soleia Skrevet 12. april 2018 #26 Skrevet 12. april 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv om så inderlig prøver å overtale deg selv, sitter du ikke på fasiten. Verden er mer enn svart/hvit. Hvordan vet du at ingen faker Asperger? Dessuten, for niende gang, jeg snakker ikke om deg og din sønn som virkelig sliter. All sympati og forståelse for din situasjon. Virkelig. HI Anonymkode: da8d7...997 Kjenner nokon som har vore igjennom aspergersutredning, og i diagnostiseringa gjekk ein heilt attende til korleis utviklinga hadde vore heilt sidan fødselen, med språkutvikling og motorisk utvikling, og personen måtte gjennom mange ulike testar. Begge foreldre fylte og ut skjema om ting gjennom oppveksten. Ei autismediagnose er ikkje spesiellt stas å ha, og ein fakar seg ikkje til ei slik diagnose.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #27 Skrevet 12. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv om så inderlig prøver å overtale deg selv, sitter du ikke på fasiten. Verden er mer enn svart/hvit. Hvordan vet du at ingen faker Asperger? Dessuten, for niende gang, jeg snakker ikke om deg og din sønn som virkelig sliter. All sympati og forståelse for din situasjon. Virkelig. HI Anonymkode: da8d7...997 Vet du, jeg lurer oppriktig på hvorfor du tror noen faker asperger diagnose. Jeg har spurt deg om du vet hvordan diagnosen settes, det har du ikke svart på. Det er ganske så omfattende, flere timer med intervjuer og tester. Den blir ikke satt ved "å, du blir sliten av mange mennesker, å du drømmer deg bort, å du trenger masse søvn". Ingen ønsker en diagnose innenfor autismespekteret. Er det noen som ikke sitter på fasiten, er det du. Anonymkode: e93e5...041
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #28 Skrevet 12. april 2018 Hovedinnlegger er ikke helt ved sine fulle fem. Sammenligner autismediagnose med andre fysiske og diffuse sykdommer, det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest her inne på år og dag. Men... Ingen vits i å diskutere med uforstand, lettere å overse det og håpe at HI har nok med seg selv og sine problemer ift sin manglende intelligens. Anonymkode: c381f...68c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #29 Skrevet 12. april 2018 Til Hi. Problemet her er at du snakker om selvdiagnostisering og diffuse diagnoser, samtidig som du blander inn autismespekterlidelser. Noe man ikke kan eller ønsker å fake. Et spekter av vansker som stilles av spesialisthelsetjenesten. Vansker det er utrolig utfordrende å arbeide med og rundt i mange tilfeller og familier. Da provoserer det selvsagt at du sammenligner det med din sytete søster. Det er en fjern sammenligning, så mistenker nesten at du troller. Anonymkode: 26037...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå