Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #26 Skrevet 11. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... Anonymkode: c0f71...937 Ehh er du dum? Bronse er sterkere når det ikke er smeltet, og mykt når det er smeltet, men jo det kan teoretisk sett var både sterkere og mykere enn Stein, men igjen en som ikke leser det som står. Det var et som var mitt svar, og et som var lærerens og du har altså klart å sette det sammen til et svar. Bra jobba!! Denne tråden har jo sklidd helt ut. Uff.. Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #27 Skrevet 11. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh er du dum? Bronse er sterkere når det ikke er smeltet, og mykt når det er smeltet, men jo det kan teoretisk sett var både sterkere og mykere enn Stein, men igjen en som ikke leser det som står. Det var et som var mitt svar, og et som var lærerens og du har altså klart å sette det sammen til et svar. Bra jobba!! Denne tråden har jo sklidd helt ut. Uff.. Anonymkode: 92f98...62e Dette var så vrøvlete og usammenhengende at jeg tror der bare er en konklusjon: du bør egentlig ikke prøve å leke-undervise datteren din mer. Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #28 Skrevet 11. april 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha skrev jo at det var slik det var svart. Du er en smart skapning 👍 Anonymkode: 92f98...62e Ja, jeg gjettet intuitivt hva din datter hadde skrevet før du fortalte det? Tror du må skru ned medisindosene dine litt... Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #29 Skrevet 11. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh er du dum? Bronse er sterkere når det ikke er smeltet, og mykt når det er smeltet, men jo det kan teoretisk sett var både sterkere og mykere enn Stein, men igjen en som ikke leser det som står. Det var et som var mitt svar, og et som var lærerens og du har altså klart å sette det sammen til et svar. Bra jobba!! Denne tråden har jo sklidd helt ut. Uff.. Anonymkode: 92f98...62e Finn noe hjemme laget av bronse. Gå ut i haven å finn en stein. Prøv å bruk kobberet til å rip noe inn i steinen. Deretter gjør du det motsatte. Så kan du spørre deg selv spørsmålet; Hvilken får du riper i? Så lenge datteren din har svart at kobber er sterkere enn sten så er det feil. Riktig svar er fordi det er lettere å bearbeide og dermed lage mer anvenlige våpen og redskaper. Anonymkode: 1025f...525
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #30 Skrevet 11. april 2018 Men er bronse sterkere enn godt lagde steinredskaper? Bronse er ganske mykt, men er mye enklere å forme enn stein. Derfor kan bronse være mer kostnadseffektivt å utvinne, men det beste steinredskapet kan likevel være sterkere enn det sterkeste bronseredskapet. Anonymkode: 47ce5...35c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #31 Skrevet 11. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh er du dum? Bronse er sterkere når det ikke er smeltet, og mykt når det er smeltet, men jo det kan teoretisk sett var både sterkere og mykere enn Stein, men igjen en som ikke leser det som står. Det var et som var mitt svar, og et som var lærerens og du har altså klart å sette det sammen til et svar. Bra jobba!! Denne tråden har jo sklidd helt ut. Uff.. Anonymkode: 92f98...62e Fy, for en nedlatende holdning og for et unødvendig svar. Ikke jeg som skrev innlegget, men det svaret var unødvendig Anonymkode: 3a383...5ee
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #32 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ehh er du dum? Bronse er sterkere når det ikke er smeltet, og mykt når det er smeltet, men jo det kan teoretisk sett var både sterkere og mykere enn Stein, men igjen en som ikke leser det som står. Det var et som var mitt svar, og et som var lærerens og du har altså klart å sette det sammen til et svar. Bra jobba!! Denne tråden har jo sklidd helt ut. Uff.. Anonymkode: 92f98...62e Jøss, hva er det for en kjip måte å svare folk på. Spørre om hun er dum fordi du er uklar, hva er vitsen med å være så nedlatende Anonymkode: 23607...d08
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #33 Skrevet 12. april 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... Anonymkode: c0f71...937 Jo. Det er ikke nødvendigvis motsetninger. Metall er ofte duktilt, altså mykt og formelig. Det er sterkere nettopp fordi det er duktilt. Hvis det blir truffet av slag kan det lett deformere seg litt. Mange steinslag vil i samme situasjon knekke. Og stein er som kjent ikke duktilt i det hele tatt. Mvh. Master i materialvitenskap Anonymkode: 28839...8aa
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #34 Skrevet 12. april 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Men er bronse sterkere enn godt lagde steinredskaper? Bronse er ganske mykt, men er mye enklere å forme enn stein. Derfor kan bronse være mer kostnadseffektivt å utvinne, men det beste steinredskapet kan likevel være sterkere enn det sterkeste bronseredskapet. Anonymkode: 47ce5...35c Det et jo ikke et poeng at det er "sterkere" hvis det ikke er anvendelig. Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #35 Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo. Det er ikke nødvendigvis motsetninger. Metall er ofte duktilt, altså mykt og formelig. Det er sterkere nettopp fordi det er duktilt. Hvis det blir truffet av slag kan det lett deformere seg litt. Mange steinslag vil i samme situasjon knekke. Og stein er som kjent ikke duktilt i det hele tatt. Mvh. Master i materialvitenskap Anonymkode: 28839...8aa Men det var neppe dette barnet svarte. Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #36 Skrevet 12. april 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det var neppe dette barnet svarte. Anonymkode: c0f71...937 8aa svarte på dette: Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... Anonymkode: c0f71...937 Synes det kan gå an å være litt raus i tråder der temaet går litt til siden for hi. Anonymkode: 910c3...2f2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #37 Skrevet 12. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: 8aa svarte på dette: Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... Anonymkode: c0f71...937 Synes det kan gå an å være litt raus i tråder der temaet går litt til siden for hi. Anonymkode: 910c3...2f2 Vel, hvis "sterkere" oversettes med "har større viskositet", som også er en veldig raus måte å tolke ordet på... Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #38 Skrevet 12. april 2018 Kjenner jeg synes synd på læreren til HIs barn jeg... Anonymkode: 097f7...57e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #39 Skrevet 12. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg synes synd på læreren til HIs barn jeg... Anonymkode: 097f7...57e Syns vel mer synd på barnet som utsettes for denne leksehjelpen. Anonymkode: c0f71...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå