Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Min datter hadde prøve idag og fikk feil på dette spørsmålet. Så ja hva ville dere svart? Tror jeg har lært hun feil. Så det eneste spørsmålet hun fikk feil på var på grunn av at jeg misforstod spørsmålet 😅 Men om dere svarer Samme som meg så er samvittigheten litt bedre 😂😂 Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Fordi det var det metallet man hadde tilgang på? Anonymkode: 1dd7e...66b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre. Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Mulig jeg også hadde strøket... fordi det var det metallet de hadde kunnskap til å fremstille, blanding av kobber og tinn, tror jeg. Og de brukte det i våpen, smykker m.m. Anonymkode: 7aaa1...909
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Fordi den er pen å se på og lett å forme? Ble det ikke brukt til smykker og våpen? Anonymkode: c635e...5d1
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Hi , hva svarte du ? 😉 Anonymkode: f0af1...952
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi , hva svarte du ? 😉 Anonymkode: f0af1...952 Det sitter jeg også og lurer på Anonymkode: 7aaa1...909
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre. Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre. Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig Anonymkode: 92f98...62e Jeg er enig, lærerens svar er en overforenkling, ditt er langt riktigere og mer presist. Å gi feil på ditt svar er jo helt bak mål! Anonymkode: 7aaa1...909
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 Skjønner ikke helt.. hvorfor har du svart på din datters prøve? Anonymkode: cd11d...ba9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 Altså svaret i en overforenkling må vel da bli: hvorfor brukte menneskene bronse? Det var fordi bronse var sterkere enn stein. Ikke bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det høres bare ut som et helt annet svar til et helt annet spørsmål? Sånn forenklet svart! Sitter å diskuterer med en naturfag lærer i 3 klasse 😅😅Uff men rett skal være rett? Enige ? Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke helt.. hvorfor har du svart på din datters prøve? Anonymkode: cd11d...ba9 Lurer også på den. Kanskje hun fikk feil fordi det var så tydelig dette ikke var skrevet av et barn? Anonymkode: 3a383...5ee
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 Jeg har da ikke svart på min datteres prøve. Jeg har øvd med henne og lært henne det jeg skrev, også fikk hun feil på et spørsmål. Men alle andre riktige da følte jeg at jeg hadde lært henne feil, men etter å ha satt meg ordentlig inn i det. Virker det som lærer har gitt feil for å ikke øke forventninger siden hun har alle de siste prøvene fått alt riktig, men jeg lurte på om jeg kanskje har mistolket spørsmålet da vi satt å øvde. Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har da ikke svart på min datteres prøve. Jeg har øvd med henne og lært henne det jeg skrev, også fikk hun feil på et spørsmål. Men alle andre riktige da følte jeg at jeg hadde lært henne feil, men etter å ha satt meg ordentlig inn i det. Virker det som lærer har gitt feil for å ikke øke forventninger siden hun har alle de siste prøvene fått alt riktig, men jeg lurte på om jeg kanskje har mistolket spørsmålet da vi satt å øvde. Anonymkode: 92f98...62e Men, hva svarte hun på prøven da? Anonymkode: 1025f...525
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 Leser dere egentlig hele tråden før dere svarer. Min datter har så klart svart forenklet versjon av dette. Og som dere også ser så er ikke det mitt svar men en annen som har kommentert 😅 Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men, hva svarte hun på prøven da? Anonymkode: 1025f...525 Det skrev jeg lenger opp. Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Leser dere egentlig hele tråden før dere svarer. Min datter har så klart svart forenklet versjon av dette. Og som dere også ser så er ikke det mitt svar men en annen som har kommentert 😅 Anonymkode: 92f98...62e Jeg synes du har vært veldig grei å forstå i denne tråden, Hi Anonymkode: 7aaa1...909
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 Hun skrev at de brukte bronse fordi bronse var sterkere enn Stein. De lærte seg kunsten av å utvinne og smi i bronse. De fylte funksjonen bedre enn Stein. Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #19 Skrevet 11. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skrev jeg lenger opp. Anonymkode: 92f98...62e Du skrev lenger oppe hva du har lært henne og at hun svarte en forenklet versjon av det. Men, du skriver ingen plass hva hun faktisk svarte. Ergo spør jeg, hva svarte datteren din på spørsmålet? Anonymkode: 1025f...525
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #20 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skrev at de brukte bronse fordi bronse var sterkere enn Stein. De lærte seg kunsten av å utvinne og smi i bronse. De fylte funksjonen bedre enn Stein. Anonymkode: 92f98...62e Skjønner en tredjeklassing selv hva hun har skrevet selv her? Kunsten å utvinne? Fylte funksjonen bedre? Skjønner læreren stusser når en tredjeklassing svarer slik. Alt tyder på at hun kun har pugget faktasetninger uten å skjønne innholdet... Anonymkode: 1025f...525
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #21 Skrevet 11. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner en tredjeklassing selv hva hun har skrevet selv her? Kunsten å utvinne? Fylte funksjonen bedre? Skjønner læreren stusser når en tredjeklassing svarer slik. Alt tyder på at hun kun har pugget faktasetninger uten å skjønne innholdet... Anonymkode: 1025f...525 Hun vet veldig godt hva det betyr. Hun er en meget smart ung jente som har fått riktig på alt av prøver. Fra matte til naturfag. Hun har til og med svart mer utfyllende enn vi har øvd på.Hun har sittet i to uker før prøve å diskutert og lest kapitlene frem mot prøvedagen. Læreren stusser ikke han gir hun blankt feil, og han gir et annet svar han mener er korrekt som jeg mener ikke er relevant til spørsmålet. Det er det tråden handler om. Hva ville dere svart? Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #22 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun vet veldig godt hva det betyr. Hun er en meget smart ung jente som har fått riktig på alt av prøver. Fra matte til naturfag. Hun har til og med svart mer utfyllende enn vi har øvd på.Hun har sittet i to uker før prøve å diskutert og lest kapitlene frem mot prøvedagen. Læreren stusser ikke han gir hun blankt feil, og han gir et annet svar han mener er korrekt som jeg mener ikke er relevant til spørsmålet. Det er det tråden handler om. Hva ville dere svart? Anonymkode: 92f98...62e Vil også tilføye at hun er velformulert, og har selvfølgelig lært seg betydningen bak sine egne formuleringer da dette ikke står formulert slik i boken. Anonymkode: 92f98...62e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #23 Skrevet 11. april 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre. Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig Anonymkode: 92f98...62e Øh. Det der var jo mitt svar. Er du synsk? Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #24 Skrevet 11. april 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså svaret i en overforenkling må vel da bli: hvorfor brukte menneskene bronse? Det var fordi bronse var sterkere enn stein. Ikke bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det høres bare ut som et helt annet svar til et helt annet spørsmål? Sånn forenklet svart! Sitter å diskuterer med en naturfag lærer i 3 klasse 😅😅Uff men rett skal være rett? Enige ? Anonymkode: 92f98...62e Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... Anonymkode: c0f71...937
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #25 Skrevet 11. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øh. Det der var jo mitt svar. Er du synsk? Anonymkode: c0f71...937 Haha skrev jo at det var slik det var svart. Du er en smart skapning 👍 Anonymkode: 92f98...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå