Gå til innhold

Hjelp! Hva er dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en del utslett på mage, pupper, rygg, hals og skuldre. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Ser ut som flate blemmer i midten på de fleste. Det blir bare fler og fler, men et par av de virker som de har tørka og blitt helt flate. De klør ikke og jeg har ikke noe feber eller noe sånt.

Noen idé om hva det kan være?

20180415_170957.jpg

Anonymkode: f16d6...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som atopisk eksem. 

Anonymkode: e0efd...049

Skrevet

Takk for svar 😊 Tror jeg får ta meg en tur til legen.

Anonymkode: f16d6...e9d

Skrevet

Jeg synes det er veldig likt loppebitt. Når huden mellom de røde prikkene er så normal, ville jeg tenkt bitt og ikke atopisk eksem. 

Anonymkode: 3c56f...e69

Skrevet

Ser ikke ut som atopisk eksem 

Noe bitt heller... 

God bedring 

Anonymkode: a8d1c...5e6

Skrevet

Jeg tenker også insektbitt, men f.eks loppebitt bruker å klø veldig.

Anonymkode: d17d1...c5c

Skrevet

Loppebitt?? Æsj, håper ikke det er det. Kommer det fra senga? For jeg og jentungen sover i samme seng og hun har ingenting.

Anonymkode: f16d6...e9d

Skrevet

Lopper eller skabb 

Anonymkode: ea391...794

Skrevet

Det klør jo heller ikke. Og har absolutt ingenting på beina og sånn..

Anonymkode: f16d6...e9d

Skrevet

Veggdyr?

Anonymkode: ac57f...959

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veggdyr?

Anonymkode: ac57f...959

Jeg har ikke vært ute å reist. Dukker det opp plutselig? Og kan de bite kun på 1 av 2 som sover i samme seng? Jeg blir helt forvirra av dette og føler at bildene ikke viser helt hvordan det ser ut i tillegg ril at jeg fikk jo kun med noen på magen.

Anonymkode: f16d6...e9d

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Loppebitt?? Æsj, håper ikke det er det. Kommer det fra senga? For jeg og jentungen sover i samme seng og hun har ingenting.

Anonymkode: f16d6...e9d

Lopper pleier bare å angripe "utvalgte" personer. Min mann blir alltid angrepet, men ingen av oss andre.  Selv om vi sover i samme seng. 

Bitta pleier å klø, men jeg tenker det vel kan være som med myggstikk, noen klør intenst, andre ikke. 

 

Anonymkode: 3c56f...e69

Skrevet

Vi fikk et slags bedbug en gang, var kun jeg som ble bitt i starten... hadde masse sånne utslett/bitt på spesielt leggene. Vi flyttet i mellomtiden, var til lege og alt, ingen svar. Jeg ble bitt og det klødde. Plutselig ble barna bitt og mannen fikk også noen få bitt. Da heiv jeg alt av sengeklær/dyner og puter i fryseren, også overmadrassene. Har aldri fått tilbake sånne bitt. Så her var det rett og slett et slags bedbug 😣

Anonymkode: b293e...0ba

Skrevet

Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall.

Anonymkode: e0efd...049

Skrevet

Jeg kan få lignende utslett når jeg får i meg hvete/gluten eller melk. Får det noen ganger, andre ganger ikke. Fikk i meg noe ost i en rett her om dagen, og da fikk jeg lignende utslett på armer/skuldre og magen. Når jeg får nye utbrudd av granuloma annulare ser de også slik ut, men de endrer utseende etter litt tid.

At hun over her diagnostiserer uten annet grunnlag enn ett bilde og uttaler seg på vegne av "oss" som jobber med den slags, det blir bare litt komisk... Mulig hun har rett, men om hun jobber med det så burde hun også vite at det er så mange ulike utslett som ser like ut at det kan være andre ting enn atopisk eksem også.

Anonymkode: 6120b...659

Skrevet

Du klarte ikke å beskjære bildet, kanskje ikke så artig  å flashe hengepuppene for hele dib?

Anonymkode: 6fba8...26f

Skrevet

Brennkopper?

Anonymkode: 1a4d0...c88

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klarte ikke å beskjære bildet, kanskje ikke så artig  å flashe hengepuppene for hele dib?

Anonymkode: 6fba8...26f

Er det ikke leggetid for deg snart? Skoledag i morgen, vet du...

Anonymkode: 6120b...659

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen og alle gode forslag! Skal dra til legen i morra og få endelig svar 😊

Og til hengepupp kommentaren, at det var det du hang deg opp i sier litt om deg. 

Jeg trengte bare noen råd og kunne ikke brydd meg mindre om litt av huden fra hengepuppene syntes.

Ikke, takk til dere andre 😊

Anonymkode: f16d6...e9d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall.

Anonymkode: e0efd...049

Så atopisk eksem klør ikke mener du?

Anonymkode: e645a...cbf

Skrevet

Vannkopper? Flate blemmer, sprer seg. Jeg klødde som en gal da jeg hadde det, men lillesøstra mi klødde ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: a4d4a...d62

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall.

Anonymkode: e0efd...049

Jeg har atopisk eksem, samme har barna mine. Synes ikke det ligner i det hele tatt. Dessuten - atopisk eksem kan klø som bare faen. Det vet du vel om du jobber med den slags ...

 

Anonymkode: 0bd5b...933

Skrevet

Mollusker var det første jeg tenkte

Anonymkode: 8f642...867

Skrevet

Har dere et fuglereir i luftkanal eller liknende?

Anonymkode: 3c555...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...