Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #26 Skrevet 10. april 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Og hva skal vi lære der? Er ikke akkurat sånn at vi går inn på rommet deres kl 0230 og vekker dem så de begynner å grine, heller. Det gjør de faktisk helt selv (mista bamsen/smokken/er bare våken). Noen barn sover dårlig. Sånn er det bare. De deler rom pga liten plass, så vekker hverandre. Anonymkode: b016e...68c Om ungene er så bråkete og høylytte at dere ikke kan bo i nærheten av andre mennesker så har dere feilet. Foreldreveiledning for å kunne klare å regulere barna, ha gode regler og for å bli gode ledere er på sin plass. Anonymkode: 4c211...9ee
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #27 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mener du at dib skal gi deg svar på hvor mye dere kan betale i leie? Anonymkode: a3bef...643 Hva er "dib"? Jeg spør om noen her inne vet hva det er realistisk å betale i leie når man har den summen jeg har oppgitt til disposisjon. Anonymkode: b016e...68c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #28 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om ungene er så bråkete og høylytte at dere ikke kan bo i nærheten av andre mennesker så har dere feilet. Foreldreveiledning for å kunne klare å regulere barna, ha gode regler og for å bli gode ledere er på sin plass. Anonymkode: 4c211...9ee Det gjelder samtlige foreldre i barnehagen, misforstå meg rett, mine barn er helt normale. Barnehageansatte og slekt anser dem som rolige, sammenlignet med andre barn. Men de bråker! De er 2 og 4 år, og det å hoppe og trampe, le hysterisk, krangle og få sinneutbrudd fordi skoen ikke passer, det er faktisk helt naturlig. Helsesøster vet om (særlig) storesøsters søvnproblemer, og hun har prøvd alt mulig uten at det hjelper. Men det er faktisk ikke unormalt. De er noen dramaqueens noen ganger😂 Men det går selvsagt i perioder, noen mnd er det mye bedre, så har de måneder med utviklingssprang, testing av grenser etc. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for akkurat dét. Er jo ikke sånn at de skriker hele dagen, heller, men de er i en alder der de er høylytte. Jeg synes også barn skal få leke og ha det gøy, så det betyr at de noen ganger leker at edderkoppen kommer og tar dem, i en time, og hyler og ler av det. "Shh! Dere må bruke innestemme ", "Okei, mamma ", så går det 39 sekunder så er det glemt. Men de har det gøy, da Anonymkode: b016e...68c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #29 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er "dib"? Jeg spør om noen her inne vet hva det er realistisk å betale i leie når man har den summen jeg har oppgitt til disposisjon. Anonymkode: b016e...68c Dib er den siden du er på nå. Din baby. Vet du, du virker ikke mottagelig for råd. At du ikke kan tenke deg at kurs kan hjelpe dere med å roe ned ungene, allerede der tar du feil. Men du må ha rett innstilling. Det har ikke du. Sorry, for meg virker det som at dere blir boende der dere er. Har dere et budsjett, vil dere se hvor mye dere kan betale for å bo. Anonymkode: a3bef...643
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #30 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dib er den siden du er på nå. Din baby. Vet du, du virker ikke mottagelig for råd. At du ikke kan tenke deg at kurs kan hjelpe dere med å roe ned ungene, allerede der tar du feil. Men du må ha rett innstilling. Det har ikke du. Sorry, for meg virker det som at dere blir boende der dere er. Har dere et budsjett, vil dere se hvor mye dere kan betale for å bo. Anonymkode: a3bef...643 Du spør om jeg mener "dib" skal svare. Som om "dib" er en enhet Jeg håper at noen som bruker "dib" skal svare. Du uttaler deg om noe du ikke kan noe som helst om, selvsagt hjelper det ikke meg. Som pedlederen i bhg sa, barn som er stille og kuet har det ikke bra. Barn skal tørre å vise følelser, og det er mine gode på. Om det så betyr at man gråter over såpe i øyet, så går det over igjen Anonymkode: b016e...68c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #31 Skrevet 10. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du spør om jeg mener "dib" skal svare. Som om "dib" er en enhet Jeg håper at noen som bruker "dib" skal svare. Du uttaler deg om noe du ikke kan noe som helst om, selvsagt hjelper det ikke meg. Som pedlederen i bhg sa, barn som er stille og kuet har det ikke bra. Barn skal tørre å vise følelser, og det er mine gode på. Om det så betyr at man gråter over såpe i øyet, så går det over igjen Anonymkode: b016e...68c Huff, du skjønner ikke hva jeg mener du. Stille og kuet har jeg aldri sagt noe om 🙂 Men det er forskjell på det, og det at dere ikke kan bo ved siden av noen fordi barna bråker. Da er dere stuck der dere er. Anonymkode: a3bef...643
the amazing spidermamma Skrevet 10. april 2018 #32 Skrevet 10. april 2018 Barn på to og fire år bråker, det er helt normalt. Jeg har bodd i blokk i mange år og skjønner godt hva hi mener. Det skal ikke så mye til før det blir gjenlyd i naboleilighetene. Små barneføtter som løper over gjennomgående parkett høres ut som løpske hester. Og det å snakke med innestemme er også fort å glemme når man er liten. Det er også ganske vanlig at så små barn våkner om natta. Samtidig så må de som bor i blokk regne med at det kommer lyd fra naboene. Lyden forplanter seg oftest nedover, kanskje dere kan finne noe på bakkeplan? Hi, jeg synes dere bør ta et møte med Nav og undersøke muligheter for å få noe økonomisk støtte til bolig, og også undersøke om dere kvalifiserer for lavere barnehageutgifter pga lav inntekt. Hvor i landet bor dere? Det er ikke alle steder leiligheter er det billigste heller.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #33 Skrevet 10. april 2018 2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Barn på to og fire år bråker, det er helt normalt. Jeg har bodd i blokk i mange år og skjønner godt hva hi mener. Det skal ikke så mye til før det blir gjenlyd i naboleilighetene. Små barneføtter som løper over gjennomgående parkett høres ut som løpske hester. Og det å snakke med innestemme er også fort å glemme når man er liten. Det er også ganske vanlig at så små barn våkner om natta. Samtidig så må de som bor i blokk regne med at det kommer lyd fra naboene. Lyden forplanter seg oftest nedover, kanskje dere kan finne noe på bakkeplan? Hi, jeg synes dere bør ta et møte med Nav og undersøke muligheter for å få noe økonomisk støtte til bolig, og også undersøke om dere kvalifiserer for lavere barnehageutgifter pga lav inntekt. Hvor i landet bor dere? Det er ikke alle steder leiligheter er det billigste heller. Takk! Ja, skal få snakket med NAV. Det var lurt. Bor på Østlandet. Det er ikke spesielt billig her, og utifra hva jeg så i går må vi nok ut med 10 000 - 12 000 i mnd. Kanskje mer. Spørsmålet er om økonomien vår tåler det. Anonymkode: b016e...68c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #34 Skrevet 10. april 2018 Gå gjennom nettbanken. Mange nettbanker har en funkjson hvor du kan se hva pengene har gått til, har ikke banken deres det kan du printe ut og gå gjennom selv. Bruk overstrykningstusj og få oversikt. Stryk f.eks over all bruk i matbutikk med grønn, all bruk på bensinstasjon med rosa, alle faste utgifter som strøm, telefon og forsikring med gul, klesbutikker med blå osv. Så regner dere sammen hva dere bruker hver måned over noen måneder så dere får et gjennomsnitt og setter opp budsjett. Kanskje dere kan spare inn på noen av postene? Når dere har fått satt opp et skikkelig budsjett ser dere hva dere har igjen å bruke på husleie. Når det kommer til problemstillingene dine rundt barna, det bor barn i i blokk altså. Om barna dine ikke er apekatter, men bråker som helt normale barn er det noe naboene i blokka faktisk må tåle. Men dere kan legge tepper på parketten, så bråker det mindre om de slipper noe i gulvet eller løper litt. Mannen din bør heve kompetansen sin, hva med å studere på deltid samtidig som han jobber? Dere kan også ta kontakt med nav og spørre hvordan det ligger an i kommunen med komunale boliger. Det er gjerne venteliste på disse, men kanskje dere kan skrive dere på en slik liste? Anonymkode: a66b6...c43
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #35 Skrevet 10. april 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dummeste svaret hittil. Tror du jeg hadde spurt om hjelp hvis jeg ikke ønsket det? Man må også ta fatt i realitetene her, og det er at ting er som de er. Nei, det er faktisk ingen quick fix å bytte jobb - og dersom mannen skulle byttet jobb måtte han på mirakuløst vis, uten utdanning, få seg en jobb der han tjener det dobbelte - for å kunne få lån alene. Hvilke yrker kan tilby ham 40 000 i månedslønn uten at de krever utdanning? Jeg kan ikke bare skrive "åå, takk for godt tips - nå ordner alt seg", når det er fullstendig urealistisk. Jeg har ambisjoner, høye ambisjoner. Vet du hva de er? Å bli frisk så jeg kan leve normalt. Akkurat nå greier jeg bare såvidt å holde hodet over vannet, og dette med muggen er bare toppen av fjellet. Vi må bort, fort. Ikke om 1-5 år! Anonymkode: b016e...68c Jeg er løsningsorientert med fokus på å se litt positivt og utenfor boksen på ting. Interressant at du omtaler det i slike ordelag. Faktum er at du har sablet ned HVERT ENESTE forslag du har fått her. 100% altså. Og det er mange oppegående, ressurssterke mennesker her inne som ofte svarer på slike spørsmål fordi de har mestret eget liv (Joda, mange av det andre slaget også). Du er IKKE mottagelig for råd når du har et motsvar til alt. Så da får du bare leve som du lever, og ha de bråkete barna du har. Du kan takke deg selv. Anonymkode: 33a9b...4a8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #36 Skrevet 10. april 2018 Dere har 23000,- igjen til mat og annet? Da burde dere klare dere fint? Eller er det kun etter leien er betalt? Betaler dere på annen gjeld i tillegg? Vi har igjen ca 20 000,- til mat og drivstoff etter alt er betalt. Det går helt greit med tre unger. Anonymkode: 6bc13...4b9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #37 Skrevet 10. april 2018 Jeg ville faktisk investert langsiktig, om ingen av dere har utdanning ville jeg flyttet til en studieby, fått familie-studentbolig, hatt ungene i studentbarnehage og fått meg minst en bachelor i et studie hvor det er lett å få jobb etterpå Anonymkode: 38323...7d7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #38 Skrevet 10. april 2018 Det er helt vanlig at barnefamilier bor i blokk. Og når dere har kav inntekt, kan dere ikke sikte for høyt. Vet ikke hvor gamle dere er, men det er aldri for seint å skaffe seg utdannelse. Anonymkode: 0a9dd...88a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #39 Skrevet 10. april 2018 Jeg må dessverre si meg enig med det at det virker ikke som det finnes et eneste råd som passer deg. Siden det er dyrt å leie på Østlandet bør han jo begynne å søke jobber i andre steder av landet hvor det er rimeligere å bo. Hva om han tar en ekstrajobb kvelder eller helger. F.eks. drosjekjøring, ekstrahjelp på Rema osv. Sjekk småjobber på Finn.no. Kanskje nav kan dekke kostnaden på utbedre fruktskaden der dere bor nå? Ellers så ville jeg ha jobbet med å få barna til å bruke innestemme når de ikke var ute. Vær også obs på hvordan de leker når de er sultne, ofte oppstår krangler da selv om de ikke er klar over at det er sulten de er. Anonymkode: 21359...a5d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #40 Skrevet 10. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi kan alle "triksene", de er bare høylytte. Lærer det mye i barnehagen, i sommerferiene roer de seg ned. Så er det på'n igjen ved bhgstart Anonymkode: b016e...68c Dere kan tydeligvis ikke triksene, å skylde på barnehagen blir for dumt. Hvis ungene skriker til alle døgnest tider, så ille at dere ikke kan ha naboer i nærheten, så er ungene uoppdragne villbasser Anonymkode: 60881...b9f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #41 Skrevet 10. april 2018 Det er ikke barnehagen sin feil. Dere bør bytte barnehage snarest uansett, om dere føler at barnehagen har negativ påvirkning. Du må være proaktiv ift situasjonen deres. Nå ser du bare problemer. Anonymkode: 33a9b...4a8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #42 Skrevet 10. april 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal ha igjen 23000 som skal holde til mat og alt annet. Han tjener 171 kr/t, så det er ingen god jobb... Renhold. Har reduserte bhgutgifter, betaler i underkant av 4000 for to barn. Anonymkode: b016e...68c Hvis dere lager et budsjett og holdere dere til det kan dere vel betale så mye som 15 000 i leie i måneden. Mat og husholdning 4500 og 1500 til klær og medisin. Da burde dere ha 17 000 igjen etter at alt det nødvendige er betalt. 15 000 i husleie med strøm inkludert, eller 13500 pluss strøm. Da skal det fortsatt være 2000 å gå på, sett de av til uforutsette utgifter. Dere kan fint bo i blokk. Anonymkode: 6dc52...cdd
3 i april Skrevet 10. april 2018 #43 Skrevet 10. april 2018 Hva med å flytte til en mindre student by, der mannen din kan få seg en annen jobb og evt studere ved siden av, han får studielån og kan jobbe ved siden av. Da kan han få seg en bedre betalt Jobb på sikt. Dere har rett på studentbolig for familie og barna kan gå i student Barnehage. Er det ingenting du kan gjøre ? Feks dagmamma, sitt barnevakt når mannen er hjemme, ta på deg vaskejobber. Dette gjør deg ikke rik, men kan nok skaffe dere noen ekstra tusenlapper i måneden, skattefritt...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #44 Skrevet 10. april 2018 Jeg er alene med to barn, har 31000 utbetalt og betaler 11000,-i husleie alene. Det er vel omtrent samme situasjon som dere er i. Jeg leier leilighet i 1. etasje i en enebolig. Har også en 3-åring som er en del våken om natten, men hun vekker ikke hele nabolaget fordet. Jeg er enig med mange her. Det største problemet deres er at ungene bråker så mye at dere ikke klarer å bo i nærheten av andre mennesker. Det er DET dere bør ta tak i, for leilighet til den prisen dere kan betale finnes. Dere trenger ikke stor plass. Ungene kan dele soverom, eventuelt kan de sove på hver sitt rom med hver sin voksen en stund til ting roer seg. Anonymkode: 87337...896
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #45 Skrevet 10. april 2018 Men hvis ingenting går an å endre? Mannen kan ikke tjene mer, du kan ikke jobbe, ungene kan ikke oppføre seg og livet er generelt støpt i sten er det jo ikke mye å gjør? Da må dere jo fortsette å bo i muggleiligheten og la ungene vekke alt i mils omkrets om nettene. Anonymkode: 04c48...7c8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #46 Skrevet 10. april 2018 Barn som bråket og støyer mer en hva som er normalt har gjerne diagnoser . Rundt i omrd jeg bor ca 25 min til Oslo ligger det 3 hus som er til leie. Til ca 15tusen . Å betale ca halve lønn i boutgifter er ikke uvanlig. Anonymkode: 821d3...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå