Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Jeg har fått en del utslett på mage, pupper, rygg, hals og skuldre. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Ser ut som flate blemmer i midten på de fleste. Det blir bare fler og fler, men et par av de virker som de har tørka og blitt helt flate. De klør ikke og jeg har ikke noe feber eller noe sånt. Noen idé om hva det kan være? Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Det ser ut som atopisk eksem. Anonymkode: e0efd...049
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Takk for svar 😊 Tror jeg får ta meg en tur til legen. Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 Jeg synes det er veldig likt loppebitt. Når huden mellom de røde prikkene er så normal, ville jeg tenkt bitt og ikke atopisk eksem. Anonymkode: 3c56f...e69
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 Ser ikke ut som atopisk eksem Noe bitt heller... God bedring Anonymkode: a8d1c...5e6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Jeg tenker også insektbitt, men f.eks loppebitt bruker å klø veldig. Anonymkode: d17d1...c5c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 Loppebitt?? Æsj, håper ikke det er det. Kommer det fra senga? For jeg og jentungen sover i samme seng og hun har ingenting. Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 Lopper eller skabb Anonymkode: ea391...794
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 Det klør jo heller ikke. Og har absolutt ingenting på beina og sånn.. Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veggdyr? Anonymkode: ac57f...959 Jeg har ikke vært ute å reist. Dukker det opp plutselig? Og kan de bite kun på 1 av 2 som sover i samme seng? Jeg blir helt forvirra av dette og føler at bildene ikke viser helt hvordan det ser ut i tillegg ril at jeg fikk jo kun med noen på magen. Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #12 Skrevet 15. april 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Loppebitt?? Æsj, håper ikke det er det. Kommer det fra senga? For jeg og jentungen sover i samme seng og hun har ingenting. Anonymkode: f16d6...e9d Lopper pleier bare å angripe "utvalgte" personer. Min mann blir alltid angrepet, men ingen av oss andre. Selv om vi sover i samme seng. Bitta pleier å klø, men jeg tenker det vel kan være som med myggstikk, noen klør intenst, andre ikke. Anonymkode: 3c56f...e69
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #13 Skrevet 15. april 2018 Vi fikk et slags bedbug en gang, var kun jeg som ble bitt i starten... hadde masse sånne utslett/bitt på spesielt leggene. Vi flyttet i mellomtiden, var til lege og alt, ingen svar. Jeg ble bitt og det klødde. Plutselig ble barna bitt og mannen fikk også noen få bitt. Da heiv jeg alt av sengeklær/dyner og puter i fryseren, også overmadrassene. Har aldri fått tilbake sånne bitt. Så her var det rett og slett et slags bedbug 😣 Anonymkode: b293e...0ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #14 Skrevet 15. april 2018 Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall. Anonymkode: e0efd...049
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #15 Skrevet 15. april 2018 Jeg kan få lignende utslett når jeg får i meg hvete/gluten eller melk. Får det noen ganger, andre ganger ikke. Fikk i meg noe ost i en rett her om dagen, og da fikk jeg lignende utslett på armer/skuldre og magen. Når jeg får nye utbrudd av granuloma annulare ser de også slik ut, men de endrer utseende etter litt tid. At hun over her diagnostiserer uten annet grunnlag enn ett bilde og uttaler seg på vegne av "oss" som jobber med den slags, det blir bare litt komisk... Mulig hun har rett, men om hun jobber med det så burde hun også vite at det er så mange ulike utslett som ser like ut at det kan være andre ting enn atopisk eksem også. Anonymkode: 6120b...659
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #16 Skrevet 15. april 2018 Du klarte ikke å beskjære bildet, kanskje ikke så artig å flashe hengepuppene for hele dib? Anonymkode: 6fba8...26f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #18 Skrevet 15. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du klarte ikke å beskjære bildet, kanskje ikke så artig å flashe hengepuppene for hele dib? Anonymkode: 6fba8...26f Er det ikke leggetid for deg snart? Skoledag i morgen, vet du... Anonymkode: 6120b...659
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #19 Skrevet 15. april 2018 Mollusker? Ligner veldig på det datteren min hadde. Gikk over etter ca ett år. https://nhi.no/sykdommer/hud/papler-nuppete-utslett/mollusker/ Anonymkode: 9bda6...9ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #20 Skrevet 15. april 2018 Tusen takk for svar alle sammen og alle gode forslag! Skal dra til legen i morra og få endelig svar 😊 Og til hengepupp kommentaren, at det var det du hang deg opp i sier litt om deg. Jeg trengte bare noen råd og kunne ikke brydd meg mindre om litt av huden fra hengepuppene syntes. Ikke, takk til dere andre 😊 Anonymkode: f16d6...e9d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #21 Skrevet 15. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall. Anonymkode: e0efd...049 Så atopisk eksem klør ikke mener du? Anonymkode: e645a...cbf
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #22 Skrevet 15. april 2018 Vannkopper? Flate blemmer, sprer seg. Jeg klødde som en gal da jeg hadde det, men lillesøstra mi klødde ikke i det hele tatt. Anonymkode: a4d4a...d62
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #23 Skrevet 15. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Bitt klør. Dette er atopisk eksem. Det er tydelig for oss som jobber med den slags i alle fall. Anonymkode: e0efd...049 Jeg har atopisk eksem, samme har barna mine. Synes ikke det ligner i det hele tatt. Dessuten - atopisk eksem kan klø som bare faen. Det vet du vel om du jobber med den slags ... Anonymkode: 0bd5b...933
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #24 Skrevet 15. april 2018 Mollusker var det første jeg tenkte Anonymkode: 8f642...867
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #25 Skrevet 15. april 2018 Har dere et fuglereir i luftkanal eller liknende? Anonymkode: 3c555...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå