Gå til innhold

Hvorfor brukte menneske bronse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter hadde prøve idag og fikk feil på dette spørsmålet. Så ja hva ville dere svart? Tror jeg har lært hun feil. Så det eneste spørsmålet hun fikk feil på var på grunn av at jeg misforstod spørsmålet 😅 Men om dere svarer Samme som meg så er samvittigheten litt bedre 😂😂

Anonymkode: 92f98...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det var det metallet man hadde tilgang på? 

Anonymkode: 1dd7e...66b

Skrevet

De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre. 

Anonymkode: c0f71...937

Skrevet

Mulig jeg også hadde strøket... fordi det var det metallet de hadde kunnskap til å fremstille, blanding av kobber og tinn, tror jeg. Og de brukte det i våpen, smykker m.m.

Anonymkode: 7aaa1...909

Skrevet

Fordi den er pen å se på og lett å forme? Ble det ikke brukt til smykker og våpen?

Anonymkode: c635e...5d1

Skrevet

Hi , hva svarte du ? 😉

Anonymkode: f0af1...952

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi , hva svarte du ? 😉

Anonymkode: f0af1...952

Det sitter jeg også og lurer på ;)

Anonymkode: 7aaa1...909

Skrevet

Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. 

 

Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. 

De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre.  

Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig :rasende:

 

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. 

 

Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. 

De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre.  

Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig :rasende:

 

Anonymkode: 92f98...62e

Jeg er enig, lærerens svar er en overforenkling, ditt er langt riktigere og mer presist. Å gi feil på ditt svar er jo helt bak mål!

Anonymkode: 7aaa1...909

Skrevet

Skjønner ikke helt.. hvorfor har du svart på din datters prøve? 

Anonymkode: cd11d...ba9

Skrevet

Altså svaret i en overforenkling må vel da bli: 

hvorfor brukte menneskene bronse?

Det var fordi bronse var sterkere enn stein.

Ikke bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det høres bare ut som et helt annet svar til et helt annet spørsmål? Sånn forenklet svart! 

Sitter å diskuterer med en naturfag lærer i 3 klasse 😅😅Uff men rett skal være rett? Enige ?

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt.. hvorfor har du svart på din datters prøve? 

Anonymkode: cd11d...ba9

Lurer også på den. Kanskje hun fikk feil fordi det var så tydelig dette ikke var skrevet av et barn?

Anonymkode: 3a383...5ee

Skrevet

Jeg har da ikke svart på min datteres prøve. Jeg har øvd med henne og lært henne det jeg skrev, også fikk hun feil på et spørsmål. Men alle andre riktige da følte jeg at jeg hadde lært henne feil, men etter å ha satt meg ordentlig inn i det. Virker det som lærer har gitt feil for å ikke øke forventninger siden hun har alle de siste prøvene fått alt riktig, men jeg lurte på om jeg kanskje har mistolket spørsmålet da vi satt å øvde.

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har da ikke svart på min datteres prøve. Jeg har øvd med henne og lært henne det jeg skrev, også fikk hun feil på et spørsmål. Men alle andre riktige da følte jeg at jeg hadde lært henne feil, men etter å ha satt meg ordentlig inn i det. Virker det som lærer har gitt feil for å ikke øke forventninger siden hun har alle de siste prøvene fått alt riktig, men jeg lurte på om jeg kanskje har mistolket spørsmålet da vi satt å øvde.

Anonymkode: 92f98...62e

Men, hva svarte hun på prøven da? 

Anonymkode: 1025f...525

Skrevet

Leser dere egentlig hele tråden før dere svarer. Min datter har så klart svart forenklet versjon av dette. Og som dere også ser så er ikke det mitt svar men en annen som har kommentert 😅

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men, hva svarte hun på prøven da? 

Anonymkode: 1025f...525

Det skrev jeg lenger opp. 

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Leser dere egentlig hele tråden før dere svarer. Min datter har så klart svart forenklet versjon av dette. Og som dere også ser så er ikke det mitt svar men en annen som har kommentert 😅

Anonymkode: 92f98...62e

Jeg synes du har vært veldig grei å forstå i denne tråden, Hi :)

Anonymkode: 7aaa1...909

Skrevet

Hun skrev at de brukte bronse fordi bronse var sterkere enn Stein. De lærte seg kunsten av å utvinne og smi i bronse. De fylte funksjonen bedre enn Stein. 

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skrev jeg lenger opp. 

Anonymkode: 92f98...62e

Du skrev lenger oppe hva du har lært henne og at hun svarte en forenklet versjon av det. Men, du skriver ingen plass hva hun faktisk svarte. Ergo spør jeg, hva svarte datteren din på spørsmålet? 

 

 

Anonymkode: 1025f...525

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skrev at de brukte bronse fordi bronse var sterkere enn Stein. De lærte seg kunsten av å utvinne og smi i bronse. De fylte funksjonen bedre enn Stein. 

Anonymkode: 92f98...62e

Skjønner en tredjeklassing selv hva hun har skrevet selv her? Kunsten å utvinne? Fylte funksjonen bedre? 

Skjønner læreren stusser når en tredjeklassing svarer slik. Alt tyder på at hun kun har pugget faktasetninger uten å skjønne innholdet...

Anonymkode: 1025f...525

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner en tredjeklassing selv hva hun har skrevet selv her? Kunsten å utvinne? Fylte funksjonen bedre? 

Skjønner læreren stusser når en tredjeklassing svarer slik. Alt tyder på at hun kun har pugget faktasetninger uten å skjønne innholdet...

Anonymkode: 1025f...525

Hun vet veldig godt hva det betyr. Hun er en meget smart ung jente som har fått riktig på alt av prøver. Fra matte til naturfag. Hun har til og med svart mer utfyllende enn vi har øvd på.Hun har sittet i to uker før prøve å diskutert og lest kapitlene frem mot prøvedagen. Læreren stusser ikke han gir hun blankt feil, og han gir et annet svar han mener er korrekt som jeg mener ikke er relevant til spørsmålet. Det er det tråden handler om. Hva ville dere svart?

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun vet veldig godt hva det betyr. Hun er en meget smart ung jente som har fått riktig på alt av prøver. Fra matte til naturfag. Hun har til og med svart mer utfyllende enn vi har øvd på.Hun har sittet i to uker før prøve å diskutert og lest kapitlene frem mot prøvedagen. Læreren stusser ikke han gir hun blankt feil, og han gir et annet svar han mener er korrekt som jeg mener ikke er relevant til spørsmålet. Det er det tråden handler om. Hva ville dere svart?

Anonymkode: 92f98...62e

Vil også tilføye at hun er velformulert, og har selvfølgelig lært seg betydningen bak sine egne formuleringer da dette ikke står formulert slik i boken. 

Anonymkode: 92f98...62e

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha jeg svarte faktisk dette, og da skrev læreren tilbake at det var feil. Svaret hans hørtes bare helt feil ut. Hun fikk riktig på alt så følte han ville Holde litt igjen. Men det blir også feil. Hvorfor brukte mennesker bronse? Han skrev som svar at hun skulle svart: bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. 

 

Det var dette jeg svarte bare ikke slik formulert. 

De brukte bronse fordi de etter å ha laget redskaper kun i tre og stein, etter hvert lærte seg kunsten å utvinne og smi i bronse. Det er en nokså myk metall-legering, og deres teknologi strakk ikke til for å smi i jern. Men bronseredskapene var likevel mer allsidige enn steinredskapene, og fylte funksjonen bedre.  

Hahaha kanskje jeg er barnslig, men føler jo at det svaret ikke var i henhold til det spørsmålet som ble stilt! Føler jo mitt var mer riktig :rasende:

 

Anonymkode: 92f98...62e

Øh. Det der var jo mitt svar. Er du synsk? 

Anonymkode: c0f71...937

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså svaret i en overforenkling må vel da bli: 

hvorfor brukte menneskene bronse?

Det var fordi bronse var sterkere enn stein.

Ikke bronse kan varmes til det blir mykt eller smelter. Da er det lett å forme. Det høres bare ut som et helt annet svar til et helt annet spørsmål? Sånn forenklet svart! 

Sitter å diskuterer med en naturfag lærer i 3 klasse 😅😅Uff men rett skal være rett? Enige ?

Anonymkode: 92f98...62e

Bronse kan ikke BÅDE være sterkere og mykere enn stein... 

Anonymkode: c0f71...937

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øh. Det der var jo mitt svar. Er du synsk? 

Anonymkode: c0f71...937

Haha skrev jo at det var slik det var svart. Du er en smart skapning 👍

Anonymkode: 92f98...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...