Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Innimellom lurer jeg på om vi er fra forskjellige planeter. Ja, jeg er sliten av syke unger. De kan såklart ikke for at de er syke, men mannen irriterer meg så jævlig. For meg er den første prioriteringen at ungene får i seg drikke, at de er rene fra spy og at alt som har fått spy på seg (dyner, puter, gulv, vegger ++ rengjøres raskt. Ungene er bare 3år og naturlig nok pga alder havner ikke alltid oppkastet i do eller bøtta. Jeg vasker klær, alle gulv, bad, håndtak, do +++. Ser til at ungene er rene og fri for spy.. mannen derimot setter seg ned å baker da han har lovet kake til kollegaene sine på mandag. Jeg klikker jo, i mitt hode er det ikke kakebaking som bør prioriteres. Han mener jeg er urettferdig og sur (det stemmer) og at det ikke er noe galt å bake. I tillegg mangler vi dopapir. Som jeg sier, kjøp heller dopapir enn å bake, det haster muligens litt mer! åååå. Hilsen surpadda! Anonymkode: a96bd...61b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Haha, den kaka hadde ikke jeg spist. 😂😂😂 Anonymkode: 193ae...3ce
Himmel og hav Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Jeg skjønner deg! Mannen fortjener både kjeft og at du er sur. Du får sette deg ned og strikke når kaka er ferdig og erklære vaktskifte og at alt som har med spy og unger nå er hans jobb en stund og se om han synes det er like greit når det er den veien.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, den kaka hadde ikke jeg spist. 😂😂😂 Anonymkode: 193ae...3ce Ikke jeg heller!!! 😂 Hi Anonymkode: a96bd...61b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Så snill han er som vil smitte hele jobben da... Kan du be han la være det!!!!! Ikke la han spre drirasjuken deres til oss andre. Han er virkelig idiot han 🤦🏻♀️ Ikke mange så dumme mennesker Anonymkode: cc4c3...1d2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Han risikerer jo å smitte hele jobben. Er han helt blåst? Anonymkode: 69982...9c1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 La han kose seg med baking og tenk heller at du er heldig som har en mann som kan bake. Da slipper du å irritere deg Anonymkode: 337cf...c3d
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 ...Jeg sa akkurat til mannen min «Hvis noen kommer på jobben din på mandag med kake -for Guds skyld IKKE SPIS!!!» 😅🙈
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #9 Skrevet 14. april 2018 Nå går jeg ut fra at han ikke baker i nærheten av hverken bad eller soverom eller syke unger og at dere begge er nøye med hygienen. Da er det faktisk ikke jordens undergang om han baker noe. Arbeidsfordelingsmessig kan det være dårlig timing, men det kommer jo an på hvilke avtaler dere har/gjør om arbeidsfordeling nå barna er syk. Når mine barn har hatt spysyke har de spydd og så sovet en stund og spydd igjen. Da går jeg jo og gjør andre ting mens de sover. Om det er slik at han baker mens de sover ser jeg ikke problemet. Baker han mens de spyr må du snakke med ham. Men ikke kjeft på ham. Det kommer det ikke noe godt ut av. Mest sannsynlig regner han med at du har styr på det hele, fordi du er supereffektiv og gjør det som skal gjøres. Om det er slik du virker i hverdagen kan du ikke være sur på ham for at han nå ikke skjønner at du vil ha hjelp. Snakk med ham. Det løser det meste. Anonymkode: 69d5b...815
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #10 Skrevet 14. april 2018 Bruker han så lang tid på en kake da? Det tar vel rundt én time, eller max halvannen? Om ungene dine spyr så ofte at mannen din ikke kan unnværes i halvannen time bør du oppsøke lege! Anonymkode: 9069d...a9f
Mummy79 Skrevet 14. april 2018 #11 Skrevet 14. april 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå går jeg ut fra at han ikke baker i nærheten av hverken bad eller soverom eller syke unger og at dere begge er nøye med hygienen. Da er det faktisk ikke jordens undergang om han baker noe. Arbeidsfordelingsmessig kan det være dårlig timing, men det kommer jo an på hvilke avtaler dere har/gjør om arbeidsfordeling nå barna er syk. Når mine barn har hatt spysyke har de spydd og så sovet en stund og spydd igjen. Da går jeg jo og gjør andre ting mens de sover. Om det er slik at han baker mens de sover ser jeg ikke problemet. Baker han mens de spyr må du snakke med ham. Men ikke kjeft på ham. Det kommer det ikke noe godt ut av. Mest sannsynlig regner han med at du har styr på det hele, fordi du er supereffektiv og gjør det som skal gjøres. Om det er slik du virker i hverdagen kan du ikke være sur på ham for at han nå ikke skjønner at du vil ha hjelp. Snakk med ham. Det løser det meste. Anonymkode: 69d5b...815 Dvs ta ansvar for alt sammen, stelle syke barn og oppdra mann, undertrykk dine egne følelser og behov, ta hensyn til alle andre og deres begrensninger hele tiden. Hva med å være et menneske og få lov til å være frustrert over at mannen bruker en teit unnskyldning for å slippe unna grisejobben. Hva med at mannen skal være like delaktig og voksen og SPØRRE hi om hun trenger hjelp og ikke bare anta at hun fikser alt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #12 Skrevet 14. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: La han kose seg med baking og tenk heller at du er heldig som har en mann som kan bake. Da slipper du å irritere deg Anonymkode: 337cf...c3d Hahaha 🤣 Noe så unyttig å kunne bake. Å ta seg av barn og familie , det er noe å kunne. Anonymkode: 8e9dd...6b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #13 Skrevet 14. april 2018 1 time siden, Mummy79 skrev: Dvs ta ansvar for alt sammen, stelle syke barn og oppdra mann, undertrykk dine egne følelser og behov, ta hensyn til alle andre og deres begrensninger hele tiden. Hva med å være et menneske og få lov til å være frustrert over at mannen bruker en teit unnskyldning for å slippe unna grisejobben. Hva med at mannen skal være like delaktig og voksen og SPØRRE hi om hun trenger hjelp og ikke bare anta at hun fikser alt. Vi vet intet om deres forhold. Greit, han kunne spurt. Men at han ikke gjorde det gir ikke hi rett til å kjefte på ham. Jeg står ved rådet mitt: Snakk sammen, det løser det meste! Her har ingen av dem snakket sammen. Han har ikke spurt og hun har ikke sagt hun vil han skal være med. Feil på begge sider. Anonymkode: 69d5b...815
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #14 Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Innimellom lurer jeg på om vi er fra forskjellige planeter. Ja, jeg er sliten av syke unger. De kan såklart ikke for at de er syke, men mannen irriterer meg så jævlig. For meg er den første prioriteringen at ungene får i seg drikke, at de er rene fra spy og at alt som har fått spy på seg (dyner, puter, gulv, vegger ++ rengjøres raskt. Ungene er bare 3år og naturlig nok pga alder havner ikke alltid oppkastet i do eller bøtta. Jeg vasker klær, alle gulv, bad, håndtak, do +++. Ser til at ungene er rene og fri for spy.. mannen derimot setter seg ned å baker da han har lovet kake til kollegaene sine på mandag. Jeg klikker jo, i mitt hode er det ikke kakebaking som bør prioriteres. Han mener jeg er urettferdig og sur (det stemmer) og at det ikke er noe galt å bake. I tillegg mangler vi dopapir. Som jeg sier, kjøp heller dopapir enn å bake, det haster muligens litt mer! åååå. Hilsen surpadda! Anonymkode: a96bd...61b Spørs hvor mye lyst de har på en kake som er bakt i et spybefengt hus Anonymkode: e5268...3a4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #15 Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han risikerer jo å smitte hele jobben. Er han helt blåst? Anonymkode: 69982...9c1 Kaka skal stekes, så den i seg selv er ikke smittefarlig. Det er den uansett ikke dersom han har vasket hendene skikkelig før han begynte å bake. Anonymkode: 857e5...12f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #16 Skrevet 14. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kaka skal stekes, så den i seg selv er ikke smittefarlig. Det er den uansett ikke dersom han har vasket hendene skikkelig før han begynte å bake. Anonymkode: 857e5...12f Hvor står det at kaka skal stekes? Vi vet ikke hva slags kake mannen lager. Ikke alle kaker skal stekes. Anonymkode: 69982...9c1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #17 Skrevet 14. april 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kaka skal stekes, så den i seg selv er ikke smittefarlig. Det er den uansett ikke dersom han har vasket hendene skikkelig før han begynte å bake. Anonymkode: 857e5...12f Den skal da håndteres etter steking ACT også. Nasty! Anonymkode: aee43...64f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #18 Skrevet 14. april 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kaka skal stekes, så den i seg selv er ikke smittefarlig. Det er den uansett ikke dersom han har vasket hendene skikkelig før han begynte å bake. Anonymkode: 857e5...12f Etter steking da? kanskje det skal noe mer på den da Anonymkode: e5268...3a4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #19 Skrevet 14. april 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kaka skal stekes, så den i seg selv er ikke smittefarlig. Det er den uansett ikke dersom han har vasket hendene skikkelig før han begynte å bake. Anonymkode: 857e5...12f Han kan være snittet selv. Det er litt inkubasjonstid. Så kan han nyse etter steking. Eller som mange gjør, hoste seg i henda for å ikke hoste på ting/folk, og så ta på ting/folk etterpå. Deilig! Anonymkode: 3fe1c...edb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #20 Skrevet 14. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bruker han så lang tid på en kake da? Det tar vel rundt én time, eller max halvannen? Om ungene dine spyr så ofte at mannen din ikke kan unnværes i halvannen time bør du oppsøke lege! Anonymkode: 9069d...a9f Jeg vil heller ha en mann som tar seg av syke barn, handler inn varer når det trengs og hjelper til i hjemmet, enn en mann som baker... Og når kaka han baker midt oppi alt ikke en gang er til meg. Nei, da foretrekker jeg en som ikke kan bake. Anonymkode: 9f5a7...110
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #21 Skrevet 14. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vil heller ha en mann som tar seg av syke barn, handler inn varer når det trengs og hjelper til i hjemmet, enn en mann som baker... Og når kaka han baker midt oppi alt ikke en gang er til meg. Nei, da foretrekker jeg en som ikke kan bake. Anonymkode: 9f5a7...110 Men nå var poenget i denne tråden at mannen har lovet dette til sine kollegaer på mandag. At en mann ikke holder det han lover er likegyldig? Anonymkode: 9069d...a9f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #22 Skrevet 14. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå går jeg ut fra at han ikke baker i nærheten av hverken bad eller soverom eller syke unger og at dere begge er nøye med hygienen. Da er det faktisk ikke jordens undergang om han baker noe. Arbeidsfordelingsmessig kan det være dårlig timing, men det kommer jo an på hvilke avtaler dere har/gjør om arbeidsfordeling nå barna er syk. Når mine barn har hatt spysyke har de spydd og så sovet en stund og spydd igjen. Da går jeg jo og gjør andre ting mens de sover. Om det er slik at han baker mens de sover ser jeg ikke problemet. Baker han mens de spyr må du snakke med ham. Men ikke kjeft på ham. Det kommer det ikke noe godt ut av. Mest sannsynlig regner han med at du har styr på det hele, fordi du er supereffektiv og gjør det som skal gjøres. Om det er slik du virker i hverdagen kan du ikke være sur på ham for at han nå ikke skjønner at du vil ha hjelp. Snakk med ham. Det løser det meste. Anonymkode: 69d5b...815 Eh. Jo, det er så smittsomt at det holder at har tatt på dørhåndtak barna tar på osv. Min venninne med salmonella fikk forbud av sin lege å jobbe som servitør i en mnd. Anonymkode: aa9e7...678
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #23 Skrevet 14. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå var poenget i denne tråden at mannen har lovet dette til sine kollegaer på mandag. At en mann ikke holder det han lover er likegyldig? Anonymkode: 9069d...a9f I denne situasjonen ja. Da er det hans ansvar å drite i å bake og heller kjøpe en kake på mandag. Vips, to problemer løst. Han kan ta vare på syke barn i helgen og ingen på jobb smittes av kaka hans. Anonymkode: aa9e7...678
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #24 Skrevet 14. april 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå var poenget i denne tråden at mannen har lovet dette til sine kollegaer på mandag. At en mann ikke holder det han lover er likegyldig? Anonymkode: 9069d...a9f Hvis jeg var mannens kollega ville jeg satt enormt stor pris på om han ikke holdt det han lovte akkurat her. Anonymkode: cce8d...3fd
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #25 Skrevet 14. april 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå var poenget i denne tråden at mannen har lovet dette til sine kollegaer på mandag. At en mann ikke holder det han lover er likegyldig? Anonymkode: 9069d...a9f Altså, om det er en kake til lunsjpausen, så klarer de seg vel fint uten akkurat denne dagen. Tror de fleste ville stått over kaka om de visste at det var omgangssjuke i hus. Om det er kake som på død og liv må leveres på mandag: "Hei kollega. Ungene er syke og kaster opp. Kunne du tenkt deg å bake en kake til mandagen? Så skylder jeg deg en tjeneste til senere!" Eventuelt kjøpe en kake på bakeriet, mens han likevel går ut for å kjøpe dopapir. Anonymkode: 9f5a7...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå