare blodprøver ( som jeg vet ). Si til henne at det ikke er no farlig og at mange tusen andre har tatt sprøyte.

Skrevet
2 minutter siden, SuperSøsterSanna skrev:

Hør her Emla plaster funker ikke på sprøyter. Bare blodprøver ( som jeg vet ). Si til henne at det ikke er no farlig og at mange tusen andre har tatt sprøyte.

Stikket er jo det samme, om det er blodprøve eller sprøyte

Skrevet

Bedøver bare øverste lag i huden, men for mange barn blir dette som en trygghet! Jeg hadde kjøpt det, kan hjelpe på fremtidig sprøyteangst

Anonymkode: ec00d...6c8

Skrevet

Hadde helt klart kjøpt det.

Da kjenner hun ikke stikket og ikke minst får hun et psykisk overtak, selv om svien når de sprøyter inne væsken kjennes likevel

Men støtter forslaget om å spørre en av de andre mammaene i klassen, om du synes det er kjipt å si du ikke har råd kan du si du glemte det eller ikke rakk det og høre om du kan få kjøpe det ene plasteret i pakka fra noen andre.

Anonymkode: 57c7c...215

Skrevet

HI

Ok. Jeg gir meg. Hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet. Men ble ikke bedre nå. Jeg synes det er mye penger på akkurat en sånn ting. Men får holde meg til avtalen.

Skrevet
1 time siden, Eliseflisa skrev:

DUMMESTE  JEG  HAR HØRT.. Nok med en vannlekkasje, en El sjekk som finner mye mangler.

Ja, hvis man ikke har god forsikring kanskje. 😉

Skrevet

Man bruker da ikke Emla på så store barn. Får da være grenser

Anonymkode: 35f97...733

Skrevet

En avtale er en avtale, men jeg synes opplegget er tullet uansett. Typisk jenter som skremmer hverandre opp til «sprøyteskrekk». Burde sagt nei i utgangspunktet.

Anonymkode: b1f53...2cb

Skrevet

Det er et stikk! Tar ett øyeblikk og så er det over. Du gjør både datteren din og deg selv en tjeneste og ber holde ut, istedenfor å bekrefte at det hele er så fryktelig. Vil gjøre det mye lettere for henne i fremtiden også. Min 7 åring tar blodprøve uten å klage, fordi jeg har forklart at det er litt vondt, men ikke farlig.

180 kr kan være middag for hele familien, jeg hadde ikke kjøpt.

Anonymkode: 8d853...2f4

Skrevet

En 12-åring er istand til å forstå at avtaler kan endre seg og at det er dumt å ettergi for ubegrunnet frykt. Det er ok å være ærlig med så store barn hvis man ikke har råd, vi vet ikke hvordan Hi's økonomi er generelt. 

Like greit å utfordre sprøyteangsten når man har sjansen og ikke la den utvikle seg.

Skrevet

Jeg syns du bør holde avtalen. Tar du deg fri for å være med taper du mer penger enn å kjøpe det plasteret. 

Min datter hater sprøyter, og kan ikke si hun skal ta en sprøyte eller blodprøve før hun skal for om ikke gruer hun seg fra hun får vite om det til hun skal gjøre det. De fikk vit på skolen at de skulle ta sprøyte om noen uker, hun var nesten umulig å ha i hus frem til jeg sa: jeg vet du ikke liker sprøyter, syns det er vondt og du gruer deg, men tenk deg om litt. Hvor mye drama kommer de andre til å lage om denne sprøyten? Hvor mange kommer til å gråte før og etter? Hvor mange tror de dør av stikket?    Dette var det som skulle til for henne, for hun kom hjem dagen etter og sa det hjalp. Istede for å høre hvor ille det var, så hadde hun sett det morsomme i all dramaen jentene laget om dette. Hun tok sprøyten noen uker etter, kom stolt som en lerke hjem og fortslte st det ikke var noe godt, men hun hadde hatt mye underholdning. Det var jenter som latet som de besvimte, gråt og drama som bare jenter kan lage. Hun er 15år så muligens litt mer drama enn hos din jente, men det kan være ett forsøk. Jeg hadde aldri tenk over dette før jeg plutselig sa det, men så effektivt og det hjalp for mitt barn (andre barnet elsker sprøyter, hun syns det er kjempe gøy så det hjelper ikke storesøster st hun forteller i detalj hvordan sprøyten skal igjennom ulike hudlag osv...) 

Anonymkode: e03a0...a73

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det mulig å være så begrenset og ha tilgang til Internett 😂😂

Anonymkode: 9bc5c...7ce

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stikket er jo det samme, om det er blodprøve eller sprøyte

Når jeg tok sprøyte sist, så prøvde jeg Emla plaster. Funket like bra som hvis man ikke hadde hatt den på.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man bruker da ikke Emla på så store barn. Får da være grenser

Anonymkode: 35f97...733

Noen barn synes det er ekkelt mens andre barn har tynt hudlag som gjør stikket vondere enn de som har tjukt lag. Derfor bruker man Emla for at det skal dempe stikket;)

Anonymkode: 56546...2ef

Skrevet

Dårlig gjort. 168 kr har du. 

Anonymkode: a0626...a41

Skrevet

Mitt barn hadde fint forstått at med en større og uforutsett utgift må alle i familien bidra. Ting kan endre seg og det må også barn lære seg. Jeg hadde forklart og gitt beskjed om at plasteret ikke vil bli kjøpt. 

Anonymkode: 312ca...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...