Gå til innhold

Kvalt, mens jeg spises levende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik føles det i alle fall. Tre små barn, ganske tette. Alle trenger sin dose mamma. Tydeligvis mer enn pappa. Jeg kan komme i i stuen. Der sitter pappa og barna fint i sofaen. Når jeg setter meg går det et nanosekund før jeg er et klatrestativ, en boksepute, tørkefille, etc etc. Jeg får aldri være i fred! Vet det er likt for de fleste, men jeg er ikke laget for småbarnslivet. Gleder meg bare til de blir større og slutter og være så fysisk masete. Gleder meg til skole, aktiviteter og lekser. Sånn, dagens frustrasjon ute. 

Anonymkode: 12056...67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du trenger en husmorferie.

Jeg flere barn enn deg. Tre av de kom supertett. Jeg lengter tilbake til de var små. Det var den tiden jeg likte best. Så lett og glede og så raskt søskenkrangelen gikk over. Men jeg lot meg aldri trakke på. Hadde meget tydelige grenser.

Anonymkode: 5021f...523

Skrevet

Kos bør være med litt "folkeskikk" da. Ikke slå, ikke hoppe på mamma. Såklart skal ungene få kos, men da får de sitte rolig på fanget. Sånn er det her i hus.

Begynn å lese for de om du ikke alt gjør det. Det fenger oppmerksomheten på en annen måte enn tv. Be de f.eks si hva som er på bildene, engasjer de litt så blir koser mer rolig i blandt :)  

Anonymkode: 01b3c...619

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik føles det i alle fall. Tre små barn, ganske tette. Alle trenger sin dose mamma. Tydeligvis mer enn pappa. Jeg kan komme i i stuen. Der sitter pappa og barna fint i sofaen. Når jeg setter meg går det et nanosekund før jeg er et klatrestativ, en boksepute, tørkefille, etc etc. Jeg får aldri være i fred! Vet det er likt for de fleste, men jeg er ikke laget for småbarnslivet. Gleder meg bare til de blir større og slutter og være så fysisk masete. Gleder meg til skole, aktiviteter og lekser. Sånn, dagens frustrasjon ute. 

Anonymkode: 12056...67a

Du må jo sette dem over på pappas fang, og han må på banen i å aktivt avlaste deg!

Anonymkode: 68b8d...349

Skrevet

Nå er mine 4, 6 og 8 og det er mye bedre!!!

Anonymkode: 2bb47...995

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. 6, 4 og 2 år. Gleder meg til de blir større. 

Anonymkode: e7124...e7e

Skrevet

Enig med deg Hi. Jeg har et enormt behov for privatliv, dvs være helt alene. Sliter veldig med småbarnslivet. Jeg er gjerne med dem hele dagen alene og ellers er jeg på jobb. Det er aldri privatliv eller litt rom å få. Alltid noen som henger, maser, klatrer, slår, sparker og klenger. Natt og dag. Ingen doturer alene, ingen dusj alene og ingen måltider alene. Gleder meg sånn til de blir store. 

Anonymkode: 9259b...c90

Skrevet

Nå har jeg to tette og en attpåklatt. To tette var alt for tette en stund men så løsnet det. Liten trøst når det står på. Det som hjalp,var å få de litt på avstand. Jeg betalte for min ro og fred og en times kaffestund. Finn hjelp og betal for det om du ikke har besteforeldre som kan trå til. Det er verdt pengene. 

Vi tok dem på lekeland så snart de var store nok. Badeland alle sammen var også vellykket. De fikk rast av energien sin og jeg kunne slappe av i vannet.

Anonymkode: 0d444...ee7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg Hi. Jeg har et enormt behov for privatliv, dvs være helt alene. Sliter veldig med småbarnslivet. Jeg er gjerne med dem hele dagen alene og ellers er jeg på jobb. Det er aldri privatliv eller litt rom å få. Alltid noen som henger, maser, klatrer, slår, sparker og klenger. Natt og dag. Ingen doturer alene, ingen dusj alene og ingen måltider alene. Gleder meg sånn til de blir store. 

Hvorfor har du fått flere enn 1 barn hvis du har et enormt behov for å være alene? Jeg blir matt!

Anonymkode: 16983...5ff

Skrevet

Gi dem hver sitt nettbrett.

Anonymkode: c1813...373

Skrevet

Vi er flere i samme båt, HI 🙈

Opplever det som ganske utmattende å ha små barn, får aldri hentet meg inn. Håper bare det blir bedre når de blir større og mer selvstendige. Nå er det kontinuerlig mas, stress og jobb og atter jobb, føler jeg 😣

Skrevet

Men da må mannen din få fingeren ut. Å dusje og gå på do alene er minimum!!

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du fått flere enn 1 barn hvis du har et enormt behov for å være alene? Jeg blir matt!

Kanskje fordi de ikke er 2 år hele livet...? Og kanskje fordi ungene selv behøver et fellesskap?

Anonymkode: 68b8d...349

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man ikke har småbarn hele livet kanskje??? Trenger ikke være Einstein for å skjønne det akkurat...

Skrevet

Du må sette grenser hi! Er ikke greit å hoppe og slå på noen, inkludert mamma. Dette må de faktisk lære seg fra de er helt små.

Anonymkode: 96686...1dc

Skrevet

Hva har "behovet for alenetid " med antall barn å gjøre. Man trenger alenetid også når man har ett barn. Situasjon i år trenger ikke å være situasjon neste år,eller om 5 år. 

Jeg har ei venninne som hadde lignende,dumme kommentarer. Hun har selvsagt ett barn,som oppførte seg som mine 3 tilsammen. Og enda mer utagerende. Nå er hun 45 og angrer på at hun har ikke fått flere.

Anonymkode: 0d444...ee7

Skrevet

Fordi noen av oss klarer å tenke litt lenger enn nesetippen rekker og vet at om få år er småbarnstida over, og da har vi mange år å virkelig trives i. Jeg er kjempeglad for at jeg var så heldig å få barn, ikke bare en, men to ganger. Jeg er glad for at mine barn har søsken og ikke forble enebarn, selv om jeg kjenner mange lykkelige enebarn også. Men småbarnstiden har jeg aldri savnet.

Skrevet
9 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Fordi noen av oss klarer å tenke litt lenger enn nesetippen rekker og vet at om få år er småbarnstida over, og da har vi mange år å virkelig trives i. Jeg er kjempeglad for at jeg var så heldig å få barn, ikke bare en, men to ganger. Jeg er glad for at mine barn har søsken og ikke forble enebarn, selv om jeg kjenner mange lykkelige enebarn også. Men småbarnstiden har jeg aldri savnet.

Det høres jo ikke ut som en god ide å få 3 unger, hvis du ikke liker de før de er 10 år? Tror du ikke barna får meg seg at mor føler seg kvalt og spises levende? Det er HI som beskriver dette slik, ikke jeg. Jeg skjønner at man kan bli sliten og lei av småbarnstiden - men spises levende?? Da har man tatt feil valg her i livet!!!

Skrevet

Klart det er slitsomt med småbarnsperioden, men du må sette grenser. Jeg koser ikke med barn som hopper, klorer, klatrer, lugger eller driver i ansiktet mitt. Jeg snakker ikke med barn som skriker til meg, og jeg skjønner ikke surving. Nå er min 3, men jeg låser døra når jeg må på do av og til, hun må lære seg at mamma vil på do alene. 

Nå skal det sies at jeg er alene om omsorgen og har ingen mann som må på banen, han var forøvrig langt unna banen før vi gikk fra hverandre også. 

Det skal være levelig for deg!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres jo ikke ut som en god ide å få 3 unger, hvis du ikke liker de før de er 10 år? Tror du ikke barna får meg seg at mor føler seg kvalt og spises levende? Det er HI som beskriver dette slik, ikke jeg. Jeg skjønner at man kan bli sliten og lei av småbarnstiden - men spises levende?? Da har man tatt feil valg her i livet!!!

Slutt å vær så besserwisser, du fremstår bare som usigelig korttenkt med kommentarene dine. 

Selvsagt liker HI barna sine, hun elsker dem høyere enn seg selv. Tåpelig og unødvendig kommentar fra deg. 

Hvis det var en premiss for å bli mor om å avstå fra all egentid og aldri sette grenser for seg selv, ville menneskeheten vært utdødd. Det er forresten heller ikke normalt å aldri ønske seg egentid, da har man høyst sannsynlig et problem med å leve gjennom barna sine. 

Så jeg foreslår at du skrur på dine mellommenneskelige evner, som tydeligvis har ramla av et sted på veien. (Og apropos hva barn trenger fra sine foreldre; mellommenneskelige evner)

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å ikke like ungene, men å ikke like småbarnstiden. 

Skrevet
3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Det handler ikke om å ikke like ungene, men å ikke like småbarnstiden. 

Dette. 

Skrevet

Selvsagt trenger man ikke å elske småbarnstiden, men å tro at barna ikke merker at mor bare holder ut og venter på bedre tider er å tro på julenissen. 

Å få tette barn fordi det blir så bra når de vokser til er både dumt og egoistisk. Stakkars barn som føler seg i veien. Dere skal ikke se bort fra at nettopp det er grunnen til at de 'kveler' dere også. De føler seg avvist og i veien og reagerer på den eneste måten de kjenner til - nemlig å klamre seg til og tigge om oppmerksomhet og kjærlighet. 

Dere kan bare ikke kjempe dere gjennom småbarnstiden og så forvente å få et godt forhold når de vokser til. Da er de vant til at mamma holder avstand og det blir ikke naturlig å ty til dere når de trenger støtte. 

Anonymkode: 550b6...f01

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt trenger man ikke å elske småbarnstiden, men å tro at barna ikke merker at mor bare holder ut og venter på bedre tider er å tro på julenissen. 

Å få tette barn fordi det blir så bra når de vokser til er både dumt og egoistisk. Stakkars barn som føler seg i veien. Dere skal ikke se bort fra at nettopp det er grunnen til at de 'kveler' dere også. De føler seg avvist og i veien og reagerer på den eneste måten de kjenner til - nemlig å klamre seg til og tigge om oppmerksomhet og kjærlighet. 

Dere kan bare ikke kjempe dere gjennom småbarnstiden og så forvente å få et godt forhold når de vokser til. Da er de vant til at mamma holder avstand og det blir ikke naturlig å ty til dere når de trenger støtte. 

Hvordan er det mulig å forestille seg at verden er så svart/hvitt som du beskriver??? Menneskelig innsikt hadde vært en fin ting...

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det mulig å forestille seg at verden er så svart/hvitt som du beskriver??? Menneskelig innsikt hadde vært en fin ting...

Hva er det som er feil med det jeg skriver? 

Her er det ikke mor det er synd på, for å si det sånn...

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er feil med det jeg skriver? 

Her er det ikke mor det er synd på, for å si det sånn...

Dette blir bare mer og mer pinlig på dine vegne 😣

Kanskje du burde øve deg på å utvikle empati?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...